- Windows 11
- Windows 10
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Facebook és Messenger
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
Most vettem eszre, hogy calimoto rogziti a lean angleket is. Eddig 30 fok a teto amit bevallaltam. Van meg hova fejlodnunk a kis CB-vel.
-
Geresics
addikt
válasz Burt1793 #127547 üzenetére
Az NC750X TC-je pl. kifejezetten életveszélyesre sikerült, úgy emlékszem! Valami botrányosan elveszi, kicsit olyan, mint ha ledadogna olyankor, és ezért kihagyná a gyújtást, csak mindezt mondjuk 4000-es fordulatnál! De ami a legrosszabb, hogy rettenetesen sokáig csinálja! Ha ezt egy necces forgalmi helyzetben produkálja, akkor kányi-munyi!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Biqci
aktív tag
Nem tudom mennyire megbízhatóak ezek az értékek. Nekem a Diablo mutatott egyszer valami 67 fokot, ami a Bandittal szerintem fizikailag sem lehetséges, a képességeimről nem is beszélve
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
senior tag
Köszi a hozzászólásokat, én még annyival egészíteném ki hogy az sem mindegy milyen közegben, környéken motorozik az ember..
Mások a 'kihívások' vidéken és mások egy nagyobb városban / pl. Budapesten..
Sokmindent megélve én oda jutottam, hogy ha motoros örömkeresés, adrenalinfokozás, stb kimaxolása a cél akkor irány a pálya (nem az autópályára gondolok).. -
senior tag
Most ugye be van harangozva hogy idén több motorosok által gyakrabban látogatott helyszínen lesz folyamatos(ab) ellenőrzés.
Az ügyben van itthoni tapasztalat hogy a kipufogót érintően mit , hogyan néznek, mérnek?
Kerítettem egy hangnyomásmérőt..
Kíváncsi lennék a rend őre milyen módon használja.. (fordulatszám, mérési pont, stb) -
vlevi
nagyúr
Nem tudok konkrétat, de nem lennék meglepve, ha csak az e betűt néznék.
Bódis, Acrapovic az gáz, Leo Vince az okés, ráadásul abban kettő is van
Osztrákok, németek viszont, ahogy olvastam más fórumokon, nem nézik milyen dob van rajta, ők mérnek. Németek pl., ha kell, kivonulnak a mobil ADAC műszaki állomással, és kompletten levizsgáztatják a gépet. -
Xero
nagyúr
Nem a gyari ertek +5dB a limit? Nekem a vazon van egy 97dB@6000rpm azt hiszem. Bar kotve hiszem, hogy 102-ert meg nem lenne dada.
-
nagyúr
No, van némi fejlemény.
Én több bontót körbecsörögtem, sehol nem volt blokk CBF500-hoz.
A szerelőm egy kontaktja talált, külföldről hozott, magyar papíros blokk. Indítási garancia van rá. Egyéb infót nem tudok róla. 250e Ft-ot kérnek számlával a blokkról. Beépítés mindenestül nagyjából 100e Ft, tehát 350-ből lehet egy talán jó blokkom. (Ugye semmi infó nincs róla)
A felújítást teljesen elvetettem, több szerelővel beszéltem róla, legjobb esetben is 250k+, rosszabb esetben 4-500++ is lehet. Nincs széthúzva a blokk, nem tudjuk pontosan mi a baja.
Vagy marad a bontóba tolás, mert így kb. senkinek nem fog kelleni.
Én a blokk csere felé húzok, de sok választás nincs, az az egy blokk van össz-vissz. Kicsit sokallom az ismeretlen előéletű blokkért a 250-et, de ebayen is 200-350 körül mozog sajnos.
Annyi reményem van, hogy elég megbízhatónak tartják ezt a blokkot, volt már belőle 300e km-es darab is, talán nem lesz olyan gatya a bontott.
Felhívtam egy műszaki állomást, ők azt mondták hogy ha típusazonos, akkor számla kell teljes motorkóddal + egy pecsétes beépítési igazolás, hogy XY szerviz rakta bele a motort. Utána műszaki vizsga, aztán okmányiroda.
Motor piaci értéke kb 8-900e, blokk nélkül eladva kb 150-200 max, szerintem.
Ti beleugranátok a blokk cserében a helyemben?
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #127565 üzenetére
Blokk csere nélkül minden, hogy sokkal rosszabbul jössz ki anyagilag és még motorod sem lesz előreláthatólag. Én kicserélném a belét gondolkodás nélkül.
edit.: Igen. Hülyén adta ki de igen.Xero emlékeim szerint x magasságon 45 fokos szögben 1 méterre a dobtól az adattáblán szereplő fordulaton és ott jelölt zajszint vagy ua ezen fordulaton nem oem dob esetén gyári +5 egyéb esetben ha nincs adattábla: 2/3-ad gázon legfeljebb 100dB.
Pont le se szarják egyébként amíg kulturált a motor hangja, legyen bent a síp és nem lesz nagy gebasz a mátrában se.... Motoros járőrök mérik nem volt 1x se az a benyomásom tavaly, hogy szívatásra mennének.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #127566 üzenetére
1.150-ben van a motor mindenestül eddig, mióta megvettem tavaly.
- Ha blokk csere és jó a blokk akkor csak 350+30 (papír) bukta.
- Ha felújítom simán 500++ is lehet a bukta, ha egyáltalán felújítható
- Ha eladom így, az ~1M bukta + új motor miatt ki tudja mennyi
- Ha berakom a blokkot és szar az is, akkor 1.530 lesz egy használhatatlan motorbanSzóval a blokk cserével vagy a legjobban járok vagy a legrosszabbul kb...
Ennek ellenére ezt az opciót látom most én is a legracionálisabbnak.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #127569 üzenetére
A 97-esen nálam is 1,1-2 közt van pedig nem kellett belenyúlni a blokkba.
De nyáron lehetett króm szár cserével nyitni a főszezont pl. Szóval nyugi ez egy ilyen sport emlékezz a régi Civic-edre azt se azért szerette az ember mert költség hatékony volt. Ha ez cél akkor új motor.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #127569 üzenetére
Én is biztosan a "bukás" minimalizálásra mennék, ráadásul ez a megoldás kecsegtet egyedül azzal a lehetőséggel, hogy megmarad a megszokott motorod.
Ha a pénz nem számítana, biztos elgondolkodnék a bontóba toláson, illetve keresnék esetleg olyan "fiatal" szerelőt, aki már "csak azért is" alapon, hogy ilyet is csinált már elvállalná, hogy belenéz a mostani blokkba.
Amin még elgondolkoznék, hogy lehet e utólag valami védelmet beépíteni borulásnál az ilyesmire, pl eldőlés szenzor, mert az a legrosszabb, hogy megcsináltatod és pár perc múlva lehet ugyan itt tartasz..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
duni84
aktív tag
itthon amikor belefutottam, akkor ennyit csináltak:
- szemrevételezték, hogy gyári-e a kipufogó
- megállapították, hogy nem az, ezért megnézték van-e rajta homologizációs jel (volt, típus specifikus ülés alatti dob volt, forgalmiban nem volt benne)
- megnézték milyen dB érték van a vázra írva, melyik fordulaton
- majd kimérték az 1 métert 45 fokos szögben a kipufogótól és az út szélén megmérték, hogy 100 dB alatt van-e. azalatt volt, jó utat kívántak.ausztriában 2018-ban ugyanez azzal a különbséggel, hogy meg sem nézték az E jelet, csak mértek egyből
#metszéspontok
-
-
Somatom
veterán
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #127573 üzenetére
Az ő esetén látva már agyaltam rajta, hogy még ezt is beleszuszakolom a projektmunkába a kép és hangfelismerős riasztó + gps jeladó mellé.(legalább nekem lenne hasznom a projekten... ) Igaz akkor már fixen Rasp alapra kell dolgozzak mert az Arduino nincs az az isten, hogy a képfelismerés mellett minden mást is elbírjon.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #127569 üzenetére
Ha szakszeruen akarnad felujitani, uj alkatreszekkel azt nem tudod, mert mar nem kapsz hozza uj fotengelyt. De csak maga a fotengely szokott 300-600e lenni csapagyak nelkul.
Bontott fotengelyt ha beleraksz, akkor miert ne lehetne mar bontott blokkot eleve?
A fotengely terheles, tehat hasznalat fugvenyeben lesz tele mikrorepedesekkel, szep lassan. Az, hogy egy bontott fotengelyt beleraksz, es mukodik vele, az ugyanugy nagyon messze van az uj allapottol.
Aztan ott van a hengerfej. Puha aluminiumban forog a keregedzett vezermutengely. Olaj nelkul belemarta magat, ehhez nem kell szetszedni, ezt garantalom. Bontott hengerfej mar megint, mert az is egy vagyon lenne, ujonnan, kb 600e minden nelkul, csak a hfej, csapagyakkal.
A hengert dugot gyurut nem szamoltuk most.
Szoval kockazatban nem erzek nagy kulonbseget a bontott alkatreszek es a teljes blokk kozott.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
palfitom
félisten
válasz tboy93 #127565 üzenetére
A blokk-csere az árban legkedvezőbb, ez tény, és természetesen inkább ebbe az irányba indulj el, mint a bontóba-tolás felé.
(én -a saját pénztárcámmal- valszeg a felújítást kezdeném el, és akkor tudom, hogy nem lesz zsákbamacska...)Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz palfitom #127584 üzenetére
De h kezdesz el felújítást, amikor ehhez a blokkhoz új alkatrész maximum néhány csavar lesz?
Felejtős. Bontott cuccokból tudod újítani. De ha találnál is gyári újakat, ahogy persu is írta, gazdaságilag nem érné meg. Megkockáztatom azt is, h ha elérhető lenne minden alkatrész újonnan, a működő motor piaci ára nem fedezné!Szóval itt nincs sok kérdés. Bontott blokk, ahogy kb mindenki megírta már az első infonál. Ha meg nincs meg a bizalom a beépített bontott blokkal, adja el, de legalább úgy már működőképes lesz.
Ezt csinálná mindenki.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
válasz runner 125 #127582 üzenetére
Nem kell ahhoz nekem körözni se, álltó helyében "szoktam" felborítani
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #127579 üzenetére
Értem
-
palfitom
félisten
válasz runner 125 #127585 üzenetére
OK, akkor teljesen más a leányzó fekvése, marad a blokk-csere.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
nagyúr
Attól az egytől tartok, hogy mi van ha a bontott blokk is pont ugyanúgy járt mint az enyém. Beindítjuk és semmi hangja, majd 2 km után kuka. Erre az indítási garancia se biztosíték.
-
Xero
nagyúr
válasz runner 125 #127582 üzenetére
Fudeg*ci
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #127589 üzenetére
Azt írtad, h tiéd át sem fordul. Azért az könnyen csekkolható, h egy blokk átfordul-e.
Valamint mérjetek kompressziót, abból is kiderülhet."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
válasz runner 125 #127592 üzenetére
Az enyém is átfordult, borulás után 2km-en át. Aztán 2km után úgy döntött hogy beáll. Kompresszió mérést még a vásárlás előtt kéne gondolom intézni, mert ha beindul, de nincs elég kompreszsió, arra nem biztos hogy van bármilyen garancia.
Sosem vettem még bontott motort, úgyhogy nézzétek el a hülye kérdéseimet
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #127593 üzenetére
Túl parázod ez egy szög egyszerű blokk azért alapvetően nem az a könnyen megmakkanó fajta hanem amit a magyar a halálba istenít és dicsőít mert nem kell szervizelni és mégis jön megy. A tied egy nagyon szerencsétlen körülmény együttállás volt leginkább.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
-
Geresics
addikt
válasz tboy93 #127589 üzenetére
én (szokás szerint) másképp gondolkodom, mint a többiek, de fontos leszögezni, hogy egyáltalán nem számoltam utána!
Szóval én első körben kiszámolnám, hogy ha kiárulom a motor alkatrészeit, akkor az mennyi pénzt hoz, és utána megnézném, hogy tudok-e venni másik motort. A felújítást a többiek már mondták, hogy miért nem játszik. A használt blokk pedig úgy ahogy Te is írod, zsákbamacska. Az egyetlen biztos megoldás, ha ezt a motort elengeded (bontó helyett Te elbontod, és kapsz érte rendes pénzt), és utána veszel valami mást (vagy ugyan ilyet). Az biztos, ha jó állapotú motort veszel azt ki tudod próbálni, tudsz vele menni, de ha egy jónak mondott blokkot veszel, azt se kipróbálni nem tudod, pláne nem tudsz vele menni. Aztán még ott van a szerelő kérdése! Ki tudja, hogy a szerelő mindent jól csinál-e majd rajta? Tudom, az a dolga, hogy jól csinálja, de sajnos mostanában én sehonnan nem hallok jó tapasztalatokat még egyszerű műveletekről sem, nemhogy egy olyan összetett dologról, mint egy blokkcsere. Ha meg tudod csinálni magadnak, akkor persze az más tészta, de így...?
Én inkább buknék picivel többet, de biztosra mennék.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #127533 üzenetére
Lehet, hogy tényleg csak motor kérdése, nézd mit élvez ez az ember
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #127597 üzenetére
Ehhez a motorhoz a használt alaktrészek gomb áron mennek nem nyerne vele valami nagyot.
Bontott gyári dob ha nagyon jó állapotban 20-25, két felni párban 40, tank ha nagyon jó állapotú 40-45 és elértünk oda, hogy talán még a váz és a faridom elmegy. Jó esetben vissza jött 200-230 ezer a motorból....engem meglep, hogy nem talált bontott blokkot csak egyet.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt igy a tavolbol nem lehet megmondani, mindenesetre ha kulfoldrol jon a blokk, es az nyugateuropa nem afganisztan, akkor nagy az esely ra, hogy semmi baja. Peldaul beszamitott motorokat bontanak el, amik meg nem is balesetesek voltak.
Masik dolog, hogy miutan beszerelte a szerelo, onnantol az o garanciaja, annyira konnyen nem lehet kibujni ez alol, tehat ha 2km utan megint kolompol, akkor vissza lehet vinni, az azert nem ugy mukodik, hogy o beszerzi a blokkot, majd szettarja a kezet, es 250e huss.
Meg ha ezt mondja, akkor sem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs