- Linux - haladóknak
- Ubuntu Linux
- Elindult a Gondosóra program
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 7
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- ASUS routerek
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz minikahona #148448 üzenetére
Nyilván el lehet vinni a szerelőhöz hogy nézze meg, mi a baja. Szerencsés esetben nem kuka a blokk, egyszerűbb javítással életet lehet bele lehelni.
De én motorcserét tuti nem csinálnék, pláne nem elkezdeni szétbontani a mostanit és megpróbálni csereszabatos alkatrészeket találni hozzá. Akkor el kell adni hulladék vas árban.Nem tudom mennyi idős vagy, gondolom nem 50+. Tudsz még spórolni, és másik motort venni.
El kell könyvelni ezt a sztorit mint tanulópénzt és továbblépni. Minden egyéb próbálkozás sanszosan többszörözi a veszteséget. Ettől nem lesz vége a világnak.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bacus
őstag
válasz minikahona #148442 üzenetére
Mindehhez hány éves vagy, (ha ez nem túl indiszkrét kérdés)? Ha jól értem akkor a jogisi A2-es jogsi. Nem tudom mibe került a motor, de sztem is pénztemető, ezért jobban jársz, ha elbontod/elbontatod és kiárulod az alkatrészeit. Sztem úgy többet lehet kivenni belőle (már ha van kereslet rá), viszont idő és helyigényes is !! De a legrosszabb esetben ez a motor ill. az ára volt a tanulópénz.
Mindig hallom, hogy állapotot veszünk, nem km állást, meg éveket. Egy 20 éves motor mindig elgondolkodtató, hogy bele szabad e hozzáértés nélkül ugrani.
Sok 15-20 éves motort látok a haveroknál, üzembiztosak, jók, némelyik úgy néz ki, mintha most tolták volna ki a szalonból, de azért az eladó 20 éves motorok többsége mind inkább pénztemető romhalmaz, mint ilyen szalon állapotú. Az árukon is látszik többnyire, mit szabad megvenni.Ha csak ilyenre tudsz összespórolni pénzt, az baj, ezekkel végig szívás az élet.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Döglött Róka
veterán
válasz Zsírkrétamen #148449 üzenetére
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
d@vee
őstag
válasz minikahona #148442 üzenetére
Hát, sok sikert.
Én nem vettem volna se öreg belpiacost, se jogsi előtt nagymotort :/Ja
-
hroberto
veterán
válasz macilaci78 #148450 üzenetére
Pedig a V-Stromtól nem kell félni. Egy haveroméba 230 ezer fölött van már a méter, bontatlan blokkal. Az olajat csak akkor csipegeti ha hosszabb távot megy magas fordulaton. De azt mondja ez akkor is ilyen volt mikor sok évvel ezelőtt 10 ezer kilométerrel megvette.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Tudnátok abban segítni, hogy milyen néven és esetleg hol lehetne venni ezeket a gumi biszbaszokat, amik a motor vázában lévő kör alaku lyukakba mennek bele és a műanyag idomok abba rögzülnek a csavarok mellett? Vagy ezekből csak a gyári lesz jó?Motorcyclepartshop-on próbáltam keresni ábrát, de pár évre visszamenőleg nincs fent semmi.
Egy 2023-as Honda CB125F -ről lenne szó. A jobb oldalidom két hátsó gumibiszbasza hiányzik és szeretném pótolni.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
csongi
veterán
válasz minikahona #148442 üzenetére
A motor csere , ha nem típus azonos nem jön össze.
A motor felújítás egy tág fogalom. Ha csak rövidtávon gondolkozol vele, akkor annyira életre kelteni, hogy kibírjon 10 ezer km-t aztán kuka.
A kérdés, hogy arra a 10 ezer km-re mekkora költséget rónak.
De a leírtak alapján össze takecolva is eléri az 1000 eurót.
A belpiacos motorokkal ez a legnagyobb gond, nincs hozzá csak gyári új cucc.Lehet el kell engedni. Az Ebay-en kiárulni amit kilehet. Keresni valami mást, a költségeket figyelemebe venni, és megbékélni azzal a felépítéssel amit elbír a tárcád. Motorozni, és idővel majd alakul.
Pár száz ezres ajánlatok között akad öregebb használható naked masina.
Most éppen lefele mozdul a piac, szóval még alku képes is vagy.
Illetve melyik régóból vagy?
#148457V.Stryker
Hogy mi?
OEM-partson valami rajz biztos van,[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz minikahona #148442 üzenetére
Jo helyre irtal, itt el fogjuk neked mondani, mit hogyan kellett vonla csinalni
Bar nem ertem azokat a hsz eket, ahol a problema fennallasaval nem foglalkozunk, csak azzal, hogy hulye voltal, hogy ezt tetted. Ez nem oldja meg a problemadat, hogy valaki elmondja neked, hogy hulye voltal.Osszefoglalva, penz nagyon nincs. Kihasznalnam az orszag adta lehetosegeket, es mivel muszakin se kipufogogaz meres nincs, es javareszt agyhalottak dolgoznak- tisztelet a kivetelnek- milyen kivetni valo lehet a masik blokk eseten, ami ugyanugy nez ki, mint a jelenlegi?
Le kell ulni a kockas papir ele. Arajanlatot kerni a szerelotol, mit tud az ugy erdekeben tenni, mennyiert. A motor tobbi alkatresze milyen allapotban van, erdemes-e belerakni egy elterjedtebb blokkot, tehat kolteni ra?
Ha neked megeri feltamasztani, es 2-3 szezont tudsz vele nyugodsagban a naplementeben motorozni, akkor nincs mas lehetoseg. Masik motorkerekparra ugysincs penz. Ha viszont a blokkcserere van, akkor en nem latok mas lehetoseget.
Tehat a lepesek:
Szerelo->Allapotfelemeres, erdemes-e?
Mennyi lenne (okosba, masik blokkal)? -> van rá guba?
Ha van, menjen, mindenki orul.Amennyiben egyedi azonosito meghamisitasara bujtottam fel vkit, akkor ezt viccbol irtam termeszetesen, es nem is tudom mirol beszelunk, nem ertek hozza.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
minikahona
tag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Sokan írtatok, megpróbálom egybe összefoglalni az összesre a választ. A 30 múltam, a motor 650 volt friss műszakival 2 éve... Amit nem értek az az, hogy akkor amikor megvettem, akkor pöccre indult, hidegen (nyáron 30 fokban) és nem füstölt. A létező összes hibát elkövettem amit lehetett azzal hogy megvettem, dehát legjobban a saját kárán tanul az ember, ez van, változtatni már nem tudok rajta. El fogom vinni azért szerelőhöz, amint lesz valamennyi spórolt pénzem, hátha tud valami konkrétat mondani, hogy mi a baja, mármint a kopáson kívül. Aztán majd meglátom mi lesz. Sajnálom azért és nem csak a pénz végett. Tudom hülyeség, de eléggé szentimentális tudok lenni az ilyen dolgokban. Első motorom, tetszik is, szerettem volna csinosítgatni, aztán menni vele sokat, lehet el se adtam volna. De úgy néz ki ebből nem lesz semmi se.
Mégegyszer köszönöm a válaszokat, ha nem felejtem el, azért még lehet írok majd hogy mi lett a vége a dolognak.We are the Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile.
-
Sys85
veterán
Motoros testvéreim!
Egy kis technikai jellegű kérdés, hátha tudtok okosat mondani.
Hátsó lengővillára (Hornet PC41) hogy a fenébe lehetne emelőszemet rakni?
Amiket találtam az mind oldalról betekerős, nekem viszont alulról van felfelé 1-1 furat, na ilyen szemet viszont még nem láttam (már ha az a 2 furat emelőszemnek van ott).
Vagy egyszerűbb lenne megfúrni a lengővillákat, menetet vágni beléjük és akkor onnantól teljesen mindegy milyen szemet veszek (persze ami passzol a furatba) ?[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
dellfanboy
őstag
válasz Sys85 #148463 üzenetére
megfúrni a lengővillákat
nee
miért tennél ilyet? teherviselő alkatreszrol beszelunk
csokkentened a strukturalis merevseget, ne adj isten szarul keszited a furatot repedesek is keletkezhetnek. en biztos nem csinalnek ilyet[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Sys85
veterán
válasz dellfanboy #148464 üzenetére
Ezért kérdezem, hogy van-e mód rá.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
norbert1998
veterán
válasz bigdady #148439 üzenetére
ECE nélkül nem adhatnak el sisakot Európában. Sőt, 2025-től már CSAK ECE 22.06-os sisakot árulhatnak!
Az ECE jel még nem biztos, hogy jó sisakot takar, főleg a régebbi. Ezért nézem a SHARP töréstesztet. Jó példa a Caberg. Az Avalon-t úgy vették meg a barátaim, hogy bár arról törésteszt nem volt, a Caberg sisakjainak SHARP eredménye vagy 4 vagy 5 csillagos, kivétel nélkül, és masszívan 4,5-es átlagot hoznak, így a bizalom alapján az Avalon is legalább 4 csilalgot tud.
Ellenben a Scorpion 390/391-nek szintén nem volt tesztje, de a Scorpion átlagos SHARP értékelése 3 és 4 között van, így nem is mernék olyan sisakot venni, ami nincs tesztelve. Négy csillag alatt nem vennék, bármennyibe is kerül.
Ami brand nincs jelen SHARP-on, azt meg el is kerülöm. Van bőven elég másik, hogy ne fájjon az adott sisak hiánya.Nekem Caberg Duke II van, 5 csillagos SHARP teszt, és a nyithatók között árkategóriától függetlenül is kiemelkedő állrész stabilitással.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148461 üzenetére
Te amúgyse értesz semmihez, többet nem kérdezek tőled!
Hétfőn megyünk egy rendszámos NSR125-öt megnézni havernak. Kíváncsi leszek! Elvileg nagyon szép állapotban van. Nem foglak majd zargatni vele, ha mégse lesz jó
[ Szerkesztve ]
-
válasz minikahona #148442 üzenetére
Szuk penzbol, regi JDM motort fenntartani, raadasul jarkalosnak... elegge ellentmondasos.
Volt 15 eve egy 400as cbrem, egy egyszeru tukortarto konzolt is nehez volt halaszni hozza.
15 eve.
En azt tanacsolom, hogy engedd el.
Bebuktad az arat, de ha meg jobban, meg melyebbre, meg tobb penz aran mesz a f@szerdobe, akkor a meglevo penzed elherdalasa utan marad egy tovabbra is kerdojeles motorod.
Amihez alkatresz sincs. Mar most. Es ez naprol napra egyre rosszabb lesz.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Itt a veg [kép]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
norbert1998
veterán
Itt a videó a hapciról
[link] -
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #148472 üzenetére
Rossz csoport, bocsi 🤣🤣
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #148467 üzenetére
Van arról infó, hogy az egészségügyi határérték hány csillagos értéknek felel meg?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148468 üzenetére
En nem lattam a hirdetest, azt se tudom milyen motorrol van szo, de csak a korabol adodoan beztosss vagyok benne hogy nem lesz szep allapotban.
Kerdezz nyugodtanNem menekülsz a csendőrség elől.
-
vihartigris
őstag
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148475 üzenetére
Arra kell figyelni vásárláskor, hogy ne vegyük meg?
-
pepucs
tag
Van aki használ innen 80%-os sötétített plexit? Lenne egy reggeltől estig tartó túra ahova szeretnék elmenni viszont nem tudom mennyire para éjszaka a sötétített AGV plexi. Csak az esti érkezés miatt vigyem inkább a víztiszta plexit meg egy napszemüveget?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148478 üzenetére
Nem. Meg kell venni. Ez 2T. De szart csakis olcson.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148480 üzenetére
Képek alapján nagyon egyben van, az ára sem egy bankrablós összeg, szóval ha szar, legalább olcsó lesz és kívülről, mellette állva nem látszik
-
pepucs
tag
válasz boogie84 #148482 üzenetére
Tavaly 90%-ban a LIDL láncolajozót használtam. Nem volt gondom vele és az ára is nevetségesen olcsó. Szigorúan a ráírtak alapján és rendszeresen kell használni. Kicsit festékszóró de nekem bevált.
Tartaléknak van itthon Prevent lánckenő is, az jobban hasonlít egy olajra."azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #148477 üzenetére
Köszönöm! Ezeket már olvastam.
Ezek alapján továbbra sem változik az álláspontom.
Inkább lelki megnyugvásnak tartom a Sharp csillagokat.
Persze ha tényleges részletes tesztet is megismerhetném, változna -
etnies
senior tag
válasz norbert1998 #148467 üzenetére
Jómagam egyetlen közúti motorosbalesetet sem ismerek, ahol a bukósisak csillagjain múlt élet-vagy halál.
Kis balesetnél a kevés csillag is megteszi, nagy balesetnél meg úgy is szakadnak belső szervek, végtagok, stb.
Versenpályán van jelentősége ennek az egésznek, ott a balesetek nagyrésze "steril" környezetben történik. Volt egy srác, aki elesett, majd hátulról fejbetolta valaki és meghalt. Mindegy volt neki a sisak.
Jómagam még egyetlen sisakom törésztesztjét nem kerestem ki, persze nem én vagyok a követendő példa, meg biztosan nincs is igazam."önmagam hite vagyok magamban"
-
norbert1998
veterán
-
etnies
senior tag
válasz hroberto #148456 üzenetére
Igen, a Vstrom-ok soha nem romlanak el. Sok minden nem az igazi bennük, de a 650-es egy atomstabil blokk. Semmilyen típushibája nem ismert, olajat autópályán csipegeti. Benne vagyok több csoportban is, még egyetlenegy poszt sem jött arról, hogy füstől, csörög, tönkrement valami. Az egyetlen gond a tömítésekkel van, azok ereszteni kezdenek, ha elörögednek. Főleg a szelepfedél tömítése ilyen, 10-15 év alatt képesek elhasználódni
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Zsírkrétamen #148441 üzenetére
Benne van a cimkében, hogyan kell és lehet vele bánni. Az is fontos, hogy hogy ki gyártotta, hányszor laminált gore-tex van benne. A Rukkát lehet mosni, érzéssel. Nem szabad szárítani és max 30 fokon, valamelyikhez mosószert sem lehet rakni, öblítőtt egyikhez sem.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Zoli bácsi
őstag
válasz pepucs #148483 üzenetére
A Preventet még biciklire se tudom ráfújni, onnan is leszórja. Híg marad, nem sűrűsödik be, nem tapad a láncra.
Ezekból a W5 cuucokból még a gumiápolót szoktam használni, a habot. Az is meglehetősen olcsó..Kárt még nem csinált.
Bicikliknél szokott 2 évente gumicsere lenni, asszony biciklije napon áll, kb. 2 évente kirepedezett a gumik oldalfala, cserélni kellett. Mióta a gumiápoló habbal, meg glicerinnel kenegetem neki, 3x annyit bírnak. -
Sys85
veterán
Járt már úgy valaki,hogy a frissen vásárolt motorolajos flakon túl van töltve?Mert én még nem.
A Motul 7100 bőven 4 liter felett volt, szerintem olyan 3 decivel biztos.
Belement a Hornetbe kimérve 2,8L, a kanna meg 1,5liter felett maradt egy picivel.
Sok olajat cseréltem már, de ennyivel több sosem volt a kannákban és meglepődtem.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
bacus
őstag
válasz etnies #148488 üzenetére
Hűha, micsoda kijelentések... azért én már láttam 650-es blokkot cserélni, igaz a tulaj kente neki, sztem nem is esett 6e alá a fordulat. Meg a legszarabb tesco-s olaj se segített, az is biztos. Az pl füstölt mint állat, messziről meg lehetett ismerni a nézését, meg a járását..., de még így is túlélte a gazdáját, akit pár hét alatt elvitt valami rák. (2019-ben) Gondolom a motort eladta a család és lehet azóta is használja valaki.
"olajat autópályán csipegeti" - nem csak ott, mindenhol csipegeti 6e -es fordulat felett.
Ispán 2005-ös 650-ese is füstöl, meg szerény 50 LE volt benne már 6 éve is. Az újabb vstromokban se volt 62-65 Le nél több. (Mértük, a MaMi szervízkamionjában fékpadon) Ispánéban legalább volt 250e km akkor. Mára már több mint 280e km van abban a motorban.
A 2006-ban létrejött magyar v-strom klubban azért páran tudnának mesélni hibákról, de igazad van, tipikus típus hibája nem nagyon van.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
etnies
senior tag
válasz norbert1998 #148487 üzenetére
Én gyakorlati hasznát nem igen látom, hogy most akkor 3,5 vagy 4 csillag a sisak, mert ahol kijöhetne a különbség, ott nem csak a fejed sérül majd. Autóknál van értelme nézegetni a törésteszteket, mivel az a teljes testet védi. Motoron csak az egyik, igen fontos részegységet védjük, annak sok értelme nincs szvsz és semmilyen gyakorlati tapasztalat nem igazolja ennek az ellenkezőjét.
Mivel pontos statisztika- vagy kutatás nem áll rendelkezésre a témában, ezért fölösleges lenne elkezdeni vitatkozni, mert tényekkel egyikünk sem rendelkezik.
Nincs min veszekedni. Ha te hiszel benne, akkor nézegesd és vegyél olyat. Véleményemet is csak azért írtam le, hogy legyen egy kontra is a témában.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
bacus
őstag
válasz etnies #148493 üzenetére
Ezt írtam volna? Megvolt az olajcsere, sőt talán még gyakrabban is, de olcsó olaj került bele. (ami egyébként megfelelt a követelményeknek a cimkén)
A folyamatos maximális terhelés sem igaz, mert az a motor sosem járt autópályán, csak kicsit erőszakosabb volt a gáz kezelés, meg nem 5e nél váltogatott el, mint a legtöbb 650 tulaj..Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz pepucs #148479 üzenetére
Dobozban nem fér el a csereplexi?
Van napszemüveg plexi a sisakomban, teremgarázsban már nem kívánom, pedig van épületvilágítás.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Trollok komolyan
- OLED TV topic
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest