-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #122542 üzenetére
Én tankoltam egy ideig a csömöri Auchan-nál, fél literrel nagyobb volt a kocsim fogyasztása.
Nem mostanában történt, 10 éve.Az lehet, hogy ott annál a kútnál a mintavétel időpontjában rendben volt a benzin, én azért továbbra sem tankolok ilyen helyeken, még Londonban sem.
Mert ne felejtsük el, hogy ez a teszt egy pillanatnyi állapotot tükröz, akkor hinném el, ha én választhatnám ki az időpontot és a mintavétel helyszínét.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz etnies #122552 üzenetére
Vannak kutak, amire az ember azt hiszi, hogy ott nagyobb a fogyasztása, aztán kiderü, hogy mégis, csak épp nem azért, amire ő gondolt!
Talán már írtam ide is, de inkább megosztom még egyszer! Pécsett az egyik occó kúton vettem észre, hogy más fogyasztási eredmények jönnek ki a megszokotthoz képest! Nem nagyon zavart a dolog, mert nem muszáj nekem oda járnom, de azért mindig piszkálta a fantáziám, és időnként motoszkált bennem a téma, mert sosem szerettem a felületességet. Nos, egy unalmas pillanatomban meg is fejtettem a csodát! Azon a kúton a tankoszlopoktól kifelé irányba lényegesen jobban lejt a talaj, mint a többi kúton! Ennek egyenes következménye, hogy az autó úgy dől, hogy a beömlő nyílás magasabban van, és sok esetben még a belső tágulási lég-rész (biztos van ennek valami szép neve, de parasztosan csak így hívom) is kisebb lesz! Ezzel a tele tankolóknál tankolásonként pár literrel többet simán eladnak!
Persze, akik x összegért tankolnak, azoknál ez nem számít, és akik türelmetlenek, és olyan oszlophoz állnak, ami az autójuk túloldalán van, azoknál még kevesebb is megy valamivel bele, de azért utóbbi szerintem elenyésző lehet a normálisakhoz képest...Szóval nem muszáj rosszabbnak lennie az üzemanyagnak ahhoz, hogy azt vedd észre, hogy "többet nyel be"!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz GTVili #122553 üzenetére
13 éves korom óta, azaz majdnem 40 éve nem volt olyan, hogy ne lett volna legalább egy motorom. De, igazad van, ki számolja? Főleg ilyen korban. Minap összefutottam egy kiscsajjal a ház udvarán. Én arra gondoltam, amikor ránéztem, hogy .... Ő meg köszönt illedelmesen: Csókolom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
GTVili
tag
-
Micsurin
nagyúr
válasz GTVili #122558 üzenetére
Jogos nem is így értettem. De részemről hamarabb adnék el telefonokat, PC-t, laptopot konzolt, tv-t mintsem, hogy a motor kerüljön a lista elejére.
Na még olyan nőneműt se sikerült találjak aki élvezné a motorozást és netalántán sajátja lenne vagy akarna.
Olyan ez mint a karbantartott hazai használt motor, vagy ülnek rajta vagy nem létezik vagy rejtett hibás.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tag
-
Micsurin
nagyúr
Ha így nézzük egy évet én is kihagytam már mert Gandalfnak egy szelep és elkopott vezlánc és vezérműlánc fogaskerék szett csere 9 hónapjába telt de végül csak megszülte.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Steven
addikt
megvettem életem első Adventure sisakját 150 nél ne nézzetek oldalra hátra
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
válasz Lomha 8V #122571 üzenetére
Annyira nem ,de lehet érezni ,hogy a napellenzőbe bele kap a szél , 200nál meg még rosszabb lehet. Jó , hogy le lehet venni róla, ha épp "dinamikusan" akarsz közlekedni.
Túrázni remek viszont remek vakító fényben is látsz mindent.
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
-
Micsurin
nagyúr
Felnéztem facera... le is néztem.
A hazai fejekben még mindig van baj...
Kommentek után már ment a mentegetőzés, hogy ingyen gondolta. Meg a durca egy két helyről, hogy ezt max füstölésre.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Steven
addikt
válasz djeperto #122580 üzenetére
Nolan n70-2x
Az a rövid 20-30km tapasztalat , hogy halkabb mint az HJC-m. Az Interphonet - itt csak ragasztva tudtam felrakni (ugye gyárilag adnak hozzá ), ellenben a kiépítés maga a fülhallgatónak és kábeleknek fasza. A belső varrás nagyon jó minőség sokkal jobb mint a HJC. 5 év a gar jár hozzá és amit nem tudtam (nem is néztem tegyük hozzá) lehet hozzá venni lámpát ami villog ,ha fékezel.Még utolsó szónak annyi hogy sose volt cross bukóm , tényleg érezhetően jobban kilátsz a
bukóból.Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
bacus
őstag
"Innentol siman ajanlom az oreget a Spurinal"
Azért ha már régóta van pl B jogsid, szét tud alázni... Kell hozzá önirónia rendesen, mert nem négyszemközt teszi. Ráadásnak a legjobb, mikor úgy mész, hogy az oktató autóban még ül 4 jelölt, mert akkor veséz ki rendesen (a hátad mögött). Én láttam sírva hazamenni több hölgyet is.., meg volt több fiatal srác is aki váltott iskolát is.Egyébként motorozni - engem legalábbis - egyáltalán nem oktatott ! Elmondta a hibáim forgalomban, de hogy mit kezelsz esetleg rosszul a motoron, mit kéne másképp, hogy kanyarodj, fékezz, stb arról soha egy szó sem esett. El se tudom képzelni, hogy aki még soha nem motorozott, hogy kezdi? Vagy külön kell szólnia, hogy még nem ült motoron?
Ennek ellenére mindkét gyerekem ebben az autósiskolában (de nem L. úrnál) tette le a B-s jogsit, illetve ha akarnának A-t ide küldeném őket.
"Legalabb el tudom hozni" - trélert bérelni olcsó, persze a lekötéshez se árt legalább pár yt videót végig nézni, de márciusban, 4 hónap kihagyás után, mikor még hideg van, autósok sem számítanak rád, én lehet azt tanácsolnám, jobb ha nem lábon hozod el. Én végig motorozom a "telet" is, legalábbis itt a fővárosban nincs - pár nap kivételével - nem motorozható időszak, és nem az a probléma, hogy csúszik. Persze a távolság sem mindegy, mert 2 km-ért biztos én sem trélereznék..
Néztem a Spuri gépparkot, úgy látom sokat változott, de nem biztos, hogy fejlődött . Én még a szürke "hangos"-on mentem, vizsgáztam. A tompított helyett csak fényszóró ment, már ott jött az első dilemma, mikor meg kellett vizsgálni a motort, hogy rendben van e, mehet a vizsga, mert ha igazat mondasz, nincs vizsga, ha meg azt mondod minden jó, máris kimerítetted a bukási indokot..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Steven #122585 üzenetére
Hmm, nem rossz a 1050 ebben a színben, de azért nem vagy a láthatóság mintaképe..
fekete motor, fekete sisak, remélem legalább a ruházatod nem teljesen fekete.Csongi, Econ: nehéz ügy ez, mert negyven éve oktat az ember, szerintem az aktív motoros társadalom jó nagy része nála tanult, vizsgázott, bármilyen rossz a stílusa, azért többnyire igaza van/volt, mikor kiszekál valakit. Konkrétan majdnem ott halt meg előttünk az egyik 18 éves A2-es tanuló, végignéztük tehetetlenül. Ehhez képest még volt higgadtsága egy nyugodt utcáig elvinni a kölköt, ott várt 15 mp-t és egyáltalán nem üvöltve szállt ki. Kiengedni a forgalomba vkit, akiről tudod, hogy nem jól vezet, annak a megítélése, hogy legyen meg a jogsija, a pillanatnyi öröme, vagy inkább védd meg őt és a társadalmat, hát én sokszor szigorúbb lennék..
A B jogsinál még meg van a remény, hogy csak anyagi kár lesz, de motornál, az anyagi kár csak a jobbik eset.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #122587 üzenetére
Nov 8. valahogy nem lep meg a látvány.
edit.: Az a leszakadt markolat vég ami csak ott fityeg nem bántja a szimmetria érzéked? Esetleg friss szerzemény?
...ha már tél jöjjön a hó, burzsuj haverék szereztek két szánt már be volt lógatva mint program ha lesz értelmezhető hó akkor tudunk menni hülyéskedni.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
válasz bacus #122586 üzenetére
Mindent meg lehet kulturáltan is beszélni, bunkó stílus nélkül.
Tapasztalatból mondom hogy bekötött biztonsági övből is kiszedhető valaki a vezetőülésből, a hajánál, fülénél, nyakánál fogva. Kicsit macerás, mert a combjánál erősen elakad, de kitartónak kell lenni. Valószínűleg az öreggel még nem történt ilyesmi.
-
bacus
őstag
válasz Steven #122590 üzenetére
Nem idegesítettél fel ! Ez a te életed.
4 éve felraktam a sisakomra egy kamerát, mert azt gondoltam, hogy én is csinálok majd olyan videókat amin elém vágnak, kihajtanak, leszorítanak, egyszóval, hogy meg akarnak ölni. Mentem azóta kb 40e km-t (ez csak a motoros km), és 5 felvételt nem tudtam volna rögzíteni. (persze akkor sem ment a kamera).
Nem mondom, hogy azért, mert nekem az átlagosnál 3x ügyesebb őrangyalom van, de vagy ez lehet, vagy az, hogy tele van ragasztgatva a doboz fényvisszaverő matricákkal, és MINDIG látnak, a sisakomon is van láthatósági csík, feltűnő színe van, amennyire lehet, télen külön hordok - pedig a kabátban is van láthatósági csík - de mondom külön egy csak láthatósági színű fényvisszaverős mellényt...
Az előző motoromon mindenhol volt, kézvédőn, sárhányón, hátsó villán. A mostani motor jól látható, ezért még nem matricáztam fel..., de lesz ezen is.Voltam rendezvényen motoros biztosítani, az én motorom igen szerényen volt matricázva némelyik rili klubos motorjához képest.
Bár most, hogy írom e sorokat, hát lehet mégis az őrangyal lesz...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Xero
nagyúr
válasz bacus #122582 üzenetére
17 eve van B-m es vezettem is ugy 500e+-t. Volt beszolas, de leginkabb azert, hogy latszik, hogy sokat kozlekedtem autoval.
Amennyire en tapasztaltam, ha birod a kritikat a poenra pedig csipobol vissza tudsz csipkelodni akkor siman partnernek tart. A gond akkor van ha balfek valaki es meg okoskodik is utana, azt letamadja. Ezert mondtam hogy mimozak keruljek.Motor kezelesben nagyon kezdoknek mutogatott ora utan gaz-fek-kuplung kezelest, sracoknak akik nem talaltak ( az amugy valoban fos CG-n) az ureset probalta mutogatni hogyan erzi meg labbal, motoron pozicio, kanyarodas, megallas is volt tema naluk.
Amennyire en tapasztaltam amit autoban elmond, ugyan azt az emberek kepebe is vagja. Ez van akinek jo van akinek nem. Nem tapasztaltam, hogy lett volna szuro. Ha valakire ramondta, hogy balfasz, arra a szemeben is megmondta, hogy balfasz.
A Karasna kemeny 2.7km-re van tolem(legvonalban kerek 1km), szoval hetszentseg, hogy nem fogok trelerezni. Plusz vonohoroghoz kolcson auto kellene.
#122586bacus: Na pont ez az. Sokszor kihangsulyozta, hogy itt tehetetlen, a szavan kivul nincs mas, max hatulrol tudja vedeni a seggedet. Meselt kiscsajt aki a beton tereolnek ment neki, felrepult majd gerinc protektorral erkezett a kiallo vasra. Lattuk is a motort, nem volt szep, blokk is ketteszakadt. Velunk egyutt tanulo srac nagymotorra elso oran felszaguldott a jardara. Ott sem tudott mit tenni, csak par oran keresztul 125-oson tartotta. Meg is lett az eredmenye, a vege fele mar egesz ugyes volt 600-ason is.
Plusz vedd szamitasba (sokat emlegette...), hogy tuzolto volt es latott sok elkerulheto baleset eredmenyet motorossal.Ha alaptalanul lenne taplo azt mondom menjen a p*csaba. Viszont mivel altalaban joggal szol be, es valoban veszelyes uzem, igy inkabb ez mint a potos alvaza.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #122582 üzenetére
Null kilométeresen náluk kezdtem 7 évvel ezelőtt azóta is köszönöm szépen jól vagyok. Felcseszett néha? Ritkán, de inkább jót röhögtem a dolgon pedig én aztán kaptam savat A1-nél rendesen tőle mikor kiderült műszaki szakközepes vagyok és a továbbiakban is IT vonalon tanulnék tovább. [...] 2 évvel később is felismert akkor már egy rossz szava nem volt sőt..., ill de nem tetszett neki a tempó és a mélység ahogy bójáztam. "Sajátoddal lehet ezzel nem" - "Jól van lajosbá akkor 2 perc, csak átülök"
Rutin pályán pedig elszokta mondani ha szarul ülsz vagy váltasz etc de ne vezetéstechnikai tréninget várjunk már el tőle.
Van egy stílusa de bőven a jobb oktatók közé sorolható főleg hozzáállásban, máshol felárasan gyorsított vagy dupla órás megnevezés alatt mész annyit hetente mint nála alapból.Szétfikáz ja, nem egy két kereszteződés maradt meg nekem más hibáján kacagva pont az emlékezetes hiba és figurázás miatt. Az autóban ülős részből én speciel többet tanultam az útvonalakról mint kint a motoron ülve.
Xero a pálya mögötti bozótos a favorit oda szeretnek még a népek bevágtázni.
csongi Nem hiszem, az esetek 99%-ban amikor keményen beszól akkor ott tényleg volt valami ami miatt kaptad az ívet. És ha lemegy a szar az ember agyáról és végig gondolja rá is szokott jönni, hogy miről volt szó. Volt sértődés első alkalmak egyikén nálunk is még A1-en mikor közölte az ~50 kilos 155 magas csajjal, hogy gondolja át, hogy mit szeretne miután 5x borult rá a motor nyolcas tolásnál mert nem tudta megtartani enyhén maga felé döntve.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
Mondom, hogy a gyerekeim is beíratnám hozzá !
Én bírtam a humorát, azt is amikor engem ekézett, nem igen szóltam vissza, se okosat se mást, inkább próbáltam úgy csinálni ahogy mondta. 44 évesen több mint 1 millió km a seggemben a legkisebb hibámnál már mondta, hogy ni, még az öreg róka se tudja..., és nem is tudtam, 88-ban, nem volt kerékpársáv, buszsáv, sőt még a zebrát se kellett ennyire túl óvatoskodni.
Engem technikailag nem oktatott, igaz az első alkalommal csak 500-ast tett alám , elküldött a külön platzra a gumik közé, ahol pár perc után én szlalomoztam, mielőtt még eltanyáltam volna (mert egyre gyorsabban ment) , odahívott, hogy akkor álljak be a pályára rutinozni, mert látja, hogy már nem az első alkalom motoron. A pályát is a többiektől lestem el, mert fogalmam sem volt róla.
Nem ment a nyolcas, illetve nem jól, azért nagyon lebaxott, mikor minden rutin kör után arrébb mentem gyakorolni...
"A Karasna kemeny 2.7km-re van tolem" - hát igen, nem távolság. De azért várd meg, milyen idő lesz átadáskor Még rutinos motorosoknak is sok 4 hónap kihagyás, szóval extra óvatosság, meg lehet akkor hó, meg jég... jön az SMS, hogy ülj át másik autóba..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Xero
nagyúr
válasz bacus #122594 üzenetére
Mondjuk eleg takony idoben motoroztam most is, de igen ugy vagyok vele, hogy ugyis taknyos ido lesz, plusz a gumi is uj lesz, szoval tripla fektav es donteni max 5 fokot gazt meg ugysem huzom meg igazan 1000km+-ig.
Valahol szerencsenek tartom a helyzetemet az uj motorral. A muszaki verem ugyis torekedni fog a tokeletes osszekopasra, szoval 1000km-en keresztul nem bantom. Kozben pedig trening esetleg nem sajat motorral, majd sajattal is. Aztan par ezer friss km-el mar nem olom meg magamat talan. Koptattam mar le bort, nem akarom ujra elkezdeni.
-
Steven
addikt
válasz bacus #122591 üzenetére
Nem hiszem , hogy ezen múlik sajnos az élethez szerencse kell lsd napi hírek.....
Azt ,hogy nem látsz furcsa dolgokat vagy nem akarnak megölni az csak egyet jelent , hogy nem Bp-n laksz és még el is kerülöd .
Azon szoktam elgondolkodni ,hogy emberek fent akadnak "bpautosok" videóin ... aki itt lakik azt tudja , hogy ez mindennapos .... kb nincs itt semmi látni való mindenki mennyen a dolgára.Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
bacus
őstag
válasz Steven #122596 üzenetére
hát én budapesti vagyok, itt születtem, mindig is itt éltem, konkrétan III. kerület.
Az évi kb 10000 km 70%-a csak Budapest. Az előtte lévő autós évek 1mill plusz km-ben egyetlen egy saját hibás balesetem SEM volt, és a harminc x év alatt összesen talán 5x törtek össze mind álló helyzetben 1x előlről, 4x hátulról...
Szerencse is, de nem mindegy, hogy valaki "lát a pályán", meg nem egy idegbeteg kapkodós típus, a többit partnernek tekinti, illetve elnézem mások hibáit, javítom , azaz inkább elengedem, utat adok, stb.
Xero: a tréningeket már emlegették, ami még fontos, hogy nem mindegy kivel motorozol. Egy jó társaság fontos, illetve egy-egy ember akivel sokat mész együtt, rengeteget lehet tanulni.
Milyen motort is veszel?
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Xero
nagyúr
válasz Steven #122596 üzenetére
Ez mondjuk igy van. En autoval is ugy kozlekedem, hogy mindenki meg akar olni, es mindenki hulye. Valoszinuleg sokszor en is. Motorral ez ugyebar hatvanyozottan igaz.
Ezert is vagyok ugy vele, hogy legyen valami ereje az autonak/motornak, hogy tudj menekulni. Nagyon sokat jartam 75LE-s autoval Europat es ott megtanultam erosen. 150-200LE kell az autoba min ahhoz, hogy egy-egy necces szitut ki tudj vedeni erobol. Ugyan igy kell a karbantartott jo fek, futomu es gumi.
Errol jut eszembe. Nagyon morfondirozok pont ezert azon, hogy a Hondara egybol veszek egy Akrapovic rendszert. Tudom felig bullshit, hogy jobban hallanak, de autoskent aki kulon odafigyel a motorosokra en megis azt mondom, hogy igenis hasznos. Nyilvan valahogy ugy kellene, hogy ne dobjanak ki Ausztriaban/Nemetorszagban de legyen valami haszna.
A bajom ott kezdodik, hogy a gyari leomlok gyonyoruek, szoval fajna a szivem, slip-on meg mar nagyon nincsen. Arrol pedig max nagysagrendileg van fogalmam mennyi lehet egy street legal rendszer. Tudom hivjam fel a Karasnat de lusta vagyok, igy rakerdezek hatha valaki tudja sacc per kb mennyiert vesztegetik CB650F/CB650R/CBR650R-re. Ez meg nagyon elmeleti sikon van a fejemben, de videok alapjan "sajnos" nagyon harmatos a gyari hang, ami valoszinuleg az EU5-el meg jobban halkulni fog.
#122597bacus Honda CB650R lesz. Tarsasag so-so van. A kollegak jelentos resze motorozik, van aki eleg komoly mertekben talan oda be tudok neha csatlakozni, rokon is van aki 20+ eve motorozik, csak sajna o mar eladott mindent es csak egy 300-as robogoja maradt.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
...verdesni fogja újonnan az a slipon szerintem a hazai
kamubruttó átlagkeresetet.Hasznos bárki bármit mond... naponta ingázok időszakosan BP - agglomeráció - BP. Hatványozottan gyorsabban vesznek észre a sorok közt pedig nem röfögtetem vagy pörgetem feleslegesen magasan... meg na, szebb a hangja legyünk őszinték.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Steven
addikt
válasz bacus #122597 üzenetére
Hát elhiszem neked .. ellenben furcsa , ha Bp-n laksz és nem látsz furcsa dolgokat napi szinten.
Valószínű a korunkból álló különbségéből kifolyólag nekem nem ennyire hosszú a pálya utam ellenben engem még nem törtek össze és még senkit nem törtem össze. Motorozni kb 24 éve motorozom (ha beleszámoljuk a jogsi nélküli éveket is ) kocsi meg 17 éve van jogsim .
Most gyorsan lekopogom....De vissza térve az eredeti témához.... tartom magam ahhoz , hogy bizonyos szituk a szerencsén múlnak.
Egy példa erre :
[link]Xero:
Kipufogóban sem hiszek.... sv1000s -n két nyitott dob volt annyira üvöltött ,hogy gurulva is bekapcsoltak a riasztók az autóban...
Hogy egy vicces példát ki ragadjak:
Nah most mentem a főúton mellettem papa mama... kurzolok 50 el erre látom húzza rám a kormányt nem hall nem lát (Bacust megnyugtassam kék motor fehér kabát).
Ráhúztam kicsit a gáz végre mama észre vett, erre izomból ütötte papa vállát azt mentek vissza a sávjukba nyilván vicces egyben félelmetes is... mint mondtam bármi lehet.[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest