- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
- Facebook és Messenger
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
Építőipari szakemberként tudnék sok érdekeset írni az IT-s diplomás megrendelőkről, de "buta/tahóként" is belátom, hogy ez általánosítás lenne, ami engem minősítene
Szerintem piacgazdaságban nincs szükség nagy filozófiai eszmefuttatásra a szolgáltatások árainak megértéséhez, 130+ évvel ezelőtt egy Marshall nevű csóka viszonylag jól összefoglalta az alapokat, ha valaki a profitmaximalizálásra törekszik, főleg diplomásként, akkor számára is adott ehhez a lehetőség.
-
madgie
titán
Ebben vastagon benne van az is, hogy hozzád, hozzám belátható időn belül csak Kókler Jóska tud kijönni, mert aki tényleg ügyes szaki, az annyira rogyásig van munkával, hogy már most nem igazán van hely az idei naptárában.
És ja, szívtam már én is annyit ezekkel a kóklerekkel, hogy amit lehet, igyekszem magamnak megoldani, mert egyszerűen az van, hogy ha elrontasz valamit, te rontottad el, "ingyen", nem fizetsz X százezer munkadíjat, aminél a panaszra csak egy vállvonogatás a válasz. -
mghltm
addikt
lattok arra eselyt, hogy ha nagyon lassan apad a 30-as keret ( bal oldalon irjak, hogy ~22%-a lett felhasznalva ), akkor vagy tovabbi arcsokkenes varhato az autok araban, vagy modositanak a palyazaton es szekhely / telephely eseten tamogatjak a toltohely kialakitasat? publikus toltokre masik 30-at szannak.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Tiédetis
senior tag
válasz mghltm #10253 üzenetére
Szerintem sok dologban kéne ott módosítani, akár a lezárt év bevételét, mert 1 személyes vállakozások esetében, azért nem biztos, hogy összejött a vételár szerinti összeg, akár a finanszírozhatóságot.
De ami még szánalmasabb az EV-k üzemanyagelszámolási lehetősége (nem kimondottan vállalkozásokra gondolok) ami 3l/100km benya nav ára- Egy átlag EV 17 körül fogyaszt átlagosan, mol ára 300ft/kwh az 5100Ft/100km. Ezzel szemben 3x560Ft...(1680Ft)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10256 üzenetére
jó, neked nem átlagos EV-d van de a lényeg az, hogy ez így sajnos nevetséges (vagy a lábad nem átlagos )
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10258 üzenetére
Én sem értem és nem is töltök ott már rohadt régóta. Teapontoknál töltöttem, de mióta 64kwh-s az akku, otthon is elég
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
válasz Tiédetis #10259 üzenetére
Legalább volt választásod. Szeged és környéke egy kiszott préri ebből a szempontból. Van MNM, meg MVM, meg MOL és h ki ne felejtsem van MVM. A 22kW töltő MVM-nél átlag 275.
Két kivétel van: MVM Auchan ahol 175 ft és a METRO EPCharger ami 165 Ft de nagyon sokszor nem megy. Egy csoffadt ionity vagy más sem van.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Ezekiell
veterán
válasz bitpork #10263 üzenetére
Próbálj meg ráálni valamivel ami nem kompatibis amikor éppen van szabad állás
Ezt most nem tudom értelmezni. Miért akarnál odaállni valamivel, ami nem kompatibilis?A sorban állás az tiszta sor, nyilván több kellene, ezzel természetesen egyetértek.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #10258 üzenetére
De ez nem így működik szerintem. Ki a tök menne Molhoz? Aki arra megy, ahol Mol van. Ionity-ből 5 db van az egész országban.
Meg amúgy kb. 20 Ft a különbség árban per kwh (6-7%), az szerintem nem komoly érvágás senkinek.
-
-
válasz FIREBLADE78 #10265 üzenetére
Az ósün- Metró pároshoz hetente járok vásárolni, a víztoronytéri penny melleti mvm és Deák előtti mvm meg a maradék töltésemet adja mivel itthon nem töltöm már a megfeketedett bejövő fókabél miatt.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ezekiell
veterán
válasz bitpork #10267 üzenetére
De a szegedi Tesla töltő is meg lett nyitva mindenki előtt már, szóval bárki tölthet ott - jó, a Leafek nyilván nem, de azok úgyis kihaló dinoszauruszok ebből a szempontból
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
válasz Ezekiell #10269 üzenetére
De erre mondottam volt hogy van sorállás is néha. Asszem nyóc tőtőjük van de napszaktól függetlenül amikor megyek 4-6 autót simán. Ami a durva hogy a legtöbb átmenő. BG, N, TR, ES, DK minden nemzetség van - csak nincs mit csináljanak mert ugye csak a madaras tecsó van minimál időtöltési lehetőséggel.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz FIREBLADE78 #10272 üzenetére
Nem hiszem h a byd lokálisan bármilyen változást hozhatna. Max a meglévő kapcitás lesz még szűkebb.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
bigdigit
addikt
[kép] itthon töltikézik ma már a kicsike. Hamarabb kész lett a honosítás.
-
bigdigit
addikt
válasz FIREBLADE78 #10275 üzenetére
Igen előző abból is facelift előtti. Ha már 64-est akartam erre tellett az Scross árából meg egy kicsi.De legalább jól felszerelt.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Teljesen elvesztem. Kona:
1.Sehol nem találom,hogy lehetne kiiratni a pillanatnyi fogyasztást.
2. Sehol nem találom hogy írja ki a keréknyomást.
3. Ezen nincs VESS kapcsoló kitéve már...így kikapcsolni sem tudom.Sajnos már szervizben is jártam..nem csak az Ecall aksija van lemerülve hanem a tolató kamera képe is valami ocsmányul néz ki. Egyes képi részei meg főleg.Takarítás nem segített.Lehet beázott valamikor és belülről szar.
-
ozzy711
őstag
válasz bigdigit #10279 üzenetére
2. Sehol nem találom hogy írja ki a keréknyomást.
Azt sajnos az ID sem írja ki, csak egy kontroll led világít elvileg, ha nem megfelelő ( meg gondolom hangjelzést is ad , még nem volt légnyomásvesztés így csak gondolom ).
Sok autónál van úgy, hogy a konkrét értéket nem írja ki. Utoljára a Renault Megane-nál volt, hogy kiírta a konkrét nyomásértékeket, az nekem nagyon bejött, biztonságot adott.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #10279 üzenetére
1.Sehol nem találom,hogy lehetne kiiratni a pillanatnyi fogyasztást.
2. Sehol nem találom hogy írja ki a keréknyomást.
Mindkettő a fedélzeti komputeren elérhető, a kijelző jobb oldalára írja ki, a kormányon van a menü lapozó gomb
(esetleg el kellene olvasni a kézikönyvet???)
3. Ezen nincs VESS kapcsoló kitéve már...így kikapcsolni sem tudom.
Ez EU cirkusz, nem kikapcsolható. De miért zavar? 30km/h felett kikapcsolElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #10282 üzenetére
minden lapfülön amit a füzetlappal váltasz, lehet fel le görgetni a jobb nyilas gombbal. Előtte valami 2005-ös autód volt, amin nem volt többszintű menü?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mauzes
őstag
válasz bigdigit #10274 üzenetére
Gratula. Szerintem is jó vétel egy használt Kona, teljesen korrekt autó (ár/érték arányban).
Amúgy őszintén szólva szerintem a korábbi írásaid alapján mindeki arra fogadott volna itt a fórumban arra, hogy te nem fogsz EV-t venni. Hát rácáfoltál.
Nekem úgy tűnik, hogy amíg várok a Cupra Born-ra, veszek egy használt BMW 330e PHEV-et. Aztán majd meglátom később, hogy hozzám nő-e és inkább lemondom a Cupra-t, vagy inkább eladom a bimmert. Egyik serpenyőben magasabb minőség, de magasabb kockázat és fenntartási költség, a másik serpenyőben pedig egy egyedileg konfigolt zsír új verda, ami fullos EV.
-
bigdigit
addikt
De a másikban is voltak almenük de most se találom. Annyit találok ott milyen értékben írja ki a nyomást de, hogy hol tudom meg is nézni nem találom.
Viszont az egész napom elment az autóra.
Mint kiderült a rajta lévő nyárigumi kuka. Így feltetettem az Scrossról maradt télit. Most este voltam egy 100km-es nyárit is venni. Szalonba egyből cserélt az illető 4 évszakosra.
Beköltöztem minden xarral a kocsiba. Rendeltem gumi szőnyeget mert csak szövet volt hozzá. Nagy nehezen leszedtem alkohollal a német matricát.
Voltam Hyundai szervizben a kamera és ecall miatt. Na meg persze mindent csesztettem a menüben hol mi is van.
Beüzemeltem a WiFi adapterek android autót. Végre úgy néz ki ezzel az autóval nem dobálja el magát.
Fő szervizes is azt mondta rendben van a garancia levél bár a gyártóval majd még nekik engedélyztetni.
Kora reggel casco szemlén voltam.
Szóval az elmúlt 2 napom megette az autó.
Ma 110km bele is ment. Még annyi időt nem állt fel tudjam teljesen tölteni a 10 amperrel. -
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #10285 üzenetére
Most esetileg nem bukó az előleg, mert speciális deal volt, amivel a pályázati programra akart még rásegíteni a kereskedés. Így nem volt szükség előleget fizetni, a támogatás elnyerésének függvényében amúgy is feltételes a szerződés. Cserébe így futom azt a kockázatot, hogy esetleg ár vagy modell változás lép életbe (bár növelni szerintem nem fognak a mai környezetben), illetve EUR alap miatt az árfolyam még kicsit beszopathat. A másik lehetőség fixált árfolyamos sztori lett volna, de 395-ben volt kötelező fixálni importőri előírás szerint, így instant nőtt volna 600k-val az ára. Úgyhogy inkább hazárdírozom.
A szín az szintén fejfájást okoz (a fenti miatt még tudok elvileg változtatni rajta). Az Aurora sötétkék és a Vapor szürke is tetszett, és az eszemre hallgatva a szürkét választottam. Egyrészt alapáras és így 400k spórolás, sokkal egyszerűbb tisztítani, sokkal tovább marad tiszta stb. Volt már kék autóm és elég kényes, még az esőnyom és mosás utáni vízkő is iszonyúan látszik rajta. De be kell vallanom, hogy iszonyat jól néz ki ez a kék szín a Cupra-n, úgyhogy még majd újra átgondolom.
-
Mauzes
őstag
válasz Tiédetis #10286 üzenetére
Nincs saját tapasztalatom, mert ID3-at nem próbáltam, nálam az teljesen kiesett a merítésből. De sok Born tesztet és videót láttam, ezek alapján tudom mondani:
- nyilván a külső a legszembeötlőbb, 20-ból 19 tesztelőnek sokkal jobban tetszik a Born (nekem is nagyságrendekkel)
- belső is kicsit szebb dizájn/esztétika szempontjából
- a belsőre még anyagminőség és általános minőségérzet szempontjából is majnem mindenki azt mondta, hogy érezhetően jobb a Born
- az ülések jobban tartanak és közben nagyon kényelmesek (alapból is sportos jellegű kagylóülés jár hozzá)
- a Born kormány elvileg jobb, jobb vele vezetni
- az infotainment rendszer hasonló (nem jó), de elvileg egy kicsit szebb és kicsit gyorsabb (azt nem tudom, hogy a facelift előtti vagy utáni ID3-hoz hasonlították ilyenkor)
- Born szofveresen tud egy "eboost" vezetési módot, ami 30 mp-re megemeli a teljesítményt 231 LE-re 204-ről. Állítólag egy kicsit valóban lehet érezni
- a Bornt elvileg egy picit jobb vezetni (agilisebbnek, sportosabbnak tűnt a tesztelőknek), mindezt úgy, hogy még 19-es felnin is kényelmes marad. Persze nem lesz belőle Porsche vagy Golf GTI, de mégis többen kiemelték ezt a kis különbséget
- az előbbinek talán az az egyik oka, hogy 10-15 mm-rel lejjebb van ültetve a Born
- a középső érintőgombos rész nincs kivilágítva (ez tök béna)
- nem kérhető bele Matrix LED, mint az ID3-ba
- az extrákat darabonként lehet bele kérni, az ID3-ba meg szinte mindent csak drága csomagban lehet pluszban kérni
- utoljára hagytam egy igen fontos dolgot, az ID3 alapára 1 millióval magasabb, egy jobban felszerelt meg 2 millióval drágább. Teljesen wtf -
cOxeR
Ármester
válasz Mauzes #10293 üzenetére
Árban van azért difi a kettő között használt piacon, az ID3 javára, belül klasszisokkal szebb a Born, kívül szerintem ugyanúgy szép az ID3 is.
Érdekes múltkor jött mögöttem egy Born, sokáig tanakodtam, hogy miért nem előz meg, vagy közeledik jobban aztán miután elengedtem, sietősbe volt ő is, érdekes módon azt éreztem alig megy csak jobban mint az I3, talán 140 felett volt difi illetve végsebességre tudott többet.
Nem nézegettem előtte, picit többet is gondoltam róla dinamikában. -
bigdigit
addikt
válasz Kroni1 #10289 üzenetére
Vásárlás előttire gondolsz?
Kiterjedt nagyakkura +teljes diagnosztika. Rétegvastagság mérés, általános állapot, futómű diagnosztika.Erről jut eszembe ma gumicserén sajnos még kellett állapítanom tényleg gyalázatos rozsdás a tárcsa is sőt még a féknyereg is. Hátul vállas a tárcsa is. Tudom tipikus EV betegség. De ahogy láttam első hátsó tárcsa és betét csere lesz hamarosan. Szervizben azt mondták nem fontos,hogy ők csinálják mert a garanciát nem érinti.
Mondjuk nálam is rozsda sorsra fug jutni mert beállítottam az adaptív repukerációt és tényleg elég jól működik. Ha valami van előttem magától próbál egyre nagyobb vissza töltéssel megállni és jobban csinálja mintha én alkalmaznám az úgymond kézifékezést állóra. -
Mauzes
őstag
Való igaz, hogy a külseje megtévesztő, mert nagyon sportos, de ez egy ID3 műszakilag, úgy is megy. Mondjuk szerintem az emberek 95%-a bőven bőven elégnek érzi, az eboost verzió 6,6 mp 0-100-at tud. Nem egy erőgép, de az erős EV-k szerintem amúgy is rossz irányba viszik a piacot. A hatótáv fontosabb lenne, mint hogy letépje a fejed.
Az árakat amúgy én fordítva látom, mintha az ID3 lenne olcsóbb használtan. Persze a Born újabb és kevesebb van belőle, majd 3 év múlva meglátjuk. De hogy újonnan biztosan nem ér 1-2 millióval többet az ID3, azzal szerintem sokan egyetértenek.
Azt mondjuk hozzáteszem, hogy teljes áron egyik EV-t sem választottam volna újonnan. Nagyon komoly écs-je van egy 3 éves (még újszerű) EV vagy PHEV autónak, szerintem azt éri meg venni.
-
cOxeR
Ármester
válasz Mauzes #10298 üzenetére
Sokaknak nem is való ilyen gyorsulás, a kétszeresével se tudnak mit kezdeni, de néha jó odalépni, mikor a körülmények megengedik.
Úgy értettem az ID3 olcsóbb használtan, vélhetően a kora miatt igen.
Igen egyetértünk, uj EV nem egy jó üzlet, ha nincs mögötte valami okosság, támogatás, fa leírás bármi.
Egy példa 6M-ért vettem az I3-at, legyen 5,4 az eladási ár, 3 év után, egy barátom Y perf 21M újonnan, most 17-18M között lehet eladni, nemrég múlt 1 éves, persze a volumen miatt csalóka de az arány nagyon más így is úgy is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Fűnyíró topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hunt: Showdown
- Tudományos Pandémia Klub
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs