- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
válasz bigdigit #10699 üzenetére
Szerintem ha hosszu tavra tervezel autoval, akkor inkabb ujat, lehetöleg valamilyen hosszu tavu karbantartasi szerzödéssel. Ez utobbit megtanultam, hogy valoszinüleg a legjobb befektetés. (bar nem sok hibaim voltak az elözö autokkal sem, de egy jo szerzödés mindent magaban foglal, lényegében csak a gumicseréket nem. Pl a még mai napig is hasznalatban lévö egyikre anno 7 éves, vagy 150e km volt a szerzödés. Ez volt anno 6000€ plusz az auto araban. Ha csak évente az egy kötelezö szervizeket szamolod, akkor mar visszajön a nagy része, és akkor még semmi hibad nem volt. Volt pl nekünk egy vacak üzemanyagtankolas utan egy komplett magasnyomasu befecskendezöcsere, szerinted az mennyibe fajt volna e nélkül? Illetve egyszer volt egy AdBlue rendszer hiba 3 évesen (1 évvel a normal gar utan). Azt hiszem minimum a 3-4 szeresét megsporoltam mar csak azon a kocsin..)
A kis Corsa e-re is meg van kötve, bar arra csak 5 év volt a max.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Kroni1
veterán
Én se örülök az extra költségnek amit a fejlesztési kiadásokra hivatkozva tesztek rá EVre a gyártók, ki tudja mennyire jogosan. Azért jópár EV-nél láthattunk többmilliós áreséseket és mostanában normalizálódik a lithium ára is, ami további áreséseket fog hozni. Amire várunk az a következő években várható sztem, remélhetőleg.
Én sosem vettem új autót, nem is tervezem. De amúgy az biztos h nem a stellantis "messzeföldön híres" 1.2 turbo benzinesének reinkarnációjával kezdenék, ami ki tudja mennyivel lett jobb.. Amúgy jobb belső égésű motorral és felszereltséggel az az astra már 11-13 milla, de valóban sok érte elektromosban a 16-17M. Mint ahogy nekem minden elképesztően sok ami 10M fölött van, az autózás nekem ennyit nem ér, inkább járok ebike-al meg tömeggel. Persze tudom ez nem mindenkinek opció, de én szerencsére a munka miatt nem kell h kocsikázzak.
-
Kroni1
veterán
válasz Shadowbull #10703 üzenetére
Azt is lehet mondani, de ki tudja mi az igazság.
Mikor csökkenő keresletnél több millókat tudnak engedni hirtelen az árból akkor az a sanda gyanúm, h nem feltétlenül csak a gyártási költség, de az újdonságokon kereshető extra profit reménye is beleszól azért az árakba...
(Persze tudom, kereslet kinálat, tanultam közgázt.) -
Kroni1
veterán
válasz FIREBLADE78 #10705 üzenetére
Lehet annyit is költeni rá aki szeretne. Mondjuk én nem, ezért 460ért vettem egy újat, 45-ig segít rá ha akarom, 4 éve megvan, tavasztol télig havi 600km-t nyomok bele és hibátlanul teszi a dolgát..
[ Szerkesztve ]
-
tuzpenge
őstag
válasz Kroni1 #10707 üzenetére
Pont ezt akartam írni...mintha valaki beböfögné ide hogy az elektromos autó 40--50 milla és az még nem is a felső kategória.....Hát persze hogy nem...pfff.
Lehet venni ebikot annyiért is mint Te és boldogan használni. Nem kell mindenre a profi cucc (bár jó lenne, de a racionalitás talaján kell maradni), meg kell nézni mi az igény és a keret és ahhoz kell a legjobban passzolót venni...3 milla ebikra??? Persze ha picit profin sportolsz akkor igen.ˣ
-
Mauzes
őstag
Új EV modell elvileg 2025-től, ára még nincs: Cupra Tavascan. Nekem nagyon bejönnek ezek a Cupra-k, sokkal-sokkal jobban néznek ki, mint a VW testvérmodellek.
-
cOxeR
Ármester
Hajtás oldalról mennyivel körülményesebb, mennyivel több a hibafaktor egy dupla motoros verzió esetén mint egymotorosnál?
Legyen Tesla, abban több a jártasság úgy is itt, vagy látott valaki erről külföldi tanulmányt, statisztikát? Persze ha van információk más gyártó esetén az is érdekelne. -
Vesa
veterán
Aki tart az értékvesztéstől, az most vegyen kocsit. 3-7milliós árengedmények vannak, lassan már az összes márkánál. Kicsit el is csábultam egy XC90-re, mert 7 miillval olcsóbb. Csütörtökön megyek kipróbálni. EV-kre is látni engedményeket. Viszont ahogy elnézem a magyar gazdaság helyzetét, nem csodálkoznék, ha ismét beborulna a forint, már így is megint 390-nél jár, esélyesen lesz ez 400 felett is hamarosan. Onnantól pedig minden drágább lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
cOxeR
Ármester
Temérdek kamu akció is van, amiből kiderül már levonták a 4M állami támogatást. - már akinek jár meg aki megkapja…
A piac viszont pang ez tény, a 400 Ft-os euróra előbb számítottam mondjuk, de szerintem is megint fölé megyünk. Állampapíros játszma is csak hab a tortán.bitpork
Ingatlan is, auto is…[ Szerkesztve ]
-
-
Megint kevésbé jobbak az újnak a kondiciói (-2% és már szocho és szja is ha jól emlékszem)- és van egy olyan érzésem h lesz még belenyúlás a most már nem vehetőkbe is mert nem fogja bírni az állam a kamatterheket
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mauimagic
aktív tag
válasz bitpork #10720 üzenetére
van egy olyan érzésem h lesz még belenyúlás a most már nem vehetőkbe is mert nem fogja bírni az állam a kamatterheket
Ha ezt meglépik, akkor komoly tőkekiáramlás lesz itt a hanyatló nyugatra.
Szlovák, osztrák bankszámlája már a középosztálynak is van, másodpercek alatt átdobható a dohány... -
axioma
veterán
Azert ebben nincs teljes egyetertes. A lakossagi papirok magasabb kamattal fognak akkor is menni, ha lejar a mostani ev kiemelkedo kamata. Ameddig a kivett mennyiseg potlasa miatt nem kell nagyon megemelni a tobbi papir (foleg dkj) kamatat ahhoz hogy elkeljenek, addig nem nagyon van ertelme neheziteni a kivetet, legfeljebb ne'mi idotenyezo valtozhat (ahogy tobb penzugyi konstrukcional is van: feltores utan x nappal fersz csak hozza), mivel addigra refinanszirozzak az olcsobb - kisebb kamatu - papirok eladasabol, es meg sporoltak is.
Nyilvan elcsaljak az inflat (kivancsi leszek a februarra, amikor jon a benzin meg a januari hideg utan fizetett februari magas gazszamlak), meg attol hogy a fenti a logikus me'g lehet hogy nem azt lepik, de nemtrivialis hogy a benntartas eroltetesevel jobban jarnak.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
De ezek az engedmények a csillagászatira nőtt árlistákból vannak, és pont azért, mert már nem eladhatók ilyen áron az autók. Pl. tök jól hangzik, hogy a 25M-s listaárú Volvo XC40-ből pl. adnak 5 milliót, de ez azért van, mert 25-ért senki nem vesz XC40-et, 20-ért meg talán már megfontolják.
Nagyon szar a keresleti oldal és rövid távon nem nagyon bíznak ennek megváltozásában. Szóval azért ez csak kis részben kompenzálja az értékvesztést.
-
Kukipapa_rr
tag
Tudnátok segíteni, légyszi, hogy 2022-23-as Model 3-hoz milyen gyári tartozékok járnak? Két kártya, de hány kábel, kerékfingó szett stb.
Egyszerűen nem találok erről egy hiteles listát.
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10727 üzenetére
Ennek nincs jelentősége, mert a bekerülési ár/profit alá nem tudnak menni. A vevői oldal eltűnése csak annyiban segít, hogy kisebb profitteal lehet az autókat eladni ami most meg is jelenik az árakban, de ha tartósan marad a sz*ródó forint -márpedig ez várható-, akkor további árcsökkenés már nem nagyon lesz, főleg ilyen mértékű. Ezeket most nyilván azért adják ennyiért, mert ki kell szórni a beragadt készletet, de az új érkezőket már drágítja az EUR árfolyam és a még mindig meglévő infla is.
Kroni1
Persze, hogy nem jófejségből csinálják -miért csinálnák abból?-, de vevőként engem nem is érdekel miért csinálják. Ennyiért egy ilyen autó, ilyen felszereltséggel vicc áron van.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ck.
addikt
Most kaptuk az emailt a 2015-ös Leafünkkel kapcsolatban... Ez év április 1-jével lelövik az appot, a továbbiakban nem lesz elérhető az autó állapotának lekérése, vmint távoli vezérlése, előklimatizálás, stb. (Természetesen megnyugtattak, hogy az autó menüjéből lehet beállítani időzített előfűtést/hűtést.)
Szóval röviden és tömören a véleményem: Rothadjon meg szívük-lelkük, száradjon háromba minden porcikájuk! Rohadt, szemét banda, legszívesebben a szalon előtt gyújtanám fel vagy verném szét kalapáccsal a szemük láttára az autót (amit egyébként imádunk), ha abban az anyagi helyzetben lennnék.
Nem érdekel a hangnem, tiltsatok ki az egész ph-ról, már az is hidegen hagy. Még ígyis erősen visszafogtam magam, írhattam volna különbet is ezekről a rohadékokról. -
mghltm
addikt
ejha, teljesen ertheto a felhaborodasod! a jo kis app es fedelzeti rendszer jelentos plusz az elektromos autoknal. ez az osszes elozo generacios leaf-re ervenyes vagy evjarat szerint valogatnak? nv200 is erintett lehet?
#10735 Ck. hat ez igazi kib@szas az emberekkel, ilyen lepessel akarjak terelni oket az ujabb leaf / ariya iranyaba? kivancsi leszek ez hatassal lesz-e a hasznalt leaf-ek arara.
[ Szerkesztve ]
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Vesa
veterán
Teljesen megértem a felháborodást! Ugyanakkor szinte biztos vagyok benne, hogy lesz rá third party fejlesztésű app. Vagy végső esetben, az utolsó verziót le lehet majd szedni valahonnan apk-ban (ez mondjuk iPhone esetén nem segít). Ettől még maga a jelenség problémás marad.
Pont ma derítettem ki, hogy a Volvo info rendszere is borzalmas, valami google alapú és kell hozzá google account (WTF??), live internet kapcsolat és egyéb ilyen b*romságok. De nyugodjak meg, mert adnak hozzá 4 éves előfizetést. Szuper!
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10739 üzenetére
Minek? Tudják, hogy a rajongók bármit kifizetnek
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10737 üzenetére
Pont ma teszteltem tüzetesen. 2022-től új rendszer van, a korábbi Sensust kukázták és jött ez a GoogleOS. Instrument cluster semmilyen szinten nem testreszabható, csak 2 mód van, az egyikben középen konkrétan egy fekete üresség "látszik", és nem is lehet oda tenni semmit (wtf?). A másik módban kiteheted oda a map-et, de annak csak akkor van értelme ha navigálsz. Ha nem navigálsz, akkor egy kb. "7 méretű fekete semmi van előtted. Nincsenek számlap grafika verziók (korábban volt 4 féle grafikai mód, de ez is megszűnt), a Car Play mai napig csak vezetékesen működik (2024-ben ?). Megszűntek a vezetési módok (korábban volt 4 féle és fizikai gombról vezérelhető volt. Ma már az sincs, csak a központi kijelzőn lehet OFF-Road módba kapcsolni modelltől függően. Start-stop rendszert nem lehet kikapcsolni. Csomó fontos funkció csak almenüből érhető el a központi kijelzőn (mint megtudtam, ezek egy része korábban a kormányról is vezérelhető volt, de a google valamiért fontosnak tartotta, hogy az egyszerű megoldás helyett bonyolult menükben kelljen turkálni). A klmának nincsenek fizikai gombjai és a kijelzőn is kicsik a gombjai, nem nagyon felhasználóbarát. A telefonból át lehet ugyan tenni a névjegyzéket, de a bejövő hívás néha mégis a telefonra érkezik, néha az autóra. A grafika nagyon elavult, olyan mint egy táblázat, ennél már sokkal szebbeket látni, bár ezzel még együtt lehet élni, csak ebben a kategóriában mást várna az ember. Az ikonok kicsik, pedig körülöttük egy csomó üres hely van. Waze nem működik!
Maga az autó viszont űber. A belső kidolgozás, a minőség, a kényelem, a csend, mind nagyon ott van a szeren. Állítólag reszelgetik még a rendszert. Bár az elmúlt 1 évben annyit sikerült "fejleszteni", hogy már az apple maps is kitehető a műszerfalra, illetve lehet youtube-ot nézni, ha áll az autó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz Kukipapa_rr #10745 üzenetére
A Bosch robotfunyiroi is érintettek. 600-800 EUR, játékszerek egy autóhoz képest.
Azt mondta a Bosch hogy lesz lehetőség 4G-re átállásra, ahol a 2G megszűnik.Szóval csak akarat kérdése a gyártó részéről, hogy kínál-e megoldást.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
mauimagic
aktív tag
Biztos nem leszek ezzel népszerű, de egyrészt a 2G hálózatot akkor a régi EV gyártóknak fennt kéne tartani?
Meddig kéne támogatni egy ilyen fícsőrt? 10-20 évig?
Sajnos fogyasztói társadalomban élünk, ahol a 8 éves autó már nem érték a hanyatló nyugaton, lejár a gyári gari, van max még pár éve, aztán megy az EU szeméttelepeinek egyikére -> Romániába, Bulgáriába, vagy éppen a Mimogyorókhoz.
Régi használt autók istápolása a gyártóknak nem biznisz, ez van, ettől még nem "rohadt szemét banda", csak épp költséget optimalizálnak.Mondom ezt egy 2018-as Nissan EV-vel, amiknél a Connect szintén szanálva lesz, idő kérdése.
Mondjuk én nem is tartom egy nélkülözhetetlen dolognak, de ez más kérdés. -
Semin
senior tag
Csak erre reagálnék bár erősen off:
Vagy végső esetben, az utolsó verziót le lehet majd szedni valahonnan apk-ban (ez mondjuk iPhone esetén nem segít).
IOS 17.4-től az EU kötelezvénye miatt az Apple lehetővé teszi a külső forrásból az Appok telepítését. Ez azt jelenti hogy megjelenhetnek alternatív appstore-ok is többek között.
1-2 hónap és már ez sem lesz különbség az Android és az IOS között.(bár csak az EU-ban)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest