- Sweet.tv - internetes TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Asustor NAS
- PHP programozás
- Vírusirtó topic
- Facebook és Messenger
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Írtam már. Nem az számít, hogy tudod-e tartani azt az ívet. A KRESZ azt mondja, hogy úgy kell közlekedned, hogy el tudj hárítani minden olyan akadályt, amire az adott körülméyek között számítani lehet. Pl. ott egy elütött állat, vagy kilötybölődött gázolajfolt símán lehet az íveden.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #128199 üzenetére
Szóval, akkor szted be kéne borítsam a szerelvényt, aztán elvinni a balhét? Hát a nagy lóf@szt! De, talán ez is egy visszatartó figyelmeztetés. Mindenki motorozzon annak tudatában, hogy a másik fél nem lesz partner, ha hibázik!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #128202 üzenetére
sajnalom hogy jol osszkurtam a topicot ezzel, de felhaboritonak tartom ezt a viselkedest, felfogast, amit kepviselsz. ugyanolyan hatekonysaggal gyozol meg, mint amikor valakinek beirod, hogy ha igy motorozik, akkor valahol mashol haljon meg, ne a kozeledben mert sok lesz a papirmunka. Mikozben te alapveto hibat kovetsz el, de neked azt szabad, es hozod fel a kitalalt fszsagokat, haritod a felelosseget. Megis hogy kepzeled ezt, egyszeruen total hiteltelen vagy, hogy hivatkozhatsz a kresz re, hogy edukalhatsz te barkit is?
Fsszom, hihetetlen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Methionyl
senior tag
válasz tboy93 #128169 üzenetére
Tök laikusként kérdezem + Xero
E5 miatt tankoltok 100-as benyát, vagy "jobban megy" tőle a motor? Gondolom mindkettőtök motorjánál minimum 95 van előírva (de ez csak tipp).They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #128203 üzenetére
Pontosan milyen hibát is vetsz a szememre? Azt, hogy nem korrigálom más hibáját a saját káromra?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #128192 üzenetére
#120204 Somatom "Ha van időm, meg kedvem játszani, akkor az ilyet be szoktam várogatni. Minél tovább kockáztat, annál valószínűbb, hogy tanulópénz lesz a vége."
szerintem erre gondolunk a fórumban, amikor megkérdőjelezzük, hogy egy hivatásos sofőr hogy lehet ilyen (vagy ha ilyen, akkor miért dicsekszik vele ). a tejfölösdoboz és ilyen dolgok miatt nem komolyanvehetőek a kommentjeid. (ne aggódj, nem töltöttem 25 másodpercnél többet azzal, hogy saját magad cáfolatát kikeressem és belinkeljem, de még örömet sem szerzett a dolog)
mindazonáltal én is belenéztem a videóba és nem a tényleges rutin ismerete nélkül sem sikerült semmi veszélyes húzást észrevenni. ilyen tempókkal simán kivédhető az úton fekvő elütött szarvas is, ugyanakkor egy olajjal teljesen fellocsolt aszfalt ennek még a harmadával sem védhető
szerintem egyezzünk ki azzal, hogy mindannyian helikopterek vagyunk. ki sikorsky, ki bell, de mindenki helikopter, az tuti!
#metszéspontok
-
Burt1793
veterán
Miért gyorsítasz ekkorákat két kanyar között? Zavarja az ott lakókat és nincs értelme, utána állsz a féken. Kb. 20szal gyorsabban lefűzöm itt a kanyarokat (ráadásul nem a záróvonalon) és az egyenesben se megyek 120nál gyorsabban. Kurvajó úgy is.
A mikrofont nekem is be kell vetnem, mert a dji action cam se vesz semmit a motorhangból. Csak utána szopni kell a szinkronnal.
Amúgy én bukócsőre tettem a kamerát.BajnaHéregen nagyon vágják a kanyarokat az autósok, nem szabad közéoen menni.
Szerencsére kamionok nincsenek, azok aztán jönnének végig középen, 40nel.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Methionyl #128204 üzenetére
Hivatalosan E5 es E10 is mehet bele, de a Karasnas szerelok is E5-t javasoltak es en is ugy vagyok vele, hogy inkabb kimelem a gumi alkatreszeket.
Menni nem hiszem, hogy jobban megy, igaz sosem raktam bele meg mas 2200km alatt mint E5. Szerintem ha ledobnek 10kg-t az tobbet szamitani lenyegesen.Egy szo mint szaz, csak az alkatreszek megovasa miatt tankolom ezt.
#128209 Burt1793: Na ez pont kapufa mert alig hasznaltam feket ha megnezed. 90%-ban motorfeken vagyok. Az egyenesben pedig csak azert huztam neki, mert haladtam mar hazafele utolso koron. Amugy en is 120 6-osban csorogva.
A kanyarokat pedig hetszentseg hogy gyorsabban lefuzod en meg nagyon tapogatom a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz Geresics #128179 üzenetére
Nekem se szimpatikus az, ahogy az autópályás felvételeken közlekednek villogóval ezek a motorosok. Az autósoknak esélyük sincs reagálni és a motorosnak áll feljebb...
Ne múljon már azon a két percen. Osszák el a vért ügyesebben, ha nincs annyi, rendezzenek plusz véradást. Ezekkel az akciókkal több életet veszélyeztetnek, mint amennyin segítenek. Erőforrásokat pocsékolnak. Mondjuk elég kicsiben csinálják, de persze előbb-utóbb lesz baleset belőle az úton... reméljük nem, de ez nem így megy.
Azért 2 gyorshajtás között kurvanagy különbség lehet. Teli autópályán villogóval se mész úgy, mint a hülye (semmit nem segít a villogó, anélkül is mehetsz ugyanúgy, meg nem ment), viszont a BajnaHéregen, vagy egy külföldi túrán ahol 10 percenként jön szembe valaki, ott "kicsivel" kisebb a rizikó. -
Somatom
veterán
válasz duni84 #128208 üzenetére
Emlékszem arra az esetre. Azzal, hogy bevárom, vagy előnyt szerzek a buszsávban, nem sértem meg a KRESZ -t. Viszont ő azzal igen, hogy vérszemet kap és üldöz.
Nem fogok csak a békés közhangulat megóvása érdekében beállni a sorba, ha a véleményem nem egyezik a többség véleményével. Én lennék hiteltelen?
Mentem néhány olyan motorral, amiket "joghurtosdobozoknak becézek". Sztem tök kényelmetlenek. Mik is ezeknek a "rendes nevük"? Gyorsasági, sport, speed, stb. Mindegyikben benne van, hogy mire valók. Szvsz. az a hiteltelen, aki azt állítja, hogy a KRESZ betartásával történő használatra vásárol/használ ilyen motort. Ne érts félre, nem betü szerinti jogkövetésre gondolok. De, pl. egy ilyen országúton a 160 még egyenesben is teljesen indokolatlan/magyarázhatatlan.Burt1793:
Pont az ottani lehetséges kamionforgalomra hívtam fel a figyelmet, személyes tapasztalat alapján. De, még a videóban is látható szembejövő kamion.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Burt1793 #128212 üzenetére
Bajna-Héreg szakaszt versenypályának használni kisebb rizikó, mint autópályán megkülönböztető jelzéseket használva (ráadásul a KRESZ szabályasi szerint szabályosan) menni? Oké, én itt ki is szálltam a témából. Remélem sosem lesz szöksége egyikőtöknek sem, pláne nem hozzátartozótoknak sem, hogy vért kapjon, vagy akár mentő vigye...
Tudom, hogy én ülök fordítva a lovon, bocsánatot kérek mindenkitől.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Methionyl #128211 üzenetére
Kb euro3-tol tudjak a gyartok, hogy lesz E5, tehat olyan 2007-9 evjaratu motorok kornyeke birja ezt a benzint, minden benzincso es gumi alkatresz.
Euro4 tol tudtommal az E10 csak az aktiv szenszuroben okozott valamit, ami nem letfontossagu alkatresz. Leginkabb plusz suly. Tehat semmilyen kart nem okoz ez a fajta benzin a gumi alkatreszekben, vagyis a tuzeloanyagellatasban ez nem fog semmit csinalni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Methionyl #128211 üzenetére
Tankolj E5 -ot.
Megszokod, aztan telen sem xopat meg.
Teljesitmenybe autonal erezekelheto a difi.
Szebben jar, es picivel kisebb a fogyi, nah a toblet arat nem sporolja meg.Motorba meg 100-as e5 tankolok, ennyit megerdemel. :D
Ugyis a lerohad a gumi a garazsba allva.:) -
etnies
senior tag
válasz Methionyl #128204 üzenetére
Placebo.
Még annak idején évekig méregettem a gyakorlatban, még a fogyasztás is 1 decin belül maradt tank benzinre nézve. E10-nél más a helyzet, ott érezhető és a fogyasztás is több. De hogy az E5 95-s vagy 100-as, azt közúton nem fogod érezni.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Burt1793 #128209 üzenetére
Megpróbálom megnézni ezt a videót később, héten költöztem, lemaradtam mindenről.
Kezdők hibája, hogy nem külső ivről kezdik a kanyart, ezért átlógnak. Kell valaki mögött menni, aki megmutatja neki. Szerintem is jobb egyenletes tempóban menni, mint full gáz, nagy fék, full gáz. Az pálya, nem közút.
Smooth riding, ahogy itt mondják."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #128217 üzenetére
Itt mindenki ellenőrizheti a járműve E10 alkalmasságát:
https://www.gov.uk/check-vehicle-e10-petrol [link]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #128179 üzenetére
A motivációidat nyilván Te ismered a legjobban, én nem fogok kételkedni a jószándékodban. De abban mondjuk teljesen biztos vagyok, hogy ha ugyanez a csapat a rászánt idővel és pénzzel mondjuk méhnyakrák szűrésre, vagy vastagbél szűrésre agitálna, nagyságrendekkel több lenne a ténylegesen megmentett emberélet. Nem izgalmas, nem látványos, de minden hétre jutna valaki, akinek így sikerül megmenteni az életét.
-
-
bacus
őstag
Lassan el kéne engedni Xero videójával kapcsolatos témát. Mondta, hogy még kezdő (ki nem az? ) és még darabosan megy. Én egyáltalán nem látom azt, hogy bármelyik kanyarban probléma lenne, kellően visszaveszi a sebességet (fék v. motorfék mindegy), de egy egyenletes tempóval gyorsabban végig lehet menni, viszont tény, hogy az ember ilyen, úgy érzi, hogy nagyon megy, pedig csak az egyenesekben próbálja behozni a kanyarban elvesztett időt.
Én jobban kedvelem a túrázást, hosszabb távon kifejezetten fárasztó az ilyen stílusú haladás, egy rutinos motorossal kell ide kimenni, aki előtted megy és mutatja a jó íveket, illetve a jó kanyar tempót.
E5 vs E10 kapcsán, én azt vettem észre, hogy nem vettem észre. A benzin egy hétig marad a tankomban átlagosan, ezalatt meg nem tud romlani, nekem jó az E10 kora tavasztól késő őszig, dec-febr. között pedig jó az E5 de csak azért, mert ott simán lehet, hogy egy hónapig se lehet motorra ülni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz bacus #128227 üzenetére
"Lassan el kéne engedni Xero videójával kapcsolatos témát."
De miért akarod megmondani, hogy miről beszéljenek? ON téma, és a hangnem sem lépett át azon a bizonyos határon. Ha Téged nem érdekel, csak görgess tovább, én is sokszor azt teszem. Aztán utána miért folytatod a témát, ha már azt mondod, hogy engedjék el?
Nem beszólni szeretnék ezzel, csak nem értem. Nem csak nálad, sokszor van így másnál is, és ott sem értettem sosem.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bayarena
aktív tag
válasz Geresics #128228 üzenetére
Egyet ertek, miert ne lehetne errol beszelni.
Az en velemenyem az, hogy az igazsag valahol kozepen van, vagyis az is igaz, hogy felelotlenseg ilyen gyorsan menni, hiszen ha hirtelen van vmi varatlan szituacio akkor ott akar legyilkolhat egy artatlan csaladot is. Viszont masik szemszogbol nezve legyunk oszintek, a mai motorok mellett nem lehet mast csinalni, ugy ertem, hogy ha valaki vesz egy 600as vagy ezres motort 100-200 loerovel akkor azzal ez fog tortenni, aki azt mondja, hogy 60al cammog az hazudik. Lehetetlen nem gyorsan menni, es ilyen szemmel nezve Xero azert nem durvult annyira, nem volt a korulmenyekhez kepest tul bevallalos.
Mondhatni ilyen teljesitmenyek mellett ez egy korrekt motorozas volt.
Abszolut nem a Dodor kategoria, vagy az az elmebeteg kategoria aki pesten megy ennyivel.
Szoval szerintem ez egy olyan szituacio amit innen is meg onnan is lehet nezni.Az emberek ilyenek, ezt a gyartok is tudjak, megis 200 lovas motorokat meg lassan 600 lovas 2 tonnas SUV-kat gyartanak. Szerintem ez nagyobb felelotlenseg. Foleg, hogy nincs tanfolyamhoz kotve.
Szerintem ha a "problema" megoldasarol is kene beszelni, akkor nem lenne ordogtol valo, hogy egy bizonyos teljesitmeny szint folott kotelezove kellene tenni a megfelelo vezetesteknikai treninget.
-
Burt1793
veterán
válasz Geresics #128215 üzenetére
Ahogy írtam: csak akkor megyek gyorsabban a kanyargós utakon, ha nem jön szembe folyamatosan autó, vagy nem kell folyton előzni. Szóval, ha kevesen vannak az utakon, akkor meg lehet kicsit engedni sztem. Például ugye városban 50 a megengedett/reális tempó, amit be is tartok, ha olyan a forgalom (autó, ember, kiskutya), de ha üres a szakasz, akkor nem 50nel megyek és figyelek.
Amúgy BajnaHéregen múlt szombat este mentősök is csapatták mentőautókkal a szakaszon, az S kanyarokban 1 métert rendszeresen átlógva. Elsőnél meglepődtem, de bőven kijjebb voltam, így nem volt gond, utána meg visszavettem és biztosan számítottam rájuk.
Vérszállítás: nem néztem meg minden videót, de egy olyan előttem van, amikor mérgelődve megy a motoros a teli autópályán. Szegény autós észreveszi, le akar húzódni, de a motoros már mellette van. Ilyen aggresszíven nem mennek a kékvillogósok (néztem már vonulást yt-on mentőről). Az oké, hogy a motorosok igen, de jó esetben nem veszik fel, vagy nem verik a mellüket, hogy ők szabályosak a villogó miatt, az autósok meg menjenek a csába...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Sziasztok! S.o.s kéne egy kis help. Elutaztam tegnap, a panzió parkolojaban kormanyzarba tettem a cbr500r-t es ma reggel nem birom kivenni belole. Hiaba nyomom be es probalom forditani a kulcsot, bem mozdul. Rosszul csinalok valamit vagy szetbaszodott a zarbetet?
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #128231 üzenetére
Nem lehet h előtte sose használták és "felakadtak" a zárban lévő csapok? WD40-nel én megküldeném, aztán próba. Csak van a portán, vagy valahol, benzinkúton.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz tboy93 #128231 üzenetére
Egyik kézzel a kulcsot, másikkal közben a kormányt mozgasd ide-oda. Ha ez nem jön be, akkor jöhet a WD40. Ha az sem, akkor van baj. Ha mindenképp menni kell vele, akkor megfontolandó az eltörése (nem a kulcsnak), de ezt csak végső esetben.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
GTVili
tag
válasz bayarena #128229 üzenetére
Ezt azért megcáfolnám.... mármint,hogy nem lehetne "normálisan" vagy legalább többé-kevésbé "szabályosan" közlekedni egy erősebb motorral...
Nem szeretnék itt álszenteskedeni, hiszen a túlnyomó többség pontosan azért motorozik, hogy kihasználja a többi közlekedőt jóval meghaladó dinamikát. De ez nem jelenti az, hogy ezt mindig, minden körülmények között meg is kell tenni...csak mert a technika alkalmas rá.
-
Geresics
addikt
Már rég kinőttem abból a korból, hogy jól megmondjam ki mennyivel menjen. Max megjegyzést teszek, de inkább már azt sem.
Egy örök igazság azonban még mindig igaz: addig nincs baj, amíg nincs baj!
Az viszont nem mindegy, hogy ha baj van, akkor mekkora a baj, de ezt már én teszem hozzá.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Polemius
aktív tag
válasz tboy93 #128231 üzenetére
Mint írták, q kormányt kicsit mozgasd, hátha csak azért szorul. Egyébként a kulcsot finoman jobbra-balra forgatva, előre-hátra próbáld mozgatni. Semmiképpen se erőltesd.
Ha kopott a kulcs, előfordul az ilyesmi. Ha van nálad tartalék kulcs, kevésbé kopott, próbáld azzal.
Ilyen esetben érdemes másoltatni egy újat, azzal valószínűleg jobb lesz.
Persze ha a zár koszos, kopott, azon nem segít.Kenni zárat egyébként folyékony dologgal, zsírral nem szabad(na). Zárszaküzletben lehet kapni erre grafitport, az való erre. Persze motoroknál ki van téve mindennek, megy bele kosz, víz. Menet közben ez ellen nem sokat lehet tenni, de én pl. mosáskor egy darab szigszalaggal leragasztom a kulcslyukat. (Amúgy meg fedett helyen áll, de ha szabadban tartanám, lehet hogy barkácsolnék rá valami megoldást, mondjuk tépőzárral.)
-
Micsurin
nagyúr
válasz Lomha 8V #128191 üzenetére
Azta rohadt Ezt hány ezer után?
Ez szomorú pedig épp nézegettem a leömlőket is.
Lehet kéne egy FUEL inkább csak a kérdés, hogy a delkevel passzolnak-e...[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
Megnéztem a videót, ha megengedsz pár gondolatot:
1. Lassabban kellene menned, ehhez a tempóhoz még nincs meg a tudásod. Gyakorolnod kellene a sávban maradást. Láthatóan birkózol a motorral, ebből baj lesz. (ha gyorsabban mész, mint ahogy tudsz, nem fogsz tanulni)
2. Menj vissza ide, próbáld a kanyarokat bevenni kilencvennel úgy, hogy biztosan tartod az ívet.
3. Jobbos kanyart a felezőtől, balost az út széléről kezdj, úgy biztonságosabb.
4. Nem szólok bele, csak tanácsot adtam.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
nagyúr
válasz runner 125 #128233 üzenetére
Wd40 bevált, de leizzadtam rendesen.
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #128242 üzenetére
Benne van a pakliban, ha egy zárat évekig nem működtetnek és még víz is éri, akkor elég csak 1 csapnak felakadnia és máris nem tudod kinyitni. Ha használod ezt követően újból nem fordulhat elő.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #128240 üzenetére
zárbetétet csakis grafit porral ez a legelső találat, ami szembejött google-ön és egész jól (nem hosszan) leírja. ha nem találnál a közeledben grafit port, akkor akár egy ceruzából is gyárthatsz szabadidődben vagy rotring betéteket porítani, esetleg ultimate megoldás:
- vékony gumicső darabot vágni, amiben a kulcsot be tudod dugni szorosan, majd ezt befújni ragasztó spray-vel belülről, addig "mártogatni" és átszórni rajta a grafit port, amíg már nem tud több megragadni, majd még egy picit ha megszáradt, akkor ráhúzni a kulcsra, ez összegrafitozza a kulcsot, így magával a kulccsal fogod kenni a záradat nem lesz ragacsos, nem tömíti el. a gumicső grafittal tömködését meg lehet ismételgetni, amikor eszedbe jut.#metszéspontok
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #128230 üzenetére
"Vérszállítás: nem néztem meg minden videót, de egy olyan előttem van, amikor mérgelődve megy a motoros a teli autópályán. Szegény autós észreveszi, le akar húzódni, de a motoros már mellette van."
Pontosan, erre mondom, hogy itt nem az autós a hülye, akkor sem, ha a motoros oktatóként dolgozik és egyébként profi. Egyszerűen nem arra vannak kondicionálva a népek, hogy a motoros a nyakába esik 200-zal, aztán elmegy mellette jobbról a két sáv között.
Xero videóján látszik, hogy ez a tempó most még sok neki. Például itt.
-
ath
senior tag
válasz tboy93 #128248 üzenetére
Akkor jarsz a legjobban, ha leveszed/leveteted a zarat, azt elviszed zarashos aki a lamellakat csereli benne. Uj kulcsnal hasonlo lesz a problema, a zar belsejeben a kopott lamellakat nem fogja tudni megfelelo helyre tolni es akadni fog.
Par evvel ezelott 5e volt megcsinaltatni, azota is siman jar. -
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Sweet.tv - internetes TV
- ASUS notebook topic
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Videós, mozgóképes topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- LEGO klub
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Babzsákfotel
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen