- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
Srácok, aki bármilyen szinten szeretne a fórumban politizálni, az keresse meg az erre alkalmas topikot. Minden hasonló és kapcsolódó, vagy arra bármit reagáló komment törölve lesz. Megértéseteket köszönöm!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
A sisak cserét elengedtem. Nem rossz a matt kék sem.
Viszont rendeltem Dominator dobot a motorra. 47 pénz volt postával.
-
martonx
veterán
Ha már városi közelekedés. Képzeljétek Szegeden olyan szinten van lelassulva a közlekedők többsége, hogy még a robogósok se mennek be az autók közé a lámpáknál
Én kérek elnézést!
-
Steven
addikt
válasz #31733248 #128954 üzenetére
....és milyen jó lenne, ha az a sok bringás inkább kocsiba ülne! Mennyivel jobb lenne nekünk csak kérdés , hogy akkor kire panaszkodnánk?
más:
csak egyet tudok érteni az előttem szolokhoz tegnap Bp elesett .... ráadásul para, hogy egyre több embernek van kocsiba kamerája ... tegnapi vezetésem se volt KRESZ Validpl amit nem értek.... 6 út - népligetig elengednek .... Népstadion -Puskás F. úgy kell arrébb rugdosni mindenkit....
Nem értem ezt a határ vonalat, hogy hozták össze. No meg miért jó középen állni leskelődni a kocsiból ,mintha attól gyorsabban haladna ...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #128955 üzenetére
fóliázni-matricázni nem lehet amúgy? a mostani matt szürkém nekem se annyira jön be mondjuk, legalább ilyen Winkler-féle [link] fényvisszaverő csíkokon erősen gondolkozom
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
senior tag
Egy fenntarthatóbb világért:
Elektromos biciklit (esetleg robogót) a népnek az autók helyett, (meg tudom érteni hogy van aki nem szívesen izzad meg a tekerésben egy munkanap előtt)
több kerékpárutat a rossz és karbantartást igénylő közutak helyett
és autós-motoros versenypályát a stadionok és közútra kiszorulás (pl Mátra) helyett !Amúgy: Bp-en van a Bubi rendszer és a bár még gyéren de bérelhető robogó rendszer,
Karácsony még próbálkozott valamit a kerékpározás javításával
és lesz elvileg az a GP pálya az országban ---> így tovább.(ez most politikai hozzászólás volt vagy nem? )
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz #31733248 #128954 üzenetére
Jellemzően ősztől tavaszig nem nagyon tudnak mit csinálni, akkor katyuzni se nagyon lehet mert nem lesz jó. Nem mintha a nyári tömés örök életű lenne de na. Ezért csinálják a legtöbb dolgot nyáron már ezer éve.
Egyébként a nullás híd hétfőn is el volt esve pedig m7fele nem is volt szűkítés... Vicc az egész, meg vagyunk megint lőve ha meló miatt menni kell
-
tboldi
nagyúr
válasz #14787072 #128958 üzenetére
Mosonmagyaróvárról Győrbe menet nekem pont ellenkező érzésem van, a megyeszékhelyen sokkal pörgősebb a közlekedés, Óváron falusi tempóban szüttyög mindenki.
Sőt, egyszer leordították a fejemet, hogy mit képzelek, hogy előre mertem menni a lámpánál (CB500X-szel). 🤷♂️ -
Horvi
őstag
válasz martonx #128956 üzenetére
Ugyanez mikor lemegyek Nyíregyházára. Ott is alszanak az emberek. Jó azt a pár motorost leszámítva akik nyélen indulnak a lámpától és egykeréken veretik utána a kövi lámpáig
Szerelési kérdés. Van valakinek tapasztalata ezzel a felújító szettel? Vagy inkább rendeljem meg bele a gyárit? '04-es DL650 az alany.
Hello darkness, my old friend...
-
fattyu
veterán
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #128953 üzenetére
Lesz nektek hamarosan nagyobb bajotok, mint a pesti dugók. Ismerkedjetek meg az olasz és francia árakkal, ott van ilyen rendszer.
Ahol kiszervezik, ott nagyon lerántják a közlekedőket.Egyébként Budapesten mindig nyáron vannak a nagy útfelújítások, nem 2021-ben találtuk fel a dugókat.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
#31733248
törölt tag
válasz Steven #128959 üzenetére
A kerékpársávot egyelőre több robogós és motoros használja mint biciklis, egyébként pedig vicc, hogy egy lámpaváltásnál egy autó sem jut át (és sokszor busz sem), mellettük meg ott a másik sáv, az autók tört százalékát kitevő bringásoknak.
Blackrulz1, ott volt az egész tavalyi év például, de amúgy sem a kátyúzás itt a gond...
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz #31733248 #128972 üzenetére
Ez a kiszorítós játék lényege. Túl sok ember használ autót, nehézzé kell tenni a helyzetüket és akkor elkezdenek gondolkodni másik alternatíván. Sok idő és sok szenvedés után, de eredményre fog vezetni.
Nekem van autóm is, de Budapesten nappal nem használom inkább BKV, ha motor nem opció.
Amikor ingyenes volt a parkolás fél óráig köröztem, mire találtam helyet, utána a kocsi maradt az Örsön, meg se próbáltam. Tudom, ilyenkor mindenki nehéz szerszámokat szállít és vagy 5 gyereket, de ha kiállsz bármelyik random főút mellé akkor látod, hogy 9/10 autóban egy ember ül.
Ti motorral azért nem vagytok olyan rossz helyzetben, ha az egyik út dugós, akkor menj körbe.
Autósok meg had sírjanak."önmagam hite vagyok magamban"
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #128972 üzenetére
Azért mert több sávot építünk autóknak a dugó nem fog csökkenni. Annyi változást fog magával hozni, hogy 2 sáv helyett mondjuk 6 van beállva. Ja meg a városban lakóknak, gyalogosoknak még szarabb lesz.
Amit te szeretnél azt már az USA-ban évtizedek óta kipróbálták és mindegy hány sáv van, ott is dugó van, mert a tömegközlekedésük pedig gyenge, az infrastruktúra pedig mindenhol autózásra csábít/kényszerít.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
duni84
aktív tag
válasz #31733248 #128972 üzenetére
bevallom én is a kerékpár sáv bal szélén szoktam "egyensúlyozni" a felfestésen, hogy ne a kerékpár sávban haladjak és ne nyomjon fel valamelyik begőzölt agyú kamerás, akit amúgy nem zavarok, meg nem is veszélyeztetek. igazán lehetett volna akár 20 centivel jobbra is festeni azt a bicós sávot, akkor talán tök legálisan elférnének a bicósok is a sávjukban + a robogós/motoros a "fél sávon", mellettünk meg lehet ücsörögni a dugóban. ehelyett ha be akarnám tartani a KRESZ-t, akkor ott ácsoroghatnék én is az autók között, ahol nem szokás a sáv szélére húzódni. szóval ez akármennyire is van értelme hosszú távon a kiszorítósdninak, egyelőre nem úgy néz ki, hogy legálisan minden kétkerekűvel közlekedőt segítene, hanem csak és kizárólag a bicikliseket. esküszöm még annak is nagyon örülnék, ha ki lenne rakva a "biciklis" piktogram mellé egy 45 km/h korlátozással a motor + smkp, hogy ténlyeg külön válasszuk az ácsorgókat a haladóktól
nem mindig egyensúlyoztam a kocsisor és a bicikli sáv közti 20 centin, hanem amikor nem volt bicós, akkor bizony belecsúsztam a tilosba tötymörgés és tükör leverés helyett. vajon van valami hovatalos kontakt, ahol ötletként be lehet dobni megfontolásra egy ilyesmit? már csak azért is, mert megszüntetni nem lehet mindenhol a motorost/robogóst a bicósávban, akkor inkább próbálják mederbe terelni.#metszéspontok
-
Steven
addikt
válasz #31733248 #128972 üzenetére
16ker-Móricz Zsigmond körtér meló járat:
kocsi - másfél óra
bringa - 40 perc
motor -30 perc
ami a durva hogy a lámpák miatt alig nyerek valamit ,ha motorral megyek. Ha elektromos lenne szerintem 30 perc lenne bringával is .Milyen jó lenne ,ha én is csak kocsival járnék meg úgy mindenki más is.
Csak mondom ,hogy lehet te nem látod ,de pl kolléga aki csak bringával jár mondja ,hogy már a bringa utakon is dugó van .
Szerintem néha szedd le a napellenzőt a szemed elől és néz körbe .
Bp-t amúgy sem 2,5 millió db kocsira tervezték mint ahogy egyik várost sem.
Inkább imádkozz , hogy minél több bringás legyen , hogy te jobban haladj.
Nekem is két autóm van ... tiszta luxus, de én legalább elismerem.duni84:
Mint írtam nem igazán vagyok kresz valid . HA olyan van hogy full dugó , én motorral is használom a bringa sávot, annyi ,hogy próbálom nem zavarni a kerékpárosokat . pl le lelassítok ,ha elmegyek mellettük ,hogy ne fossák halálra magukat.[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
runner 125
nagyúr
-
fattyu
veterán
én úgy szeretek vidéken lakni. kökiig kell bejárnom. alapvetően vonatozom.
most néha azért bekergetem a gixxert. Kökiig azért nem akkora trauma, bár hogy a felüljárón 10 métert 3 hete csinálnak és befelé le van zárva azért még motorral is érdekessé teszi az utolsó kilómétert.
ma reggel sofőrszolgálatos lettem mert a MÁV beadta a kulcsot, fel kellett szednem asszonyt az állomáson. nagyvárad térig kellett bevinni, hát azt már nem élveztem... gsxr utassal reggel nyolckor üllői.majd vissza kökire. nem voltam olyan kisimult mint a 4esen meditálós bejutás után levezetni a ferihegyin és visszahűteni az izzó blokkot felfrissülve beérni melóba.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bacus
őstag
Azért a szaggatott kerékpársávra (ami a kanyarodás vagy parkolás miatt van megszaggatva) én rá szoktam menni. Nem szabályos, de pláne melegben nem normális araszolni sem.
"akármennyire is van értelme hosszú távon a kiszorítósdinak"
de ez tényleg az egyetlen jó megoldás? El kell lehetetleníteni a parkolást, a haladást és akkor majd mindenki bkv-zik? Én pl nem tudok úgy közlekedni, nem tanultam meg és tudom van már rá applikáció is, de nem áll rá az agyam.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz runner 125 #128982 üzenetére
Krumliért biztosan nem megyek hétköznap napközben autóval a városba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nyepi
tag
Sziasztok!
Sajnos úgy alakult, hogy első tárcsát+betétet kellene cserélnem. Keresgéltem neten de nem nagyon találtam elérhető közelségben. Tudnátok ajánlani valami oldalt, ahol lenne esélyem találni?
Az alany egy KTM SMC 660 lenne 2005-ből.
Szívesen veszem a különböző márkákkal kapcsolatos tapasztalatokat is!
Előre is köszi! -
#31733248
törölt tag
válasz etnies #128973 üzenetére
"Túl sok ember használ autót, nehézzé kell tenni a helyzetüket és akkor elkezdenek gondolkodni másik alternatíván. Sok idő és sok szenvedés után, de eredményre fog vezetni."
30 éve ez megy, szerinted sikerült? Arról nem is beszélve, hogy ehhez színvonalas közösségi közlekedés kellene, ami tényleg alternatívát adhat sokaknak.
"Amit te szeretnél azt már az USA-ban évtizedek óta kipróbálták és mindegy hány sáv van, ott is dugó van"
Ezzel az egyébként száz helyről ismerős szöveggel több gond is van:
Egy amerikai nagyváros kertvárosából a belvárosba ingázva 20-30 perc alatt 2-4-szer annyi kilométert teszel meg, mint itthon, magyarul: fényévekkel jobban működik a rendszer (nem csak NYC van ám). Tudom, mert azok többségével ellentétben, akik ezt rendszerint leírogatják, én próbáltam is.
De ez egyébként mindegy, mert a magyar nagyvárosokat nem eszerint építtték, számos amerikai nagyvárossal ellentétben. Ott a belváros közepéig mennek az autópályák és sokkal nagyobb forgalmat képesek elvinni. Megjegyzem, jópár amerikai nagyváros kötöttpályás hálózatának fejlettsége után elsírnád magad a hazai viszonyok láttán.
Budapesten meg az van, hogy évről évre több "egérút" szűnt meg, aztán szépen kiterelték a népet a legforgalmasabb útvonalakon 2x1 sávra. Hogy mást ne mondjak, Belső-Erzsébetvárosból most kb. kétszer annyi időben és útban egyaránt kijutni,mint mondjuk egy éve volt. Szóval ha nincs dugó, akkor csinálnak. Számomra ez a bosszantó, nem az, hogy nem épült autópálya a Körútig.
Amúgy a dugódíj éppen a hozzám hasonló arcoknak felelne meg legjobban, de csak akkor, ha magas, mert az már tényleg kivonná a belvárosi forgalom nagy részét.
Ebből is csak az látszik, hogy még a biciklisávok kialakítása is a lehető leghülyébben lett megoldva. Én simán használom is őket, mert így életszerű, nem pedig úgy, hogy az autók tükrei és a bringasáv széle között egyensúlyozgatok. Az sokkal balesetveszélyesebb.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #128982 üzenetére
Miféle krumpli?
Egymás után szüntették meg a menekülőutakat Budapesten, egészen a rendszerváltás óta, mondván, hogy ha eleget szívnak az autósok, akkor majd BKV-val jár a jónép. Ezt egyébként oktatják is az egyetemen a közlekedésmérnököknek.
Csak hát az marad ki, hogy ha BKV-val egy órába telik egy külvárosi lakásból a belvárosi munkahelyig elmenni és előtte, vagy utána (esetleg mindkét esetben) van egyéb teendő is, akkor ez sokaknak nem lesz alternatíva.
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #128989 üzenetére
Mégis hol megy ez 30 éve? Volt kb 3-4 jó évünk Bp-n, mert véletlenül egy kompetens srác került a megfelelő helyre akinek volt koncepciója, de más nem történt.
Azok alapján amit írtál kifejezetten szűk-látókörű vagy, legalábbis ebben a témában biztosan.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #128991 üzenetére
Tudom, mindenki szűk látókörű, aki nem osztja feltétel nélkül azoknak a közlekedési megoldásoknak a mindenhatóságát, amelyekről Tenczer Gábortól olvasni szoktatok. Amúgy a kompetens fiatalember személyes ismerősöm.
Annyit azért jelezni szeretnék, hogy nem mindenki szűklátókörű hülye, aki másképp gondolja. Én sem azt mondtam, hogy járjon mindenki autóval és minek a közösségi közlekedés. Nekem az a legnagyobb bajom ezzel az egésszel, hogy úgy csinálnak mesterségesen dugókat, hogy közben alig fejlődött valamit a közösségi közlekedés - már csak emiatt sem jelenthet valós alternatívát sokaknak. Tudom, a motor/robogó más, de nekem csak a munkába járásnál megspórolt idő 1óra naponta. Pedig vállalkozó vagyok, nem kötelező csúcsidőben mennem.
De mondom, felőlem nyugodtan jöhet a dugódíj, nekem nem fog fájni. Minél magasabb a dugódíj összege és minél nagyobb kiterjedésű az érintett zóna, annál több autót fognak letenni. Ebben gondolom, nincs vita. Szóval ha ez a kívánt cél, akkor legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #128971 üzenetére
Pont erről dumáltunk most haverokkal, lesznek itt olyan pálya díjak, hogy becarás. Na meg csilliókért épülhet majd az új kapurendszer is.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
Szerintem alapvetően lennének parkoló helyek (földalatti hatalmas parkolók), akkor az felszabadítana egy sávot az utcán. Az ingyenes parkolás számomra azt jelentette, hogy a belvárosban valóban romlott a parkolási lehetőség (bár ezt ritkán tapasztaltam, mert motorral járok), mindenki ott parkolt, még az is akinek nem kellett volna, viszont itt kifele, 13. kerület, vagy 3. kerület azon részei, ahol én élek, itt semmi hátrány nem volt !
Azt sem tartom normálisnak, hogy egy lakáshoz (pl 13. ker) csak 1 parkolási engedély van kedvezményesen, mondván, hogy kevés a hely, a második autó már 100e forint körül van. Ez a díj rendben lenne, ha ezzel helyet teremtenének, mármint arra fordítanák, de nem, minden téren azt látom, hogy csökkentik a helyeket ha mással nem, hát felfestésekkel !
Az én gyerekeim lassan önállóak, a fiam már pedzegette, hogy szeretne magának egy autót, de ezt itt a 3. kerületben nem tudja megtenni (itt most 2 engedélyt adnak ki egy lakásra), amíg az én lakásomban van a lakcíme, legalábbis 85e éves forintba kerülne, mint 3. autó. Azaz az a jármű ami számára elérhető áron van, annak az üzemben tartása, pl a parkolás miatt is, több mint a vétel ár.
A baj, hogy minden téren csak a kényszerítés illetve ellehetetlenítés megy ! A kiköltözés a városból nem megoldás, a bent maradok a városban szintén nem. Tehát csak a két szar közül lehet a kisebbiket választani.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
fattyu
veterán
válasz bacus #128995 üzenetére
A kiköltözés a városból nem megoldás
de miért nem?
utazással vesztesz időt az tény. de ez sem feltétlen igaz. Nekem a munkahelyem tömegközlekedéssel 43 perc ajtótól ajtóig. pedig nem is üllőn lakok... ( na jó ez akkor van amikor a máv betartja amit a menetrendben leír ami azért ha őszinte vagyok nem éppen boldogságot okozó százalékban sikerül )
ennyit pesten belül BÁRMIVEL el lehet cseszni. motorral esetleg tudnám lejjebb faragni.minden másban meg nyersz SOKKAL sokkal többet. kert garázs tiszta levegő csend természet nincs homeless nincs büdös nem dugóban ülsz stb stb.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
#56573440
törölt tag
válasz bacus #128995 üzenetére
"Szerintem alapvetően lennének parkoló helyek (földalatti hatalmas parkolók), akkor az felszabadítana egy sávot az utcán."
Teljesen mindegy, mert a parkolóhely forgalmat generál. Nagyon hamar ahol most egy sávon áll a dugó, kettőn fog. Ahol kettőn áll ott hármon fog... Képzeld el hogy van 2000 parkolóhely egy föld alatti helyen. Oda be kell jusson az autó, azt meg az infrastruktúra nem bírja el... 10 éve is úgy állt minden reggel 2x2 sávon a Ferenc körút, hogy öröm volt bicózni a sávok között... Ha most visszakapjuk a 2x1 helyett a régi felállást szerinted gyorsabban jutsz el bárhova? Pár napig max... Utána viszont kétszer annyi autó áll és szennyez fölöslegesen ugyanott.
"ahol én élek, itt semmi hátrány nem volt !"
még. A rendszer tehetetlensége viszont hatalmas. Ha ma valamivel probléma van infrastruktúra szinten, és pl építeni kell, az évtizedes projekt...
"Azt sem tartom normálisnak, hogy egy lakáshoz (pl 13. ker) csak 1 parkolási engedély van kedvezményesen"
Máshol meg aukción kell rendszámot vegyél, mert fix mennyiségű van kiadva, és a rendszám drágább mint a legtöbb autó általában, de még nem ugrálnak ki az emberek az ablakokon. Ahol egy autót lehet ott kettőt akarnak. Ahol két autót lehet ott hármat mint a példa mutatja. Ahol hármat lehetne...
"Ez a díj rendben lenne, ha ezzel helyet teremtenének"
1: mélygarázsok építését nem tudják megoldani hiphop, onnantól hogy felmerül mint lehetőség, odáig hogy beparkolsz ha kapkodnak megvan vagy 10 év alatt, amennyiben valaki nem kezd el hisztizni, márpedig fog, mert ott a környék le lesz zárva évekre és durván, fel kell bontani a teret, parkot, mindent IS, hiszen random ház alatt nem csinálhat bármit, iszonyat zaj és por, jönnek a nyugdíjasok, a zöldek meg amit akarsz vég nélkül, jogi hercehurca, tanulmányok, szakértők, pénz, idő, még több bírósági meghallgatás, egyeztetés, lakógyűlés, munkacsoportok, idő, és amire a tervtől eljutnak oda hogy kéne kivitelezés, az ára még ha nem is lopják el a felét akkor sem elég már semmire se. És akkor nem volt kormányváltás, vagy önkorminál váltás akárcsak párton belül... Mert akkor ggwp
Milliárdos tétel, és ezt a legtöbb önkormányzat nem tudja csak úgy kigazdálkodni. Akkor se ha 100k éves díjat szednek most.
2: felszini parkolókat nem szeretnek léptesíteni többet, mert azt már csak a zöldterület kárára lehetne, amiből annyira sok nincs így se.
"A baj, hogy minden téren csak a kényszerítés illetve ellehetetlenítés megy !"
Az emberek józan belátásában bízni úgy általában elég butaság. Nyilvánvalóan a közjó az lenne, ha élhetőbb, kisebb autóforgalmú városban élknénk, tisztább levegővel, több zöldterülettel, kisebb zaj és porterheléssel, meg társai. Ezt úgy általában bárki aki lakott vagy épp lakik belsőbb kerületben be tudja általában látni... Viszont a legtöbben úgy vannak vele, hogy tegye le a kocsit a két szomszédja, meg bárki más, hozzon áldozatot más, én aztán nem fogok -nem személyes, úgy általában- Innentől az ilyen fájó döntéseket karhatalmilag fogják meghozni bármi van, mert másképp nem lehet. Ahogy a bevezető utak lámpáinak hangolását sem köznépi egyeztetéssel döntik el, hanem karhatalmilag mindegyik úgy lesz hangolva, hogy véletlenül se zöldhullám legyen főműsoridőben. Nem azért mert inkompetens parasztok, hanem mert a kapcsolódó infrastruktúra nem bírja el.
nem értem a koncepciót. Ha azt mondom hogy a parlament alá tesznek egy 20k autós parkolót, mindenki IS oda akar majd beállni, de az a 20k autó honnan fog és főleg hogyan bejutni, amikor most is térdel a város? Le lehet betonozni a dunát mondjuk, az sok gondot megoldana, de azon kívül...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen