Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
M5-ön van rendes gyors töltő? Egyszerűen nem találok. Nagyon gáz ez az ország. Vagy én vagyok béna?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #10351 üzenetére
Te vagy a béna.
Kecskemét oda vissza mol plugee, Szatymaz oda vissza mol plugee, kiskunfélegyháza m5 mellet 1km-re egy 60/75kW az omv kúton, mennyi kell és hol? szegeden is van, és a pesti végén is vanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #10353 üzenetére
sehova nem kell lemenni, Kecskemét 90km pihenőben van oda vissza oldalon töltő
Szatymaznál ugyanez, pihenőben közvetlen.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
senior tag
válasz Chereiose #10311 üzenetére
Nekünk a Corsa e-vel van személyes tapasztalatunk, nagyjabol 25ekm-t tettPunk bele miota megvan.
Korrekt kis auto, alapvetöen - mint jellemzöen a kategoria - 2 személlyel kényelmes, hatul ugyan elfér még 3, de ha pl elöl valami nagyobb ember ül, akkor a térded mar csak modjaval fog elférni (vagy ugy sem). Gyerekkel elmegy.
A fogyasztasa nem rossz ott, ahova tervezték, sajat tapasztalat, hogy normalis hasznlatnal kb közeliti amit igér, azt hiszem 350km körül igér teljes feltöltéssel, amit föleg varosi vagy elövarosi környezetben meg is közelit. Mint korabban irtam is, nalunk nejem hasznalja napi munkabajarosnak, napi kb 50km, vegyes varos, kis autopalya (40-45%) + orszagut; Igy nyaron kényelmesen ellenne heti egy tOltéssel, még hétvégi bevasarlokörut stb is kélnyelmesen beleférn e( teszteltem többször, tényleg siman, bar jellemzöen igyekszem nem 0-100% körül hasznalni/tölteni). Télen azért mar inkabb csak a hétköznapok férnek bele, és az is mar kicsit visitva, de ha nem vagy tul agressziv, akkor ilyenkor is belefér.
Többször hasznaltuk nagyobb tavra is (~470km), ha tartosan 130 körül akarod hasznalni, akkor ne szamits csodakra, azt nem szereti, nyaron 200-at talan elmegy, ha nincs nagy ellenszeled meg az EV-k istene is ugy akarja, na meg ha nem idegesit, hogy a végén mar erösen fog közeliteni a 0-hoz az akku . Ha 110- körül hasznalod, addig jol toleralja a dolgot, akkor 230-körül azért elmegy (igazabol mar gondoltam ra, hogy kitesztelem és egy töltéssel kiprobalom, mert elvileg van a célallomasunk közelében egy töltö, de volt mar olyan, hogy nem müködött illetve foglalt volt, igy nem mertem eddig kockaztatni, mert azért az utolso km-ek szrintem mar vitorlazas lenne, ami hegynek fel necces :) )
Egyébként hosszu uton ilyenkor Ionity-n töltöttünk, bevallom nem követtem a töltési görbét, de 80-85% k¨rnyékéig folyamatosan 500km/h-t jelez töltési sebességig, utana lassul le (de utana meg nem szoktam DC-vel tölteni).
Egyébként ilyenkor hallhatoan temperalja is az akkut (megy a hütés nyaron rendesen).
A müszerezettsége, fedélzeti szoftvere atlagos, Opelesen egyszerü, semmi csicsa, inkabb konzervativ, felület néha mar-mar fapados. Viszont alapvetöen jol hasznalhato, ha nem varsz töle animaciokat meg izgö-mozgo menûket etc akkor sztem azt kapod, amit varsz. Navija elég jo (ha van), folyamatosan frissül, a töltök is benne vannak, bar nem tervez velük, ha te nem valasztod ki. A telefonos appja..., hat van neki és végül is be tudod vele programozni, hogy pl inditsa a fütést ekkor meg akkor, illetve hogy mikor kezdjen tölteni stb, de néha lassan csatlakozik a kocsihoz (sztem a kocsi sajat adatkapcsolata nem valami acélos). Tudod vele követni a töltést is, (persze az emlitett lassusaggal, illetve néha többszöri kisérletre.).
Csomagtartoja olyan, mint egy ekkora kis autoé: kicsi, de rohangalosnak elmegy. Egyébként az akku nem a csomagtartobol vesz el helyet, az ugyan is az ülések (föleg a hatsok) alatt van, igy csak akkor van utban, ha magad ala akarod huzni a labad (mert akkor az nem fog sikerûlni. Eleve kifejezetten alacsony az üléspozicio, ami föleg szerpentinen elég sportos hatast kelt, bar szo nincs sportossagrol Hozzatenném, hogy EV-sen jol gyorsul szinte minden töle elvarhato helyzetben, de nem sportkocsi.
Van némi tapasztalatom elötte Zoe-röl, az mind techinkailag, mind minöségérzetben az Opel/Peugeot alatt van (annak viszont valamivel magasabb az üléspozicioja, ami miatt hatul kicsit nagyobb a térérzet, de ennyi).
Nem tudom milyen célra nézed, ha napi munkabajaro olcso és olcson fenntarthato igaslovat keresel sztem nem fogsz csalodni bennük.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Shadowbull #10345 üzenetére
Szerintem ez eleve megszokas kérdése. Nyilvan ha allandoan 140-et vagy plane 160-at mész, akkor a 110-120 vanszorgasnak tünik. Mi legalabb havonta egyszer, de néha többször megyünk 470-500km tavokat (egy iranyba, aztan jellemzöen a hétvége végén vissza ubyan ennyi). Altalaban diesellel, bar néha az EV-vel. 130-at szinte soha nem, bar jellemzöen eleve keresztezzük hozza Belgiumot (max 120), de ott is inkabb 110 mint 120 (mint egyébként a legtöbb autos ). Ha eleve ezt szokod meg, akkor ebben semmi különleges nincs.
Ha hazafelé (Mo) megyünk persz volt mar, hogy odaléptünk neki és Németorszagot (mar ahol nem volt utépités, vagy dugo vagy csak siman 120-as korlat, szoval ritkan ) 160 vagy a felett igyekeztük letudni, de a mindennapok sztem (talan a németeket leszamativa) altalaban nem igy telnek.
Otthon meg még mindig meglep, hogy ha 120-130-al megyek az M3-on, akkor az én k. anyamat....''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10351 üzenetére
névTEA. Kecskemét
leírás
A TÖLTŐ ELÉRHETŐSÉGE, ÉS INDÍTÁSA AZ ALÁBBI LINKEN TALÁLHATÓ:
https://tea.evtoltok.hu/?charger=INFY002
CSATLAKOZÁSOK:
CCS/SAE (2 db)
TELJESÍTMÉNY: DC 150 kW
tény, le kell menniA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Mauzes
őstag
válasz Shadowbull #10345 üzenetére
Nyilván aki évente egyszer megy ki a városhatáron túlra - ez nem erről szól, mentalitás kérdése az egész. Oké, hogy nem járok állandóan külföldre, de évente tucatszor megyek Bp-Kisvárda, oda-vissza 560 km, vagy Balaton bal széle oda-vissza 450 km. Nekem nem fáj a 120, még ha nem is mindig tudom tartani, ha időben el vagyok csúszva.
De amúgy meg mindenki úgy megy, ahogy akar és jól esik. Az biztos, hogy én veszélyesnek tartom a 140 feletti tempókat (itthon).
-
Chereiose
addikt
-
FIREBLADE78
addikt
Akkor eljöttem mellette és a bmw gyári navi sem ajánlotta fel. Jelenleg balastyanal vagyunk. Pályáról lekellett jönni. 50-es mobiliti. Elég gáz volt 106-110-el jönni haza. Plugshareben írja az általad említett töltőket?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #10360 üzenetére
Miért nem töltöttél Szegeden a Superchargeren?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biga
senior tag
válasz Chereiose #10359 üzenetére
Szivesen. Szerintem ez a kb 230, akar 250 110-120 körül nem szamit rossznak. 46kwh a netto akku (50 a brutto), szoval azért 20kwh alatt fogyaszt ilyenkor (a sajat kijelzöje szerint 18 körül). 130-nal és afelett mar atlepi a 20-at...
De ez a méret azért varosba valo. Ott meg nem irralis az a 350km körÜli hatotav.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
senki68
senior tag
Üdv mindenkinek !
Kérdésem lenne.Kinek milyen töltője van otthon? Milyet érdemes venni? Van olyan amiről egyszerre 2 autó tölthető?
Ismerős vett egy BMW I3-at, fel kell szerelnem egy autótöltőt. De lehet vesz még egyet a gyerekeknek. Mármint autót nem töltőt
3X32 amper van 10kW SE inverter 12kWp napelem 9 év szaldo.
Ennek tudatában javaslatok?Persze első helyen van az SE töltő de ha lenne féláron egy ugyanilyen tudással rendelkező, lehet az lenne.
Amit elsőre leszűrtem, hogy rákerestem, ugye 22kW-os kell. Meg olyan ami tudja a hálózatfigyelést /már ha egyre gondolunk hálózatfigyelésen/.
Minden tippet javaslatot linket szívesen fogadok.
Előre is köszönöm.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #10338 üzenetére
Pedig tervezik nálatok bevezetni, sötétzöld okból... de felmerült egységes EU korlátozás is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
válasz senki68 #10363 üzenetére
[link]
Nem tudom konkrétan hogy SE töltő mennyi, de simán betippelem hogy ez félár körül lehetVan megoldás egyszerre 2 autó töltésre, de érdemes meggondolni hogy kell-e, gondolom minimum dupla ár, vagy inkább több. Biker szakterülete...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
válasz senki68 #10363 üzenetére
A wizard által linkelt Beny-ből majdnem kettő kijön se árból, de van dupla beny is, meg gyártunk mi magunk dupla töltőt amihez van terhelés megosztó
azon a linken vagy az aláírásomban minden infó megvanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
FIREBLADE78
addikt
válasz WiZARD #10365 üzenetére
Most nézem. Nem az itteni topikos srác csinálja ezt? Nekem is kellene egy AC utcára. Villanyóra kint van az ajtó mellett és oda kéne a töltő is. Viszont a biztosíték tábla az belül onnan jó 10m-re. Össze kell ezeket kötni vagy hogyan megy ez?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #10371 üzenetére
De én
senki68: a terhelés megosztó lakatfogókkal méri az áramokat🫡
külön a hálózati, külön az inverter termelésétElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bikkrom
senior tag
válasz senki68 #10370 üzenetére
Na ez engem is érdekel. Plug-in lesz. 1 fázis kell neki, 8-10kW.
Ha egy 3*32-est rakok fogja tölteni az is, mint az 1*32-es? Mármint árban nem annyira vészes a difi, akkor már nem bánnám ha autót váltok 4-5 év múlva akkor nem kellene fali töltőt cserélni.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
FIREBLADE78
addikt
Hogyan megy ez? 3 fázis van. Szerintem csak 3x16a. Meg kell néznem a biztit. Mit kell összekötni,ha kell? Nem akarom végig vésni a falat és undorító kábelcsatorna sem kell jah és olyan töltő kell,amit csak én tudom elindítani.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
bigdigit
addikt
Ha már a töltés megy. MOON ID charger mennyire ajánlható?11kw amit kinéztem. Igaz a Spring csak 1 fázisos és 32A de nekünk csak 3x16 van és biztos nem lesz fejlesztve. Én meg adnék a Konának max 3x10-et vagy 8-at. Mégis több mint a mostani 1x10 és a kábeleket is elrakhatjuk végre. Most láttam van még jóáras 95 pénz.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Ha már fali töltők a téma, ez a cucc a képen milyennek tűnik? Csak azért emelem ki, mert feltűnt a kereskedésben, hogy mennyire olcsó - ahhoz képest, hogy egy autómárka saját logózott terméke (minden ilyet horror áron szoktak adni).
-
Kroni1
veterán
válasz Mauzes #10380 üzenetére
Jól néz ki. Ahhoz képest meg pláne, hogy egy szörnyen kinéző aljzat is 30k+ és a legfapadosabb kinézetű dobozok is gyakran jóval drágábbak ennél! Az más kérdés, hogy ezeknek kb max ennyibe kéne kerülnie, de tényleg jó ajánlatnak tűnik így látatlanban, gondolom a minőséggel sem lesz gond.
-
Vesa
veterán
válasz mauimagic #10330 üzenetére
130-al sincs semmi probléma, ha nem jönne állandóan a seggedbe valami menőjenő 180-al, mert 130-ról viszont nagyobb forgalomban nem annyira ideális betolakodni 2db 80-al cammogó kamion közé. Inkább azon van a hangsúly, hogy mennyi hülye van az utakon. Ahol van közlekedési kultúra -vagy elég kemény a büntetési tétel a rendhez-, ott nincs gond, mert ha tartod a maxot a belsőben, akkkor nyugodtan autózol. De ahol sokan mennek mint a b*rmok és levillognak akkor is, ha a megengedett maximummal mész, ott vagy felgyorsulsz a hülyegyerek tempójára, vagy kénytelen vagy 80-ra lelassítva kimenni a külsőbe, csak menjen már az anyja p*csájába a seggedből, mielőtt még 180-al megöli magát + téged is családostól.
A tudomány a valóság költészete!
-
mauimagic
aktív tag
130-al sincs semmi probléma, ha nem jönne állandóan a seggedbe valami menőjenő 180-al...
Ignorálni kell őket. 130 tempomat külső, ha van hely és előzni kell, kimegyek. Ha jön a németprémiumos fontosember a semmiből, akkor a következő a taktikám:
Telibeszarom.
130 tempomat tovább, aztán ha van hely a külsőben, akkor szép komótosan visszamegyek.Mit fog csinálni? Nekem jön, csinál a verdájában 5 millió kárt, a vonóhorgomat meg jól elferdíti?
Beelőz a leállóban és büntetőfékez? Dashcam likes this.Régebben fel tudtak húzni ezek a komplexusos pszichopaták, de mára lehiggadtam. Nincs értelme felhúzni magad, úgysem fog neked jönni, teljes joggal előzöl 130-al, nem kell minden idiótának lehúzódni, nem egy kib.szott mentőautó, hanem egy bolond.
Úgysem fog csinálni semmit, nem egy Mad Max filmben vagyunk.[ Szerkesztve ]
-
válasz mauimagic #10386 üzenetére
Ez nem a legjobb megoldás szerintem: jön az arcz és mondjuk éppen magyar v román akinek a kocsija valóban képtelen megállni oszt hopp, máris lábbal előre visznek téged is - és akkor már késő lesz passzív-agresszíveskedni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mauimagic
aktív tag
válasz bitpork #10387 üzenetére
1. Mivel nem kivágok elé, hanem akkor kezdek előzésbe, mikor még messze van, ezért van ideje fékezni, egy fékhiba szerintem azért viszonylag ritka még egy román autón is, úgyhogy vállalom a "kockázatot"
2. Mióta "passzív-agresszíveskedés" a megengedett max sebességgel előzni? Ha mindenki levetkőzné ezt a posztszovjet jobbágy beidegződést, hogy ha béemvét, mercit látok a tükörben, akkor rá kell rántani az autót a leállósáv melletti szalagkorlátra, akkor tuskó vezető is kevesebb lenne...
Lásd még: Mutyisztánban az átlag gyalogos se mer lelépni a zebrára, ha meg átengedi egy autós, akkor hajbókol neki, meg elnézést kér, mintha nem neki lenne elsőbbsége. -
biker
nagyúr
válasz mauimagic #10386 üzenetére
"a vonóhorgomat meg jól elferdíti?"
Remélem tudod, hogy le kellene vedd, mikor nem vontatsz, kivéve azt a pár, még forgalomban lévő és engedélyezett horgot, ami nem levehető vagy felhajtható. Ami mobilis, azt ha fennhagyod, azért büntethetnek
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
Érdekes ez sebesség mizéria.
Itthon jellemző a sebesség túllépési kényszere az embereknek. Ennek legfőbb oka, hogy megszokták, pár 10k vagy 100e ft nem vágja földhöz őket. Több alkalommal jártam Svájcban, ahol keményen betartják a határokat, pedig van alattuk vas. Nyilván a tételek ott olyanok, hogy eszébe se jusson az, hogy "sietek" és ezért megyek ami a csövön kifér sebességgel.
Talán itthon is ez kellene.
Lehetne kezdeni azzal, hogy átlagot is mérnek pályán pl. de főutakon is, aztán 2 hétre lefoglalják a kocsit és jogsit. Aztán ezek emelkedhetnek is.
Pályán mehetne 24 órában drón is, sokat kiszűrne, akár az előzgető kamionokat is.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
mauimagic
aktív tag
válasz senki68 #10393 üzenetére
Nem arról beszélek, hogy 130-al Fehérvártól Siófokig a külsőben megy valaki önkéntes rendőrként, hanem pl kaminsort előzöl 130-al és megérkezik a pics@dba a Q8 180-al, villogva.
Le tudnék húzódni 2 kamion közé befékezve, de leszarom.Akkor húzódok le, ha van elég helyem a külsőben, hogy ne kelljen 80-ra lassítani, Mr. Valaki meg 20mp-el később ér emiatt a Balaton Soundra.
Ha emiatt szerinted szabályt sértek, akkor ok, de azért beidéhetnéd a KRESZ pontot, ami azt taglalja, hogy a gyorshajtókat miként kell elengedni.
-
biker
nagyúr
válasz senki68 #10393 üzenetére
azt az egyet nem kell, ami egy darabból áll, és fixen oda van csavarozva az alvázhoz, ez jellemzően ma már csak pickup jellegű felépítményen van. Személyautóra elvileg sok éve csak olyat lehet felszerelni, ami levehető vagy felhajtható vagy automatikusan felhajlik motorosan.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest