- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #129546 üzenetére
Elsősorban attól félek, hogy amikor egyenesben próbálok rövidet fékezni, akkor rámarok a fékre, és kb azonnal érzem ahogy pumpál az abs. Nem akarok orra sem esni, meg azt se hogy megblokkoljon a kerék és kicsússzon alólam. Így IMU nélkül meg gondolom ennyit tud a rendszer.
Kanyarba befékezésnél nincs semmi parám, ott már nem tépem úgy. Ott még érzem ahogy átdöntöm a gumit a lágyabb keverékre fékezés közben és az jobban betapad mint a gumi közepe. Ebből a szempontból mondjuk a Supercorsa jobb volt az egy komponens miatt, nem volt ilyen átmenet.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ezt nem szabad egyébként. Én elég drágán, egy gtk-val tanultam meg a leckét, pedig már előtte volt hogy megúsztam párszor ugyanilyen szitut egy sima kavicságyba csúszással például. Vagy pl tegnap is volt, hogy a Mansell kanyarba menet úgy éreztem túl forrón érkezek és nem fogok tudni elfordulni, befixáltam a kerékvetőt és ki is mentem a bukótérbe. Következő körben ugyanazzal a tempóval, ugyanazzal a parával, de fejben rákényszerítve magamat elengedtem a féket és simán befordultam.
Ha ilyen helyzet van legközelebb akkor a féket vagy húzod tovább és közben próbálsz fordulni, vagy elengeded és csak a kanyarba figyelsz befelé, ahová menni akarsz. Meglepő, de el fogsz fordulni. Ha elengeded a féket akkor könnyebb lesz az elfordulás, még úgyis hogy túl nagynak érzed a tempót, mert az első féknek van egy felállító hatása. A hátsóval tudod még szűkíteni az ívet.
De ezeket pályán kéne jól begyakorolni, nem Héregen
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #129553 üzenetére
Ha ugy fekezel, hogy megvarod, mig osszeul a villa es azutan fekezel nagyon nagyot, egyenesben, nagy sebessegnel lehetetlen megallitani az elso kereket abs nélkül is. Elobb elkezd sikitani a gumi, es kezdodik az elso kereken gurulas, de ezek szerintem jobban kezelheto dolgok, minthogy nem tudod mekkora lesz a fektavod.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #129556 üzenetére
Ezt amúgy pár éve már beszéltük,amikor a versenyzők úgy fékeznek kanyar előtt hosszú távon,hogy a hátsó kerék folyamatosan a levegőben van,attól nehéz nagyobbat fékezni. közúton pánikhelyzetben hasznos az ABS,de továbbra is fenntartom,hogy ne ahhoz tanuljon az ember féktávot venni,hanem nélküle.nem néztem utána,hogy létezik e már valami nagyon hightech ABS amit mondjuk versenyzők használnak vagy ők még mindig a kezükben bíznak?
Nekünk a krosszpályán edzésen volt hogy levettük a hátsó fékpedált,hogy megtanuljunk elsővel nagyot fékezni,így kényszerítve a korlátok kitolását.Mr.Brightside
-
zgospel
őstag
válasz Pocee #129557 üzenetére
Szerintem a WSBK-ban (meg egyéb superbike bajnokságokban) az IMU elintézi ezeket, pl hogy mennyire engedi elemelkedni a hátulját.
Nem akarok úgy járni, mint Oliveira pár éve
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #129558 üzenetére
Igy biztosan nem fogsz jarni, a gp ben teljesen mas fek van, ott kemiai kotes is kialakul a betet es a tarcsa kozott, ott hatalmas fekerot tudnak produkalni. Egy szimpla aceltarcsaval utcai motoron ehhez nagyon hulyenek kell lenni.
Tudtommal ok fekeznek wsbk ban is, nem szol bele abba semmilyen elektronika. [link]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
ABS-el sem úgy kell fékezni (elől), hogy belemarkolsz, hanem ugyan úgy, mint nélküle, hogy egyre jobban húzod. Van erre valami szép szó is, de nem ugrik be
A lényeg, hogy mint amikor a citzromot csavarod: elkezded húzni, és utána egyre jobban húzod. Ilyenkor összeül a teló, és szétterül a gumi a flaszteren, ezzel jelentősen növelve a tapadási felületet.
Ha simán behúzod izomból, akkor ezek nem alakulnak ki, a teló túl hirtelen bukik be, a gumi nem terül szét, és megcsúszik. Az ABS ilyenkor működésbe lép, megszűnik a fékhatás, továbbgurul a kerék, és visszarugózik a teló, amivel csak elkönnyül az eleje, és még kisebb lesz a tapadás, mint előtte. Cserébe még ilyenkor is tudsz kanyarodni...
Aki így fékez ABS-el, az utána általában hangosan kiabál, hogy az ABS egy sz@r, és meg akarta ölni, pedig csak ő rontotta el.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Pár órája érkeztem vissza Erdélyből... ismét egy seggel 730km egy délelőtt. De bajban vagyok a Deuville-el. Műszakilag fasza a motor, meg amikor itt az agglomerációban, meg pályázás nélkül 100-200km -t megyek, talán még akkor is. De most így a hosszú út alatt, pályázással már érzem a határait. Azt mondom, hogy még az erejével sincs bajom, de a 186cm-es magasságomhoz az ülésmagasság és a plexi magasságból is hiányzik 5-10 centi.
Szóval az út során arra jutottam, hogy mennie kell és ha más nem jövőre venni kell egy másikat.
Miket tudtok javasolni, ami az én magasságomhoz jó lehet?A kardánhoz ragaszkodnék. Az nagyon bejött. Le akarnátok beszélni egy R1150RT -ről? Van tapasztalata valakinek,hogy jó-e ehhez a magassághoz?
Jövőre ilyen 1,5 misiben gondolkodnék árban.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Xero
nagyúr
válasz Geresics #129560 üzenetére
Na en pontosan ezt csinaltam kb. Majd megallapitottam hogy fosul csinaltam es jobban kell adagolni ennek is. De jart is a kockacukor az elektronikanak mert a murvan kovo n is logtam a feken megsem csuszott ki, tudtam iranyitani es meg tudtam allni.
El is dolt, hogy a hetekben elnezek 1-2 treningre, pont az ilyenek miatt.
-
Geresics
addikt
Jó döntés!
Ha belehúzol, és gyorsan elmész egy BMW Alapra (időpontok, videó) akkor utána jöhetsz a 08.04-ei mátrai közút tréningre, és összefuthatunk, mert épp azon fogok forgatni
Ha pedig megengedsz egy személyes tapasztalatra épített tippet: akkor még az intenzív kanyartechnikai tréningre is elmész előtte (időpontok, videó), mert úgy az igazán jó szerintem a közúti tréning (időpontok, bajnai videó)!
Tehát 07.07/07.13 alap. 07.26 intenzív kanyar, 08.04 közúti és pacsi!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
válasz Geresics #129567 üzenetére
Naptarral megprobalok zsonglorkodni. Az intenziv valoszinuleg nem fer bele csaladi nyaralas miatt, de a 07.13-at szerintem kimozgom ahogy a 08.04-t is.
Itt van a csoda kep amugy. Itt mar marom a feket, hatulja emelkedik el es daral az abs. Elbasztam na
Fotos srac amugy nagyon jofej volt. Szoval vasarolgatok is majd Nala, tenyleg egesz jo kepeket lovoldozott meg az en kis balfaszsagaimrol is. -
bacus
őstag
Egyébként erre a hirtelen rámarás ellen nincs semmi elektronika? (de még lehet mechanikusan is meg lehetne oldani).
Tréning ide, tréning oda, a baj, hogy amikor az agy bepánikol, akkor minden tréning ellenére is el lehet rontani a fékezést.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
baboss
őstag
-
csongi
veterán
válasz V.Stryker #129563 üzenetére
1.5 be belefer az R.
De kellemes javitasi koltsegekre keszulj fel, ha nem egy garantalt szervizelt peldanyt fogsz ki.
ABS kocka javitas 1000 euro+AFA.
Ha nem pusztult el, akkor elfog.
Kuplung ismet barati arba van. Ugy 100ezer kornyeke. Es ha jobban bele kell nyulni tobbe faj.
Kardan lehajtas csapagy szimering csere szeria gyengeseg.
Hasznalattol fuggoen 75 km tol szamithatsz ra.Jo vasak de 2-300K nem art ha van a zsebben tartalekba.
Minden mas felaras a 3 Betu miatt.Tovabba keves olyan szerelo van aki jol tudja szerelni ezeket.
-
-
Xero
nagyúr
Fogyasztas tema:
Most ertem kb 3000km-hez es igy jelenleg a teljes atlagom 6.8L/100km.
Eszrevettuk, hogy mivel probaltam a lepest tartani az 1000-es GSX-S-el, lenyegesen hamarabb leszipkaztam a tankot mint haverom. A ket tank kb tok ugyan akkora. XIII-ban tankoltunk tele, elmentunk par Bajna-Hereg korre majd hazefele mar Bajnatol vegig 6-osban docogtem a Zsambeki OMV-ig. Most eloszor muszajbol kapott is egy kis 95-oset.
Pont nem nullaztam, de a hetvegi fogyasztasom igy sacc/kb olyan 9-12L korul lehetett 100-on. Ennyit jelentett, hogy vegig uvegelnem kellett kb es volt benne izmosabb autopalya tempo is. -
Tamás9x
őstag
RAMAIR mennyíre számít jó gyártónak légszűrők esetén?
MR-009[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Geresics
addikt
válasz Burt1793 #129580 üzenetére
Eleinte engem is zavart, de pl. közútira tuti nem lehet ilyen helyekre hétvégére szervezni, és Kakucs is tuti fullon van olyankor. A repteret pedig nem tudom mi a helyzet, de könnyen el tudom képzelni, hogy a hobbirepülősök is olyankor aktívabbak, szóval simán elhiszem, ha azt mondanák, hogy a tréning helyszínei miatt nem megoldható.
A Mátra-tréningre pl. mi azt csináljuk, hogy 2 nap szabit veszünk ki. Első nap odaút valami szép kerülővel, második nap tréning, és go home a végén fáradtan. De mátrázni már nem volna jó úgy, hogy hajnalban kelek, odamegyek, ott 200+km tréning, és utána még irány vissza Pécs...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
válasz Geresics #129583 üzenetére
Csak Bajna - Heregbol kiindulva eddig kb 5x voltam het kozben es most eloszor hetvegen motorral. Rogyasig volt motorosokkal. Igy kizart hogy normalisan mehetne egy kepzes. Allandoan szetszakadozna a csoport, valaki beverodne stb stb. Mi csak ketten voltunk de igy is volt, hogy kozen keveredett valaki mert pont nem adta ki egyikunknek az elozes vagy valami. Ezzel szemben het kozben volt olyan, hogy mentem egy oda-visszat ugy hogy egy lelket sem lattam. Se autot se motort.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
Ismét lesz KTM Centrum által szervezett ingyenes vezetéstechnikai tréning, pályahasználat, véradás, és motorteszt lehetőséggel a Kakucs Ringen, július 23-án. Ha valakit esetleg érdekel, az alábbi linken lehet regisztrálni: [MotoMia Summer 2021- Kakucs Ring]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
baboss
őstag
válasz LógaGéza #129585 üzenetére
Leveszem a gipszet, majd este visszarakom, a csizma úgy is megfogja. Elvileg Augustus 3 kell visszamenni, hogy levegyék.
Néha lemegyek, beindítom, ráülök, váltani már tudok gipszben is, ugyan olyan mint ha csizma lenne rajtam, csak kanyarban ha leér jobban kopik. Sajna nincs benne a hátsó kerék, defektes. már nagyon mennék.[ Szerkesztve ]
-
Methionyl
senior tag
válasz LógaGéza #129585 üzenetére
De jó, 20 éve nem voltam esküvőn és pont aznap lesz.. Na majd máskor. Remélem lesz még hasonló.
Más: Az elképzelhető, hogy teljesen új láncnál kb 600 km után annyira megnyúljon hogy "csörögjön", "zörögjön" menet közbe?
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Methionyl #129588 üzenetére
Biztos népszerűtlen leszek vagy paranoid de nekem ilyet a Wilkertől vett "DID" és "JT" szett tudott produkálni, a gödiektől vett szettet beállítottam manual szerint és azóta ráhúzni sem kellett ha nyúlt is az annyira minimális volt. (fél centi többlet belógás.... kb semmi)
Nem lett esetleg túl feszesre húzva az a lánc?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
baboss
őstag
Ma már mankó nélkül mentem el a boltba.
Porzik a talpam alatt a gipsz. -
FeniX-
aktív tag
[https://totalbike.hu/hirek/2021/07/06/kitiltjak_a_robogokat_brusszelbol_2018-tol/]
Technikailag érdekelne, hogy pl. aki a városban lakik és mondjuk városon kívül használná a motorját, az kap majd útvonalengedélyt? Vagy hogy akarják megoldani? -
csongi
veterán
-
Madwe
nagyúr
válasz FeniX- #129596 üzenetére
Szerintem teljesen érthető s jó irány ha a belsőégésű járműveket szépen kiszorítják a városból s próbálják tisztábban tartani a levegőt. Én támogatom. Akkor is ha ez azt jelenti hogy akkor keresnem kell egy garázst a város peremén s oda elektromos robogóval fogok járni pl… de ez 10 éves távlat még náluk is - lehet addigra teljesen élhető lesz az elektromos motorok hatótávja s töltésideje, ára- 10 év nagy idő, 10 éve milyen elektromos motorok voltak pl ? Ok, nem lesz hangja, kb ennyi. De én kiput most se cserélek, nekem nem attól motorozás a motorozás hogy hallom ahogy egy akkra duruzsol alattam.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen