- Facebook és Messenger
- Google Drive
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
válasz tboldi #42201 üzenetére
Az a vicces, hogy majdnem mindegyik márkát néztem, ami japán, kivéve a Kawasakit. Pedig azok sem rosszak, sőt. Amit már egy éve hirdetnek az már kicsit gyanús, vagy marha drága és annyiért a kutyának sem kell. Ha engedett volna az árból, lehet, hogy elviszik.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Xaels
félisten
válasz canniball #42202 üzenetére
Meglátjuk mennyi marad, még a héten jön az új akkum is meg kéne valami utcai csuka is amiben tudok dolgozni, tegnap körbejártam egy csomó nagy boltot de vagy méretben nem volt vagy elcseszett jetikre tervezett cipők/bakancsok vannak. Az árakról nem is beszélve...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
sziada5925
aktív tag
válasz 30z.Samu #42194 üzenetére
Nekem a kisebbik gép egy ER-5. Ami feltűnik a linkelten, hogy az egész kipufogórendszer nem gyári (ami nem feltétlenül jelent rosszat), illetve hiányoznak a kormányvégsúlyok és talán a kormánymarkolat sem gyári, de nem látni jól. Ezektől függetlenül nem rossz.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Ádám
-
30z.Samu
félisten
-
30z.Samu
félisten
-
30z.Samu
félisten
-
30z.Samu
félisten
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #42214 üzenetére
Ma is "nyeregbe voltam pattanva" kb. 125 km erejéig, két részletben (a kettő között írtam az előző hsz-emet).
Kísérleteztem a láncáttétellel, de nemigen jött össze: annyira megfogja a menetszél a 15 fogú első lánckerékkel (ez volt a gyári méret, de egy éve 14-est használok, csak most próbára visszatettem a nagyobbat), hogy a legkisebb ellenszélnél - volt ma rendesen - vissza kell váltani negyedikbe. (Igaz, hátszéllel meg óra szerint 110-et is megy) Szóval ment vissza a kicsi, így 100-nál többet hátszéllel sem tud, de szembe is elbírja az ötödiket, kb. 85-tel...
Szerk: a múlt hétvégi fékjavítás viszont király lett, végre van első fék a Csótányon. Eddig mindig betonkemény volt, de fogni alig fogott, így csak vészhelyzetben használtam, teljesen rászoktam a hátsóra. Most puha a fékkarom, két ujjal lehet blokkoltatni, így megint első fékkel fékezek. Be volt rohadva teljesen az egyik dugattyú, a féknek csak a fele fogott. Most király!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42217 üzenetére
Aztán ha meg kéne állni, akkor inkább telibevered az akadályt?
Jó, hogy most egy harmatgyenge 4T 50-es robeszt hajtasz, de
nehogy ilyen rossz beidegződéseket (?) vigyél át nagymotorra!Szerk: persze, nem rángatni kell a féket, ésszel használni.
De ha választanom kéne, melyik fék sz*rjon be, inkább a hátsó:
az elsővel meg is lehet állni. A hátsó meg max. visítva csúszik.[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #42218 üzenetére
Nyilván más dimenzió és bízom abban, hogy majd az oktató is fog 1-2 apróságot mondani, amivel jobban el tudom sajátítani nagyobb motorok vezetését is. Egyébként azért van ez a beidegződés, mert a Scarabeo-val anno sikerült így esni egyet. Előtte az elsőt használtam, mert "hát az mégis csak tárcsafék..."
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42221 üzenetére
Hát az oktatástól sok jóra ne számíts. Nem tanítanak ott kb. semmit.
Ha jót akarsz, a korlátlan jogsi után húzol is el vezetéstechnikai tréningre.Amúgy megértem, mert én is elfirkáltam egy elfékezés/vizes záróvonal +
új gumi kombón, és azóta "óvatosabban" nyúlok a fékhez, de akkor is kell.Bolondbiztos megoldás közútra persze az ABS, mert vészfékezni nehéz...
(Amit elméletben tökéletesen tudsz, nem biztos, hogy pánikhelyzetben is.) -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42222 üzenetére
A tanfolyamon - autós "rossz" szokásom alapján - piros lámpához gurulva szépen gázfröccsel egyesével visszakapcsolgattam és csak az utolsó 3 méteren értem a fékhez. Mondja az oktató, hogy:
"Nagyon ügyes, csak egyszer hátulról egy bamba autós telibe fog verni, mert úgy lassítasz, hogy nem ég a féklámpád."
Tulajdonképpen igaza volt.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Something_
őstag
válasz 30z.Samu #42223 üzenetére
Hát sok jóra ne számíts. Most így visszagondolva botrány, hogy hogyan kezeltem a féket, a váltót és nem szólt semmit az oktató vagy az elején nem mondta, hogy mit hogyan kéne. (még így is nagyon várom, hogy jöjjön a jó idő és "megtanítsák" vészfékezést alaposan, nem olyan egyszerű használni az első féket megfelelően)
Jah és ezt kb úgy mondom, hogy az első motorommal eddig mentem 800 km-t és már most fényév távolság az, hogy hogyan használom, mint a tanuló CBF600-at az órákon. -
Pocee
senior tag
válasz 30z.Samu #42217 üzenetére
Na ezért nem kell a kezdőknek egyből 600 motorokat ajánlgatni...ez baromság,hogy ha valakinek elég finom a csuklója akkor nyugodtan vegyen "nagy" motort...egy 1000-t vagy nagyobbat is lehet finoman terelgetni.de már az 5-600 is akkorát tol egy kettőbe hogy egy rutintalan megijed.semmi gond nincs abból,hogy 125-250el akar kezdeni...főleg ha nem bízik magában és mindig mindenki meg akarja győzni a kezdőt,hogy apám vegyél csak nagyobbat.lehet azzal lassan is menni.az 1300as busával is lehet jámbor módjára motorozni.miért nem azt javasoljuk?
Mr.Brightside
-
30z.Samu
félisten
válasz Something_ #42230 üzenetére
Ennyiben mákom van, hogy bizonyos értelemben óvatos duhaj vagyok. Van, hogy hiába érzek némi késztetést arra, hogy megpróbálkozzak valamivel, inkább úgy vagyok vele, hogy egy picit még maradok a seggemen. Lehet, hogy így lesz a motorral is, hiába fogok játszadozni a gondolattal, úgy leszek vele, hogy először egy kisebb motorral essek, ha esek rutintalanság végett.
Sic Parvis Magna
-
polimorf
tag
Ma sikerült összehozni 250km-t osztrákban. Csak az erős oldalszél zavart picit néha.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Something_
őstag
válasz 30z.Samu #42231 üzenetére
125-250-500-600-1000 ccm-mel is ha elütnek/elesel Bp-n, akkor is nagy rá az esély, hogy átmegy rajtad/neked megy egy autó/busz/kisbusz/taxis.
Felesleges erről amúgy beszélni szerintem, okosabb nem leszel. Rá kell ülni és kipróbálni a gépeket majd órán. 3-4. rutin órán ki fog tisztulni majd a köd, ami most körbe vesz, csak az ugye kb április vége
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #42231 üzenetére
Az aszfalt ugyanolyan kemény kis motorról esve is, hidd el...
Leginkább semmivel nem kéne elesni, de ha 100-nál eldobod,
senki nem fogja megkérdezni, hogy az már a végsebességed
volt (125), vagy esetleg elfelejtetted rúgni a kettest (600+).Annyi, hogy egy nagyobb motoron az a képzeletbeli 100 km/h
még lehet totál biztonságos is, mert sokkal jobb a futómű, fék.
Az óvatos duhajság rendben van - de írtál már rémtörténeteket
az 50-es robival is. Szóval ez azért elég gyorsan megváltozhat.
Egy a lényeg: olyan motort vegyél, amin jól érzed magad!Amúgy szerintem korai még ez az ötletelés: messze a tavasz.
HGabor89: na, csak nem egy rugóra jár az agyunk?
[ Szerkesztve ]
-
Outlander
őstag
válasz Something_ #42230 üzenetére
Az h nálad így volt, nem jelenti azt h másnál is...
Én 0 tapasztalattal ültem rá a 600-as Hondára 4- óra volt a rutinvizsga, 9. a forgalom...
Kenőpénz nélkül sikerült mind elsőre.Még 750es Kawasaki valamije volt a sulinak, ha akartam volna sem tudta volna lépcsősen gyakorolni... meg minek?!
Autónál sem a csettegő majd smart majd ezres swift után ülhetsz be normális autóba.[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
30z.Samu
félisten
válasz Ferdzsoo #42236 üzenetére
"Autót azért kár hasonlítani motorhoz"
Autós ismerősök ezt nem tudják megérteni körülöttem, ég és föld a kettő. Teljesen más érzés, de Ők nem tudják, mert még egy robogón sem ültek és nem is akarnak. De a szájtépés megy.
#42234) DigitXT: Így lesz!
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Ami a túrás videót illeti, Ennél jobb motiváció aligha kell, feldobódtam tőle, pedig én ott se voltam. Ez talán egy nagyobb, 600 körüli robogóval is egy élmény lett volna, nem hogy egy 1000-es géppel.
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz Outlander #42235 üzenetére
De a papíros kézbevétele után ugye még nem érezted azt, hogy
tudsz motorozni? Autó teljesen más. Lehet fújni a korlátozásra,
de az, hogy nálad így volt, nem jelenti azt, hogy másnál is, azaz
lehet, hogy te egy született tehetség vagy, és életedben először
motorra ülve a 600-as meg se kottyan, más meg esetleg rögtön
odacsapja, mert nem vágja a kuplungot, gázt, féket és az erejét.Teljesen normális a motoros oktatáson, hogy kisebb kategóriás
motorjaik is vannak. Senki nem halt bele, hogy az első métereit,
akár egy egész rutin órát (te jó ég!) kisebb motoron tesz meg.
Fordítva meg? Az 1000-es Gixxert friss jogsival szalonból kitoló,
első útja végén fekete zsákba kerülő tinivel tele vannak a hirek...
(Talán nem teljesen alaptalanul vitték fel azt a korhatárt sem.)Mindig mondják, hogy ésszel(!) bármit meg lehet ülni, csak ugye
nem látunk a másik fejébe: ha úgy érzi nem kéne, nos nem kéne!Amúgy engem 50/125 tapasztalattal elsőre 250-esre raktak. (Én
kibírtam azt az egy órát a nyergében. Soknak is éreztem.) Utána
persze nem volt gond az ER5. De mondjuk az oktatás annyi volt,
hogy "körözgessél". Safetyn elsőre para is volt a nagymotor, nap
végére meg természetes. Csak ott ugye oktattak is, ténylegesen. -
Lipton
őstag
Mindenkinek maganak kell eldonteni, hogy tud fejben (jobban) korlatokat allitani maganak vagy kenytelen ezt a motorvalasztassal megoldani. Annyi problema azert van ezzel is hogy egy 250-es motor is tud igencsak menni ha huzzak neki (plane ha a kozlekedes ritmusahoz kepest nezzuk).
Azert altalaban a kisebb motorokon gyengebb minden (futomu, fekek). A robogok meg teljesen mas vilag csak azokba is teszik bele az egyre erosebb motorokat.
En szinte kezdore cb1000r-t vettem. Erzesre nem sokkal masabb mint a 600-as amivel a jogsit csinaltam (meret, suly, kezelhetoseg), de a nyomateka miatt kevesebbet kell valtogatni es ha kicsit jobban huzom akkor megindul szepen szinte barhonnan. Egy 600-as motor jobban "keri" a forgatast. Szempont volt meg az is hogy nem szeretnem 1-2 even belul cserelni.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz Outlander #42235 üzenetére
Minek fokozatosan? Ki beszel arrol, hogy igy kell? Bizonytalan a kobcenti-valasztasban, ezert javasoltuk neki azt, hogy majd raultetik tobb fajta motorra.
Te Bp-n levo suliban vizsgaztal? Itt azert boven van iskola, be tud ugy iratkozni, hogy megemliti, hogy tobb fajta motort is ki szeretne probalni.
Az autos hasonlat meg egy marhasag.. -
pakriksz
őstag
válasz Something_ #42243 üzenetére
biztos ráül több motorra. Én 0 tapasztalattal úgy kezdtem hogy robogó, amivel nagyon bénáztam, 125-ös rendes motor amivel jobban ment, 500-as mégjobban, 750-es hasonló. Aztán váltogatás 500 és 750 között forgalomban is, mert 2 tanulóval ment ki az oktató és mindegyik kategóriából 1 motor volt. Egyszer a 125-össel is mentem forgalomban mert akkor kivételesen hárman voltunk, na az félelmetes volt az 500-as és 750 között nem volt sok különbség, max annyi hogy a 750-es kevésbé rázott
Szerintem mindenhol így fokozatosan ülnek nagyobb gépekre.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Logeeen #42245 üzenetére
a simson az pont eléggé nagymotoros. Nem erőben, de fazonban, váltóban kezelésben igen. Simson közelebb áll egy nagymotorhoz mint egy 50-es robogó, vagy a semmilyen motoros előélet.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Facebook és Messenger
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Google Drive
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- E-roller topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen TV-t vegyek?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs