-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
-
bacus
őstag
Csak óvatosan, kezdésnek 70 kw-os motor, hmm, ésszel kell lenni ! Az adrenalin fura függőséget okoz
Beszélgettem a darázsgarázs-os fickóval, én bírom a stílusát, neki van speed mocija is. No a lényeg, hogy a max pulzusszám az az életkorból, stb kiszámolható, amit nem szerencsés túl lépni. Erre meséli, hogy felvett egy ilyen pulzus mérős okos órát, mert nem értette, hogy 2-3 óra tempós motorozás után miért olyan dög fáradt. Azt mondta, hogy neki a max (ajánlott) pulzusszámot 20-30% meghaladta a pulzusa mikor elkezdte húzogatni a moci bajszát egy egy jobb szakaszon...
Meg a teljesítményt (is) szokni kell, persze a mai elektronikák már segítenek, több üzemmód, két gombnyomás és korlátozva a teljesítmény, idegesebbre állítva a kipörgés gátló, abs, stb.
emiatt jók az új motorok. Van aki azt mondja majd, hogy fapadossal kell megtanulni, mert az az igazi, no abs, no esa , de nem kell ezt meghallani. Ma már sokan egyből automata váltós autót vesznek, nekik még se mondja senki, hogy kézi, sőt szinkron nélküli váltós autóval kell kezdeni...
Ami miatt nem jó, hogy nincs olyan, aki ne esett volna el motorral, nem feltétlenül menet közben, én az első évben 3x dőltem el tulajdonképpen álló helyzetben Mert nem ért le a lábam, illetve mire leért már nem bírtam megtartani 220 kg-t pluszban. (pl lejtőn megfordulás !) Nos, ilyenkor nem jó az új, hogy sokkal jobban félted a motort, mint kellene..., mert sérül, mert drága, stb.Az üresben leállítás, oldaltámasz, elindul, becsukódik a támasz és eldőlt a motor ez mindennapos a kezdőknél !! És nem tanítják ezt sem az iskolában.
Hondát vettél, de ez ne zavarjon, hogy keress egy jó (akár nem hondás) társaságot, sok sok motoros programmal. Ilyen pl az MZ klub, de a baj, hogy ott hamar unni fogod a gurulásokat, még a 250-esek is rettenet lassú tempót mennek. De pl v-strom klub, a neve ellenére tele vagyunk már nem v-stromos emberekkel, van fb oldal is több mint 2000 tag, jó a társaság (fb-ot nem ismerem, nekem nincs fiókom), de a klub által szervezett programok nagyon jók . Tuti van még számtalan - márka - klub, ahova szívesen fogadnak új akár típusidegen motorost is.
Kis létszámú gurulást keress, max 4-5 fő, idősebbeket, akik türelmesek az újakkal.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Steven #122600 üzenetére
"ellenben furcsa , ha Bp-n laksz és nem látsz furcsa dolgokat napi szinten."
Na most ennek két oka van:
- az első, hogy tényleg mázlim is van, meg előre látok dolgokat, stb
- magas az inger küszöböm is , tehát a yt videók egy részénél én még csak nem is dudáltam volna, simán elveszem a gázt, kerülöm, stb., azaz nem is tekintem neccesnek.
Azért lesz az, mert a vezető nem toleráns, nekem van előnyöm, nyomom a dudát és álljon meg, vagy ő a hibás úgyis ha baleset lesz...Összefoglalva tehát, látok, csak már nem látom még se , de tény, hogy velem nem csinálják, nem érzem.
------------
kipufogó téma: nem hiszek a hangos kipufogóban, azon kívül, hogy eléritek, hogy kitiltsanak minket motorosokat egy csomó helyről, pl Mátra.., szart se ér. Ne legyen néma, de egy fillért nem adnék egy hangosabbért, vagy nem gyáriért. A mostani huszon évesek azzal kezdik, hogy öv becsatolás előtt bluetooth öszzelő a rádióval, zene be, hang fel. Szart se hallanak a kipufogóból, ráadásnak már a 20 éves autók hangszigetelése is remek.Erre jó példa a vérlovagok idióta szirénázása az autópályán ! Pedig Mackó jól motorozik, csak épp elfelejti, hogy a szirénát nem hallják, amikor igen, akkor hirtelen le akar húzódni, volt is egy vészfékezése (egyet láttunk a videón). Mentős sofőr mondja, a sziréna első sorban nem azért kell, hogy gyorsabban odaérjen, hanem hogy odaérjen !
A hangos kipufogó ma már csak az idősek ijesztgetésére jó, igaz arra nagyon. Nekem még szüleim is vezetnek 76 éves apám - aki remekük vezet - lebénul a nagy hangtól, ijedtségtől..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz Steven #122600 üzenetére
Talán csak a stílus más. Régebben Budapesten dolgoztam, időre mentem, futárkodtam is autóval, motorral és számtalan eksönbe keveredtem. Most külföldön dolgozom, "csak" két hetet töltök havonta Budapesten, amikor szabin vagyok. Német stílusban vezetek és tök mindegy, hogy mikor érek oda, ahova megyek, hisz időm, mint a tenger. Teljesen más így a budapesti közlekedés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
válasz bacus #122602 üzenetére
Oreg is vagyok mar, plusz reges-regen masfelszer ilyen eros gepen is mentem jo parszor illegalban. A ruhamat is egy K5-el koptattam le palyan. Ezen felul tenyleg ugy vagyok vele, hogy nem gyilkolaszom, szepen osszeszokunk. Raadasnak testek alapjan alul eleg doglott, jo kis 4 hengereshez meltoan a blokk, szoval talan meguszom.
Esesem volt boven. Ahogy fentebb mar irtam palyan eldobas gsxr-en, eldoles garazsban fiatalon, pannoniaval/babettaval pedig boven volt helyben eldoles gyerekkent. Ettol fuggetlenul kertem ra bukogombat just in case.
Szerintem en 1-2 evig max nagyon tavolrol fogom tapogatni a motor hatarait.
-
bacus
őstag
válasz csongi #122605 üzenetére
Kamionshop-ból rendeltem többféle matricát, van fehér szegmentált, uv sárga szegmentált, piros szegmentált, uv sárga 5cm széles folyamatos (ezeket aztán mindenhova, mert sose fogy el a 20-25m szalag ), van 2 db talán 5-6 mm széles folyamatos uv-sárga és fehér, ebből még nem raktam fel sehova.
A bukósisakomra pedig csíkos uv sárga piros talán 3 cm széles szalag került.
Nem igen tudom a szabályokat, így a doboz letört sarkaira pl folyamatos sárga került, míg hátsó részére kapott fehéret is. (erre azt mondta valaki, hogy hátra nem szabadna fehéret rakni, de sosem szólt érte senki, meg a kabát és mellényben is van fehér hátra felé..)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Steven #122609 üzenetére
Ez a motor már nincs meg, de nagyjából az eladáskor is ennyi volt rajta. A piros gurtni az csak ideiglenes, és az ott nem a laptopom
A két szgép egyébként nem ugyanaz a képeken
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
-
bacus
őstag
válasz Steven #122611 üzenetére
Kinek a pap ugye.. Én meg csupa fekete cucctól vagyok rosszul, nem is értem minek gyártanak ilyen motoros felszerelést? Én pl így kezdem a vásárlást, hogy ezt és ezt szeretnék, de ha csak fekete van, azt meg se mutasd, mert olyat biztosan nem veszek.
Éjjel megálltam vhol, és jöttek mentek a járművek, mikor erre rávilágítottak fényárban tündökölt
Az új moci fehér, arra biztos mindenhova fehér fog kerülni, meg kicsit visszafogottabban, mert valóban nem szépség díjas, de a hasznossága számomra megkérdőjelezhetetlen !Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Ma kifejezetten arra koncentrálva jöttem reggel dolgozni, hogy van e bármi necces. Egy parkoló autó indult el úgy, hogy tuti nem látott, de elég volt lehúzódni, bár ahogy kikanyarodott bőséggel átlógott a sávomba, majd egy gyalogos átlósan abszolválta a kereszteződést, de türelmesen kivártam míg átér, nem volt mögöttem másik jármű.
Vissza vonom, hogy soha nem történik semmi , egyszerűen csak nem yt -os módszer szerint reagálok, mert dudálva, anyázva kellett volna öklöt rázni, kamerával felvenni és mehet fel a yt-ra ez a kettő is. És ez kb csak 5 km-en..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
A váltókarok ha nem áttételesek hanem direktben a tengelyről jönnek le rücni + megszorítós megoldással azok szabvány méretűek?
Keresgélek a gyárival megegyező formájút jó lenne oda is egy új és szép. Ha már lengővilla is megy fényezésre a lábtartókat meg haver felpolírozza fényesre géppel.
Tudtok boltot / műhelyt ahol gyártanak méretre fékcsöveket? Jó lenne a fém szett előre hátra ha már lent vannak a nyergek(Gyöngyház fehér felni rulez. Még nem tudom de lehet a közepük lesz csak fehér a peremek meg feketék. ) és a legtöbb helyen kintről jönne és a szállítás viszi el a költség több mint felét így....
YSS csillapítók remélem lesznek most is olyan minőségűek mint a robiba szerelt amit apumnak rendeltem...
Tavaszra megújulunk. Lesz még egy hézag + szinkron ( a dyno kit óta elkélne)és a következő 1-2 szezonra halál nyugalommal ülök megint motoron, a Hyosung után fura érzés.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
dellfanboy
őstag
jajj ennek a mokusnak micsoda kameraja van 10:00-nal, hogy egyem a zuzajat a cuki pofijanak [link] kar, hogy o nem tagja a matrai fotosbrigadnak
de az elejen a fickonak jobban felszerelt garazsa van 2 motorra mint nehany magyar
'motorszerviznek", lasd a sok fb mesterteladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Shin Chen
tag
válasz dellfanboy #122620 üzenetére
Köszi a videót!
Szerintem a sport kipufogók szabályozásával, és a DB killer kötelezővé tételével sok bosszúságtól meg lehetne kímélni mindkét oldalt.
-> A motorod nem süketít meg (ha füldugót használsz nem is hallod rendesen, akkor miért ordítson?
->Míg másokat - (akik egyébként miért használnának füldugót?!- sem süketít meg.Mióta visszatettem a gyári kipufogót a Tenerére, sokkal nyugodtabban közlekedek, nem akarnak leszorítani, nem dudálnak rám.
Egy ideje sárga mellényt is húzok.Ehhez kapcsolódóan hozzátenném, hogy pl a Raptor sportdobbal(illegál-Ementes) sokkal jobban kihallottam a motor karakterisztika hangjait, amint a gyári katalizátoros lefojtott dob 'puffogása' teljesen elnyomott.
Most azon gondolkozom hol és hogyan lehetne egy nem kifejezetten sportdobot készíttetni, ami hasonlóan halk lehet akár db killer nélkül is, de mégis hallanám a motorikus hangokat tőle.[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
canniball
nagyúr
válasz Shin Chen #122621 üzenetére
"A motorod nem süketít meg (ha füldugót használsz nem is hallod rendesen, akkor miért ordítson?"
A motor nem süketít meg; a szélzaj annál inkább. Füldugót pedig nem azért használunk, hogy a motor hangját elnyomja; hanem hogy a szélzajt kiszűrje.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Steven #122600 üzenetére
"mentem a főúton mellettem papa mama... kurzolok 50 el erre látom húzza rám a kormányt nem hall nem lát"
Ne ebből indulj ki. Nekem is van olyan idős ismerősöm, aki sajna úgy le van épülve szellemileg, hogy egy kisállat ellátását nem bíznám rá, nemhogy emberek életét. A felesége is elmesélte, hogy fél mellette az autóban. És meghosszabbították a jogsiját...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tboldi
nagyúr
Van egy csomó kép is a lap alján.
És van még pár frissített modell, de azok a lőtéri döglött kutyát sem érdeklik.
-
Geresics
addikt
Most kaptam e-mailben!
Én az ilyeneknek mindig tökre tudok örülni!SENA & INTERPHONE DEVICES WILL BE COMPATIBLE STARTING 2021
Global leaders in Bluetooth® communication solutions for the powersports and outdoor sports markets, Sena Technologies and Interphone are proud to announce a strategic alliance in the motorcycle communication market. The two companies are collaborating to bring a more unified communication network to motorcyclists around the world. Starting in 2021, Interphone products will share Sena’s proprietary communication technology allowing for complete compatibility between existing Sena devices and the new Interphone product line.
Both Sena and Interphone work to make the riding experience better for motorcyclists across the globe. Sena looks forward to a long-term partnership with Interphone allowing even more riders the opportunity to #RideConnected. The first of many Interphone products compatible with Sena’s communication technology will be launching early 2021.
MESH UNITED: A NEW CONNECTION
In addition to original Bluetooth, Sena is excited to be offering top-of-the-line Mesh 2.0 technology to the Interphone product line. With the simple touch of a button, Mesh 2.0 allows for near limitless rider connections, and incredibly fast data transmission for unrivaled audio quality, learn more about Mesh 2.0 here. Thousands of riders use Sena’s leading Mesh 2.0 platform and Interphone users will now be able to experience Mesh 2.0 and effortlessly connect with all Sena Mesh 2.0 users. Sena and Interphone are proud to work together to offer simplified communication to riders, no matter what communication brand they are using.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz GTVili #122619 üzenetére
Köszönöm! Délután átnézem rendesen de az már szimpi, hogy opció a színes. Fekete - fehér mánia na...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shin Chen
tag
válasz canniball #122622 üzenetére
Fogalmazok másképp: Ha a szélzaj ellen füldugót használsz, a motorod miért legyen 'a kelleténél sokkal' hangosabb? A gyalogosok, vagy szegény paraszt aki az ágyában alszik teszem azt szombat délután 2-kor nem fog füldugót használni.
Csak próbálok a mértékletesség felé fordulni, az ésszerűséget keresni, hogy az élmény faktor ne vesszen el, mégis a zaj ne legyen észrevehető. Most kezdek motorozni és pont most tiltanák be a szabad motorozást? Nekem úgy tűnik ez az eredeti szellemiséggel homlok egyenest meg...
Valaki aki jobban ért németül tolmácsolná a beszélgetést a két fél között a linkelt (#122620) videóban?~28 percnél
Nekem úgy jön le, hogy a koma azt mondja sokan direkt full gázzal mennek , és bizonyos szakaszokon az lakók már nem bírják. Illetve mi tartja vissza őket, hogy másokat ne zaklassanak?
Itt valami nem ment át, mert a srác hebeg habog, és annyit tud válaszolni, hogy akkor úgy érezné, ő van korlátozva azzal, hogy nem használhatja a motorját szabadon?... Mi van?
-
Szerintem ez egyszerű iskolapéldája a dolognak:
A legtöbb motor normál használat mellett nem zavaróan zajos (pillanatra tegyük félre a gyári dobos sportmotorokat 1+literes nagymotorokat a 100+db miatt ).
Viszont itt jön a csavar: vannak motorok amiken nem gyári vagy herélt dobokal szereltek, és vannak olyan motorosok akik előszeretettel túráztatják a gépet ezzel is felhívva magukra a figyelmet.
Nem kell ehhez motorra ülni, sok ember egyébként is szereti felkelteni mások figyelmét, de mivel jelen esetben a motoros közösség tagjáról beszélünk, nagyobb 'médiaértékű' a felháborodás.
Nem hiszem, hogy bárkinek jólesne, ha más 'gorillamelldöngetése' miatt vonnák felelősségre.
Talán nem ide tartozik, de a munkahelyemen egyes kollegáimmal akikkel jóban voltam megromlott a kapcsolatom mióta motorra ültem, mint kiderült anno volt egy kolléga aki öregbítette a 'tahó motoros' címet. Amióta néha dohányzom is, van aki hozzám se szól... Ennyit a társadalmi elfogadásról .
-
Sajnos Hamari Berkenye voltam, mert füldugós tapasztalat nélkül fogalmaztam véleményt, de újévre nekem is be van tervezve a költségvetésbe egy pro szett.
Eddig sima agybadugós fülhallgató volt 'ideiglenesen', de most már egyre inkább nyomja a dobhártyám...Bocs ha hosszú lett...
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Micsurin
nagyúr
Újabb téli kérdés...
Csak nekem marja ki állandóan az izzadság a bőrruha nyakát? Ha fehér akkor a ruha nyaka fixen elkezd hámlani az első szezon végére full mindegy mennyire takarítom és bőrápolózom.
Lehet ezeket házilag javítani? Esztétikusabb lenne ha rendben lenne a festés és nem foltosodna / kopna hámlana le.
Fessem újra bőrfestékkel vagy lehet kéne varratni oda valami szövetes anyagot?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
Shin Chen
tag
válasz Topiccsendőr #122631 üzenetére
Nem ismerek rá jobb szót, magának a motorblokknak a hangja kevésbé hallatszik a 'csendes' gyári katalizátoros kipufogóval, mint a nyitott dobbal.
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
bacus
őstag
válasz Geresics #122627 üzenetére
Én tavaly cseréltem noname kínairól egy interphone-ra (Avant). Kifejezetten bosszant a hír, hogy majd cserélhetek megint Nekem az lett volna a nagy öröm, ha a mostani készülékeket is szoftveresen fel tudták volna okosítani erre a MESH hálóra.
Egyébként interphone -k között remek volt eddig is, nemrég - egy szomorú esemény kapcsán - huszon motorral gurultunk le Vingántpetendre, és hárman összekapcsolódva (elöl - én középen -záró ember) végig működött, persze volt mikor megszakadt a kapcsolat, de újra visszajött.. Ennyi motort együtt tartani már feladat volt.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #122634 üzenetére
Én a sena-t nem ismerem, annyit tudok, hogy a motorozzvelunk.hu csapat globálisan cserélt sena-ra, és az R1250GS-ekkel a sena fütyül. Ez elég bosszantó hiba volt, hezitáltak is, hogy mi legyen, vissza az egész, vagy csak keveseket érint, végül maradtak a sena-nal, ha jól emlékszem.
Az interphone viszont nehezen mozdul bármire is. én decemberi vétel után rögtön jeleztem a hibákat az AVANT -nak, nem is kevés van, azóta 1 db szoftver frissítés volt, azóta magyarul is tud, de a hibák MIND maradtak. Simán el tudom képzelni, hogy nem lesz ilyen kütyü, hanem jó az ahogy van, vedd meg az újat..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
canniball
nagyúr
válasz Shin Chen #122629 üzenetére
"Ha a szélzaj ellen füldugót használsz, a motorod miért legyen 'a kelleténél sokkal' hangosabb?"
Attól függ hogy érted, hogy "kelleténél sokkal"; ha úgy, hogy eleve minek a sportdob, akkor azért, mert (bár sokan vitatják, de akkor is igaz, hogy) a dugóban a sorok között előrecsorogva igenis van haszna."A gyalogosok, vagy szegény paraszt aki az ágyában alszik teszem azt szombat délután 2-kor nem fog füldugót használni. "
Attól hogy sportdob van fent nem kell mindenhol tiltásig húzni."...a munkahelyemen egyes kollegáimmal akikkel jóban voltam megromlott a kapcsolatom mióta motorra ültem... Amióta néha dohányzom is, van aki hozzám se szól..."
Ez a kollégáidat minősíti; akinek ilyen a felfogása azzal jobb is kerülni a kontaktot. Persze ha közvetlen kolléga akivel együtt kell dolgozni akkor gáz a helyzet, de ha nem erről van szó akkor seráránts![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
GTVili
tag
válasz vendingo #122640 üzenetére
Én vagy rászánom az időt, és viszek váltóruhát.....vagy csak a farmerra kapom fel a térdvédőt. Váltócipőm van bent....a többi (dzseki,bukó,kesztyű) meg úgyis ugyanaz....azokból amúgy sem engedek. 25 év alatt nem mentem pár kilóméternél többet védőfelszerelés nélkül....
A dögre meg aztán pláne föl nem ülök anélkül.... -
Topiccsendőr
addikt
válasz Shin Chen #122629 üzenetére
A "koma" azt mondja, hogy amikor valamelyikojuk elindul, akkor az mindig nyelgazon teszi, es hogy esetleg van valamilyen mentalis hianyossaguk, hogy igy tesznek.
Azt latom, hogy te is nagyon a masik vegen vagy a velemenynek, mert nem hebeg-habog, hanem felkurja magat, ha valaki elkezdi sertegetni, ami ugye varatlan emberi reakcio, egy ilyen helyzetben.Ne varjunk objektiv megkozelitest egy arte- musortol ami motorokrol szol. Ezek gyongyszakkorosok. Nekik egy lantmuvesz eloadasa okoz olyan oromet, mint egy masfajta embernek egy adrenalinfroccs egy sietos elindulasnal. Ezt annak a rendje,modja szerint demonizaljak is teljesen eltevedve. Kb 20 evvel lemaradva sportmotorokat emlegetnek, igazi ven faszok. Szoval igen, direkt igy indulnak el, mivel ez okoz oromot. Ezert veszunk motort. Az emberek tobbsege. Ha ez nem igy lenne, akkor az emberek tobbsege 250 essel jarkalna, kozlekedesre az is eleg.
A kipufogok ott pedig mar nem illegalisak, mivel szarra szopatjak a kedvelt motorosutvonalakon az osszes motorost, igy 99 szazalekukon legalis minden rajta, hogy ne tudjanak belekotni. Ez kozut. Ha van egy legalis jarmuved, amit nem hasznalhatsz a het bizonyos napjain, az objektiven nezve neked mit jelent?
Illetve nem zajszintet hataroztak meg, hanem jarmucsoportot. Tehat a tusszogos sti imprezaval azert meg mehetsz, mert 4 kereke van. Az osztrak rendor multistradak gyarilag nem fertek be egyebkent az altaluk meghozott szabalykeretbe.
Megint a loerokkel hozakodnak, 150 loeros motor utcara, ami termeszetesen sportmotor. Ha tudnak, hogy 208 loeros is van es az csak egy naked bike, joval 100db felett. Nem sport. Felejtsuk mar el ezt a sportmotort. Alig adnak el beloluk. A turaendurok es naked bike-ok mennek a legjobban nemetorszagban.Szoval legyen kitilva a motor onnan, mert zavarja a lakokat. Viszont akkor kerlek jeloljetek ki valamit, hogy akkor hol lehet menni motorral, ha mar megvetted kozutra. Megertem az ottlakokat. De az egesz helyzetet nezd. Nem egyszeru.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Shin Chen
tag
válasz Topiccsendőr #122643 üzenetére
A Mátrában van olyan tábla, hogy "Vigyázz, nem versenypálya."
Ilyen mintára ki lehetne tenni pár tucat helyen, hogy "Pihenő övezethez közeledsz, kapcsolj vissza kettőt és húzd neki, hogy tudja mindenki merre jársz!"
Jaj várj, nem, rosszul fogalmaztam: "Pihenő övezethez közeledsz, kérjük légy fokozottan figyelemmel mások nyugalmára!"
Vajon lesznek rebellis egyének akik nem tudnak olvasni? Kétség sem fér hozzá. De legalább valami kint van, a táblák olvasása a KRESZ-hez tartozik, iránymutató 99.9+%-ban.
Ez csak egy ötlet, tüneti kezelés, az (egyébként nem vitatható mértékű?) zajszennyezésre, legalább azokon a pontokon, ahol kiütközik a dolog.Most már egyre inkább ki van hegyezve a helyzet, egy esetleges megoldás esetén is nehezen csitulnak el a dolgok, hiszen a 'sértettek' és 'felelősök' is rá vannak feszülve a témára.
Próbálok olyan megközelítést találni, ahol nem az jön le, hogy egyik vagy másik oldalon állok szöges ellentétben mások véleményével/igényeivel, mert egyébként mindkét nézőpontot magaménak érzem. Viszont az is igaz, hogy heves indulatok születnek bennem, ha csak arra gondolok: mások figyelmetlensége, vagy inkább kiállhatatlansága miatt engem (és barátaimat) szankcionáljanak.
Nehéz így konszenzusra jutni, pedig nem a motorok vagy hangos dobok ellen vagyok, csak bizonyos kiemelt forgalmú helyen élő, 'velünk szemben ellenségesen fellépő' embertársunkkal szembeni toleranciára kérek bárkit, aki hajlandó a saját szórakozását pár száz méterrel arrébb folyatni.
A munkavédelemben a rezgés, zaj és fény a három legfőbb fizikai kóroki tényező.
A kóroki tényezőket meg kell szüntetni, vagy minimálisra csökkenteni.
Szerk:
Most felmerült a gondolat, ha engedünk a nyomásnak még valaki vérszemet kap, hogy ott is maradjunk csendben ahol egyébként semmi nem indokolja... Ez végső soron csak oda vezet, hogy betiltják a benzin motorokat, úgyis egy elavult technológia, a jövő az elektronyos és hidrogén autóké.[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
vendingo
veterán
válasz Shin Chen #122645 üzenetére
Kompresszorral portalanítsál, majd csatikat széthúz, aztán kontaktspré. Pár éve megcsináltam az enyémmel, csak a fesszab csatiját hagytam ki, szét is égett kontakt hiba miatt. :)
Enyémen 30 éve nem voltak tisztítva a csatlakozók, kegyetlenül néztek ki.
A biztosítékokat se hanyagold el, én azokat is tisztítottam, cseréltem, nem nagy tétel. A régiek meg jók lesznek tartaléknak.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
bacus
őstag
válasz Shin Chen #122644 üzenetére
Szerintem sokkal egyszerűbb a megoldás (legalábbis hazánkban), ahol még NEM szabályos egy csomó kipufogó, db killer és E jel nélkül. Csak a nem akarásnak, nyögés a vége ! Sajnos mi akik szabályokat betartva közlekedünk is megkapjuk a kollektív büntetést.
1. Van ez a Véda rendszer, ami szart se ér így, bár tudom van büntetés, de elenyésző a visszatartó ereje, mindenki tudja, hol kell visszavenni és meddig. Át kell alakítani átlag sebesség mérésre MINDENT. Kaputól kapuig, kaputól 3 lábúig, autópályákon pár mérőpont, azok között. Adott átlag sebesség felett megy a büntetés.
2. zajmérés. Mi nem megoldható? pár helyen ellenőrzés, akinek nem megfelelő, kulcs elvesz, lehet hazatolni a motort. Szerintem 100m után átgondolná, hogy akar e szabálytalankodni, tetszik e neki a hangosabb kipufogó. Még csak büntetni sem kell ! Akkor kapja vissza a kulcsot, ha szabályos mérést produkál. Addig meg megy be egy adatbázisba, online adatbázisba, amit minden véda kapu regisztrál, ha mégis felül a motorra és nem tolja, akkor fél milliós büntetés. (indulásnak)
Természetesen mérni lehetne egy csomó helyen, le kell írni a módozatát, pl autómosókban, odamész, elolvasod hogy kell, leméred és már tudod is, hogy NEKED van teendőd a motorral vagy nincs.A hangosabb kipufogónak 30 éve VOLT értelme, akkoriban mi fiatalok nem üvöltettük a zenét fülesen keresztül, voltak környezeti zajok, amik eljutottak hozzánk. Ma nem látom értelmét, a gyerekeim indulási sorrendje. Telefonon zene, bluetooth kihangosít, vagy ha egyedül van jó a füles, utána a többi... Nekem ne mondja senki, hogy a modern autók zajszigetelésénél lehet hallani a motorok kipufogóját, mert azért ülök autóban is. Akkor hallom, mikor szinte mellettem van ! Ablakot régen mindig lehúztuk, télen-nyáron, ma klímás az autók 99%-a, mikor láttál utoljára leengedett ablakot?
De a rendőrség leszarja, nem érdekli, nem tudja, nem akarja. Elnézi, ahogy a motoros érdekvédelmek birkóznak a helyi képviseletekkel, mintha NEKIK akik egyébként a szabályok betartatásáért felelősek, semmi közük nem lenne az egészhez.
Viszont azt is látjuk, hogy ez a baszogatás SEM biztos, hogy végleges megoldás, hisz a sógoréknál vérszemet kaptak a zöldek.., tehát azokat is le kell kussoltatni, azaz oké, nem mehetnek motorosok, akkor nincs autózás sem. Zavar a büdös? Vége a buszjáratnak is..
A zöldek is mindig csak annyira zöldek, amíg az ő jogaik nem sérülnek.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
vlevi
nagyúr
válasz bacus #122647 üzenetére
Errről a hangos kipuf dologról nekem az a véleményem, hogy nem a kipufnak kellene hangosnak lennie. Arra, hogy balesetveszély esetén felhívd magadra a figyelmet, van egy másik berendezés a motoron. A duda. Az lehet hangos.
De csak azért feltenni egy nyitott csövet a motorra, mert az jó lesz, mert meghallanak, azzal nem értek egyet.
Biztos van a nyitott cső pártiak között is olyan, amikor néhanapján jól jönne, ha nem ordítana a gépük, de mivel mindíg ordít, ezt nem tudják megtenni.
pl. reggel 6-kor a társasházból elindulni marha jó lehet, ha az egész lakópark felébred...
Aki pedig ezt elintézi azzal, hogy leszarom más mit gondol, azokról inkább nincs véleményem. -
fattyu
veterán
válasz vlevi #122648 üzenetére
a hangos dob is olyan ám hogy lehet azzal is nem ébred fel a megye módon kiosonni lakótelepről utcából.
Nekem hangos. Szeretem. de kimegyek faluból úgy hogy nem kaptam panaszt rá. persze ez falu. flex fűnyíró fűrész megy itt nem olyan baszott háklisak az emberek.
csak odafigyelés kell hozzá. és ez hiányzik inkább az emberekből. nem a motorosokból. hanem az emberekből.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
vendingo
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mini-ITX
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Okos Otthon / Smart Home
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs