- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Programozási versenyek
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux - haladóknak
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
válasz Tiédetis #10590 üzenetére
Mindennapi használatban úgyse lehet mindig az adott körülményekhez leginkább optimális gumit felrakni.
Persze jellemzően egy jó nyári gumi az a legjobb a nyári körülmények (ebben eső is van) közt, és téligumi meg télen.
Viszont ott van az ősz és a tavasz, amikor tök kiszámíthatatlan és akár nappal-este között is váltani kellene. Ilyenkor talán a 4 évszakos tűnik jónak.vahun volt 2 teszt a témában. a 4 évszakos nyáron a melegben tűnik a legrosszabbnak, kb mindenhol máshol elhanyagolható a hátránya (már ahol van), fogyasztásban meg kb mindig a 4 évszakos volt a nyerő
nyári teszt
téli tesztÉn sokáig 4 évszakos "ellen" voltam, de kezdem meggyőzni magam hogy most azt vegyek. Persze ebben a legnagyobb szerep annak jut hogy akkor végre nem kell +4 gumit kerülgetnem a garázsban
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
válasz Tiédetis #10605 üzenetére
Nem profi gumitesztelők, és ez az 5 méter engem is zavar, mert az azért nem kevés. De ahány teszt annyi eredmény. Persze ha más méretű gumi van tesztelve az is változtat az eredményeken.
Bár más tesztben nem volt ekkora különbség.
Ebben a tesztben meg nedvesen van 4 méter CC2-nél.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
válasz WiZARD #10606 üzenetére
Nem létezik szerintem "profi gumiteszteli" avagy mindenki az aki rákényszerül. Érdekes h soknak tartasz egy bizonytalan alapokon álló jóslást (nincs két egyforma esemény) de amikor tudod hogy előrelátással és defenzív vezetéssel többet is lehet lefaragni mint 4 métert akkor inkább a "profi gumiteszt" számában bízol inkább?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10608 üzenetére
Cseszheted te a defenzív vezetést, ha agresszíven be-kivágnak eléd, elesik egy kerékpáros. Nyilván a gumik 80%-a élete során nem kerül olyan helyzetbe, ami miatt azt mondanád rá utólag, hogy ne védett volna meg. Akkor meg azt mondod legközelebb, hogy milyen jó volt nekem a középkategóriás is, de ha már 5-8e Ft.al a másik, aminek olyan szép mély árkai vannak is jó lesz, igaz, hogy sose hallottál még róla, azon kívül, hogy kínában elsőszereléses... Szóval megveszed és bízol a defenzív vezetésben. Tényleg nincs profi teszt, talán érdekteszt jobban dominál. Régebben még voltak meglepetések, néhány másodvonalbeli márka, de ahogy nézen, azok max 10 fős mezőnyben 4-5. helyre futnak be. Vagy a premium gyártók rontottak le ezeken a márkáikon, vagy van az a pénz. Ladákra szuper volt az Y mintás Stomil, de ezekre több száz LE-s kocsikra? Variációkban ott a 4 évszakos és ha gáz lesz, még mindig ott a levetett téli. Vagy akkor még azért legyen a nagy melegre egy harmadik garnitúra nyári is? Sajnos igaz, hogy egyre több a dögmeleges napok száma is, ráadásul tudjuk, hogy a magyar aszfalt még a melegeget is jobban összeszedi mint a nyugati. (vagy nem azt kell neki? ezt még ki kell deríteni)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Kroni1
veterán
válasz Tiédetis #10609 üzenetére
Pedig igaza van, az útviszonyoknak megfelelő sebességű, kultúrált vezetéssel tehetünk mi a legtöbbet a baj ellen. Hagyjuk már ezeket az 5 métereket szerintem, mert az év legalább 70%-ában nem az aznapi időjárásnak legjobb gumival közlekedünk, legyen bármilyen is fent.
Ha agresszíven kivágnak eléd akkor meg aztán pláne teljesen mindegy, milyen gumi van fent, mert olyankor a legtöbb esetben már ott azonnal, a fékezési reackió idődön belül megvan a baj, nem egy 30-50 méteres fékúttal később.
-
WiZARD
addikt
válasz Kroni1 #10610 üzenetére
A vészfékezés az azért jellemzően arról szól hogy valami váratlan történt.
Gyakran se kell ilyennek lennie, de ha 2-5-10-20 évente előfordul egy elkerülhetetlen vészfékezés, akkor 5méteren életek múlhatnak.Amúgy igen, pont ezért lehet jó a 4 évszakos, mert az nem 70%ban a nem megfelelő gumi, hanem csak 30%ban.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
válasz WiZARD #10611 üzenetére
A vészfékezések legnagyobb része is elkerülhető ám. Néha ésszel kormányzással, néha az odafigyeléssel és tényleg néha elég csak defenzíven vezetni. Nemtom másnál hogy van, de én évente átlag 1 alkalommal élem meg a "vészféket" és akkor is csak a saját túlreagálásom.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kroni1
veterán
válasz WiZARD #10611 üzenetére
Nyilván, 5 méteren sok múlik. De mikor megveszi az ember a csúcsgumit a sportverdára, felveszi a Dianese bőrruhát motorozáshoz, stb. akkor hajlamos kicsit keményebbnek és sérthetetlenebbnek érezni magát, saját tapasztalatból is mondom.
És ha ezt tudatosan próbaljuk levetkőzni, deffenzíven vezetünk, és 50 helyett nem 65-el, 70 helyett nem 90-el megyünk, (legyünk őszinték) akkor jó eséllyel sokkal többet spórolhatunk mint 5m.
Ezért gondolom én is, hogy alapvetően a vezetési kultúránk volna a legdontosabb faktor. -
Ezekiell
veterán
válasz bitpork #10612 üzenetére
Biztonsági övet kötni is teljesen felesleges, évente egyszer se kell, akkor minek?
Viccet félretéve: ez egy biztonsági feature (a rövid fékút), sose kelljen, de ha kell, akkor legyen mert életeket menthet. Na most ettől függetlenül azt az 5 métert én se látom akkora gáznak (pláne 100 km--ról), hogy ne lenne jó a minőségi 4 évszakos.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
válasz Ezekiell #10614 üzenetére
Ezzel nem a 4évszakVS2teljes szett gumi kérdésben akartam állást foglalni. Csupán arra akartam felhívni a figyelmet hogy az internet anonymitása megint talajvesztést jelent vélemények kifejezésekor. Semmi baj azzal ha az ember törekszik a legjobbra, ez érthető. Csak azon túl is bőségesen van élet és volt is az elmúlt 150 évben.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mauzes
őstag
válasz Ezekiell #10614 üzenetére
Ez így van, de az egyik fő felvetés volt, hogy nem tudsz minden körülményre tökéletes gumit használni. Ha a nagy melegben a nyári gumi áll meg 5 méterrel hamarabb, hűvös vizes úton meg a négyévszakos áll meg 5 méterrel hamarabb, akkor tényleg a nyári gumi az ultimate választás biztonsági szempontból? Nem teljesen egyértelmű.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Mauzes #10617 üzenetére
na, végre, erről szólt az egész
a mi autóhasználati szokásunk jobban nyárra korlátozódik (65-35%) tehát melegre, 40%-ban pályán, ahol tényleg soha-semmi nem történik.az eszmecsere szerintem érdekes és érdemes róla beszélgetni, itt is látszik, hogy nem vagyunk egyformák
jelenleg én nem tudok dönteni, nyári vagy 4 évszakos legyen, hajlottam az utóbbi felé, azzal az opcióval, hogy tartaléknak ott a téli, ha olyan hó lenne (kizártnak tartom)
Az 5 méter pont annyi, ha belerongyolsz valakibe, látható károk lesznekdefenzíven vezetek, mégis 3x jöttek belém hátulról
egyik az unokaöcsém volt és még neki áll feljebb, láttam a sorban hogy előttem fékeznek, tudtam, hogy megtudok állni, de láttam mögöttem, hogy ő nem. villámkérdés mit tegyek, ne fékezzek, hátha az ad neki 2m-t, de vállalva, hogy belém jön és még az előttem lévőt is elkapom, vagy megfogom a barmot. utóbbi lettA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #10616 üzenetére
nekem se
ahogy biztonsági övre se volt még sose szükségem, légzsákra se, a gyerekülések biztonsági funkcióira se, az autó vészhívójára se, stb...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10619 üzenetére
Szerintem ezeket így nem lehet egymás mellé tenni.
A százról nullára fékezés egy olyan folyamat, ahol van lehetőséged beavatkozni, például tudsz kikerülő manővert végezni, így az abszolút fékútbeli különbségek erősen relativizálódnak.
A biztonsági berendezések meg akkor kellenek, amikor valami olyasmi történik ahol semmi esélyed beavatkozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bigdigit
addikt
Ki milyen ablaktörlőre esküszik? A méretnek már utána néztem de van itt lapos,aero,twin na és persze a gyártó. Eléggé csíkoz de hangja semmi hála az égnek. Gondolom ez még a gyári lapát.
12.-e óta bele löktem 800km ami nálam elég sok. Élvezem egyenlőre de szeretném rendbe tenni ezeket a dolgokat. Vettem pl a kesztyűtartóba mozgásérzékelős lámpát is. Nem is értem ilyen dolog hogy nem lehet benne.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Tiédetis #10618 üzenetére
Én saját magam számára mérlegelés alapján azt döntöttem, hogy
- a családi autóra, amivel 3 kisgyerekemet szállítom egész évben rengetegszer, arra egy jó téli és egy jó nyáru gumit cserélgetek
- a második autóra, amit vagy egyedül használok vagy gyerekkel csak városban, ott már nem fogok 2 garnitúrát venni, tárolni, cserélgetni -
Andras6800
senior tag
válasz Tiédetis #10618 üzenetére
Igen, tök jó ez az eszmecsere, meg a vélemény ütköztetés. Én is nagy dilemában vagyok már jóideje. Rengeteg tesztet is olvastam, néztem, miegymás.
Nekem sem volt még soha kb 100 - 0 km/h vészfékezésem, de pont elég 1 alkalom. És nem akarok a gumin spórolni, de keresem az optimumot.Szóval én egyre inkább úgy látom, hogy a 4 évszakosnak 1 hátránya van, ami a száraz meleg aszfalton fékút. Ilyenből azért van sok, de ha azt veszem, hogy a szezonos felállásban jóval tovább használod a nyárit.. arra gondolok, hogy a 4 évszakos elkopik 3 év alatt, szezonos felállásban meg egy szettet használok 6-7 évet. És 4. évben már lehet a nyári is keményedik annyit, hogy ugyan ott vagy vele, mint a 3 éves 4 évszakossal.
És akkor a gumi csak 1 faktor.. Ez a baja a teszteknek. Az útburkolat minősége vagy a futómű maga (gátló pl) meg a gumikopás nem reprezentált.
Az remek, hogy mit tud egy zsír új gumi.. de mit tud 2-3 évesen.
Nekem az autón van most R19-es téli szett, amit meg tudnék venni 900 000 pénzért. Van benne 3000 km, meg ez a mostani szezon. Le van tárolva a nyári szett is. És azon megy most a hasfájás, hogy megvegyem-e a téli szettet, vagy a nyárira vegyek 4 évszakosat.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #10616 üzenetére
Nekem kellett 130ról nem is egyszer, valahogy mindig pont előttem pár perccel volt baleset autópályán, ott nem nagyon van idő gondolkodni, egyszer kb 30cm-re tudtam csak megállni az előttemlévőtől padlófékkel is..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
WiZARD
addikt
válasz Andras6800 #10623 üzenetére
Nekem a Teslán 2 szezont bírt a nyári (~35-40k km), a téliben még van 1 szezon, úgyhogy most esedékes hogy vegyek új nyárit/4évszakosat, és vagy felrakom egy utolsó télre a télit és annyival tovább bírja a 4 évszakos, vagy aprópénzért megpróbálom eladni...
A Leafen még a nyári is bír legalább 1 szezont, téli is. Van bennük összesen 80k km, 4-4 szezon. Mondjuk nyilván máshogy kopik 150 lótól meg 320tól...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Kroni1
veterán
válasz Andras6800 #10623 üzenetére
"a 4 évszakosnak 1 hátránya van, ami a száraz meleg aszfalton fékút."
Gondolj erre másképp. Szárazon a fékút töredéke az esős és a hideg idős féktávnak. De esőben és hidegben sem mész 130 helyett 70-80-al a pályán, hogy csökkentsd a kockázatot és ugyanakkora legyen fékutad mint nyáron nemde? Ergo a nyári fékút ami miatt a legkevésbé kell aggódni, sztem.
"arra gondolok, hogy a 4 évszakos elkopik 3 év alatt, szezonos felállásban meg egy szettet használok 6-7 évet. És 4. évben már lehet a nyári is keményedik annyit, hogy ugyan ott vagy vele, mint a 3 éves 4 évszakossal."
Erre is vannak jó tesztek, pl. ez is. Röviden: Egy gumi viselkedése szempontjából sokkal fontosabb annak minősége és mintázata, mint a kora és a profilmélység aktuális szintje, ha az 1.6mm felett van.
A kedvenc részem a tesztböl pedig:
"Megállapították, hogy a jó minőségű abroncsok bizonyos tulajdonságai javulnak, ahogy a futófelület kopik, néhány jellemző tartja az értékét, és csak nagyon kevés romlik."Ehhez képest veztech. oktatótól is hallottam olyan blődséget, h a gumi minden évben 10%-ot romlik, ezért az 5 éves gumi már csak 50%-os, azaz kuka. Aaaaahhhh, akkora baromság, hogy hagyjuk is..
[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
válasz Kroni1 #10626 üzenetére
Köszönöm, ezek hasznos infók. És igen, az elején a levezetést is adom.
Ami engem kicsit meglepett: "Más volt a helyzet a száraz fékezésnél, itt a kopott abroncsok rendre előbb álltak meg az új társainál, 2-4 méterrel. "
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #10627 üzenetére
nincs ebben meglepő, kopik a minta, növekszik a felület. (slickesedik kvázi)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10586 üzenetére
Ez reális, de a lényegét tekintve nem annyira fontos, mert ha 10évesen még a többségük lineáris szakaszban tart, akkor már jó eséllyel kibírja az autó élettartamát (ami azért általában nem a magyar mélydzsuvát jeleni a 16 éves átlagéletkorral). Ha 12-13 évet használható marad az autó, akkor az gyakorlatilag ICE szint. És ezt az első technológia tudja, az újabbak elvileg még jobbak lesznek.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
Ezzel picit vitatkoznék... ahogy telik az idő, a gyártók már egyre kevésbé óvatosak, egyre több kompromisszumot kezdenek kötni, egyre jobban kezdik feszegetni az adott alkalmazott technológia határait... amik az élettartamra negatív hatással vannak...
Költségcsökkentés forever... ás lám túl óvatosak voltunk eddig, a régi pakkok messze az elvárások felett teljesítenek... olcsósítsunk...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #10630 üzenetére
Ezt persze nem lehet kizárni. De az EV-knél szerintem ön-tökönlövés lenne a gyártók részéről, ha olyan akku megoldásokat alkalmaznak, melyek 6-7 évet bírnak. Lehet ugyan azzal érvelni, hogy az első tulajdonost kiszolgálja és onnantól kit érdekel, de ebben az esetben nem lesz első tulajdonos sem, mert nem fogja tudni eladni már 4 évesen sem az autót, aminek az akkuja csak 6 évet bír ki. Nem lesz rá vevő, senki nem akar majd GT-t magának.
Egyébként hasonló folyamat ment végbe az SSD-k terén is, de normál felhasználáshoz az újabb, sokkal kevesebb írási ciklust kibíró SSD-k is bőven hozzák azt, amire egy átlagembernek szüksége van. Az új akku fejlesztéseknél pedig folyamatosan az a mantra, hogy sokkal nagyobb lesz az élettartamuk, ezért én kevéssé érzem, hogy itt rossz irányba mennek a dolgok. Pár év múlva kiderül.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
gorbep
senior tag
Nem feltétlenül lebutítás.. csak lihegnek a tömegen meg az energiasűrűségen, meg az 5 perces 10-80 töltésen... nézd meg hova vezetett az LG szeparátor vékonyítása... de a 100-200 kW-os töltések se az élettartam növelés irányába mennek... az Audi meg a Porsche már élt az utólagos korlátozás eszközével... még akkor is ha óriási arcvesztés volt... szted miért?
Mióta van 30%-os selejt arány a gyártásban???? (Göd Samu, Iváncsa SK... ma esti RTL hiradó... bár sztem ez nem kicsit csúsztatás...) Leszakad az arcom...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Szerintem keversz különböző dolgokat. A cég nyeresége a végső soron mindent felűlíró döntés alapja. Ha nem éri meg végtelen zsét beleölni az akkufejlesztésbe mert nagyságrendileg nem hoz annyit mint egy kisebb eszköz esetén akkor ij esete van. Az IT ipart a gépjárműgyártással nem lehet semmilyen fronton összemosni.
MOD
És a bérlet pont ennek a következménye amivel lehet bizalmat kelteni a vásárlás iránt és még nem is feltétlenül dönti romlásba az autógyártót. Szerintem.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biga
senior tag
válasz bitpork #10632 üzenetére
Az a BMW féle elöfizetéses "auto felszereltség illetve képesség" dolog szvsz hülyeség. Illetve akar még lehetne is értelme, ha a költségcsökkentés lenne a célja, nem a profitmaximalizalas. Hiszen a szükséges hardvereket beépitik, csak deaktivaljak. Plusz elég hamar megjelnne ra a komplett masodlagos iparag, ami majd megoldja okosban. Szoval több vele a macera, meg az ügyfélszopatas faktor, mint amennyi haszna lenne. Gondolom nem véletlen, hogy - legalabb is egyelöre - felhagytak az ötlettel.
Viszont az akkubérlés mint ötlet kifejezetten tamogatando kellene, hogy legyen, mar csak azért is, mert jobban garantalhato lenne a hatékony visszaforgatas is. Persze ennek elsö lépése kellene, hogy legyen egyfajta szabvanyositas, tehat valami szabvany akkupack (ceruzaelem ugye ), amit kb barhol cserélgethetnénk. Ekkor meg mar akar opcio is lehetne az, hogy bérlem, vagy megveszem, és idönként kicserélem, mint anno az üres szodaspatront
Vagy az elöregedett akkupackot hasznalom otthoni energiatarolonak....
Mondjuk mar latom itt is a szemem elött a kisipari akkupack hamisitvanyokat, na meg az akkupackok ellopasara szakosodott bünszervezeteket (lasd még katalizator tolvajok stb)''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
FIREBLADE78
addikt
Most akkor 4 évszakot vegyek vagy télit? Habár nyárival is elvagyok még most is.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Shadowbull
addikt
"Hiszen a szükséges hardvereket beépitik, csak deaktivaljak."
Ez nem új dolog, elterjedt gyakorlat volt már 25 éve is. Persze jól meg kell gondolni és ki kell számolni.
"Gondolom nem véletlen, hogy - legalabb is egyelöre - felhagytak az ötlettel"
Dehogy hagytak, megy az, sőt egyre több ilyen szolgáltatásuk van.
"legyen egyfajta szabvanyositas"
Ilyen nem lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Olvass utána, nem hogy nem hagytak fel vele de aktívan dolgoznak rajta. Az utólagos aktiválásról meg annyit hogy a VAG vonalon már most gyk lehetetlen az új modellek fedélzeti elektronikáját piszkálni mert (ha jól tudom ) idéntől már csak és kizárólag a gyártó online vpn-jén keresztül, audis szerviz regisztrációt enged bejelentkezni rá. Uh letojom az okot de erre haladunk sajnos.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10635 üzenetére
Éppen ellenkezőleg...egy irreleváns témát kevertél ide! A BMW ilyen-olyan előfizetéses megoldásának semmi köze nincs ahhoz, amiről korábban a thread szólt, mert ott az akkuk technológiai fejlesztéséről beszéltünk, illetve azok akku-élettartamra gyakorolt hatásáról. Ennek semmi köze ahhoz, hogy egy XY gyártó milyen esetleges értékesítési stratégiákkal próbálkozik.
De, hogy az általad idecitált tök más témához is hozzászóljak: Az akku lízingelős megoldás eleve versenyhelyzetet fog teremteni, mert nem minden gyártó fogja bevezetni. A vevő pedig majd eldönti, hogy egy olcsóbb autót akar folyamatos havidíjakkal, vagy egy drágábbat havidíjak nélkül. Ha előbbit, akkor sem a gyártók "összeesküvése" fogja elmozdítani a piacot ebbe az irányba, hanem a piaci kereslet (ti. ha ezt választják tömegesen az emberek, akkor ezt fogják csinálni a gyártók és nem fordítva). Egyébként a Renault megoldása egyelőre nem aratott osztatlan sikert.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10635 üzenetére
A BMW ilyen-olyan előfizetéses megoldásának semmi köze nincs ahhoz, amiről korábban a thread szólt, mert ott az akkuk technológiai fejlesztéséről beszéltünk, illetve azok akku-élettartamra gyakorolt hatásáról. Ennek semmi köze ahhoz, hogy egy XY gyártó milyen esetleges értékesítési stratégiákkal próbálkozik.
De, hogy az általad idekevert teljesen más témához is hozzászóljak: Az akku lízingelős megoldás eleve versenyhelyzetet fog teremteni, mert nem minden gyártó fogja bevezetni. A vevő pedig dönthet, hogy egy olcsóbb autót akar folyamatos havidíjakkal, vagy egy drágábbat havidíjak nélkül. Ha előbbit, akkor sem a gyártók "összeesküvése" fogja elmozdítani a piacot ebbe az irányba, hanem a piaci kereslet (ti. ha ezt választják tömegesen az emberek, akkor ezt fogják csinálni). Egyébként a Renault megoldása egyelőre nem aratott osztatlan sikert.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Renault bérlési konstrukciója gondolom azért volt, mert akkor irreális árral ment volna a kocsi. Kvázi részletfizetéssel vásárolták meg. Ezzel semmi baj nem volt addig, amíg nem kezdték piacra dobni a tulajok a kocsit, aminél nem voltak az akku tulalajai, azt nem tudták eladni, de hallgattak róla és jöttek a szívások.
Ennek ma nem sok realitását látom, egyszerűen az emberek ha megvesznek valamit, szeretnek tulajdonosai lenni, minden porcikájánakA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Várj, segítek a logikai láncban. Akku-akku lízing-like feature on demand- like bmw thinking. Tudom hogy igényel minimális ráfordítást, nem úgy mint egy hv batteryminősége és ssd-k gyártási minősége közötti párhuzam, de hátha: az ssdnél sem bontottd le a terméket alkotó mérnöki és egyéb munkát hanem egységesen a végterméket nézted. Nos ez van az autóval is. Nem számít önállóan a csak mérnöki munka amikor jön a marketing vagy sales és egy tollvonással mindent felülír.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biga
senior tag
válasz bitpork #10639 üzenetére
Bevallom, ennyire nem követtem. Az utolso amit olvastam az az volt, hogy valamilyen feature esetében visszakozott. Utana nem néztem, hogy ujra (vagy még mindig) fenntartja ezt a hozzaallast.
Sajnalom, ha valoban ebbe az iranyba fog menni a dolog, mert tovabbra is rossz iranynak tartom...
Az elektronikai korlatozas szoftveres kikerülése meg soha nem lesz lehetetlen, legfeljebb nehéz. Minden, ami koddal van korlatozva, az koddal fel is oldhato....#Shadowbull: "Ilyen nem lesz."
Sajnos valoszinüleg valoban nem, de igény az lenne ra... (még ha nem is feltétlenül gyartoi oldalrol)[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Shadowbull #10638 üzenetére
Lejart a szerkesztés, de közben azért még eszembe jutott azért par dolog.
MInt irtam, valoszinüleg igazad van, és ha csak nem történik külsö nyomas (mondjuk EU szabalyozas), akkor a gyartok nemigen fognak akkut szbvanyositani. Pedig az ötlet közel sem ördögtöl valo, most is szamtalan alkotoelem van az autokban szabvanyositva, amit minden gyarto hasznal és elfogad (mar eleve mint üzemanyag is ).
Igazabol most igy végiggondolva - ha nem szamoljuk a szabvanyositassal jaro plusz adminisztraciokat, illetve az ebböl fakado tervezési 'korlatokat', akkor szinte csak elönye lenne. Föleg, ha még az utanhasznositast is figyelembe vesszük. Jo példa erre, hogy lényegében eleve szabvanyos akkuk voltak a mai EV-k alapjai is, lasd pl a 18650-as akkucellakat. Csak ezt kellene tovabbvinni, és praktikusabba tenni.De ismétlem, én is szkeptikus vagyok....
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
Én másképp látom. Az egységesítési kényszer itt egyszerűen megölné a piaci versenyt és az innovációt. Most rengeteg műszaki megoldás versenyez egymással, kémiák, hűtési megoldások, geometriák, packaging technológiák, stb. Ezért is fejlődik ilyen baromi gyorsan a terület.
Ez azért messze túlmutat például egy töltő csatlakozó szabványon.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biga
senior tag
válasz Shadowbull #10646 üzenetére
Lehet valami abban, emit mondasz, de nem lehet, hogy ez is csak megközelités kérdése?
Az innovaciot a szbvanyositas nem öli meg, csak szabvanyos iranyba tereli. Erre szamtalan példa van, elöször a gyartok sirankoznak, hogy korlatozzak öket, meg hogy ezzel oda az innovacio, aztan egyszer csak kiderül, hogy dehogy...
Senki nem azt mondja, hogy ne fejlesszen uj kémiat, a "csomagolas" meg plane csak tervezési kérdés. Az innovaciot meg én abban latom, hogy pl az adott autogyarto milyen technologia(k) mögé all be. Ezzel egyes technologiakat a piac sokkal hatékonyabban tolhat. Müszaki oldalrol is elég innovativnak hangzik, hogy XY gyarto elmegy a A, B vagy C tipusu (kémiaju) akkukkal is, nem csak a sajat maga altal, kizarolag ahhoz a platformhoz tervezett/gyartott (vagy vett) akkukkal.
Te nem igy latod?
(egyébként itt az akku eleve csak energiaforras, altalaban integralt BMS-el)
Nyilvan nem mi és plane nem itt fogjuk megreformalni a piacot, de szerintem mint ötlet megér egy felvetést.[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
stickrs
senior tag
Hello, töltőkérdés, van olyan fali töltő aminél lehet 2 külön kártyával indítani a töltést, és ellenőrizni melyik autó mennyit töltött havonta?
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
válasz stickrs #10648 üzenetére
[link] Beny töltőből az OCPP-s tudja, van hozzá EV box app
Semin hozzászólása helyesen: van olyan Duosida ami tudja, nem mind tudja. Figyelj oda, mert ez nem alapfunkció. Alapesetben egy számláló van egy töltőben, és bármely kártya indítja a töltőt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OTP Bank topic
- Autós topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest