- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Programozási versenyek
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
válasz WiZARD #10448 üzenetére
Hat ha nekem a kocsiban beallithato lenne a max érték sztem én sem igen csökkenteném. Igazabol nem is értem, hogy miért nincs benne eleve minden autoban ez a lehetöség (igazabol sztem utolag sem lenne egy nagy kihivas beletenni, sima szoftveres modositas lenne, amugy is frissül rendszeresen).
A Jeedom nekem is követi a töltöt, de a kocsihoz nincs (még) plugin. Ott meg csak azt latnam, mikor 90% körül eleve visszavesz olyan 2kWh orara a kocsi magatol. Elvileg ilyenkor mondhatnam neki, hogy allj, de ez elég közelitö értek lenne.[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mauimagic
aktív tag
válasz gorbep #10441 üzenetére
Ez túlfeszvédelem? Érdemes EV elé rakni?
Nekem csak a bennti kismegszakítók előtt van kiépítve, az EV dugalján csak fi-relé van.Ha esetleg villany témában képben vagy, ha mágneskapcsolóval lövöm le a töltést néha, azt mennyire tolerálja az EV? Elvileg ugyanaz, mintha kihúznám a dugaljból, gondolom nem gáz...
Mondjuk csak fázist szakít a kapcsoló... -
biga
senior tag
-
WiZARD
addikt
-
Andras6800
senior tag
válasz Mauzes #10444 üzenetére
Akkor sorry m. Erre is van use casem.
wallbox töltőm van és jelenleg full greenre van állítva. Azaz csak napenergiából tölt már ha van. Mivel nem megyek annyit, szinte mindig lóg az autó a töltőn, hogyha van feles napáram az bele csepegjen az akkuba. Ha mégis úgy alakulna, hogy nem tervezetten el kell ugranom messzebb, appból tudom kapcsolni a töltőt, hogy ne full green legyen a töltés, hanem standard.
Töltő áramot állíttatni én sem értem miért kell töltő appon. Igaz nekem van terhelésmegosztás bekapcsolva. Ellenkező esetben értem, hogyha bekapcsolod a sütőt, előtte le tudd venni a töltő teljesítményt, nehogy leoldjon a kmsz.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz mauimagic #10452 üzenetére
Túlfesz védelem nem árt, T3 meg minél közelebb legyen, szóval a dugaljhoz.
Amennyire tudom nem nyerő a mágneskapcsolós lelövés, ahogy a leállítás nélküli kihúzás se.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Kroni1
veterán
válasz Andras6800 #10456 üzenetére
Ez a full green nem tesz rosszat az akksinak? Ha jön egy felhősödés és össze vissza tud töltögetni, és nem stabilan az nem baj? Nem tudom, csak kérdezem.
Amúgy itthoni rendszer esetén még szaldóban vagy nem? Így van értelme ennek?
-
WiZARD
addikt
válasz mghltm #10460 üzenetére
Ez se ad egyértelmű választ.
LFP-nél a Tesla azt mondja hogy rendszeresen töltsd 100%ra. Ezt sokan úgy ferdítik tovább hogy azt mindig annyira kell tölteni, és hogy attól aztán soha semmi baja nem lesz.
MG meg arra is csak 80%-ot mond.Tudományosabb forrásokból eddig nekem az jött le hogy végülis az LFP is csak egy fajtája a lithium akkuknak, így ott is káros a 100%, meg a 0%, persze kevésbé mint egyéb típusoknál.
(Sokáig én is mindig 100%ra töltöttem az LFP-s Teslám, de már leszoktam róla. 5-6% körüli a degradációm 2.5év/50k km után. 40es Leafnél elejétől fogva próbáltam a 80% környékét tartani, az így 5év/80k km-nél 9-10% körüli degradációnál tart)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
válasz mauimagic #10452 üzenetére
Ez egy kombinált WeidMüller T2+T3 védelem. Kérdés a kismegszakítóknál milyen védelmed van. Az ideális, ha az épületen belül ki van építve egy teljes T1-T2-T3 védelmi sor. Ezek szép sorban kapcsolnak be és korlátozott mennyiségű energiát képesek elnyelni, korlátozott ideig...
A leggyorsabb és legérzékenyebb a T3 védelem ami már 255-275V-on beindul, de nem bírja sokáig, számít rá, hogy kis késleltetéssel beindul a T2 védelem is.... aztán a T1... A T1 már szikraközzel (is) rendelkezik, egészen nagy energiát is képes elvezetni... azért ne egy direkt bevágó villámra gondolj...
Az ajánlások szerint a T3 védelemnek a fogyasztótól max 5m távolságra kell beépítve lennie...
NE lődd le a töltést mágneskapcsolóval!!! A fedélzeti töltőd a kocsiban akár bele is tud makkanni! Nem tudod mekkora áram pillanatnyi értéknél nyit a kontaktor.... ha épp áramcsúcs közelében, komoly negatív túlfeszültség tud indukálódni, ami simán kinyírja a fedélzeti töltőt.... aztán vagy csere vagy Varsányi Péter ügyfele leszel.... ha egyáltalán még javítható... és akár 7 számjegyű is lehet a történet.... ezért is veszélyes ha töltés közben túlterhelés miatt lemegy a kismegszakító.... vagy beüt egy áramszünet
Előbb a vezérlő jelet kell kiadni a kocsinak, hogy vegye vissza a töltő áramot, és utána lehet bontani... Ha megnézed a Type2 csatiban a kialakítást, ha reteszelési hiba miatt mégis ki tudnád húzni, a vezérlő jel előbb csúszik ki mint a 3 fázis, így az autó leszabályoz, mire a 3 fázis megszakad.... nem véletlenül van így...
Az előbb tárgyalt Delta töltő Power Control Board-ján van kontaktus (STOP Charging - PIN5), amivel megállíthatod, tetszőleges időre felfüggesztheted a töltést.... az a korrekt mód... erre egy relé, okoskonnektor+relé, Shelly DryContact reléje, Timer... bármi alkalmas...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biga
senior tag
válasz Andras6800 #10456 üzenetére
Hat ha van neked is boostered is, akkor tudod, hogy igazabol az is azt csinalja. Csak itt én kézileg veszem le, nem bizom a boosterre
Plusz nekem a fütés is höszivattyu (hybrid), igy ha pl egy hideg napon a csalad nagy fözést csa (sütö, fözölap stb) plusz fütés + kocsi, akkor az eleve leveszi eléggé a töltést (mar ha hagyom maxon menni egyébként). Igy a rendszer ugyan nem fog levagni, de vicces latni utolag, mikor jelzi a rendszer, hogy aznap mondjuk 4 oran keresztül az elöfizetésem maximumat vettem fel Eleinte volt, hogy jött egyszer csak a jomunkasember az EDF-töl, hogy megnézze, hogy minden ok van-e, mert ezt szokatlannak talaltak, és felmerült, hogy esetleg rossz az ora. Aztan jeleztem nekik, hogy egyébként ök üzemelték be a Wallboxot.....''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Semin
senior tag
A gyorsan vagy lassan töltöm témához be hoznék egy másik aspektust is, nevezetesen a fedélzeti töltő élettartamát.
A wallbox egyik nagy előnye, hogy gyorsan tölthető az autó, így minimalizálva van a töltés időtartama/töltési veszteség.Az alábbi cikkben találtam anno egy szélsőséges példát:
[link] de a lényeget ideteszem:Nagyjából itt tartottam a pro és kontra dolgok mérlegelésében, amikor csörgött a telefonom. Az az osztrák ember volt, akivel nem a legjobb hangulatban váltunk el, mikor megnéztük a viszonylag sokat (90 ezer kilométert) futott, de előző évben, garanciában cserélt akkumulátoros C-Zeróját. Akkor nem sikerült megegyeznünk, mert szerinte a vattaúj akksi miatt lényegesen többet ért az autója, mint a többi, mi viszont, mikor Barek Petivel csatlakoztattuk a Caniont, láttuk, hogy vagy nem volt annyira új az akku, amikor beszerelték, vagy sikerült pár hónap alatt egy 5-6 éves autó szintjére lelakniuk az akkumulátort. A csúcsfasza, új akksi olyan 85%-ot tudott.
De nem csak emiatt nem volt kedvem kifizetni érte a kért összeget. Elmondtam neki azt is, hogy oké, hogy az akksi új, de minden más eleme 90 ezret futott, ráadásul szinte minden nap töltőre tették a kocsit, tehát volt tornáztatva a BMS (Battery Management System, azaz akkuvezérlő), a váltóáramú fedélzeti töltő, a hálózati töltő, meg minden olyan rendszer, ami a töltéssel kapcsolatban áll. Ezek is meghibásodhatnak, és ennél a kocsinál a sok kilométer és sok töltés miatt értelemszerűen lényegesen nagyobb erre az esély. Értetlenkedett miatta egy kicsit, láthatóan duzzogott is, szerintem meg volt róla győződve, hogy csak lyukat akartunk beszélni a hasába.
Na, ez az ember keresett meg, hogy érdekel-e még a kocsija. De most nem a korábban meghirdetett áron, hanem olcsóbban. Merthogy izé. Beszart az autó fedélzeti töltője…
…Emberünk nem csak minden nap töltötte rajta is hagyta a kocsit. …Nyilván -ahogy már említettem- ez egy szélsőséges példa, de a lényeget szerintem nagyszerűen reprezentálja. Ha az ember minimalizálni akarja a kockázatot a lehető leggyorsabban tölt és leszedi az autót.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10461 üzenetére
"így ott is káros a 100%, meg a 0%, persze kevésbé mint egyéb típusoknál."
Egyébként ezt a 100% témát azért sem értem, mert az EV-k többsége pufferrel van szerelve, tehát user oldalról gyakorlatilag soha nem tölthető fel 100%-ra még akkor sem, ha az auó annyit ír ki.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ezekiell
veterán
válasz Andras6800 #10455 üzenetére
ugyanígy működök én is, ne félj
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Kroni1
veterán
Nyilván az is az, de ott nyilván nem azért mert úgy a jó, hanem mert a felhasználás jellegéből így adódik.
De józan paraszti ésszel otthon a legjobb ha AC töltési maximummal felnyomjuk, és nem tesszük ki a töltést az időjárás szeszélyének. Nálam a napelem van hogy egész nap alig termel 1-2kW-ot.
Pont most volt róla szó, hogy otthon a töltési maximumot nem érdemes visszavenni, mert növelheti a járulékos veszteséget.
És szaldó esetén (legtöbbeknek ez van még) sem kell aggódni egyenlöre h hova termel. Ezért bátorkodtam rákérdezni a csakis napelemről töltés létjogosultságára.. -
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz Kroni1 #10468 üzenetére
Lassú töltés/rajtahagyás ellen engem VP egyik kommentje győzött meg, mely szerint minél tovább van csatlakoztatva a hálózatra az autó annyival nő az esély onnan érkező túlfeszültségre.
Aztán persze biztos van a lassú töltés mellett is elfogadható érv. Pl szaldó nélkül napelemről, vagy ha valaki nagyon sötétzöld és ettől érzi jól magát, stb.
A szaldóból azért kezdenek kikerülni akik hamar kezdtek napelemezni, és talán még van némi összefüggés is EV - korai napelem telepítés közt, mind anyagi mind gondolkodásbeli oldalról.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
nem hinném, hogy a fedélzeti töltő élettartamát csökkentené a nagyon kis áramú, vagy 0 áramú bekapcsolt időtartam... Solar inverterekben mennyi is az üzemóra? Vagy a szünetmentesekben 7/24-ben?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
De te manuálisan úgy sem fogod tudni annyira " aktívan" állítani mint a booswter. Mármint de, mert előre leveszed aztán amikor már nem fűt fel mondjuk a sütő, meg akkor klímád sem vesz fel akkora áramot, akkor is úgy marad. Persze igazad van, lehet élni booster nélkül. Én csak egy use case-t hoztam
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
-
gorbep
senior tag
válasz Andras6800 #10475 üzenetére
Kizárt ... az élettartamát a maximális terhelés, meg a túl magas hőmérséklet rövidíti...
Ezek azért nem a kínai alulméretezett gagyik... azért ilyen borsos az áruk a teljesítményükhöz képest...
A példában lévő C-zéró halálát is inkább egy kikapcsolási tranziens vagy egyéb túlfeszültség okozhatta (pl villám, vagy 0 szakadás a trafókörzetben vagy a bekötésnél)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
válasz gorbep #10476 üzenetére
Igen, én isbezt mondtom. Ha kisebb teljesítményen megy 10 órát az jobb lehet neki, mintha csúcsra járatva 6ot. De ami szerintem jobban terheli, ha folyamatosan ugrál a teljesítmény le-föl.
Nem felrétlen kell direktben alulméretezettnek lennie. Elég ha tervezési extrém use case-be esel. Bár akkor is bírnia kéne. Inkább ha kívül esel rajta.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tényleg, van már kilátás annak a megoldására amit az akksik elöregedése jelent? MErt ugye egy ice eláll egy ideig és lehet gazdaságosan üzelemtetni odafigyeléssel 10+ éven át is. Akksinál ha eléri a 50-60%-t akkor mi a megoldás a gazdaságosságot figyelembe véve? Mert ugye olyan nincs hogy mindenkinek telik új akksi pakkra. Pláne ha annyira magas a ez előállítási költésge amint a mostaniaknak.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10479 üzenetére
Egy normálisan használt autónál -amiben van akku temperálás- a degradáció mértéke nem nagy, ennek a videónak a végén van egy táblázat, amiben láthatóak mért értékek.
Gyakorlatilag évi 1% körül van, tehát a 10éves autó még bőven használható lesz, sőt, ebből az derül ki, hogy az akku túléli az autót. Az LFP tech. ennél is jobb lehet, mert jóval nagyobb élettartamot ígérnek -persze kisebb energiasűrűség mellett-, de ahhoz, hogy ez a gyakorlatban is igazolódjon, még kell pár év.
Az eddigi tapasztalatokból az látszik, hogy az ICE-khez hasonlóan az előélet számít az EV-nél is. Aki nem vigyáz rá, nem kíméli, az hamar le tudja lakni, különösen melegebb éghajlaton.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ez egy kérdés, de én azt szeretném tudni h mi a megoldás ha valaki balfaszul töltötte pl és ezzel nagyobb degradációt okozott? Pl amikor vettem Hansot akkor nagyon nem volt egyértelmű h feltöltik nekem és úgy tudom megnézni. Pláne nem hogy a felvett kWh-t bizonyítják. No és ott van az is hogy nem mind1 hogyan van töltve. Pl Hans esetében ha a leglasabb töltést választom akkor a gyári 13.5kWh-s tölthetőségből (17 az akksi de 13 felett reserved ugye) még most is felvesz 10-10,5kWh-t de ha oszlopról 22-s ról töltöm akkor 8-9 nél többet nem vesz fel.
Szüval ha vki rájött h baszom degradációval vett valamit akkor IJ esete van?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mghltm
addikt
válasz Tiédetis #10486 üzenetére
valoban nem voltam pontos, akar lehetett volna Hans Holbein is
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Bocsánatot kérek - nálunk az autó családtag és mindig van neve amin szólítjuk
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
biga
senior tag
válasz Andras6800 #10472 üzenetére
Igazabol a fene tudja, mi lesz a jo hosszu tavon. Mindenki esküszik valamire, de szerintem a valaszt majd az idö meghozza (mar ha...). Sok elgondolkodtato gondolat van itt is gyors-lassu otthoni töltés kérdésben. Nem vagyok villamosmérnök (egyszerü informatikus vagyok), igy legfeljebb elhihetem nekik, mia az ajanlas és bizhatok benne, hogy müszaki kérdésben a mérnöknek van igaza (a Titanic-ot is mérnökök tervezték, és Csernobil is mérnökök iranyitasa alatt allt ).
Valamiért én is azt tartom meggyözöbbnek, hogy a segédberendezésekenek inkabb a nagyobb aram + melegedés art, az akkunak meg igazabol mindegy. Igy a masik oldalon legfeljebb a csatlakoztatas hossza miatti nagyobb potencialis veszély all fenn (tehat hogy a halozatban felmerülö problémak nagyobb eséllyel érhetik el a csatlakoztatott eszközt, ti. autot). Jo lenne, ha lenne erre valami egzakt kimutatas, ami hosszu tavu tapasztalatokon alapul, de ez ugyebar pont a korai idö miatt még nemigen all rendelkezésre.
Viszont a 85%-os max töltés jotékony hatasara mar böven van tapasztalat, hisz igazabol ezeket az akkukat mar vagy 20 éve tömegesen hasznaljuk az eszközeinkben (bar mas körülmények között). En meg inkabb ez utobbi miatt hagyom (vagy hagytam eddig, mert azért elgondolkozom az ujraértékelésén) kisebb teljesitményen a töltöt, mert igy ha este radugtam, akkor reggelre max eddig töltötte fel...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #10496 üzenetére
ha lassan töltöd, a fedélzeti rendszer 200-500W-os fogyasztása (emiatti + vesztesége) a különbség... feleslegesen...
Más: aki folyton 80-90%-ra tölt csak, annak meg a balanszolás hiánya miatt elmásznak a cellái
Répa: temperált akkus kocsikról előbb fog elporladni az autó kasznija, minthogy az az akku 50%-ra degradálódjon... normál igénybevétel, évi 10-20e km esetén
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen