- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
- Facebook és Messenger
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Linux kezdőknek
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
baboss
őstag
Mai karika, ha valakit érdekel, jelentkezzen.https://www.google.com/.../data=!4m50!4m49!1m0!1m30!1m1... 10 kor találkozó itt , egy kollégával. https://www.google.com/.../data=!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2... Idáig 3 fő, 3 motor. T: 06-70-361-3280
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, sziasztok!
Megpróbálom az előzetesen elnagyolt kérdésemből (fejben) egy kivonatot képezni, mert túl terjengős lenne a kérdés. Gondolom, más is feszegette már ezt a dolgot, de nagyon kíváncsi vagyok, és a gyakorlati tapasztalatok érdekelnének.Szóval, röviden: Mostmár kb. 5. éve motorozom, de eddig 90%-ban mindig a munkába járásra, és kicsi motorokkal tudtam le a távokat (125, 250).
Mióta megvan a 250es yamaha, megyek többet vidékre is vele, és élvezem, de egy hangyányit kevésnek érzem (20 LE, tartós 100 már sok neki érzésem szerint, egy autópályán, stb.)A fő kérdésem az lenne, hogy akinek van tapasztalata szezonon kívül is (most az 5 fok meg azalatti, szar idős dolgokra vagyok kíváncsi), az légyszi ossza már meg velem, hogy mennyire lehet használni egy nagyobb motort (40LE, ~180kg körüli) ebben az időszakban is?
Eddig ezeket a kicsiket, szinte kihagyás nélkül (na jó: télen 2 hét kb.) tudtam használni, nem kellett eltenni, szóval ebben a témában van már tapasztalatom. De mi van a nagyobb súllyal + erővel?
A közvetlen ismerőseim körében inkább csak olyanok vannak, akik a szezonban hasznáják a mocit, máskor nem. Ők ugye azt mondják, hogy írtó veszélyes, és nem érdemes használni már csúszós időben.
Na, mert hogy a fő kérdésnek az oka, hogy úgy érzem, jó lenne egy picivel nagyobb.
Inkább nakedban gondolkozom, de semmiképpen sem robogó. (bár, mindig meggyőzhető vagyok)
KÖszi! -
bacus
őstag
Én is kb 5 éve motorozom megint. Nincs téli szünet, csak ha hó van. Ilyen Bp-en 3 nap van évente átlagosan.
Télen óvatosan kell menni, lassabban, és kerülni a nagyobb túra távokat.
Van aki még 10-15 fokban is csak nézegeti a motorját, nekem szinte az az ideális idő, amikor nincs melegem és már nem csúszkál az aszfalt.Az sem baj, ha van egy kis elektronika ami vigyáz rád, de 3 évet K4 Dl 650-el mentem, amiben sem ABS, sem egyéb más elektronika nem volt.
A 180 kg motor (persze kérdés te mekkora vagy) lightos, 230-250 kg motorral is mehetsz.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
duni84
aktív tag
válasz FeniX- #129061 üzenetére
semim gond nincs vele télen sem, ha fel vagy öltözve (mivel eddig is használtad ilyenkor a meglevőket, így gondolom van ruha/cipő/kesztyű/nyakmelegítő/akármi). megszokja az ember, hogy mekkora gázt és féket adagolhat, valami olyasmi gumit válassz, amit #129063 tboy93 is írt (nyáron a hegyekben is előfordul ilyen felszíni fagypont közeli hőmérséklet, kb erre fejlesztették ki ezeket). amíg száraz az idő télen, addig nincs túl nagy kockázat. nedves időben érdemes kihagyni a motorozást, ha pl már sötétben fogsz hazaérni és kisebb az esély, hogy előre lásd a nedves (esetleg felfagyott) részeket. kicsit távolabb kell előre tervezni és kisebb dőlésszög + kisebb fékezések + kisebb gázadások, mint nyáron. ha mégis megcsusszan, akkor meg nem szabad kalimpálni, de ez ugyanaz, mint 30 fokban
#metszéspontok
-
-Mosquito-
őstag
válasz Somatom #129058 üzenetére
Mikor gurultál ezen a környéken?
Mi múlt héten Mentünk volna egy ilyet. [link] Sajnos meg kellett fordítania az útvonalat. Irány Dobogókő a 10-es úton, majd Csobánkán fel. Aha,lépésben tudtunk csak menni. Kuka Dobogókő. Menjünk Esztergom felé,rengeteg kocsi,ez is kuka. Zsámbék,majd Oroszlány az étterembe. Kb 30 motor,sok autó. 3 óra múlva lenne szabad asztal. Addig mentünk egy Bakonybélt."A jelentős része autópálya, ráadásul M0 kerülővel."
Az a jelentős rész ~75Km a 373Km-ből. Én sem copatnám magam a 2-es úton. Ott akarsz gurulni,vagy oda akarsz gurulni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Somatom
veterán
válasz -Mosquito- #129069 üzenetére
Az hogy jött ki?
M1: 9,4
M0: 53
M31: 12
M3: 43
M2: 30
M1: 21
Ez 168Km, plusz egy főfalusi átkelés, amit szintén nem sorolnék a pozitív élmények közé. Ebben a hónapban négyszer mentem végig az M0 -án. Kifejezetten nem esett jól.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz -Mosquito- #129071 üzenetére
Hmmm.... Itt valami Gugli-ármány van. Androidon, Térkép app -ban megnyitva.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz -Mosquito- #129073 üzenetére
Nincs PC -m, csak telót, tabot használok. Elmehet a 3,14 csába a Google a Térképével, ha egy útvonaltervet többféleképpen jelenít meg! Így teljesen értelmét veszti a feature.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Predator2
addikt
Helló
Ki milyen nyomaték kulcsot/kulcsokat használ a motorjához? Szeretnék vásárolni a kis és nagyobb csavarokhoz egyaránt. Tudom, hogy nem olcsó mulatság, de lehetőleg emberi árban.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Somatom
veterán
-
bajnokpityu
félisten
Ma hazafelé M7 motoros bokrokban, rendőri helyszínelés. Mi történt?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Xero
nagyúr
válasz Predator2 #129077 üzenetére
Obi legolcsobbjat. Hatso kereket lehuzni boven eleg evente parszor.
Kisebbekre majd kivarok valami Lidl/Aldi-s cuccot. -
bacus
őstag
-
bayarena
aktív tag
válasz JoinR #129092 üzenetére
Szerintem az a legfontosabb, hogy tetszen a motor neki, az o eseteben valamennyire lenyegtelen az elektronika, esoben es hidegben is szeretne vezetni, esz szerintem ilyenkor a legfontosabb az, hogy megfelelo sebesseget valaszon, tudomasul kell venni, hogy nem lehet a hatarokat feszegetni, de nekem a kerdesebol le is jott, hogy nem is szaguldozni akar, csak kicsit erosebb motort. Szerintem a felsoroltak mindegyike jo erre, azt kell valasztani amelyik tetszik, meg amelyiket megengedheti.
Nalunk speciel most tel van ami kb 7-8 fokos reggeleket jelent, es abszolut elvagyok a motorral, meloba jaras nem para, csak normalisan kell menni. -
csongi
veterán
válasz Lomha 8V #129094 üzenetére
Ezek nekem nem tetszenek.
Olyan, a m..om a köszörűkövön vizuális élmény, ezekkel vízszintes vonalvezetésekkel.
A hangja az fincsi a Honda blokknak.
Ezek ilyen mai cafferacerek lennének?Az ülés magasságok sem éppen az alacsony pilóta barátai.
795 meg a Vitpilen-nél 835.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz FeniX- #129061 üzenetére
Akkor leírom ide is, hátha másnak is sikerül gondolatindítanom. Ami fura, hogy mindenki írogat olyan motorokat, ami neki tetszik, amin magát el tudná képzelni. Ez tök jó is, csak épp a téli közlekedésnél az egyik, ha nem a legfontosabb dolog, a szélvédelem, különösen a térd védelme!
A téli (és általában a hideg idős) motorozással a legnagyobb bajom, hogy szétcseszi az izületeket, különösen a térdizületeket, különösen a naked motorokon. Apám motorozott fiatalon, később már nem, de 40-45 éves korára akkor is megbosszulta magát a dolog.
Ha télen is szeretnél motorozni, akkor én ezt mindenképp figyelembe venném! Ma már a ruhák 1000x fejlettebbek ugyan, de a ruhával az a bajom, hogy azt még attól fújja a (menet)szél, és közben meg a lábad beleizzad, és amikor meg megállsz, akkor megint baj van!Én olyan motort keresnék, amin jelentősen védve van a térd a menetszéltől! A bokádra nyilván csizmát húzol, így az kevésbé problémás, a gondot szerintem mindig a térd jelenti. Naked bikeon nincs térdvédelem, ez egyértelmű. Olyasmit érdemes keresni, amire vagy szerelhető ideiglenesen ilyen (nézz csak meg egy posásmotort), vagy már eleve jó a védelme. Ilyenek jellemzően a túramotorok, a túraendurók és leginkább a robogók. A robogók a tökéletesek ilyenre, de sokan nem szeretik őket, már csak azért sem, mert nem igazi motorok. Kivételek persze vannak (Honda DCT-s nagyrobogói pl.), de akkor is...
A többi már pénz és ízlés kérdése szerintem, és talán ez a legfontosabb, mert nem adtál meg anyagi keretet! Simán rámondanám, hogy vegyél egy zsír új Honda CB500X-et, vagy egy KTM 390 Adventure-t, esetleg egy Honda SH350-et, hisz különösen az utóbbi alkalmas téli közlekedésre. De hiába, ha csak 1,5MFt-ot áldozol erre...
Szerk.:
jah, és én igenis törekednék rá, hogy legyen benne elektronika, ami segít, ha baj van! Azonban itt hatalmas különbség van gyártó és gyártó között! Pl. a Honda NC750X kipörgésgátlója úgy elveszi a gyújtást, hogy az már konkrétan életveszélyes! erről írtunk korábban, érdemes talán visszakeresni rá...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Azt láttátok, hogy mennyire megdrágultak a Minarelli blokkos 50-es motorok? Derby, DT, Aprilia, eddig lehetett kapni 170-200k körül, most a normálisabb állapotúak 250-280k körül kezdődnek. Ez is a Covid miatt van? :I
-
tboldi
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #129099 üzenetére
Autó mellé vagy ahelyett?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Fűnyíró topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hunt: Showdown
- Tudományos Pandémia Klub
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs