-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
Mivel itt már páran szívtak a gumiszabály miatt, bemásolom, ami facebookon szembejött velem:
Motoros Érdekképviseleti Központ
"Pár éles gondolat az útburkolatra felszórt, bármi módon felkerült szennyeződésekkel kapcsolatos balesetekről. Mostanában elég sok elcsúszás történt ezek miatt. Kis segÍtség ha ez sajnálatosan bekövetkezne.
1. A felhordott sár, kavics, beton, szemét, olaj, gázolaj nem az út tartozéka, nem annak a része.
2. Ha meglátod az úton ezt a kikerülés lehet az egyik leghatékonyabb módszer a bukás elkerülésére. Ha csapatban mentek az elöl közlekedő jelezze a szennyeződést társainak. Ilyen esetekben a tanúk vallomása komoly biztonság neked.!
3. Bukta után, azonnal hÍvod a rendőrt és a közútkezelőt. Ha nem történt személyi sérülés "csak" anyagi kár, akkor is hÍvod a rendőrt. (ilyenkor a Google a barátod) Azért kell kihÍvni, mert a későbbiekben esetleges per során TE fogod megélni azt, hogy helyszÍnelés nélküli ügyben "megfeszülhetsz" a közútkezelő ellen, hogy bebizonyÍtsd a jogalapodat. (láttunk már ilyet)
4. Mindent IS, körbefényképezel, jól láthatóan, esetleges mérhető távolságokkal. Amikor kiérkezik a közútkezelő őket is és a munkájukat, ténykedésüket is. A per során jó lehet, amint meglátják a képeken takarÍtásuk tényét. Abban az esetben ha motorostársad képtelen minderre, kérlek tedd meg helyette.
5. Ha kiérkezik a rendőr, mert mondjuk elestél a sóderen és neki áll veled kötekedni, hogy gyorsan mentél, sokat csúszott a motor és szóban kilátásba helyez neked pénzbüntetést, akkor hÍvd fel a figyelmét arra, ami az 1. pont. Legyen kedves figyelembe azt venni. Nincs olyan, hogy neki áll téged finoman vegzálni. Aztán. Szeretik a rendőrök gumiszabályként értelmezni azt, amit egyértelműen leÍr az útra vonatkozó szabályozás. Abban az esetben ha egyértelmű az olaj a felvitt szennyeződés, kavics, stb az úton, akkor ha csak nem mentél tényleg extra gyorsan, extrém sebességgel, akkor nem "fenyegetőzhet" a rendőr ezzel. Tegye a dolgát, helyszÍneljen és a többit Írja le majd határozatba. Neki ez ott a dolga. Azért Írom ezt le, mert többször számoltatok be, Írtátok le azt, hogy neki áll a szerv ott veletek "döntőbÍrót" játszani. (Ha úgy van, nem vagy köteles neki válaszolni.) Ha mentő jön hozzád, akkor, amÍg ki nem ér a mentő, kérlek add oda a telefonod bárkinek és kérd meg arra, hogy mindent fényképezzen körbe, kérd el az esetleges tanúk telefonszámát elérhetőségét ha ez lehetséges. A többit esemény után intézzük mi.
Üdvözlettel! Csapó Zoltán Zsolt"*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Rent
senior tag
Vigyazzatok ma nagyon a traffikkal 2km en belul 2 vel talalkoztam, az egyik Pilis utan (4-es Szolnok fele) itt megszaladt a kezem 180 volt ora szerint majd intenziv fekezessel 90 re csokkentettem, mikor eszleltem, mire elhaladtam mellette 80-90 volt a tempo. A kovetkezo meg kb 1-2 km en belul volt. 3 labu volt az elso es bokorban egy audi, senki nem allt a trafinal. Nagyon bizom benne, hogy ezek egy iranyban tudnak rogziteni, mert akkor mindegy melyik iranyban rogzitett.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Teasüti #103109 üzenetére
Van olyan útvonal, ahol lehet annyit húzni, bár itthon nagyon kevés ahol minden adott ehhez (jó minőség, beláthatóság előre és mindkét oldalirányba). Véleményem szerint 150-160-ig erős koncentráció mellett lehet még utazótempót diktálni. Fölötte már közúton nagy mértékben nő a vakon motorozás kockázata.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #103110 üzenetére
Autópályán tudom, h nem jön ki semmi elém, csak a kamerától kell félni. De közúton... 180-nál felfogja egyáltalán vki, hogy mi volt az ami kiugrott a bokorból?
Arról nem is beszélve, h izomból kell kormányozni, örülök ha a kanyarívre rá tudom terelni a motort. Egy kikerülő manőver vajon menne egyáltalán ekkora erőknél? Én M6-oson mentem végig 180-nal, de még azoknál az enyhe íveknél is izomból kellett tartani a kormányt. Szerintem egy hirtelen manőver nem is lehetséges.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Teasüti #103111 üzenetére
Nem fogja fel, nyilván. Azért is írtam h a 150 fölötti tempó az én felfogásom szerint már sok esetben vakon hajtás. Ön és közveszélyes. Ott már szűkül a látómező.., 1-1 pillanatra el lehet verni pár km-re ha olyan a szakasz, de tartósan annyit motorozni nem szerencsés.
Jellemzően közúton mi 130-150 közötti tempót szoktunk menni. Az eddigi kb. 70.000km tapasztalata alapján megfelelő odafigyeléssel ez szerintem még egy vállalható tempó.
Városban, falvakban szigorúan mindig 50, egyértelmű h nem trafi miatt.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #103112 üzenetére
Az kemény. Nekem az az autópálya tempóm. Én a 90-et is soknak éreztem néha az F4 ~80 mm-es rugóútjához mondjuk egy 6-os úton.
Egyszer kipróbálnék egy hintalovat, mint az AT, vagy egy GS.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #103112 üzenetére
Én meg a másik fórumon kapom az ívet, hogy miért akarok olyan motort következőnek, ami tud 150-el menni
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
z123456789
addikt
válasz runner 125 #103110 üzenetére
M85. Az olyan.
-
vendingo
veterán
válasz Teasüti #103113 üzenetére
Én az AT-el 90-110-es utazót szoktam tartani, de azt gyakorlatilag útburkolat minőségétől függetlenül.
Pályán nekem az utazó 120, de nem azért mert nem bírná, csak nekem így kényelmes. Volt, hogy siettem, nagyon meleg volt, messze kellett mennem, ekkor 150-es utazóm volt, de nagyon nem élveztem. Végül ekkor történt a balesetem is, amikor ~140-nél eltrafált egy leszakadt abroncs.
SV-vel mentem mint a meszes, 140-170-nel döngettem, többnyire 130 körüli átlag utazótempóm volt, pályán meg ami a csövön kifért. 2 baleset után a lassan járj tovább élsz elvet alkalmazom. Na meg az AT-ról kényelmesen lehet nézelődni, nem kell folyton a kátyúkat, aknafedeleket meg a felmarásokat keresnem. Pihentetőbb, nyugodtabb és kényelmesebb az utazás vele, mint bármi mással amiket eddig próbáltam.
Nekem telitalálat ez a motor, még ha nem is nagyon használom. Amikor kell, akkor jó ha van, amúgy nem szeretek céltalanul motorozni.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Rent
senior tag
válasz vendingo #103117 üzenetére
Nem mondtam, hogy ennyivel mentem vegig, irtam, hogy megszaladt a kezem.
Varos vege tabla utan, nyilegyenes, jo minosegu utburkolat es rajtam kivul senki nem volt az uton. A motor es a gumi mar bemelegedve, se szembejovo se mogottem halado. Adta magat, hogy huzzon egy koveret az ember. Nem veletlenul ott allitottak fel. Nem kell tulmisztifikalni a dolgot, nekem sem ez az utazom, a masodik traffinal pl max sebesseg minusz 20 al mentem.
Tisztelem azokat akik mindig minden korulmenyek kozott a sebessegkorlatokat maximalisan betartva kozlekednek! -
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #103114 üzenetére
Pedig erőből kell ellenkormányoznom 150-nél. Hirtelen ledönteni a motort meg szerintem konkrétan gyenge lennék a 36 centis karommal.
Kikerülő manőver se olyan egyszerű, még 90-nél se. Jó, ha egy métert arrébb tudom tenni a motort a sávban egy hirtelen mozdulatra.170 kg szárazon, csutka kormány, Pirelli Diablo Strada gumik, 96 mm-es utánfutás. Már ha ez mond vmit.
(#103117) vendingo
Na ez az! Én meg lesek minden kavicsot.[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Amugy az ideiglenes telepitesu traffik egy vagy ket iranyban mernek?
-
Rent
senior tag
Kozben visszaolvastam
-
LustaDick123
tag
válasz Geresics #103115 üzenetére
Nem szeretnék a megmondóember szerepében tetszelegni, de nem azért kaptad az ívet, mert 150-nel szeretnél menni, hanem mert olyan motort keresel, ami gyakorlatilag nincs. Tudsz venni olyan motort, ami tud egész nap, tartós 150-et autópályán (írták is, hogy az már FJR szerű motor: milyen motorja is van Runnernek?), de az nem tud átmenni árkon-bokron bütykösgumin mindenen.
Pehelykönnyű, terepképes, felpakolható, autópályán tartós 150-et tudó motor nincs. Vannak nagy, terepképes endurók, pl. a KTM kínálatában, de azok felpakolva már nehezek az általad favorizált kategóriához képest. Ezek a motorok nagyon jól néznek ki a youtube videókon, ahogy ugratnak velük,de ugye ott komoly stáb van az ilyen-olyan világbajnokok mögött és nem is biztos, hogy elsőre ugrott át mindenen vele.
Hiába tudják ezek a motorok a kívánt 150-et elérni és akár egy-egy 400 kilométeres szakaszra tartani, de el fogsz fáradni, mert nem erre van a motor kitalálva. Szinte mindenki ezt írta neked abban a fórumban, de ne menjek messze kettővel a te hozzászólásod alatt is vendingo is pontosan azt írta, amit a többiek. Minden motornak van egy kényelmes tempója és óhatatlanul is beáll oda emberfia, mert ott stresszmentes.
Szerinted BIKE-R miért „szívatta magát” a DRZ-400 nyergében Magadanig meg vissza a végeláthatatlan hosszú egyenes orosz aszfaltos utakon? Aztán miért csinált gyorsan egy motorgenerált valahol Szibériában, mikor egyszer nem nézett ré az olajszintre és beállt a motort (90 helyett valami 110-et ment vagy hasonló és a motort megette a blokkban lévő valami 1.5 liter olajat).
Ha autópályáztál már hosszút (nem, a 400km autópálya az nem hosszú), ami tartott 15-18 órán át és mentél 1000-1500 kilométert, akkor tudhatod, hogy még egy kényelmes kocsiból sem tudsz kiszállni olyan zombi vagy. Én volt, hogy leszálltam a motorról és azt sem tudtam hol vagyok, gyakorlatilag nem tudtam egyenesen menni 16 óra autópálya után. Erre, ahogy mindeki írta az kell, hogy kényelemben, stresszmentesen tudja haladni nagy átlagsebességgel és nem nagy csúcssebességgel. A tartós 150 nem ez, hidd el, próbáld ki.
A „felugrok Pécsről Pestre” esetben pedig kb. 15 percet nyersz, ha 150-nel mész 130 helyett. De ha messze mész is, akkor is 1000 kilométerenként nyersz kb. 1 órát tartós (ami gyakorlatilag átlag, mert nem számolunk a lassításokkal, stau-val, fizetőkapuval, határral stb.) 150-nel 130 helyett, ami elhanyagolható különbség. Gyorsítasz, fékezel, stressz, több üzemanyag, gyakoribb tankolás és máris buktad az előnyt. Még kocsival is.
-
Geresics
addikt
válasz LustaDick123 #103128 üzenetére
Nyugodtan legyél "megmondóember", mert szeretem meghallgatni más véleményét is, különösen, ha olyan dologról van szó, amiről csak elképzelésem van, tapasztalatom nincs.
Egy dologban nincs igazad: van olyan motor, mint amit én keresek: BMW F800GS, F850GS, Triumph Tiger 800. Az Africa Twin már nagy, de még beleférne az elképzelésembe. Ott van még a KTM 1050/1090 Adventure is, de lusta tróger vagyok, és azóta sem néztem alaposabban utánuk. Miért? Mert bízom az eddig "ismeretlen" KTM 790 Adventure R-ben!
Sajnos nem tudni még az árát, és ez a legnagyobb bajom. Már többször írtam, hogy abban bízom, hogy a KTM nem változtat az eddigi üzletpolitikáján, és az Adventure ára = Duke ára + 3-10%. Ha tényleg így lesz, akkor a többi egyszerűen nem éri meg! Használtan drágábbak, mint ez újan! És pontosan ezért nem léptem még, csak rágom magam: az ár. Szeretnék új motort (nem bízom a használtak előéletében), de limitáltak a lehetőségeim sajnos.Ráadásul jön a Yamaha Ténéré 700 is, ami szintén lefelé kell húzza az árát még akkor is, ha az ára Tracer+20% lesz!
Autópályán pedig nem (csak) azért akarok menni 150-el (meg időnként máshol is), mert időt akarok nyerni!
A Pegaso vége 168km/h, de gondolhatod, hogy összesen pár másodpercet ment annyival. Cserébe az utazója 120, és egy személlyel, csomagokkal 140-ig tud előzni ha kell. Ez kevés már nekem.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Mentolka #103132 üzenetére
Nem veszek olyat, ami nem tetszik. Sem a kinézete, sem a hangja, sem a viselkedése (motoroztam már Tigeressel közösen terepen). Elhiszem, hogy a sajtó dicséri, de úgy vagyok ezzel, mint a Citroenekkel: azokról is minden egyes új modellnél elmondják, hogy ez végre milyen jó lett...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
LustaDick123
tag
válasz Geresics #103129 üzenetére
Ezekkel már kompromisszumot kötsz valahol, mert terepre már nehezebbek, autópályára pedig libikókák… Egy Land Rover terepjárását akarod egy nagy utazólimuzin autópályás tempójával.
De mint írtam, próbáld ki, azután rájössz, ha a motor bírná is te nem fogod, mert a motor nem arra van kitalálva. Lehet vele menni 150-nel egy egyenesben két falu között, ez nem összekeverendő az egész napos, tartós 150-es autópályával.
-
Chrys_
addikt
Van valakinek ötlete, honnan eshetett ez le a GSX 650 FA-ról (2011)?
[link]
Mosás után találtam a földön mellette, de nem találom a helyét -
runner 125
nagyúr
Hi,
Ma beszéltem a Reálmotorral, hát nem lesz CRF 450L-em. A lélektani határ valahol 3M környékén volt nálam, főleg ha abból indulunk ki, h a CRF250L 1,6M .. 3,5M FT lesz az ára reg.adóval, műszakival, rendszámozva.
Ráadásul úgy hírlik h a legfrissebb EURO norma miatt a gyakorlatban az új motor valóban 25 LE környékére fojtva fog érkezni.. és elég komplex átalakítás kell hozzá (kipu, komplett másik légszűrőház..) h tudja a 45 LE körüli elvárható teljesítményszintet.A 3,5 gurgira így több mint nevetséges ár. Konkrétan azt mondta a reálmotoros pali, h most maguk ellen fog beszélni, de a korábban általuk befoglalt 2db-ot is visszamondta, mert ennyiért seki nem fogja megvenni ilyen feltételekkel.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mike-
addikt
-
LustaDick123
tag
válasz LustaDick123 #103142 üzenetére
https://tesztmotor.hu/suzuki_gsf_650s_09_a_regi-uj_bandita/
Középtájékon van egy kép a motor bal lábtartójáról, a lábtartó mögött a villa alján lévő láncvédőre tippelnék. -
Geresics
addikt
válasz runner 125 #103139 üzenetére
Érthetetlen árképzés
(#103140) etnies
Jó.[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #103129 üzenetére
Tenerével sem fox tudni tartós 150-t tartani.
Nekem 650 V-Strom van, és azzal sem lehet. Folyamatos 8000 körüli fordulatot a motor sem szereti, és én sem érzem jól magam rajta ilyenkor.
120 körüli utazósebességgel viszont a világból kimegy, és teljesen pihenten szállok le róla (na, jó, azért annyira nem). De ezt kipróbáltam.
Múltkori osztrák túrára odafelé húztam neki rendesen, még csak nem is 150-et, hanem inkább csak 140, de nem élveztem, végig autópálya volt, és valahogy nem esett jól. Pedig az csak egy Nyíregyháza-Kőszeg odaút volt. 1 hét múlva visszafelé, délután indultam haza, Rábafüzesről, úgy, hogy már aznap megvolt kb 300km osztrák kanyargás. Hazafelé szándékosan nem téptem a száját, 120 körüli utazósebesség, kb óránként megálltam kinyújtózni, és amikor hazaértem, akkor nem éreztem mosott szarnak magam, másnap már indultam volna továbbb
Egy ezredesre (1000 V-Strom) azért kíváncsi lennék, hogy mire képes "tartós" 150-el. Annál ui. már a motornak sem gond, mert erő van benne, a fordulatszáma is jóval alacsonyabb, és a 200 körüli végsebesség sem annyi, amennyit a blokk tud, hanem amennyire az elektronika leszabályozza. -
Micsurin
nagyúr
válasz Bogyó bá' #103146 üzenetére
Pedig szerintem fullos offroad cucc.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
V.Stryker
nagyúr
Az Üvegtigris 1-ben Koko milyen cruiser-el van?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen