-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Bocs ha senkit nem érdekel de muszáj kicsit kidühöngenem magam. Kamera pont nem volt fent... Héreg - Bajna szakaszon mentem ma oda-vissza többször.
Sportmotoros cimbora velem szemből kielőzi a kocsit egykeréken. Nem sima powerwheelie hanem 45 fokos szögben állt a motorja kb, mindegy, a lényeg hogy magasra emelte. A sávjába baszott visszamenni, csak azért nem csapott tele engem szemből mert én elkezdtem egy jó nagyot fékezni és lehúzódtam az út jobb szélére teljesen. A mögötte jövő haverja is persze úgy előzte a kocsit hogy csak azért fért el mert lehúzódtam, de ez már addigra lényegtelen volt. Plusz gondolhatjátok hogy én sem mentem lassan.
Mivel ez kicsit meghatott ezért félreálltam az egyik kanyarban, mondom megvárom amíg ez a két hülye kimotorozza magát és elmennek máshova vagy tankolni vagy valami. Jönnek megint, elmegy az első aki majdnem telibeegykerekezett engem 5 perccel korábban, majd jön egy autó, autó mögött meg a másik srác. Megelőzte a teljesen beláthatatlan balos kanyarban az autót, ledöntött motorral, végig a szembesávban. Mindenki kurva nagy szerencséjére pont nem jöttek szembe, de az nem rajta múlt.
Egyáltalán nem vagyok az a nyávogó fajta, leszarom ki milyen állat módjára motorozik, de vakon szembe sávban ne forduljunk már el, meg a szembejövő motorost ne szorítsuk már le a picsába.
Ja és bónuszba hazafelé gsxr-es srác úgy jön a nekem jobbos kanyarban szemből, hogy nem csak hogy ő lóg át testtel teljesen, hanem a motorja is fullra, és mindkét kerék a felezővonalon. Ezektől eltekintve nagyon jót motoroztam ma.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
ath
senior tag
Mert lerendelni legutobb is egy het volt, ami azt jelenti bukom a 27-i hungaroringet, de meg a 28-i is nagyon neccesen lenne meg, foleg mert meg fel is kene tenni. Utana nyaralas lesz, igy meg szeptember masodik feleben tudnek meg menni, ha egyaltalan olyan az ido. Jelenleg egyszeruen nem latom ertelmet ezek miatt ujat venni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz CHIPman #101687 üzenetére
Volt 125 4t váltosom, kétszeméllyel esélytelen vele... még a 250-es V2-es is hamar fogy utassal ha 100-110 körül előznél. Inkább Robi szerintem. 🙂
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
HoaryFox
őstag
Mai kis motoros történeteim:
- Sárkeresztúr belterületén utolértem egy kis Corsát, benne apuka, anyuka, gyerekek és állandóan égett az összes féklámpája. Egy adott lehetőségnél mellégurulok, mutatom, tekerje le az ablakot, mondom neki "Tudtad, hogy folyamatosan ég az összes féklámpád?" Mire ő: "Tényleg? Akkor lehet elromlott"
...
Gyorsan ki is előztem, ennyit a biztonságról.- Fehérvár belterülete, Széchenyi út, >>>ez<<< a körforgalom. Szépen csordogálok egy "eszjúví"-szerűség mögött. Nézem az autókat, 99% megy tovább a város felől egyenesen, nem keresztezik az utunkat. Indulnék is meg, gondolván, az előttem haladó hölgy is indul, de csak-csak fékezgetett. Erre 2 akkorát rápumpáltam az első fékre, hogy majdnem elestem a blokkoló első kerék miatt, szerencsémre meg tudtam tartani az egyensúlyomat, így nagy dudaszóval és mutogatással tudtam csak tudtára adni, hogy "Mi a jó édes anyukádat töketlenkedsz?"
Komolyan nem hiszem el...[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Micsurin
nagyúr
válasz yodamastah #101710 üzenetére
Gumisember, több helyen vannak, és időpont nélkül dolgoznak igaz néha félórát akár többet kell várni.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz Formaster #101705 üzenetére
Szép ez a gép is.
A típus felnimatrica mekkora már. Az frankón gyári felirat?
Túl pontosan és olvashatóan látszik minden a képen, tuti bszakodtál jó pár percet, mire mindent beállítottál!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Formaster
addikt
válasz runner 125 #101712 üzenetére
Köszi! a matrica maszek. A kép nem beállított, napok óta készülök lefotózni, erre ma volt egy kis kiugró a tó melletti úton panorámából, na mondom ez lesz. Ledobtam a mottyokat, 4 képet lőttem és ez lett a legjobb. Megszíneltem lightroomban, majd nézem, hogy még a kerék is jól áll, csak a másik oldalról kellett volna lőni, akkor az Akra rendszer is látszana
zgospel aftermarket tükör, index, rendszámkeret, fék/kupplung kar, lánctakaró, egyesével 1-1 életfogytiglan De majd elmegyek a haverhoz, állítólag még a DB Killer nélküli rendszert is le tudja papírozni, kár hogy egy helyszíni mérés ezt keresztül húzza
canniball
-
-
yodamastah
őstag
válasz Micsurin #101711 üzenetére
Hordtuk mi is autó gumishoz is a cserélni, csak egyeztetni kell vele hogy a géppel be tudja rendesen fogni a felnit úgy, hogy nem cseszi össze. Meg elmondani neki hogy vigyázzon az első féktárcsákra mert nem kell nagyon odaverni hogy elgörbülön a tárcsa.
A gsxr kerkeit marha könnyű kiszedni. Elég 1x megmutatnia valakinek hogy kell és menni fog.
Ha meg a pályamotorozás beindul rendesen akkor érdemes venni tartalék felniket, meg a gumikat nem egyesével. Valamint az alap szerelési dolgokat megtanulni, mert szerelőre rengeteget kell várni mapanság.
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz yodamastah #101716 üzenetére
Én ezért csinálom magam a gumicserét , kerékkiegyensulyozást, így nem ba@sszak össze se a tárcsákat se a felnit. A kereket ugyis nekem kellene kiszerelni és elvinni stb.. az idő alatt kész is vagyok vele és időben sem kell alkalmazkodnom senkihez. Persze kell hozzá némi szerszám otthon, nem árt egy kompresszor meg a kiforgatáshoz állvány a kerék(gumi) méretekkel szép lassan lépdeltem egyre feljebb ( kezdtem simson köpennyel) így aztán meg lett a kellő gyakorlat is
-
Ferdzsoo
addikt
Szerda valaki pannónia-ring?
Mi megyünk."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Archer
őstag
Sziasztok!
Régen jártam erre, az elmúlt 2 évben háttérbe szorult a motorozás -inkább terepjáróztam-, felmerült bennem a gondolat egy utas barátabb motor vételén. A 600RR-t a mai napig szeretem de barátnőm 170cm körüli, neki nagyon kényelmetlen hátul, pedig amúgy tetszik neki a motorozás meg ügyes is utasként. Anno megfogadtam, hogy senki kedvéért nem adnám el ha csak én nem gondolom úgy, de ennyit puhányodtam azóta (a Defendert mondjuk tényleg nem adnám el )
Szóval a lényeg, hogy nem nagyon követtem mostanában a piacot, milyen sportosabb motor van 2 millió körül, ami közepesen hosszú távokon (3-400 km) kényelmes két személynek. Az RR 120 ló körül van (tudom persu, volt új korában ), annál gyengébbet és 10 évesnél régebbit nem szeretnék (nyilván minél fiatalabb, annál jobb) VFR-eket nézegettem, de az 1.2-es már inkább 2,5 mint 2 millió, milyen opciók vannak még?Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #101721 üzenetére
CB1300 amúgy miért ilyen drága? 90-es évek technika az egész. Amúgy tetszene de még egy 10 évet öregednem kell hozzá VFR-t nem ajánlod? Z1000SX-et néztem még, utasnak nem tudom az mennyire lehet kényelmes de ott megvan a technikai színvonal. BMW-t nem akarok, azt vegyen akinek sok-sok pénze van elb.szni motorozásra. Nem kell vérbeli túramotor csak ami kicsit kényelmesebb mint egy sportmotor de azért megmarad a sportossága. RR-ben szeretem, hogy van alatta rendes futómű, a fék harap rendesen, meg jól is néz ki, ezekből nem nagyon engednék, akkor inkább hagyom az egészet. Nem akarok 3000km-es túrákat vele, csak mondjuk minimális cuccal egy hétvégére elugrani a tengerpartra vagy egy kicsit a környező hegyekbe. ABS jó dolog, ha lehet akkor ma már ilyennel vennék motort.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
runner 125
nagyúr
válasz Archer #101722 üzenetére
Hja, az a legújabb, legkisebb futású most hahun, de jogos, alapvetően nem mai tervezés, de ettől még jó motor.
Dehogynem, jómagam is egy 2015-ös 1.2-est hajtok, csak úgy értelmeztem az első postod h mivel 2,5 körül találtál neked tetszőt, inkább elvetnéd és 2 körül keresnél valamit.
Ha belefér a 2,5 (annyiért már van szép), nyugodtan megveheted, én nagyon bírom, egy igazi mozdony. Itt írtam róla még koratavasszal pár sort.
Arra azért készülj fel, h ezt nem húzod át úgy egyik ívről a másikra, mint a 600RR-t. Az 1.2-es 267kg, míg a 600RR 155.
Cserébe viszont kényelmesebb, utasnak is, dobozolható (gyári szettel), nyomatékosabb, fent sem fogy el és tényleg kimész vele a világból. 150-es utazónál 5000 alatt forog.Z1000SX is jó választás. Szubjektív, de nekem a Kawa design mostanság túltolt, kissé már már giccses. De koncepció (sportos karakter, a lehető legtúrásabbra tervezve) ott is jó. Ültem rajta, bár menni nem mentem vele, viszont emlékeim szerint az akkori 800-as VTEC VFR-emnél még kényelmesebb volt. Kormány tuti magasabban állt és az ülése is puhább tömésű volt.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #101723 üzenetére
Nyilván minél olcsóbban szeretném megúszni a váltást, ha 2 millióért már kapni jó 1.2-es VFR-t, akkor az is jó, csak az még a kínálat legalja, nem tudom, hogy ott milyen állapotúak vannak -akármit is veszek ha veszek, jó lenne, ha a kopó dolgokon kívül másra egy darabig nem kellene rá költeni, azért is nem akarok sokat futott, régebbi motorokat- Meg gondolom ezek már nem olyanok, mint az RR, hogy van a fekete gomb, azzal indítok, a pirossal meg leállítom, hanem sokkal több az elektronyika, kell mindenhez a szakszerviz, valami szopórollert nem akarnék venni, mert az RR viszont megbízható, simán el mernék vele indulni bárhova. Pl. 30-40k km ezeknél mit jelent? Gondolom magának az 1.2-es blokknak az nem sok (ha igen, akkor Hondáéknál maradjanak a kertigép motor gyártásnál, mert azok tényleg jók, van belőle 4 is itthon, legjobban a sövénynyírójuk tetszik, 25cm3 és 4 ütemű, kár, hogy kicsit nehéz de legalább megspórolja az ember a konditermet) de pl. a kardánnál ez élettartamban mi, egyharmada, fele, vagy még éppen csak a bejáratás?
Z1000SX-et azért néztem, mert 2 körül már van belőle választék, van amihez doboz is van, viszonylag fiatal motorok azok is, külsőre is azt mondom, hogy rendben van, még nem az a transformers szerű borzalom, mint mondjuk a H2. Teljesítményben kicsit több, mint az RR de súlyban is, kb. érzetre gondolom hasonló lehet, én mindig is elégnek éreztem ilyen szempontból a kisebbik RR-t.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz vendingo #101725 üzenetére
Ezeket a "Honda nem romlik" el és társai dolgokat már ismerem, meg ez ilyen f.sza autó mert 500-at elmegy úgy, hogy hozzá sem kell nyúlni aztán 250-nél már orrán-száján folyik az olaj, szóval én már óvatos vagyok ezekkel. Ha nemtörődöm f@sz volt az előző tulaj/tulajok, ezeket is hamar meg lehet ölni, hülye emberből meg akad bőven.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Formaster
addikt
válasz runner 125 #101723 üzenetére
A tiéd is szép kis pacek Mennyit raktál bele eddig? Nem durva a V4 szervizköltsége? Gondolom ezek is dupla vezérmű láncosok. Azért itt egy vezérlés/szelephézag/szinkron trió emberes kiadás lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Archer #101724 üzenetére
Ha sport-túráról neked is inkább egy kényelmes sport motor jut eszedbe mint nekem, akkor a Z1000SX egyértelmű best-seller a kategóriában. Kategóriatársa állítólag még a GSX-S1000F.
Illetve nekem még piszkálja a fantáziám az új Honda CBR 650F. Elvileg ez is már eléggé túrás üléspozícióval és kényelmes üléssel kecsegtet, de megvan a sportos karaktere. Ez meg szupi kis hétköznapi motor lehet. -
-
Formaster
addikt
Hogy megy manapság a használt motor vétel otthon? A próbavezetéshez szoktak kérni kauciót, vagy valamilyen biztosítékot, ha netán a eldobnák a motort? Egyáltalán szokás kiadni próbavezetésre? Gondolkodom, hogy küldök haza motorokat, de ezt a kockázatot nem szívesen vállalnám.
-
Archer
őstag
"A 30-40k közötti km-t felejtsd el." Tudom, hogy a km semmit nem jelent, nyilván kívülről megnézi az ember amit tud (kardánosnál nem tudom mire kell figyelni, kottyanás holtjáték, bár gondolom a csukló cserélhető), futómű, fékek, keresi az esésnyomokat, de a blokkba ki lát bele. Alapjárat ne ingadozzon, ne füstöljön, ne háromhengerezzen, ezen felül szerintem az emberek nagy része nem bontja le a fél motort és áll neki kompressziót mérni egy motorvizitkor (pedig abból sok minden kiderülne).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
runner 125
nagyúr
válasz Archer #101724 üzenetére
Ez a kép fb-ről van, az 1.2-es VFR csoportból:
Konkrét típushiba nincs, az első pldányoknál volt kardánvisszahívás, de az a probléma is elvileg csak tartós végsebesség környékén jelentkezhetett..
Azért szerintem ennyire nem borús a helyzet egy "mai modern" motornál, nyilván több az elektromos okosság, de szervizkönyvét lapozva azért ez sem igényel semmi komolyabb karbantartást, mint pl a 2002-től gyártott 800-asom.
30-40k nyilván nem sok, pontosabban nyélen használva annak tűnhet, de 1.2-es talán nem az a tipikus hülyegyerek motor, amit tiltásnál váltanak folyton el, szóval az esély kevés rá, h ilyen futás mellett motorikus probléma merüljön fel..
A kardán kb örök élet + 1 nap. Az olajat ugyanúgy 6000km-enként illik benne lecserélni (kb 2 deci megy bele, literes flakon 5k, nem tétel) és tuti bírni fogja."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Archer
őstag
Köszönöm egyelőre az infókat, meglátom, hogy az RR-t mennyiért tudom eladni (meg azért alszok még rá egyet, hogy egyáltalán el akarom-e, egyelőre ez csak ötletelés) aztán meglátjuk mit ad ki a keret. Tudnék valamennyivel többet is rákölteni ha még gyűjtögetek kicsit de nem akarok, inkább beletankolom. Mondjuk az új motorárak is úgy elmentek, hogy csak úgy repkednek az 5-6 milliók egy-egy komolyabb modellnél. Tudom, többet kell keresni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
runner 125
nagyúr
válasz Formaster #101727 üzenetére
Kösz.
1 szezonnyit, most tartok 5.000km-nél (12k van benne), tavaly decemberben hoztuk be Németből.
2 lánc dolgozik benne persze, de h őszinte legyek nem néztem meg h ez mibe fog majd kerülni. Félre értés ne essék, nyilván figyelem a kiadásaimat, viszont az 1.2-es VFR ebben a színben és évjáratban pont annyira volt álmom, mint a 800-as annó. Noh meg ez nem egy A-B gépjármű, amivel az ember boltba, napi szinten munkába jár és figyeli a fenntartásai költségeit, ez számomra javarészt egy emocionális döntés volt. Pont annyira nem tud érdekelni, mint h mennyit fogyaszt. Egyszer számoltam ki, láttam h vagy 2 literrel többet, mint a 800-as, de ennyi. A lovakat itatni kell.
Nyilván ha eljön az idő, eltolom és megcsináltatom."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nyogo83
senior tag
válasz Teasüti #101737 üzenetére
"ergo lyukas a kipuf."
Nem feltetlen. A lenyeg, hogy mennyi ideig van befogva. Egy szarabb kompresszioju (tok mindegy mi miatt, szelepzaras, vagy henger kopas) motor kipufogojat ha befogod, akkor par masodperc alatt elkezd lefulladni.
Ha van kompot es jo eroben van a blokk, akkor azert kell neki egy kis ido, mire elkedi erezhetoen ejteni a fordulatszamot es lefullad.De ez igazabol azert egy elegge "saccolos meres". Ez arra jo, hogy vasarlasnal aki nem ert annyira hozza(vigyen magaval hozzaertot ), ki tudja szurni a nagyjabol torka veres blokkot.
-
veze
őstag
-
veze
őstag
válasz tboldi #101740 üzenetére
ETZ-ben én nem is mertem mérni
a 600-as most 47k km az ötszázas 66k km ( 10-12 éves motorok, elvileg valós kilométerekkel vettem, az ötszázasba 8k ment bele egy év alatt, a hatszázasba 2k km került vétel óta( idén nyár) költség eddig csak a szokásos karbantartások voltak. Hatszáznál vákum(benzin)csap membrán besz@rt, csere lett, de ez nem a blokk hibája végül is -
runner 125
nagyúr
válasz tboldi #101740 üzenetére
4t - 2t tök más kompresszióvizonnyal bír. Ezek a 2T-k újonnan is 8-9 BAR körüli értékket produkálnak, 180-as 2T-m is 8,7 BAR-t tud és köszöni, minden oké, viszi alattam is a 140-et.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #101742 üzenetére
Bocsi! Most nézem, elírtam, 6 akart volna lenni.
Erre már tényleg ráfért volna egy fúrás.Közben egy ismerősömnek irkáltam. Most hozott egy Jazz-t kintről, és a karbantartásról kérdezgetett. Valószínűleg innen jött a 8-as szám, hiszen ennyi gyertya kell bele.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
fogalmam sincs mi a dívik otthon motoros körben, autókereskedésekben hallomásból tudom, hogy legtöbbször max viszik az ügyfelet egy kört a kocsiban, de nem vezethet. Én magam nyilván meg sem venném így.
A vételáras kaució szerintem teljesen korrekt, ezzel kiszűrhetők a próbálgatók. Nézze át a motort és ha a vételi szándék már csak a próbakörön múlik, akkor hajrá.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Formaster #101747 üzenetére
Új autó:
Amikor az új Civic 1.5T-t próbáltam, akkor beült mellém az értékesítő, de hagyott vezetni. A helyi Suzuki szalonban viszont régi ügyfélként már odaadják a kulcsokat anélkül, hogy bárki mellém ülne.Használt autó:
Másfél évvel ezelőtt voltam egy Opel márkakereskedésnél egy 2008-as G Astrát megnézni, ott az egyik munkatárs vitt egy kört, hideg motorral padlógázon.
Aztán elmentem megnézni egy magánszemélynél lévő 2006-os Honda Jazz-t, ő engedte, hogy én vezessek. Ez az, amit végül meg is vettem.Új motor:
A győri Leiernél (BMW) és a balatonboglári Full-Gas-nél (Ducati) volt eddig alkalmam tesztelni új motorokat. Mindkettőnél odaadták a járgányokat úgy 15-20 perc erejéig, nem volt felvezetés, egyedül mehettem.Használt motor:
A Honda CB500X-em a Red Baronnál volt, ki volt vonva ideiglenesen a forgalomból, de egy 1517 km-t futott, 9 hónapos motorban nem sok rizikót láttam, így meg mertem venni próbakör nélkül is.
Amikor meg az ETZ-t vettem, akkor apum vitte el próbakörre, mert nekem akkor még nem volt jogsim. Simán engedte az eladó, nem volt kaució, vagy ilyesmi. Majd másfél évvel később én is minden további nélkül engedtem, hogy tegyenek egy kört az utcában. Viszont egy drágább motor esetén valószínűleg bekeményítenék.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
(#101693) ath
Szia!
Nem tudom milyen méretben van a gumid, de én idén cseréltem, és van egy szett Pirelli tkm tudja mim otthon. 2011-es, ezért is cseréltem le. Nem tudom motoros berkekben mi a szokás, ez még elmegy kategória-e vagy sem. Ha érdekel, írj rám, elviheted. De ha neked nem jó, és mást érdekel, akkor az is elviheti.
120/70 R17
180/55 R17(#101705) Formaster
Jaj de baba!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen