-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
-
etnies
senior tag
Szerintem nem volt olyan gyors a szituációnál, bár én nagyobbat lassítottam volna, de összességében nincs miért hibáztatni a motorost szvsz.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #102800 üzenetére
Azért írtam, hogy, ha a pénz nem számít, akkor vennék.
De akkor tulajdonképp ugyanennek igaznak kellene lennie a multistradara is, mert az meg olasz
AT-t kiveséztük, hiába soseromlikel, mert Honda, az nekem nem kéne, a 21-es kerékkel se tudnék mit kezdeni.
Ottrohadjonmeg, marad a lassan 15 éves V-Strom -
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
187cm-hez milyen kezdő motort ajánlanátok?
- RS 125 kicsi lenne?
- MX 125/egyéb 125-ös 2t Supermoto? -
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #102809 üzenetére
Az új BMW R 1250 GS HP (terepre szánt) változatának "First Ride" videója elég ígéretes lett! Mondjuk elég keményen leteszteli első vezetéshez képest, de így aztán tényleg minden perce élvezet!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Laraxior
titán
Nincsen valahol pár kép, hogy mik vannak a kölni motorkiállításon? Érdemes elugrani-e vagy se.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Teasüti
nagyúr
válasz yodamastah #102807 üzenetére
Ha vki leszarja, h jövök, az refivel is le fog szarni.
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
ma egy nagyon érdekes (furcsa? félelmet keltő?) dolog történt a Vifferrel és velem. Jövök hajnalban, 6 fokban az M51 felől az M5-re Pest felé, felhajtó után mindenki bénázik, mikor kitisztul, mondom gyí, mielőtt vki rámhúzza. 3.-ban elforgott kicsivel a vtec váltás fölé, ott kuplung nélkül átszúrtam 4-be, szépen vette, vtec váltás, majd megszűnt a vonóerő, és hirtelen tiltásba forgott. Ekkor kicsit csuktam a gázon, "betapadt", és mehetett minden tovább. Gyorsan 5-6, külső sáv, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Tudom, távgyógyítás, de mi a fene lehetett? Kuplung megcsúszás (38k valós km van a motorban, ebből 35k többnyire hosszú túrán használva, az utolsó 3k km-en használtam melóba járásra, az utolsó pár alkalom kivételével szinte dugó nélkül, azonban a végén már kemény dugózások), esetleg rámentem vmi gázolajra, ami elforgatta a hátulját? (de ~130-nál?) Kidobta volna sebességből, majd a gázelvételre visszaugrott?
Próbáltam utána előidézni, de nem sikerült. Ez persze nem jelent semmit
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Mondjuk én nem vagyok híve a kuplung nélküli váltásnak (nyilván gyári motoron), pláne h kevesen tudják jól csinálni (én sem), de itt egyértelműen az volt az ok, h az adott fokozatba nem megfelelően akadtak össze a fogaskerekek és szimplán kidobta a sebességből nagy terehelés hatására. Ez olyan mint amikor lyukat vált az ember.
Nyilván ahogy elcsuktad a gázt, megfelelő módon zártak a fogaskerekek és minden ment a maga rendjében.Kuplung, és ekkora tempónál kerékelforgás kizárt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Ferdzsoo
addikt
Én a kidobta sebességből majd visszaugrottra tippelnék.
Illetve bármi téridőkontínium szakadás is lehetséges, én egyszer jártam úgy a VFR-el hogy jövök haza, egyszercsak jövök ki egy körforgalomból és nem ment a motor. Egyszerűen mintha nem kapot volna üzemanyagot (fulladt) levegőt vagy bármit, ha húztam a gázt inkább ledadogott. Aztán visszapakoltam egybe és egyszercsak megindult. Talán még egyszer produkálta ezt akkor 1 hónapon belül és azóta semmi.
Ez volt vagy 3 éve meg 30k km-el ezelőtt. Erre sincs magyarázat.
Illetve idén is volt egy malőr: Hideg indításkor nem aludt el a Check ECU lámpa, mire a motor beindult de épphogy volt alapjárat. Aztán leállít újra beindít és minden oké. Ekkor maradt errorcode, amit ki tudtam utólag olvasni, majd megnéztem, troubleshooting szerint eljártam, kinulláztam stb, azóta sincs. És ez is 8k km-el ezelőtt volt.
Szóval néha van ilyen."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Geresics
addikt
[nyelvtannáci: ON] Miért írják az emberek, hogy "k km"? Az milyen kilométer? Kiló-kilométer? Nyilván nem használjuk a "Mm" mint "millióméter", vagy "megaméter" kifejezést, de beszédben van erre egy általánosan használt "ezer kilométer" kifejezés, amit "ekm"-ként szokás írni! Rákeresve a fórumon ezt az elmúlt 3 évben csak Mosquito34 szokta rajtam kívül használni - aki mindjárt eret vág, hogy van valami közös bennünk!
Jah, és ha már kitör belőlem a hajnalináci, akkor a kiló rövidítése a kis "k", nem a nagy, mert a "K", mint mértékegység, az a Kelvin! [nyelvtannáci: OFF]
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Geresics #102819 üzenetére
Én ezt azóta használom, amióta volt ez az Y2k.
Nemannyira helyes, de nekem tetszik. Mindenki tudja hogy a k az a 000 helyett áll. De így levezetve ahogy írod magyarul tényleg szarul hangzik. merthogy a k az a kilót jelenti szószerint. Mennyiségügyileg igaz helyes, de tényleg szarul hangzik.
A km-ert már nem hibázom. Hála tblodi-nak.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
KrAt
veterán
válasz runner 125 #102817 üzenetére
runner 125 & Ferdzsoo:
köszönöm, megnyugodtam, hogy lúzer error, nem a gépben van a hiba
A kuplung nélküli váltást akkor szoktam néha, ha kihúzatom jobban, és akkor megvan a feelingje a gyors váltásnak Alapból (szerintem) jól szokott menni, szépen beleesik az egyik fokozatból a másikba, a váltókar se görbül el, azonban a finomság most valószínűleg a kárára vált, mert nem kapcsolt össze rendesen Remélem, baj nem lett belőle
Nekem a mai malőr az az indításnál volt: 5 fok, kitolom a motort a garázsból, indítanám, szépen el is kezd pörögni az önindító, majd 2-3 fordulat után műszerfal bepislákol, önindító megáll, újra életre kel, és beröffent. Nem örültem volna, ha tolni kell (ha be tudom tolni egyáltalán), vagy ha nem indul
[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
Én az aktuális sportjátékoknál láttam ezt (FIFA 2K18) - most mégis, ez miért jobb, mint kiírva (2018)?
Sok esetben csak egy-két karaktert helyettesít vele az író, ennek így semmi értelme. -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102819 üzenetére
Nem a km-hez kapcsolódik, hanem a 30 mögött helyettesíti a három nullát. 30k = 30.000.
SI mértékegységeknél a kilo- előtag 10^3-ont jelent. (Tudom, ez az alapegységek előtagja, de egyes jelölési rendszerekben így rövidítenek.) Szerintem teljesen érthető ebben a formában.
Nézz meg például egy elektronikai jelölési rendszert - mondjuk kapacitások kódjai -, és rögtön értelmet fog nyerni a dolog![ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #102830 üzenetére
Ahol Te élsz, ott lehet, de idehaza a hivatalos jelölés az "e", mint ezer (1000). Minden hivatalos dokumentumban így van. Hivatalosan a NAV-nál is a 30000 Ft az 30eFt, a 30000 km útiköltség elszámolás is legfeljebb 30ekm lehet, stb-stb.
Más mértékegységeknél pedig a "mega" a helyes, pl. a villamosenergia fogyasztásnál a 30000 kWh az 30MWh.FIFA játékok nevét nem magyarok adják, azt pedig, hogy az amcsik milyen nyelvtanra, vagy költői szabadságra hivatkozva teszik így, azt nem tudom...
Amúgy természetesen értem én a "k" jelentését, csak bántja a szemem. Pont úgy, mint más visszatérő helyesírási hiba.
Olyan ez, mint egy pattanás: nem hal bele senki, csak ronda, és időnként kifakad!LOL, közben szerkesztettél!
Értem a példád, csak rossz! Kapacitásnál elég ritkán lehet 1000F-ot látni, ott inkább a milli, a mikro, a piko, stb. a jellemző. 1kF (1 kilofarad) az irdatlanul sok!
Válaszként pedig a fenti sorokban a villamosenergia részt tudnám idemásolni![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102831 üzenetére
Az internet nyelve az angol. Lassan beszivárognak a magyar nyelvbe a külföldi kifejezések az internetes szlengben éppúgy, ahogy a hétköznapi nyelvhasználatban. A nyelvtan meg nincs kőbe vésve. Megnézel egy nyelvtan könyvet vagy egy értelmező kéziszótárat ma, meg mondjuk 50 évvel ezelőtt, akkor lehet látni mennyi minden megváltozott.
szerk: oké, nincs kF, de az SI előtagok nem merülnek ki a kilóban. Van a 10^-9-nek is neve.
És milyen az, amikor azt olvasod az újságban az ingatlanok apróhirdetésinél, hogy eladó 30M forintért?
Ez akkor legyen 30 MFt? Lehetne akár megaforint is, az is 10^6-on, mint a millió.
Na jó, ezt már ne vedd komolyan![ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #102819 üzenetére
Mondjuk nem értem miért nem google-zol utána, ha nem vagy tisztában a fogalmak jelentésével, rövidétésével, mert ez a nyelvtannáciságtól messze áll.
A "k" kiló rövidétése. A kiló fogalma pedig ezret jelent.
12k km = 12.000km.
Teasüti, így van, ahhoz is köthető, de a lényeg h nem helytelen.
mod.
geresics, kérlek, magyarázd meg nekünk magyaroknak, h mijjaz a WTF, ha már eccer' ennyire bántja a szemed egy helyes rövidítés.
A kérdés költői, de pont erről van szó.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Madwe
nagyúr
válasz runner 125 #102833 üzenetére
A hétköznapi nyelv ráadásul annyit használja a km-t, hogy az gyk. az alapegység lett, hiába a m az SI alapérték. Méterekről ritkán beszélünk, kilóméterekről gyakran. Valszeg ezért is áll át az ember agya arra, h xk km...
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #102833 üzenetére
Ezt most ugye csak trollkodásnak írtad, ugye?
Az elmúlt pár kommentben elég alaposan leírtam, hogy mikor helyes az "k", és mikor az "e" használata. Ennél Téged azért alaposabbnak ismertelek eddig... Már általános iskolában egyest kapnál, ha azt írnád, hogy 12k km!Szerk.:
Mi van? Hogy jön a mértékegységekhez egy mozaikszó, vagy rövidítés? Ne keverjük már a szezont a fazonnal...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102832 üzenetére
Alapvetően a beszéd azért jött létre, hogy az emberek tudjanak kommunikálni. Az írás ennek csak az írott formája. Amennyiben megérted a másik írását, a dolog működik, függetlenül attól, hogy helyesen- vagy helytelenül írták meg az üzenetet.
A magyar nyelvet nem kell félteni a jövevényszavaktól, hiszen a fél szókincsünk már most is az. A magyar könnyen beilleszti a rendszerébe az idegen eredetű szavakat, előbb-utóbb kiejtés szerint leírjuk, ragozzuk, stb.
Simán lehet ezt is "lájkolni".
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102836 üzenetére
Hogy jön a mértékegységekhez egy mozaikszó, vagy rövidítés?
Az angol/magyar nyelvi különbségekből származó 30k és 30e kapcsán ha bántja a szemed a külföldi kifejezés, akkor gondolom arra célozhatott, hogy ne használj külföldi kifejezéseket egy magyar fórumon!Ne keverjük már a szezont a fazonnal...
Ezt kicsit másnak olvastam.(#102837) etnies
Húú, a "lájkolástól" viszont agyf@szt kapok én is, ha így látom leírva.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
Várjatok, hozok popcorn-t.
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102838 üzenetére
Pedig a software is szoftver
http://mnytud.arts.unideb.hu/tananyag/gyorffye/angol_jovevenyszavak.pdf
club (cláb) = klub
box (boksz) = bokszStb. Ez teljesen természetes folyamat, ezért is gyönyörű a magyar nyelv. Bármit magába tud illeszteni, leírni vagy ragozni.
Gondolom te is találkoztál indiaikkal, tele van a hindi nyelv angol jövevényszavakkal, de ők nem tudják ragozni vagy máshogy leírni, ezért csak simán beszúrják a mondatokba.(#102841) Ferdzsoo Nézzük a tévét ugye (television, tv = tévé)
(#102840) Madwe
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #102838 üzenetére
Akkor félreértettetek! Nem a "k", mint kiló használatával van gondom, hiszen a km, a kWh, stb. azok úgy SI mértékegységek, és pont. Nincs mese! Ahogy Te is írtad: "SI mértékegységeknél a kilo- előtag 10^3-ont jelent"
Az angol kifejezésekkel semmi bajom! Sem a WTF-el, sem semmi mással!Én arra hivatkoztam, hogy nincs olyan sem a magyar helyesírásban, sem az elfogadott hivatalos dokumentumokban, hogy 30kFt, vagy 30k km! Olyan van, hogy 30eFt, vagy 30ekm! Ez az elfogadott!
Értjük a 30kFt-ot is? Igen! De attól még nem lesz helyes, és plán ne kampányoljunk teljes mellszélességgel a hülyeségünk mellett sem ebben a kérdésben, sem másban! Olyan ez, mint a behúzott kuplunggal tárolt motor esete, csak az műszaki, ez meg nyelvtani hiba!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #102836 üzenetére
Az alaposságommal semmi baj nincs, viszont gondolkodva olvasó ember ilyeneken nem akad fent. Érted, érti mindenki de te megmagyaráznád h miért ne értse senki. Kérlek vonatkoztass el a magyar mértékegységektől és azok rövidítéseitől.
Mint írták, az internet nyelve angol és pláne egy IT forumon iszonyú sokszor, topiktémától függetlenül találkozol olyan mondatszerkezetekkel, ahol vegyítve találsz magyar és angol szóhasználhatot, rövidítést.
Ahogy etnies írta, millió jövevény szó van a magyarban, amit egy magyar mondatban angolul és magyarítva leírva is helyes használni!Az az angol mozaikszó jelen helyzetben tökéletes példa. Hisz te sem MAF-nak, mégis egy magyar forumba írtad be és mégis érti mindenki, senki nem akadt fent h bazmeg, ez helytelen ám, mert ez egy magyar forum és nincs ilyen magyar mozaikszó.
mod.
Jól van, megoldva, kibeszélve, és most faxán elékstem egy megbeszélésről.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
Inkább annak örüljünk, hogy neduddki nem motorozik!
Ő hamar kihozza a nyelvtan nácit mindenkiből, aki meg akarja fejteni vajon mire gondolhatott a költő. -
HSM
félisten
válasz Micsurin #102665 üzenetére
No, megnéztem, érdekes dolog, most nekem is fekete már 3000km után a 7100, ez a 10w30 nem maradt olyan sokáig piros, mint a 10w40. A 10w40-nél határozottan emlékszem, hogy legnagyobb meglepetésemre 3000km után még piros volt, és még 4000-nél is még volt egy barnás-piros keverék árnyalata, mielőtt 6000km-nél már jó fekete nem lett lett.
Kíváncsi leszek, hogy bírja még a hátralévő 3000km-t a következő cseréig, a 10w40 ilyen téren példásan vizsgázott, mikor beletöltöttem a frisset, konkrétan nem éreztem változást a régihez képest.(#102558) Formaster: No, most pont volt egy alkalmas túra, 170km száraz időben túrázás után így fest a saját keveréses olajjal kezelt láncom (Motul 7100 10w40 + némi grafitpor):
Kb. ennyit megy el egy érzéssel kenésből, ha nem akarod, hogy a kerék is megkapja a magáét. Mondjuk még mentem vele 30km-t, még teljesen jó érzésre, de szemre már látszik, hogy elférne rajta még némi kenőcs.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen