-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
WZP
aktív tag
válasz Lomha 8V #103051 üzenetére
Van szerszámkészlet, jobb szélen látszik kicsit, a fekete tasak. Azért furcsa csak nekem ez a hely, és lennék meglepődve hogyha általános tárolóhely lenne, mert a két szélén ott vannak azok a kampók, amibe ezeket a szíjakat lehet akasztani, amivel a szerszámkészlet is rögzítve van. Aztán persze nincsen kizárva.... de érdekelne gyárilag hogy nézett ez ki. Nem ismertek valakit akinek volt új Thundercatje ?
Inter Arma Enim Silent Leges
-
runner 125
nagyúr
Még most is belefért egy 300km-es kanyar Ausztriába, egy qrva jó útvonalon, olyan kanyarokkal, visszafordítókkal, h hú.
Közben megmásztuk Kirschlag várát.
Utána pedig volt egy kellemes zaba a Kalte Kuchl-ban.
Elképesztő h mennyire motoros kajálda, még 14 óra után is 10 percet vártunk h találjunk ülőhelyet. Itthon felénk kb nulla ilyen hely van, de még a császári vagy a cseszneki megálló is piskóta ehhez képest.
Szóval faxa volt. Reméljük lesz még a maihoz hasonló huszon plusz fok ebben az évben.
Jah és így lassan 1 év után tűnt fel, h az index-ben van 2-2 fehéren világító LED. Sose vettem észre, és nem is tudtam róla.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy kb. mennyibe kerülne egy teljes felújítás egy Rotax 122 blokkra? Előélet nem ismert, a legrosszabból indulok ki.
-
Khaosz55
addikt
válasz runner 125 #103056 üzenetére
Én is ide szoktam járni. Nagyon szeretem Kalte Kuchl utáni szerpentin egy álom...
Rendőrök voltak? Eszméletlen szabályos motorral lehet csak Ausztriába menni, azért vettem most engedélyezett fékkart és kuplungkart, alissal tuti fejbe lőnek.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Khaosz55 #103059 üzenetére
Az oda vezető szakasz is ütős volt, de igen, a fotó nézőpontjából, az épülettől balra lévő útszakasztól felfelé kezdődik csak az igazán ütős szerpentin özön.
1 helyen álltak csak kint, egy faluban, de már jóval az említett útszakasz után.
Megmondom őszintén, h a tompítót lusta voltam belerakni, alapvetően mindig bent van az ülés alatt a biztonság kedvéért és szerencsére alacsony fordulaton nem hangos, így amikor megláttuk őket, felraktam 3.-ba 50-nél, és kb. oda se néztek.Kint egyébként az út szélére telepített trafikkal kell rohadtul vigyázni. Ott nem az út fölé emelkedő, kb. bárhol kiszúrható módon oldják ezt meg.. amíg a Bécsben élő cimborám nem mutatta útközben, komolyan észre se vettem őket... Felőlem lehetne akár villanyszekrény is ha az ember csak a szeme sarkából pillant rá.
Még szerencse h ő ment végig elől, meg persze az 50-et, 70-et mindenhol betartottuk.Ilyen tekintetben amúgy Mo. jobb, sokkal felszabadultabban tudunk itthon motozni. Viszont kint meg nyilván kárpótol a táj és az útminőség. Jah és a másik, h iszonyú sok olyan vidék van, ahol gyakorlatlag csak a településtáblák választják el egymástól a falvakat.
Nah ilyen motorokkal kicsit még ez idegörlő, de ez van, ennyi kompromisszum belefér."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Khaosz55
addikt
válasz runner 125 #103060 üzenetére
Mi is megyünk elég sokat Ausztriába. Nagyon szeretem, igaz tény huligánkodni nem lehet. Db killer nekem benn van meg a papír a kipufogóról és a kuplung-fék karról. Amíg nem állítanak meg nincs gond ha razzia van mindent átnéznek, még a láthatósági mellény is kell a csomagba meg elsősegély.
Félek mind a tűztől, de az az igazság, hogy 4 év alatt egyszer sem állítottak meg.
Kalte Kuhl utáni szerpentinen meg nem mérnek mert kíváncsi lennék ki veretne ott végig 130-al. Ok vannak egyenesek de kanyar kanyart hátán.. Az útminőség meg fenomenális. Glognitz - Kuhl rész is csodás, tényleg kb 1 kilométerenként megállna az ember nézelődni. Kár hogy nekünk nem jutott ilyen rész.
Cseszneknél én is mosolygok mikor a huligánok határon veszik azt az 5 kanyart mert Ausztriában kb 50 van ugyan akkora szakaszon.
Számomra az is döbbenet, hogy az 1 sávos mellékutak az erdőben tökéletes minőségűek és valahogy nem is akar az ember teperni mert olyan helyeken jár.
Egyszer egy alagútban trafi mért be 80 helyett 100 vagy 110. Kemény 40-50 Euró volt szóval nem vészes.
Glognitzben van egy jó dönneres ott szoktunk enni.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz runner 125 #103060 üzenetére
Azért azt is hozzátehetjük, hogy odakint elég sok olyan szakasz van, ahol nem okoz különösebb gondot, hogy csak 100 a megengedett sebesség. Van annyi hágó, kanyar, szerpentin, hogy az ember a nap végére azért már eljut arra a szintre, hogy néha örülni tud egy kisebb egyenes szakasznak
-
V.Stryker
nagyúr
Ezeket véletlenül találtam. Elég szép munkák, bár semmi merész.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-Mike-
addikt
Gurultam egy utolsót.(fb link)
'szom hogy filmeznek mindig. -
Sátán44
addikt
Sziasztok!
14 évvel ezelőtt szereztem meg a korlátlan jogsimat, azóta sajnos nem vezettem. Most szeretnék venni egy nagy motort, kinéztem egy 2010-es Suzuki GSX650F-et. Kezdő motornak mennyire felelne meg? Teszteket olvastam róla, videókat mind végignéztem. Pozitív az átlag vélemény. Főképp túrázgatni szeretné(n)k párommal.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
Geresics
addikt
válasz Sátán44 #103072 üzenetére
Ha tudsz észnél lenni, akkor bármilyen motor jó lehet kezdő motornak. Sajnos nincs saját tapasztalatom ezzel a motorral, reméljük arról majd a többiek írnak. Gondolom idén már túl sokat nem fogsz túrázni, így lesz időd keresgetni.
Viszont amit mindenképp javasolnék: vezetéstechnikai tréning!
Amíg nincs meg a motorod, addig is tudsz menni pl. a Hungaroring Dirt képzésre! Ugyan Te terepezni nem akarsz, viszont itt megtanítják, hogy mi van, amikor megcsúszik a motor - márpedig meg fog! - és ők adják a motort is! 4 órás a képzés, adnak motort, védőfelszerelést, és csak 15eFt! Van 8 órás változata is, az 30eFt körül van, de az ugyan ez, csak elnyújtva. Tök kezdőknek jobb lehet az, de akkor már lehet a Honda Safety-t is választani!Ha már meg lesz a motorod, akkor mindenképp javaslok egy bójakerülgetős tréninget is! Ilyeneket szezon elején szoktak ingyenesen is szervezni (állami támogatásból), ahol csak regisztrálnod kell! Ezen felül meg számtalan cég kínál megoldásokat. Mivel a pároddal közösen szeretnétek menni, lehet olyat volna érdemes keresni, ahol van utastréning is! BMW-nél pl. van, és nem csak BMW-vel lehet menni. Biztos más cégek is kínálnak ilyet, érdemes lehet körülnézni - szerencsére erre lesz most pár hónapod!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
CyberPunk666
senior tag
Hello!
elég aktívak voltatok, 701 olvasatlan
ABS, olaj téma volt?Azt hiszem most cserélem a 300-ast, valami 600-as sport kéne, csak nem tudom, hogy milyet :/
A típusokat tudom, hogy miből kéne választani, de kb semmi többet nem tudok róluk.nem tudom milyeneket kezdjek el nézni egyáltalán.
-
runner 125
nagyúr
válasz Khaosz55 #103061 üzenetére
Jah és a nap margója csak most jutott eszembe.
Úgy 150km-re a magyar határtól megálltunk egy kúton, tankolni, inni. Ülünk a tök frankó kis kút melletti parkban, majd emélkedünk h mennnyire más világ ez, más gondolkodással, életfelfogással, igényszinttel, közben az úton haladnak az autók.
Valahogy pont szóba kerültek azok is, nézzük úgy félig az 1-1 elsuhanó autót, egyszercsak bejön a képbe egy fehér B5 Passat kombi tetőcsomagtartóval, annak a legtetején fektetve egy bringával, aminek a menetszél forgatta az első kerekét és egy magasítós utánfutóval, szarásig rakva minden gönccel, lommal. El tudjátok képzelni, ült, mint kutya a hentes előtt. Cimborám: "baszki, figyeld már gyors, ezek tuti magyarok!" Utánuk fordultunk, és lám, hát persze h a mihonunk népe volt (Kivételesen nem c kategóriás)
Abból az idilli, elmékedős kontextusból azonnal visszarántott pár könnycseppel kísérve a hazai valóságba.Egyébként nem akarok nagyon belebonyolódni, de valahol ez is hűen tükrözi a nagy átlag magyar felfogást. Ő is más szemetéből akar várat építeni, profitot szerezni de a legszomorúbb h ez a halva született "üzleti modell" működik, hisz mér' autózna el a halál faxára lomizni... Mert van rá igény. És úgy gondolom ez is sok magyar gyengesége. Az igénytelenség, a jóvanazúgyság, a minekennéldrágábbság.
Mielőtt bedobjátok h "valakinek csak arra telik", úgy vélem az igényeség mértéke párhuzamba vonható a monetáris elhelyezkedéssel. Amíg fejben valaki nem akar pozitív változást, addig megy az önmeghazudtolás, palástolás, beletörődés h "nekünk csak erre telik, soha nem tudnánk megvenni újonnan".Nah de mindegy, nagyon off, bocs, de kijött.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Geresics #103073 üzenetére
Én örülök, hogy 300-zal kezdtem. Majdnem biztos, hogy már nem élnék, ha vettem volna egy 600-as gépet.
Bár saját nem volt, csak próbáltam nagyobb gépeket, de irdatlan nagy a különbség.Mentett már meg a hülyeségemtől, hogy a kicsi gép nem ért oda időben, ahol a baj lett volna...
Meg a megcsúszások, elnézések egy erősebb gépen könnyen jelenthettek volna esést. Ezzel a géppel egy gázra rátépés is csak olyan, hogy éppen csak sok és nem ugrik ki azonnal, ha hibázol. Besokall, de csak a korrigálható tartományban.
Szerintem az is sokkal jobb, hogy kevesebb dologra kell figyelni és lassabban történnek a dolgok, de én mondjuk sportosan és állat módjára közlekedem (igen, donor vagyok).
Meg nekem mondjuk előtte nem volt autóra sem jogsim.Ez nyilván egyénfüggő, de életem egyik legjobb döntése volt kicsin kezdeni és betartani a fokozatosságot és ha nem a fórumhuszárokat nézzük, akkor mindenki, aki tényleg komolyan vehető (versenyzők, oktatók, szakírók...) mindenki azt mondja, hogy rendesen megtanulni is csak így lehet.
Szoktam látni pályán, hogy a 600-as slick gumis, gumimelegítős gyerek nem képes egy értelmes kanyarodásra...
Én vezetéstechnikai tréningeken is voltam, még a jogsi előtt. Az első méteremet is ott tettem meg.
Nagyon nagyon ajánlom, a jogsi előtti tréninget is!Aztán pedig szerintem a terepezés messze hasznosabb, mint bármi más. A jogsi előtti bevezető után ezt raknám a sorba és csak utána az alap aszfaltosat. A terepesen motorozásnak köszönhetem, hogy még nem estem, pedig volt pár meredek helyzet. Indult az eleje, a hátulja, volt amikor egyszer hirtelen a térdemen éreztem a motor súlyát.
Bocs a szófosásért, de régen írtam, szóval most bepótolom, ami kimaradt
Jah mielőtt elfelejtem: Kakucs valaki múlt vasárnap? hogy időben szóljak.
-
runner 125
nagyúr
válasz CyberPunk666 #103076 üzenetére
1,5 éve már írtam h hamar eljön a csere ideje.
Igen, gyanítom a forumhuszár kategóriába tartozom én is nálad, de az a baj h ugyanazt a napellenzős nézőpontot tolod általánosítva, mint persu.
Megtanulni motorzni.
Hol? Pályán? Igen, oda lehet jól jött a 300-as neked. (Bár meddő vita és nem áll szándékomban ezen konfrontálódni veled, de az egész számomra némi önigazolást sejtet. Megnyugtasd magad h az új motor értékének a felét 1,5 év alatt megérte elbukni, hisz túlélted.)De itt a forumozók talán 3 ember kivételével 90%-ban utcán motoroznak és 90%-ban utcai motorozás kapcsán vetődnek fel kezdőmotoros kérdések.
Oda pedig megfelelő intelligenciával, önismerettel, rá lehet ülni egy 600-as 100 lovas motorra kezdésnek, továbbra is.Nah de nézz vmi faxa 600-ast, ebből meg szállj ki minél jobb áron.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
CyberPunk666
senior tag
válasz runner 125 #103077 üzenetére
1.7-be fájt, 1-1.1 tudok kiszállni kb.
Én a saját példámat írtam le, és sajnos tudok mondani olyan helyzetet, ahol én valószínűleg nem lennék itt, ha erősebb gép van alattam.
De le is írtam, hogy én nem tudom fékezni magam. Meg nyilván sok helyzet eleve abból volt, hogy autót sem vezettem előtte.
A nagyobb gépes tanács meg mindig ugye úgy kezdődik, hogy ha van önmérsékleted...
Meg ugye egy sportgép vagy túra sem ugyanaz. Mások az igények.Meg sokan kezdek nagy gépen és mégis élnek, szóval elfogadom ezt az álláspontot is, de én a saját esetemben úgy gondolom, hogy jól döntöttem. Olvassa el mindkét véleményt és döntsön az alapján.
Az egyetlen vitatható pont, hogy szalonmotor... igen, ez nem feltétlenül érte meg, de rendben vagyok vele.
+ 1-2 pályanapra érdemes a csak utca és túramotorsnak is elmenni. Az okosok szerint az ember a tudásának kb a 70%-a körül tud a legjobban motorozni, kvázi az adott szinten hiba nélkül. Ki kell tolni a határokat és biztonságosabb lesz utcán. Nagyon becsülöm azokat, akiken pályán látom, hogy kezdők, de tanulnak.
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #103075 üzenetére
mindenki nyomorog a saját szintjén...Te is.Egyébként megsúgom kurva jó cuccokat hoznak néha,nyilván nem a kidobott kotyogós összehorpadt kávéfőzőt behordókra gondolok,de nem tudom mi a baj a használt biciklivel vagy bútorral vagy a normális minőségű elektronikai cikkekkel?én imádok használtcikkes "börzére" menni,van egy feelingje,de nyilván nem vagyunk egyformák.
Mr.Brightside
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #103075 üzenetére
úgy vélem az igényeség mértéke párhuzamba vonható a monetáris elhelyezkedéssel
Én viszont ezzel nem értek egyet. Az igényesség nem pénz kérdése. Láttam nagyon sok gazdag igénytelen embert munkám során és láttam rengeteg nagyon igényes alapvetően kiskeresetű embert. Szóval szerintem itt egyáltalán nincs párhuzam. Inkább az általad is említett önigazolás talál csak könnyebben táptalajt egy szegény(ebb) embernél, mert van mire fognia, de ettől még nem ennek az oka az igénytelensége. Persze a megvenni kívánt tárgyaknál van egyértelmű összefüggés az anyagi helyzettel (milyen meglepő...), akarhat az ember jó autót, ha nem telik rá, de lehet egy olcsó autó is igényes, tehát ha nem pénz alapon mérjük az igényességet (magyarul nem csak az az igényes, aki meg tudja venni a jobbat, szebbet drágábbat), akkor megint csak nem pénz kérdése. Egy Lada is lehet nagyon igényes (személyesen is ismerek olyan embert, aki kis pénzből tartja életben a Wartburgját, a mai napig gyári állapotában) és egy gazdag(abb) is lehet igénytelen akár csak az autójára , vagy a motorjára...
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #103076 üzenetére
Arra, amire Neked kellett, arra tökéletes volt a 300-as. Talán egy 2T 125 is ugyan olyan jó lett volna, de az ember meghúzza a határokat, és mindenki máshol. Én sem fogok 2T könnyű terepmotort venni, hiába tudom, hogy jó - egyszerűen nem akarom, és kész.
Pályagépekben én tuti nem fogok tudni értelmes tanácsot adni, így inkább meg sem próbálom!
De a tréninggel kapcsolatban igazad van! Én olyat még nem láttam, hogy valakinek ártott volna, pedig évente 2-re megyek mindig, egy terepesre, meg egy bójásra, és ebből nem engedek, legfeljebb megint 3 lesz!
Ha leírod, hogy milyen gépek vannak a listán, akkor a többi "fórumhuszár" ( ) biztos tud majd tippet adni, vagy legalább gondolatébresztőt elindítani!
Amúgy azt vettem észre, hogy túraenduró fronton megint kezdenek lefelé menni köbcentiben az álommotorok! Eddig 1200-asokra csorgattuk, aztán jött az új Africa 1000ccm-el, ami ráébresztett, hogy az F800GS is lehet olyan jó, és az EICMA-n bemutatják a KTM 790 Adventure R-t, amin nagyon gondolkodom, hogy be is ruházom! Eléggé Jolly Jocker gép, és tényleg mindenre (amire nekem kell) alkalmasnak tűnik!
Aztán egy ideje szállingóznak a hírek a KTM 390 Adventure-ről, ami lehet, hogy még sokkal jobb volna nekem rövid, és közép távú terepmotornak, a nagy túrákhoz meg be lehetne szerezni egy használt 1200GS-t pl, vagy akármi mást, ami ugyan elmegy földesúton, de azért nem terepmotor!
Ha figyelembe vesszük, hogy a 390 Duke ára 1,6MFt, és az Adventure jellemzően 3-10%-kal drágább a nagyobb testvérek esetében, akkor simán várok rá még 1 évet! Mondjuk a 790 esetében is erre az árazásra építek (itt a 790 Duke 2,9MFt)![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz runner 125 #103077 üzenetére
Hát nem tudom... Cyberrel értek egyet ... 8 hónap 125 után már 3. éve, több használom a 250-est. Mikor haverom odaadta kipróbálni a kis lesajnált kezdő 600-as gixxert majd leh*gyoztam a lábam ahol az enyém rég elfogy az ott kezd éledezni és olyat tol a kis csattogos után mint egy vonat....
Azzal kezdtem volna vagy kategória társával nem biztos, hogy nem földeltek volna már el. Egyszerűen meglett volna az erő olyan helyzeteket teremteni amihez a rutin is kellene.
A kicsit meg ha nagyon megrántom is legfeljebb enyhén jobban megindul alattam. Komolyabb kormány csapkodáshoz is kicsi pl, épp ezért marha gondtalanul lehet megszerezni vele az alap rutint.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #103074 üzenetére
Mennyit szánsz rá? Milyen évjárat érdekel? Gondolom rendszámos kéne?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Polemius
aktív tag
válasz Sátán44 #103072 üzenetére
Az valójában egy Bandit, csak becsomagolták.
Szerintem teljesen jó, sokaknak első motor.
Túrázgatni is tökéletes. Ketten, sok csomaggal, emelkedőn idővel érezheted, hogy jól jönne ha erősebb lenne, és akkor kezdesz majd a nagytesóján gondolkozni.
Típushibája nincs, a régebbi karbisoknál előfordul a benzincsap hibája.
Ezen a telókba szoktak progresszív rugót tenni, de úgy rémlik, ennek a gsx/f-nek valamivel jobb az eleje. -
Micsurin
nagyúr
Nem bízok többet a rostély fönt, napszemüveg lent párosban:
Reggel a szemészeten csak kicsit néztek rám furcsán miután a kifordított szemhéj alól egy szépen beékelődött és betokosodott félbogarat szedtek ki. Majd közöltem a szemész csajjal, mondtam nem flexeltem.
Azért a linkelt videóban ahogy hajtották szegény bandit.... kíváncsi lennék mennyit mennek el így és átlagos magyar leszaromság mellett... tippre úgy adják el 30 ezerrel az órában, hogy nem kell pörgessék mégis rom lesz.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Khaosz55
addikt
válasz runner 125 #103077 üzenetére
Én is 700-as-al kezdtem és szerintem is ami gépek kezelhetőek, nagyrészt fejben dől el ki mennyire tépi neki, ha van ész akkor szerintem is ki lehet hagyni a 300-ast. Viszont 20 éves ne kezdjen nagy géppel.
300-as is megy gyorsan ahol már gond lehet.
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #103074 üzenetére
Vegyél 600rr-t, ha versenyzel is kocsik ellen, van esélyed hogy kidolgozza a user error-t a futóműve
Race with Lamborghini GOES WRONG ('sztaqrva mekkora mák )
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen