-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #18399 üzenetére
Pont ezt akartam írni. Nem mai gyerek már, sztem reális lehet. A 600F-em sem kerül már 800, de talán 6-700-ba sem...
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
őstag
válasz boogie84 #18401 üzenetére
A 600 as motoroknak most van épp érdekes átmenete....
A suliknak az új törvények szerint be kell szerezni legalább 600ccm motorokat, hogy a korlátlan jogsikat oktassák.
Ezzel az összes 600as motort elvágták, mert a 600 leggyakrabban 598 vagy 599. Így a Suliknak már min 650es motorok kellenek. Ez így biztosan nyomni fogja a piacot lefelé egy kicsit.“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
vendingo
veterán
válasz HUfantom #18402 üzenetére
Előre látom hogy a sulik nagy része SV-re, pegaso-ra fog beruházni.
Ár érték arányban kb. ez a 2 a legjobb ebben a kategóriában, ráadásul van belőlük kínálat bőven.
Talán még a HYOSUNG pár változata jöhet még szóba.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
dellfanboy
őstag
Pont a héten gondolkoztam el azon, hogy veszek egy cross motort. viszont azt olvastam, hogy elég sokat kell szerelni Pl dugócsere...Viszont nem vagyok motorszerelő sajnos ezért szeretném megtanulni minden csínját bínját,.
mivel még sulizok, meg dolgozok arra gondoltam egy szervízbe elmennék hétvégenként és mint régen volt. Egy szerelő mellett megtanulnám a fontosabb dolgokat pl. mint régen amikor az inasok melóztak a szakik mellett.
Tudtok olyan szervízt pesten ami szombaton nyitva van? vagy egyéb ötlet?
A maminál tényleg 135ft/félév a tandíj?? járt oda valaki? tapasztalatok? vagy esetleg milyen tankönyvet ajánlotok amiből megtanulhatnám egy cross motor szerelését?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
alvaro
senior tag
válasz HUfantom #18402 üzenetére
Eszméletlen egy ötlet volt ez a szabály, ebben a formában Most van egy motorom, amit A2-vel nem szabad vezetni, A-t meg oktatni nem lehet vele. Mert hiába több 600 köbcentinél, még lóerőminimum is van. A sok hegyes 600-ast meg a köbcenti miatt szórják ki
650-es 2 hengeresek indulnak a legjobb esélyekkel, asszem. Nem nagyon ritka konfiguráció. Még a Kawasaki ER6 merül fel itt nekem hirtelen. Az nem is egy kellemetlen gép, azt hiszem.
-
zsolt19900
őstag
válasz Topiccsendőr #18399 üzenetére
az is igaz, de lutrira nem akarom bagóért eladni a mostanimat de várunk várunk, ha megmarad akkor sem sírom össze a takarót
készül rá egy kis idomcsinosítás majd teszek fel képeket amint kész /persze ha vállalható lett /
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Daywalker
addikt
válasz dellfanboy #18404 üzenetére
persu járt oda, ha jól tudom. Nem olcsó hely, de mi az manapság? Viszont szerintem szervizben nem látnak annyira szívesen, max ha tanulsz mellette a MAMI-nál, vagy sikerül vmi szakit kifognod, aki örül a társaságnak, de a többiben általában pörgés van, nem érnek rá foglalkozni veled, pláne ha elkúrsz valamit, akkor ki fizeti meg? Ráadásul a többség zárva van szombaton.
Vegyél olyan motort, ami nem üzemórás és akkor kevesebb vele a gond"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
őstag
válasz alvaro #18405 üzenetére
Hát tudod mindig minden szabálynak csak a szart kell hoznia....
Én sem értem, hogy a CB 600 amin tanultam is nagyon gyorsan eltűnt a bokorban az egyik sráccal a rutinpályán...
Meg az egész mizéria kornövelés teljesen felesleges. A jogosítvány csak engedély, hogy a közútra mehetsz semmi több...“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
pityaa23
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, illetve tanácsot kérnék. Most csinálom a jogsit, először 125, majd korlátlan. Gondoltam veszek egy bukósisakot, mert mondták, hogy amit a tanfolyamon adnak az eléggé szörnyű, nekem meg úgy is szükségem lesz előbb utóbb egyre. Haver ajánlott egy Caberg V2RR-sisakot. Találtam is egy üzletet, elmentem. Ott felpróbáltam egy M-est, amibe alig fért bele a fejem, szorított rendesen, ráadásul szemüveges vagyok azt is alig tudtam utána magamra húzni, a füleimet is csak nehezen tudtam a természet által kitalált pozícióba állítani. A srác azt mondta, hogy nem baj, hogy szorít, ez majd tágulni fog. Így végül is megvettem. Tegnap még próbálgattam, ma is, és hát ha felhúzom kb 5 perc és fáj benne a fejem, a szemüvegem szárát is nyomja fülemnél, ami plusz élvezet. Azt hiszem majd head setett is kapunk tanfolyamra, na azt végképp nem tudom, hogy tudnám majd betenni a fülemhez. Ha kiveszem az arc párnákat akkor nem kényelmetlen annyira, azok nyomják a fejem főként. (itt hozzátenném, hogy épp diétázom, az arcom kisebb lesz folyamatosan, ezért hátha ez megoldódna.) Nézelődtem neten bukósisak méreteket, az én fejem 58 centi kerületű. Elméletileg ez még pont az M-es kategória.
Na szóval mi tévő legyek? Hordjam itthon a bukósisakot és majd csak kitágul, vagy inkább cseréljem egyel nagyobbra, esetleg próbáljak valami teljesen más márkát?
-
StoneBridge
senior tag
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
Téged konkrétan szorít az a bukósisak, nagyobbat kellett volna venned...
Várhatod, hogy táguljon, fog is valamennyit, mert engednek a párnák, de kényelmes sosem lesz. Párna nélkül pedig ne használd, mivel van funkciója, hogy tartson ott, ahol kell.
Szemüveg miatt pedig jó sok bukót kellett volna próbálnod, nem megnézni azt, amit a haver ajánlott.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
pityaa23
senior tag
válasz StoneBridge #18411 üzenetére
Értettem!
nincs veszve semmi, visszacserélik, csak kíváncsi voltam mennyire kell hogy passzentos legyen, mert ez már nagyon is az. Köszi a választ!
-
fattyu
veterán
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
öhm a fejforma egy elég egyedi... az én fejemre shark rsr3 meg ashoei qwest illett igazán. pedig felbróbáltam MINDENT amit tudtam.
szóval az hogy a hevered esküszik cabergre...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
HUNNIA1920
őstag
Automata láncolajozókkal van valakinek tapasztalata?
Pl. erről: [link]
Illetve mennyire szerencsés dolog bőrruhához nem bőrcsizmát használni, hanem mondjuk kívül hordani egy motoros bakanccsal?
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
őstag
válasz HUNNIA1920 #18414 üzenetére
Hát szép ára van az biztos
canniball
Én ott kívántam becsatlakozni a gondolatmenetbe, hogy az említett 600as motorkok egész jó árban vannak. Ha még az iskolák levetett modelljei a piacra további esés lehet. Mondjuk azok itt-ott viseltes, de műszakilag rendben lévők szoktak lenni. Ugye ezeket kényszerből fogják cserélni, mintsem vége lenne a motornak.[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
vendingo
veterán
válasz HUNNIA1920 #18414 üzenetére
Ennyiért inkább vennék egy emelőt és 4 flakon olajat
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
.mf
veterán
válasz HUNNIA1920 #18414 üzenetére
Tapasztalat nincs, de mindenfelé azt hallani, hogy nincs értelme. Azt a pár alkalmat (500, vagy 800-1000 km után, vagy nagy eső után) ki lehet bírni, annyiért ilyet nem érdemes venni.
A második kérdésed nem értem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
boogie84
veterán
válasz HUNNIA1920 #18414 üzenetére
Mi a gond a hagyományos módszerrel?
Időnként megtisztítani a láncot, majd újra bekenni. Én pl a tavaly felgyülemlett retket nemsokára a kötelező szervizekkel egybekötöm, s csak azután kezdem a szezont.
Inkább lánctisztító spray-t szerezz be és a csináld magad módszer jobb sztem.(#18402) HUfantom: Nem tudom mi a köze a tanulásnak a köbcentihez. 500-as motoron is meg lehet tanulni motorozni. Egyébként nem hinném h egy 600as CBR-t vettek volna eddig is a sulikba. Bárcsak olyannal tanultam volna.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
ujskodas
tag
Hali!
CBR600F-be mehet-e Hiflo levegőszűrő, ha igen, milyen tipusszámú? A hivatalos hiflo honlapon HFA1619-et ír, (legalábbis én így azonosítottam be) de Mo-on eddig egyetlen forgalmazó webes honlapján sem lehetett választani ezt a számot. Mikor telefonon érdeklődtem, azt mondták, hogy akkor biztos nem gyártanak hozzá! ? !Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
őstag
válasz canniball #18418 üzenetére
Múlt nyáron csináltam az enyémet. 10ből 8 de inkább 9 ember A korlátlant csinált....
Ott voltam minden órán más emberrel vezettem együtt, még a rutin pályán is teljesen más volt a társaság. Összesen 2 emberre emlékszem akik nem A korlátlanra jöttek. Mindenki 25+ de inkább 35+ volt. Piszok fiatalnak számítottam. Ezért gondolom, hogy a sulik el fogják adni ezeket a 600as mocikat...
Persze lehet én fogtam ki a nyugdíjas klubbot.... de nem hinném...boogie84
Szerintem sincs összefüggés a ccm és a tanulás között, de a törvény az törvény... A korlátlanhoz 24 év min 600ccm / 650es motor / talán van még minimum lóerő is.........Nem CB 400 on tanultunk ha jól emlékszem. De én kaptam SV250 et is megszokás idejére...
[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
HUNNIA1920
őstag
Köszönöm a válaszokat!
.mf: van egy bőrszerkóm. Nincs még csizmám, se semmilyen motoros lábbelim. Arra gondoltam, hogy nem vennék csizmát, hanem csak egy motoros bakancsot. Viszont a bőrnadrágot azt ajánlatos betűrni a csizmába, nem? Bakancsnál amit néztem, ott kívül lehet csak hordani, vagyis a nadrág szára kívül van a bakancs körül.
Pl.: [link]
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
vendingo
veterán
válasz HUNNIA1920 #18423 üzenetére
Láttad már ezt a bakancsot élőben?
Én fogtam a kezemben, de nem győzött meg, nem szívesen esnék benne.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
peter9228
aktív tag
Üdv!
Jelenleg egy 50-es motort használok, de szeretnék nagyobbra váltani. Az új, A2-es kategóriába 35 kW fér bele. Ez kb. mekkora (hengerűrtartalmú) motort jelent? Nagyon gondolkozok rajta, hogy egyáltalán érdemes-e az A2-t megcsinálnom, pár év múlva mehetek korlátlanra. Mondjuk így 50-es után nem akarok rögtön nagyon nagy motort, tehát addig elég lenne az A2 is.
Más:
Motoros nadrágból tudtok valami jó ár/érték arányút mondani? Kéne már valami a lábam védelmére Egyszer sikerült egy drága melegítőt elszakítani. Akkor jöttem rá, hogy a terepgumi+aszfalt+eső nem jó párosítás -
csabyka666
addikt
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
Hali!
Nemrég én is sisakvásárlással kezdtem foglalatoskodni, és ugyanabban a cipőben járok, mint Te.
Fejkörméretem 56-os, ez az S-es kategória teteje - elvileg. Régebben volt rajtam egy S-es Uvex sisak, ami kegyetlenül nyomta a fejemet és a fülemet, így használhatatlan volt. Maradt az M-es kategória. Vettem egy M-es Uvex-et, ez kényelmes volt, hordtam is sokáig. Nem mondom, hogy pont passzos volt, de nem is volt kényelmetlen egyáltalán! Most lecseréltem egy ugyancsak M-es Shoei-re, viszont az nagyon lötyögött a fejemen, így kénytelen voltam eladni - mármint a bukót. Hamarosan megpróbálok egy S-es Shoei-t is, talán az már jó lesz minden tekintetben.Egy szó, mint száz, hiába M-es a fejed, nem biztos, hogy az M-es sisak lesz a jó választás, mert - számomra érthetetlen módon - az egyes gyártók méretezése nem mindig ugyanaz. Egyébként pedig inkább kicsit szorítson (fontos, hogy csak kicsit, szóval ha fájdalmas a viselete, akkor nem jó), minthogy lötyögjön a fejeden.
Ahogy írtam, az M-es Uvex jó volt nekem, az M-es Shoei viszont nem, pedig alapvetően egyik sem gagyi sisak!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
őstag
válasz vendingo #18424 üzenetére
Nekem pont olyanom van, estem is benne...
Feltépte a hátsó részét az esés de kis pénzért megjavították.
Fene már csak 8.5be kerül én még 12ért vettem nyáron....“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
csabyka666
addikt
válasz peter9228 #18425 üzenetére
Üdv!
Nálam a jogsi (és még annyi minden más is...) pénzfüggő. Én biztosan várnék inkább, és letenném a korlátlant. A köbcentitől pedig nem kell félni, én sem mentem nagymotorral sohasem előtte. Simsonról ültem át a 600-as Kawasakira, és nem volt semmi gond. Ha a kismotort biztosan tudod kezelni, akkor a nagyot is tudod majd.
Annyi fontos, hogy váltós motoron menj előtte viszonylag sokat (párezer kilométert), mert akkor a sebességváltásra nem kell majd figyelned a nagymotoron.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
peter9228
aktív tag
válasz csabyka666 #18428 üzenetére
Az ár miatt nem aggódok, egy A2 + később egy kategórialépés korlátlanra kb. ugyanannyi, mintha egyból a korlátlant csinálnám. Kicsit drágább, de az a pár év megér annyit. Most egy Aprilia RX50-et használok kb. 2 és fél éve, szóval a váltással meg a motor méreteivel egészen biztosan nem lesznek gondjaim. Meg a váltást már autón is megszoktam. Ezzel a motorral (aszfalton) nagyon óvatos vagyok, nagyon csúsznak a terepgumik, főleg esőben.
Az aláírás Fankától van?
-
csabyka666
addikt
válasz peter9228 #18430 üzenetére
A váltás autón más tészta. Az ember nem is hinné, hogy milyen nehéz olyankor megtanulni váltani, amikor azzal vagy elfoglalva, hogy a motorral ne borulj fel. Valaki képtelen motoron váltani, az autóval meg semmi baja. De ha Neked a mostani motorod is váltós, akkor nincs probléma.
Ha az anyagi oldala nem számít, akkor le kell vizsgázni mielőbb, de számold bele azt is, hogy most veszel egy motort, és amikor korlátlanból mész, utána is fogsz venni egyet, és akkor már érződik a dupla kiadás.Most nézem, hogy neki is van egy ilyen száma! Ez konkrétan egy Kárpátia "dalból" van.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Integra
titán
válasz HUNNIA1920 #18414 üzenetére
totál felesleges
vegyél inkább két üveg jobb knockando whisky-t az árából..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
lujo10
aktív tag
válasz pityaa23 #18410 üzenetére
Én pont a szemüveg miatt vettem Caberg DUKE bukót, sokkal praktikusabb és még a védelme is jobb mint a V2RR-es bukónak.
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
senior tag
Biztos volt már, de hát ezt nem lehet megunni - főleg ebben a fokozódó tavaszvárásban..
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
-
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #18444 üzenetére
Amerikában nagyon jót lehet vele motorozni. 100mérföld egyenes, megfordulsz, hazajössz
-
Integra
titán
válasz -Mosquito- #18444 üzenetére
szakadjatok már kicsit ki a kocka szemellenzős világotokból, csak egy percre és élvezzétek a formát, a megoldásokat.. tudom, nem könnyű, mikor mindenki csak kuporgat és ez meg egy vagyon, de lazítsatok már egy picit, néha azt is kell. annyi minden van a világban ami nem a praktikumról szól, a racionalitásról, ezek színesek, szagosak, mosolyogtatók.. tényleg jó az a szemellenzős, csípőből fika világ amiben éltek? eresszétek már be picit az "idegen" ingereket is
archer: mert kurrrrvra jól néz ki, ezért
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-Mosquito-
őstag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #18404 üzenetére
a crossmotor az általában versenymotor.
sokat kell szerelni... mit tekintünk szerelésnek? Nem a dugócsere sztm a legnagyobb gond. Ha veszel pl egy kétütemű gépet, legyen egy 125 ös, 40 lóerő kb. CR. van egy táblázat a service manualban: légsűrűség/páratartalom/hőmérséklet/főfúvókaméret.
azaz állandóan a környezethez kell állítani, különben detonál és lyukad a dugó, fogy a gyertya, megragad az egész.
az meg hogy egy ilyen blokk mennyire költséges: a Honda RS 125 nek 500 km enként dugócsere, ebből az 500 km ből 95 km a bejáratás.a szakik általában vagy beszélnek a levegőbe, homálykodnak, pl nekem a múltkor felajánlotta valamelyik, hogy ő füllel meghallja ha detonál az aprilia RS em (!), toljam nyugodtan hozzá, belövi a karbit.(miért nem valami GP csapatnál dolgozott amíg volt 2t nem is értem)
vázolnám hogy az ember milyen fasságot mondott: ha valaki ezt füllel meghallaná nem lenne szükség detonálás számlálóra, kipufogógázhőmérséklet szenzorra. szóval homálykodott. Ha valamibe belekérdezel, akkor meg válaszolni nem fog, csak hogy hallgass rá, de konkrétumok, értékek, számok nem hangzanak el.
aki meg ért hozzá az mégúgyse mondja el, hogy mi hogy van sajnos.Jártam a mamiba, valami alapot ad, (nagy önszorgalommal egész jó is tud lenni) de általában hozzá kell tanulni, ahonnan csak tudsz, utánajárni dolgoknak, kérdezni mindenkit, és nem vakon hinni, hanem átgondolni az infót amit kapsz, összevetni az addigi ismeretekkel. Persze ha mindig kérdezel néhányszol elküldenek a pcsába azok akik nem tudják miről beszélnek, de ez bennevan.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vendingo
veterán
Nagyon úgy néz ki, hogy megvan az idei első túra terve. Holnapi napon dől el, hogy megyek-e vagy sem.
Ígéretes kis útnak néz ki, bár Macedóniát kár nem érinteni benne.Közbe meghívtak egy 3 napos Grossglockner-i kiruccanásra is június végi időponttal.
Idén még tervbe van a Dolomitok, illetve a szokásos horvátországi kempingezős lögybölés.Egész jól alakul az idei év
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs