-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
válasz tboy93 #128748 üzenetére
nagyon függ attól hogy hogyan csúszik meg és mikor. Kanyarban igazából döntött motornál mindkettő elég para tud lenni, onnan visszahozni azért kell a tudás meg a golyó meg ha van akkor elektronika... Csak nem mindegy hogy első fékre kicsúszik a motor lowside-al minden lőjel nélkül, vagy belelép a hátsóba és akkora highside lesz 0 tempónál is hogy szaltózik.
Nyilván egyenesen haladva nem akkora kunszt
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Az teljesen más, amikor csúszó kerékkel elkezdesz farolni.
De, ahogy #128754 blackrulz is írta, ha le van döntve a motor, és akkor kezd el csúszni, az nem ugyanaz, az nem kicsit, hanem nagyon más.
Lehet, hogy mire észbe kapnál, hogy korrigálni kellene, addigra
- csak egy kis kavicsos felhordás volt, átmentél rajta, már újra tapad, mehetsz tovább
- nagyobb csúszós rész volt, és lapjával haladsz a szalagkorlát felé
- vagy újra megtapad, és jön a high side.
Az első és a harmadi között az a különbség, ha a motoron maradsz, azt nem minősül highsidenak. -
vlevi
nagyúr
válasz #56573440 #128757 üzenetére
Mulholland drive (arra hasonlít) ott valami híresen csúszós lehet az úttest, nem tudom, de rengeteg ilyen kis sebességű elcsúszós videó van arról a részről.
[link]
Vagy csak azért, mert mindenki arra jár, és az a néhányezer elcsúszás nem is olyan sok, ha az arányokat nézzük?
Mint pl. Bajna-Héreg, vagy akár a 82-es út a Bakonyban. Persze, hogy több ott a baleset, mint két üres alföldi falu között.[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz vlevi #128758 üzenetére
A "snake" azért egy ikonikus hely kaliforniában, már már intézményes szinten... fixen telepünek már régóta ki a rendőrök is, van rendesen vegzálás akkora a jövés menés csapatás... Nyilván a sok riderből esni tud pár, és nem csak a rendőrök de a lelkes dokumentáló civilek is jelen vannak legtöbbször így egy egy esést elég szépen végig lehet követni Nem hiszem hogy csúszós lenne, mert mennek ott mindennel olyan tempót hogy pofa szakad le, csak néha nem adja ki a nagy számok törvénye alapján valszeg.
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz duni84 #128747 üzenetére
"kézzel sokkal finomabban tudja adagolni az ember a féket, mint lábbal. "
ez addig igaz, amíg nincs pánik. Ha fékezésnél megmozdul az eleje és nem számít rá, akkor már csak markolni tudja a féket.Évekig, amíg nem volt abs az autóban, mindig hülyéskedtünk, hogy nekünk a lábunkba van az abs. Ez igaz volt addig, amíg havas-jeges, földúton stb felkészülten mi csúsztattuk meg, indítottuk meg a hátulját. De amikor eléd lép egy gyalogos, ott csak tapossa az ember a féket..
És talán mindegy is, mert ha elindult a motor eleje, ott már csak kevesen fogják meg.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
duni84
aktív tag
válasz bacus #128760 üzenetére
#128748 tboy93: tuti nem ugyanarra gondoltunk amikor függőleges a motor és megcsusszan a hátsó, azt egy zsák krumpli is megfogja. én az olyan esetekre gondoltam, amikor vészfékeznek a kezdők, kikerüléssel, pl amiket #128758 vlevi is linkelt.
#128754 blackrulz: mivel én csak azt írtam le, hogy szerény tapasztalataim szerint miért van olyan sok ember, aki az életben nem nyúl a hátsóhoz, én is max erre tudok gondolni, hogy ezért mondják élesben nekik, mert ha műr esni fog, akkor inkább lowslide, mint highslide legyen
#128760 bacus: ezen is segít picit a trail braking, mert nem 0-ról ugyrik 1-re a fékezés. nem védhető ki minden. ha valaki bepánikol, akkor meg főleg nem védhető, mindegy, hogy amúgy labor körülmények között az ember úgy kerüli ki a bóját, mint a kisangyal.
minden esetre rájöttem a kommentek alapján, hogy látatlanban tényleg nem szabad senkinek sem semmit tanácsolni, se ajánlani, mert másra gondol, mások az élményei, más útfelületen nem biztos, hogy ugyanazt tanácsolnám, más az össz tapasztalata, épp szezon eleje van=szeon vége van, satöbbi.
#metszéspontok
-
etnies
senior tag
Ma neki estem a fékbetéteknek, egyelőre kiegyeztünk döntetlenben.
Szétszedés után feltűnt, hogy nem igazán smakkol a fékbetét, majd némi tanakodás után rájöttem, hogy két külön cikkszámon fut a bal és a jobb oldali. Ez az első motorom, aminek két féktárcsája van, ilyennel még nem találkoztam, sebaj. Mindig tanul az ember.
Másik megrendelve, egyik felesleges betét úton vissza a feladóhoz.
Addig is kitakarítottam mindent fogkefével, féktisztítóval és szappanos vízzel. Maga a betét csere 2 perc/nyereg, de a takarítás volt vagy egy óra. 6 évnyi koszt kellett volna leszednem, háromnegyede lejött. A dugattyúkat jobban nem tudom megtakarítani ezekkel az eszközökkel, túlságosan rá vannak égve.
Visszaraktam a régi betéteket, hétfőn jön a másik oldalra való, akkor már csak cserélek, nem takarítok.
Csavart 39 Nm-ra kell húzni, csavarrögzítőt nem kell alkalmazni a szerviz könyv szerint.Dugattyú szétszerelés nélküli tisztításhoz egyéb ötlete van valakinek?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
yodamastah
őstag
Multistradaval is lehet jót csapatni kakucson [link]
-
Lomha 8V
addikt
válasz etnies #128762 üzenetére
A legegyszerűbb házilagos módszer, hogy beteszel valamit a dugattyúk közé, ami megakadályozza, hogy teljesen kinyomd, de jobban kiengedni a dugattyúkat, mint a betétek. Fogsz egy lapos cipőfűzőt, belemártod a féktisztítóba, aztán körétekered és húzogatod. A dugattyúk belső oldala igényel egy kis akrobatikát, az kétségtelen. Sokat segít, ha a cipőfűző végére raksz egy hajlított drótdarabot, akkor könnyebb aláfűzni a dugattyúnak, ha nincs hely. Ezek a dugattyúk is így lettek pucolva:
-
etnies
senior tag
válasz Lomha 8V #128764 üzenetére
Ez a cipőfűző jónak tűnik, teszek még egy próbát. Köszi az ötletet.
Benne hagyom a fékbetéteteket, csak elmozgatom a dugattyúval ellentétes oldalra, óvatosan behúzom a féket, hogy kijjebb tolja a dugattyúkat, de ne essenek ki.
A gumiharang alatti fémet kell valamivel kenni vagy zsírozni (szilikon?) Szépen jár, de ha már ott vagyok..."önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #128762 üzenetére
Ezzel a dorzsi akarmivel szoktam leszedni a dugattyukrol a koszt. Termeszetesen a legpuhabbal, ami nem bantja az esetleges bevonatot sem. Akar wd40 is mehet ra, hogy jobban kimelje.
Amugy keteves fekfolyadek csere alkalmaval mindig vissza kell nyomni, igy nem lesz rajta 6 eves kosz.
Ha nem nyomod vissza, nem csereled le a nyeregben az olajat, csak a csovekben.
Kenni pedig semleges zsirral lehet. Kulon kapni, vagy barmelyik fekgyarto is arulja. Persze ha ra van irva, hogy brembo, akkor draga lesz.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #128770 üzenetére
A fékbetétre már rá van írva, hogy Brembo, így pont 2x mint az EBC. EBC-n nincs vágás.
A képen a probléma is rajta van. Hétfőn már jön a jobb oldalra való is.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
csongi
veterán
válasz etnies #128767 üzenetére
Egy behúzástól még nem fog kiesni a henger.
Ha nem akarod kivenni akkor Brigéciollal bekened vagy spricceled. Az meglazítja a mocskot.
utána meleg vízzel spriccelővel lemosod. körbe törölgeted és kész. Ha nagyon makacs a cucc rajta, akkor mehet a mechanikus ráhatás
Mielőtt vissza tolod, valami olajos cuccot vigyél a hengerre, de csak film réteg szinten, hogy ne szárazon mennyen vissza. Ezeknek a fékeknek a porfogó gyűrűjének a külső széle eléggé nagy felületen szabadon van, és a szárazon vissza tolásánál begyűri. -
csongi
veterán
válasz etnies #128774 üzenetére
Addig megteszi a Wd 40 is, de a fékfolyadék cseppentés is megteszi.
Csak ezért írom, mert szedtem már szét ilyen féket, és elég gyalázatos volt benne a porfogó, pont azért mert vissza tolták a munkahengert. Sztem még arra sem voltak képesek, hogy megtisztítsák. Olyan szépen begyűrte, hogy alig volt érdemlegesen fék. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #128775 üzenetére
Itt a manual szerint elviseli a fékfolyadékot. Jelen helyzetében sztem a WD40 is jobb mint szárazon betolni.
A szilikon a legjobb valóban. Veszek is holnap, mert elfogyott.Jut eszembe. Valamilyen univerzális eldőlés érzékelő létezik?
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #128775 üzenetére
Semleges fékzsír helyett jó a szilikon zsír? Az van itthon.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #128777 üzenetére
Ardu nanot meg egy gyrot köss közbe valahol ahol megszakíthatja a gyújtást, kód szinten meg 15 perces móka sincs talán.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #128784 üzenetére
Szerintem gyorsabb egyszerű stackoveren és yt-n nézni 2-3 tutorialt, itt nagyon basic dologra kell most gondolni.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Horvi
őstag
válasz Topiccsendőr #128782 üzenetére
Miből lehet tudni, hogy már oda a karmantyú? Azon kívül, hogy szét van szakadva/repedezve ilyesmi? Mire kell még odafigyelni?
Hello darkness, my old friend...
-
Micsurin
nagyúr
válasz JoinR #128786 üzenetére
Nincs egy órás szerelés - kódolás az egész tokkal vonóval, hidd el tudom.
Jelenleg Rasp alapon hegesztek össze neurálison alapuló kép és hangfelismerőt + gps + hálózati egységes lopásgátlót.(Mondjuk a szerver oldaláról van hasfájás... addig eljut az egységről az üzenet de az appra már nem jut el... még jó, hogy 1 félévvel hamarabb neki álltam mint kellett volna lesz itt backtracking magában az elképzelésben is. ) Jók ezek a cuccok eltud velük az ember lenni és már meglepően könnyen lehet napi szinten hasznos cuccot alkotni.
-------------------
A héten meglepett, hogy kézi géppel és autosollal milyen szépen lehet króm felületeket megmenteni az enyészettől. Azért volt fehér a lámpakeret mert már nagyon a végét járta ahhoz képest lett újra fénye is.
Az elmúlt 2 hétben szerintem mentem annyit mint egész tavasszal.Gyári tárcsák mennyire szeretik vajon a színterezett betétet? Ha elmennek vele 30-40-et akkor már lehet megérné mert ez a fék még mindig bűn kevés...
Alis Rizoma másolat tükröket meg ki*tam a csába mert olyan szinten rezonáltak, hogy semmit nem láttam bennük. A gyári ronda de legalább funkcionális.
tboy93 Ha az utólagos nyomtatott matricákat nem bántja nem hiszem, hogy a gyári szórt matricáknak árthatna.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
Bogároldókkal mennyire kell óvatosan bánni? Matricázást bánthatja a motoron?
-
JoinR
senior tag
válasz Micsurin #128788 üzenetére
Akkor csak nagyon gyors vagy
Én gokarthoz live-streaming telemetriát építek (nahjó az túlzás, hónapok óta nem volt időm foglalkozni vele) Rpi Zeroval, kamerával, 10Hz GPS-szel stb...4G-n küldöm majd át az adatot szerverre.
Nekem a 3D-nyomtatott tokban több időm van, mint 1 óra és még le sincs modellezve -
Micsurin
nagyúr
válasz JoinR #128791 üzenetére
Látod pont ezért használok momentán csavarozott pozdorja tokozatot. Ugyanis hasonló gondokat láttam előre, hogy irdatlan sok időt töltenék el a tökéletes minnél vékonyabb kisebb tok kialakításával.
4G-n küldöm majd át az adatot szerverre.
Hehe addig én is megvagyok onnantól már jöttek a gondjaim csövestől és sanszosan a kapkodás miatt.
Ez nem nagyon gyorsaság kérdése de tök egyszerű task ide még műanyag tokot se orrba szájba tervezgetni az Uno ha jól rémlik talán nincs is kereken 7 centi ülés alatt elvannak, a gyro akkora mint 2b 200-as talán a körítés meg elfér alattuk kb egy kesztyűnyi helyen megvagy.Mi ez házi projekt vagy szakdoga?
csongi Nekem rettentően régiek szemre és nagyon öregítenek de ezek legalább nem rezonálnak, majd megnézem Emgo / Vicmaból mi a felhozatal a hasonlóak közt hátha van valami csepp alakú ami szintén nem remegi le az agyát. Köszi Akkor megy bele a szinter EBC. Most valami Nissin volt bent amit a karasnában ajánlottak de az elköltött pénzen túl nem léptem előre a TRW-hez képest. A futómű - fékre tervezett összegből meg ugye Nintendo lett...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Micsurin #128792 üzenetére
Telemetria és társai vicces dolog tud lenni amúgy. Legjobb cimbim adott le féléve szakdogának egy gps+streaming + szerveren neurális alapon fekvő ideális motoros útvonal és ívkeresőt hát most mit ne mondjak volt vele szivacs azért rendesen abban a másfél évben amíg készült az a kategória volt a debug is amit még az ellenségemnek se kívánnék pedig nem volt éppen spagetti kód de egy egy komponens hibamentesítése jeeey...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
sztanozs
veterán
Üdv mindenkinek, úgy nézem ezt a topicot is fel kell vegyem a kedvencek közé
Hogy írjak valami ON-t is: csak engem szívat a hatóság, hogy március óta nem kapok időpontot kresz vizsgára?JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
bacus
őstag
Mi nem is kértünk
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
#56573440
törölt tag
Gondolom ez regionális, pesten és környékén ahol van több vizsgaközpont gondolom hamarabb megy, ahol meg kisebb volt eddig is a kapacitás ott szívják a fogukat... A feloldás után akiket ismerek cimbik és most csinálnak mindenféle jogsikat nagyjából a befizetés után két héttel jött az időpont mailben +- pár nap, hogy egy bő hónap múlva várják szeretettel őket. Pest mindegyik, random A, B, D is van köztük.
Kurzusok azok nem igazán számítanak, egyszerűbb már online csinálni ezeket is, azt meg bármikor lehet[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz tboy93 #128789 üzenetére
Bogároldásra, elég sima víz és pár perc. Vastagon bevizezed a felületet, aztán megint, vársz öt percet és lejön egy húzással.
A Muc-off szedi a bogarat is, mossa a motort, pergeti a vizet és lebomlik. Felesleges külön vegyszert venni erte."önmagam hite vagyok magamban"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Androidos tablet topic
- Óra topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- ASUS routerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Hisense LCD és LED TV-k
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest