-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
Igen neha elofurdul, de az ő fiatal motorjanal nem szabad nagyon
Nekem ezzel a motorral meg nem volt ilyen soha. Tanulomotornal folyamatosan ez volt, hogy sebessegvaltas nem megy akkor kis kulpung es beugrik. Nagyon leharcolt gepek voltak.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #71652 üzenetére
Oké, enyém csinálja újkora (0km) óta. Szval nem hiszem, hogy ennek bármi köze lenne a használathoz.
Persze, amikor már többször nem veszi be, mint amikor igen, az nyilván gáz, de ha csak esetenként, az más. Engem nem zavar, mert nagyon ritkán fordul elő, akkor is egy másodperc sincs megoldani.Nem tudom, mitől függ, csinálja-e, de azt hiszem akkor szokta, amikor már álló helyzetben rakom ki üresbe, nem még előtte gurulás közben.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Doki16 #71652 üzenetére
Nálam is előfordult néha a CB500X-en (9 hónap/1517 km - 2 év/~6200 km). Sőt, nagy ritkán volt olyan is, hogy 1-esből 2-esbe váltáskor visszadobta magát üresbe, miután kiengedtem a kuplungot és újra húztam a gázt. Lehet, hogy user error volt, nem tudom, de be szoktam húzni a kart teljesen és érzem is, hogy bekattant a következő fokozatba. Mindenesetre ez a jelenség megszűnni látszott miután Motul 7100 10w30 (ez a gyári előírás) került a MOL 10w40 (a Red Baron tette bele) helyére.
Ezek az anomáliák főleg városon belül jelentkeztek, ahol sokat kell váltogatni. Lehet, hogy ez is közrejátszott a dologban.Amúgy elvileg valamit finomítottak Hondáék az 500-as trió váltóján a 2016-os faceliftre.
szerk.: Apum WagonR-je is csinálja, hogy nem mindig veszi be elsőre a rükit. Állítólag típus
hibajellemző. Ilyenkor 1-es, kuplung fel, amíg nem kezd el fogni, majd kuplung be, és mehet a hátramenet.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Kicsit túl lett lihegve ez a váltó téma!
Néha a fogaskerekek nincsenek szinkronban. A hajtott kerék elmozdulásával mozdulnak a fogaskerekek is, és máris lehet váltani. Ennyi!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz Geresics #71658 üzenetére
Igen, ezt tudja szerintem mindenki.
Ha már itt vagy kérdeznék is, váltáskor mindig kuplungoltok?
Én próbáltam anélkül, felfele váltáskor a gázt vissza engedem picit és akkor váltok fel. Szépen kapcsol, ahogy kell. Egy cimborám krossz pályázik, ő így vált versenyen. (KTM exc450 van neki, ha jól emlékszek)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz demars #71659 üzenetére
Van az a fordulatszám tartomány ahol szereti a motor. Nekem is. Én szoktam, mert szebb a váltás. De itt azért két részre oszlunk a fórumban. Van aki szerint azé van ott a kuplung,hogy használd. Mások szerint mehet kuplung nélkül. Én felfele úgy szoktam ha nyugisan megyek.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Geresics
addikt
válasz demars #71659 üzenetére
Igen is, és nem is!
A rutinosabbak sokszor váltanak kuplung nélkül, hogy ezzel is rövidítsék a váltási időt. Sőt, az új 1200GS-ben már van ilyen funkció, hogy kuplung nélkül kell váltani. Ilyenkor az elektronika kihagy egyet a gyújtásból, ettől lesz gyors, és tökéletes a váltás.
Én mindig kuplunggal váltok, mert nem érzem magam elég rutinosnak, ráadásul ha nem ideális a fordulatszám, akkor a fogaskerekek köszörülnek egymáson egyet. Ugyan csak a másodperc töredékéig, de akkor is...
Versenyeken, versenygépeken más a helyzet! Ott egyrészt számít minden századmásodperc, másrészt ott pár futamonként ígyis-úgyis szétbontják a gépet.Persze én csak okoskodok, és ez a saját véleményem, minden komolyabb utánajárás után gondolkozom így!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki16 #71644 üzenetére
Motorféknél érdemes hátrafelé is nézni.
Vagy felvillantani mellé a féklámpát.
(Vagy gyorsulásérzékelős féklámpavezérlőt használni. )
Autósokat váratlanul érheti az erős motorfék.Mögöttem rengetegszer közel jöttek mire feleszméltek, h lassulok.
Általában kevés féket használok csak, elsőt szinte soha normál városi körülmények között.
A féklámpavezérlővel viszont jókora távolságot tartottak mögöttem, szerettem.
De az is lehet, h azt hitték megbolondult a féklámpám. Benzinkúton sokszor odajöttek, h villog a lámpa. Mondom akkor az úgy fasza, köszi.[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Sose vigyetek hátsó dobozba befőttes üveget...
Volt hely a dobozban, így volt helye eldőlni, és ki is nyílt (gondolom a rázkódástól, fz6-on az ülés alatt van a dob, és oda rögzül mellé a doboztartó is) Takaríthattam a csicseriborsó levét a kabát membrán béléséről este. Szerencsére zacsiba volt, nagy része bennmaradt...
Ma meg vizelet mintát szállítottam ugyanígy dupla befőttesbe, kiékelve állítva nem volt gond hehe. -
yodamastah
őstag
válasz demars #71659 üzenetére
Lefelé is szoktam kuplung nélkül váltani amikor nincs nagy terhelés. Tipikusan amikor fel van málházva a motor, gurulok lassan, én meg a tanktáskán könyöglök unatkozva és nincs kedvem odanyúlni a kuplunghoz
Felfele meg szinte mindíg kuplung nélkül. 12. éves a gixxer és semmi baja a váltónak. 4 éves kora óta van nálam.
-
Horvi
őstag
válasz yodamastah #71665 üzenetére
Lefelé is? És simán beveszi a fokozatot mindenféle recsegés ropogás nélkül?
Ehhez kapcsolódóan valakinek van tapasztalata az utólag beépíthető gyorsváltóval (HM, HealTech, stb...)
Hello darkness, my old friend...
-
yodamastah
őstag
Beveszi de ritkán csinálom és alacsony fordulaton amikor nincs terhelés.
Gyorsváltó jó móka, de igazán csak pályán van haszna pl. ha ledöntött motornál kell váltani (nincs terhelésváltás). Na meg rövidebb a váltási idő, és ez hoz pár tizedet. Bár van aki utcán is használja és szereti.
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz yodamastah #71667 üzenetére
Én ezzel még nem próbálkoztam meg nem is nagyon hallottam, hogy ajánlgatnák/használnák a dolgot. Mert az oké, hogy felfele váltás kuplung nélkül, mert ez sokszor előkerül fórumokon de a lefele így érdekes volt
Hello darkness, my old friend...
-
Állok a pirosnál, odacsorog mellém egy fehér wagonR+, benne egy valami nagyon cingár papa hallókészülékkel, látszott rajta, hogy nem az elbutult tipikus papa. Látom, hogy magyaráz meg mutogat nekem. Először nem értettem, mondom nem értem, erre leesett! Ilyet szólt cseréljünk.
Horvi! Ezt a papát? Volt vagy 40 kiló, úgy meg repül a gép. Amúgy SOS dugulás elhárítás ügyben róttam a bp-i boltokat, hát parkolni azt parkoltam a lehető legpofátlanabb módokon.
[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz yodamastah #71665 üzenetére
dettó ugyan így. csak érzéssel kell ezt is, akkor nincs semmilyen recsegés vagy darálás. lefelé többnyire gázfröccsel váltok, hogy meg legyen a fordulat egyeztetés
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Geresics #71675 üzenetére
Amikor felfele váltasz kuplung nélkül, akkor ugye picit visszaejted a fordulatot, tehermentesíted...és akkor klattyan be a váltó...mert ugye elvileg már kicsit feszíted a lábaddal felfele, még mielőtt ejtenéd a fordulatot.
Visszaváltáskor az ellenkezőjét kell csinálni...picit rárántod a gáz és akkor veszi be a fokozatot.
Vagy nem?
Bár lefele sokkal nehezebb, kétségtelen. Illetve nem fér a fejembe, hogy ha van egy kuplung bowden szakadásod, akkor eleve hogy tudsz elindulni?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Horvi
őstag
válasz yodamastah #71667 üzenetére
Nekem még nem volt szerencsém hozzá azért kérdeztem hátha van valakinek tapasztalata vele. Bár kicsit azért drága cucc szóval nem hiszem, hogy rohannék megvenni
Hello darkness, my old friend...
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #71677 üzenetére
Felfele: igen.
Lefele ha gázt húzol, akkor terhelést adsz a fogaskerekekre, ami nem jó (az énpicifejemben legalábbis így gondolom).
Kuplungszakadásnál én úgy próbálnék elindulni, hogy kicsit lábbal megtolom, és utána próbálom az egyest. De még sosem próbáltam, pedig a múltkor volt kuplung-bowden szakadásom. Inkább megálltam, és megcsináltam*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Az imént körvonalazódott, hogy mikor megy a motor szelephézag ellenőrzésre. Azért csak sikerül a max futott km előtt 3000-el megnézni. Az évben már nem kap olajat, max téli alvás előtt. MOst van benne 2800km.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Doki16 #71683 üzenetére
Nem tudom mit veszek, de mikor pedzegettem az asszonynak,hogy kicsit rákívántam valami 1300-as sporttúrára, akkor mondta, hogy ha eladom a Boci-t, akkor válás van. Új motorom úgy lehet, hogy a Boci mellett, mert Ő azt nagyon szereti.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz zeon.hu #71692 üzenetére
Én is csak úgy néztem.
tboldi: Ohh. Köszi.
Doki16: Nem veszek, még ez sincs teljesen kifizetve. Amúgy valami Hayabusa, CBR XX .... Bár lehet ki kéne próbálnom valami túra endurót...Varadero-t, V-Strom 1000-est.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Geresics #71697 üzenetére
Nem néztem, sorry. Szerintem nyaralás közben átsiklottam felette. De amúgy a hungaroringi kiképzők nem voltak szimpik, azok miatt amiket leírtam. Így nem feltétlen mennék hozzájuk, bár ők is ajánlották a terepezést.
Hát még milyen van? Kisebb nem kell.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Doki16
addikt
Elejtettem egy könnycseppet a sisakban [link] Szégyen
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Linux kezdőknek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Eredeti játékok OFF topik
- Mikrofon topic
- Diablo IV
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okos Otthon / Smart Home
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs