-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
Csoda, hogy ilyen szép tiszta mindig a Hold?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shin Chen
tag
válasz csongi #122719 üzenetére
FortNine videót csinált az üzemanyag stabilizálókról, én biztos nem vennék ilyet.
De az is igaz, hogy 2-3 hetente rápillantok, simogatom kicsit, aztán elviszem egy körre sétálni
Aki úgy tárolja be télire, hogy legközelebb csak tavasszal veszi elő biztosabb a téli 100as, nem? Lehet hülyeséget írok, csak rémlik, hogy tavaly ilyenkor is szóba került..."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
etnies
senior tag
válasz vlevi #122744 üzenetére
Pedig erről a motorról azt mondják, hogy a legkényelmesebb a világon.
De akkor valakinek ez is kevés. Jó, én ugyan megyek órákat ha kell (tankolástól-tankolásig autópályán pl), de fél óránként nyújtom a lábam egy kicsit, néha fel is állok a nyeregben."önmagam hite vagyok magamban"
-
Shin Chen
tag
válasz GTVili #122753 üzenetére
Igen nekem is a 100-ra esett a választás. Még szeptember végén tankoltam, most így belegondolva, biztos abból is van téli... De nem bánkódom, ez is tökéletes, meg az is lehet elpöfögöm időközben egy egy napsütéses hétvégén.
#122756csongi
Nagy színész az tuti, Hollywoodban lenne a helye"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
csongi
veterán
válasz Shin Chen #122758 üzenetére
Nem ertettem teljesen a szoveget, de a video alapjan sima horganyzott vasat tett bele. Amivel sikerult teljesen erdektelen marketingesre vinni a video szintjet szerintem.
A tanok belseje nem szimpla tuzihorgyany vagy vasboltban kaphato vasaru felulet kezelest kap.
Nalam is van par rozsda potty. Es lesz meg 30 ev mire elerheti a kronikus allapotot.
Ez egy folyamat, nehez megelozni teljes mertekbe.A muanyag tankoknal , majd a jovoben modosulo uzemanyagok is gondot fognak jelenteni.
En mashogy kezelem. Le engedem a benzint belole 2honap utan, azt beontom az autoba. A motorba meg ontok, ujabb 100ast
Telente kb 2*megcsinalom. -
Geresics
addikt
válasz csongi #122759 üzenetére
Hát, én simán megtankolom OMV 100-assal, azt csá.
A KLX április után októberben lett megtankolva, és semmi extra nem volt (leszámítva, hogy itt nagyobb fogyasztás jött ki, de voltunk Piliscséven, szóval az összkép árnyékolt)!
A Pegasoval ugyan ezt szoktam, és több hónap állás után is pöcc-röff...Szóval szerintem lehet szórakozni Spurival, meg szórakoztatni magunk leengedéssel, csak épp tök felesleges!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz csongi #122759 üzenetére
Van erre egy kétkomponensű bevonat. Csak kell hozzá egy betonkeverő. Össze kell törni pár üveget és beleönteni az üres, leszerelt tankba. A tankot bele kell gumipókozni a betonkeverőbe, aztán had forogjon. Ha az üveg fémtisztára csiszolta a tank belsejét, akkor ki kell önteni. Ki kell pucolni a maradékot, majd egy segédanyaggal (a kétkomponensűhöz adják) zsírtalanítani kell a tank belsejét. Aztán mehet bele a kétkomponensű. A tank nyílásait le kell dugózni és mehet vissza a betonkeverőbe, ami megszilárdulásig forgatja a tankot a folyadékkal, hogy egyenletesen terüljön szét a belsejében. Aztán dugó ki, várás a teljes száradásig és mehet bele a benya.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
etnies
senior tag
válasz V.Stryker #122763 üzenetére
Gondolom az a garantált minimum. Én nem akarok beleszólni a témába, mivel a téli elrakás sosem érintett igazán, de az tuti, hogy adalékot sosem tennék a benzinbe, mert igazából senki nem tudja, hogy mit csinál, miből van, hogyan reagál a benzinben megtalálható adalékokra.
Ha eltenném a motort, akkor valami nagy oktánszámú prémium benzint raknék bele és kijáratnám a karbiból, ha karbis motorom lenne."önmagam hite vagyok magamban"
-
csongi
veterán
válasz Somatom #122762 üzenetére
Igen létezik hozzá. Addig jó, amíg nincs túlságosan elvékonyodva a felület. Volt már javított tank, és eresztett a kezelés után. Mint kiderült apró lyuk lett, a felület tisztítás után.
De nekem még addig nagyon sok idő fog eltelni.
#122760geresics
Mivel fedett helyen van csak, és fűtés nincs, így a páratartalom egyenlő a kintivel.
Mikor fűtött helyen volt, nem xaroztam ilyennel
#122764etnies
Az sem az igazi . A pára ugyan úgy oxidálja belsejét. ha csak felteszed a karbit a polcra, egy év után takaríthatod
De a Német benzinnel ekkora szopás nincs.
Azzal vettem a motort, 6 hónapnál öregebb volt benne. Tiszta, nem volt kicsapódva víz, és a karbi belseje patika. Szerviz könyv szerint sosem nyúltak hozzá a 17 év alatt. -
canniball
nagyúr
válasz tboldi #122745 üzenetére
Nekem "zselés" Banner volt a gépben mikor megvettem, télre sosem vettem ki és nem töltögettem; ősszel/tél elején betoltam a motort a (fűtetlen) garázsba, tavasszal kihoztam és pár tekerés után indult is. A (nálam eltöltött) 4. szezon elején kellett csak tölteni, az 5.-nél cserélni. Nem tudom mennyi idős volt az akksi amikor hozzám került, de még ha új is volt szvsz ez akkor sem rossz teljesítmény. Úgyhogy most megint ilyen van benne.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
bacus
őstag
válasz csongi #122766 üzenetére
Az E0 -s benzin nem, vagy alig romlik. Régin csak ilyen volt, ezért van, hogy 50 éve a pajtában lévő motorokat napfényre hozva indul.
De ma már nics E0-s benzin, illetve az ország tartalékai gondolom abban vannak, no meg a pajtában lévő motorok mennyisége is véges Ezek a benzinek még adalékot alig tartalmazhattak, de azt se felejtsük, hogy 86 oktánosok volt az alap benzin, a prémium meg 92-es. (Pl tegnapi Ötvös Csöpi az Áfor kúton jól tele rakatta a mercit mielőtt felrobbant )
Plusz adalékokkal vigyázni kell, mert bármi benzin amit kapsz a kúton az már adalékolt azon ilyen "házi" hozzákevergetéssel javítani sztem nem igen lehet vagy nagy szerencse kérdése.
A karburátoros motorok jóval érzékenyebbek a téli tárolásra, mert magában a karbiban is áll a benzin, illetve párolog. A legjobb amit szerintem tenni lehet, hogy időnként beindítja a tulaj, járatja amíg át nem melegszik minden, esetleg megy is vele, mert ez jó a guminak, csapágyaknak, teleszkópnak is, a tankot telerakja, majd megint el lehet rakni 1-2 hónapra.
A városokban kis hazánkban az elmúlt 20 évben nem volt igazi tartós tél, szerintem igazi téliesítésre nincs szükség, mindig van egy pár melegebb nap.
Csak emlékeztetőül idén január 1-én az onroad szezon nyitóján 7 fok volt, száraz utak, stb.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
pakfong
tag
válasz bacus #122768 üzenetére
Én is mindig ezt mondom, télen is nyugodtan lehet gurulni, amíg át nem melegszik a rendszer. Évek óta nincs hetekig megmaradó hó. Csak hát ugye ehhez be kell öltözni, téli motoros felszerelés és stb.
Az egyhelyben járatást én nem igazán szoktam javasolni. Többet árt, mint használ szerintem.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
etnies
senior tag
válasz pakfong #122769 üzenetére
Én folyamatosan használtam a motort 0 fokig, amig Magyarországon laktam. Csak akkor buszoztam, ha hó-jég-sózott út volt. Emlékeim szerinte a leghosszabb leállás 8 hét volt.
Viszont aki ilyenkor motorozik, annak nagyon észnél kell lennie és nem javaslom, hogy nagyteljesítményű motorral menjen, mert nincs az a gumi, ami ilyenkor betapad rendesen. Egy sima elindulásból is lehet perec, folyamatosan figyelni kell.Pénzben nem biztos, hogy megéri, mert kell pinlock, markolatfűtés és/vagy kormányzsák, meleg kesztyű, hosszú kabát, aláöltözők. Enélkül nem lehet és ez nagy anyagi befektetés egyszerre.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
csongi
veterán
Megrendeltem a Mannol olajat, kíváncsi vagyok milyen lesz .
MANNOL 7812 MOTORBIKE 4-TAKT API SL 10W-40 -
pakfong
tag
válasz etnies #122770 üzenetére
Itt a Bodeni-tó mellett vmikor június vége felé kezd igazán jó idő lenni és tart kb augusztus közepéig. Ezért ha nekem nem lenne téli szett, valszeg elég gyakran megfáznék. Tudom én is, hogy ez nem filléres tétel, főleg egy otthoni keresetből.
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
bacus
őstag
válasz etnies #122770 üzenetére
Egyszerre igen, de mindig kicsit lehet bővülni... meg nem kell mindenből a motoros márka, mert aláöltözőm van jó pár a lidl-ből, és nagyon jók, 2500 volt darabja, ezért 10-t is vettem, két akcióban.. Ebből simán fel tudok venni egymásra kettőt, így még nem fáztam. Decathlonból is öltöznek páran..
A téli kesztyű fontos, meg jól jön hozzá a motoron a kézvédő, meg a kormányfűtés is.Az sem mindegy, hogy milyen messzire mész, munkába járáshoz 10 km távra szinte minden jó.
Nekem nem annyira a hideg az ellenség, mint inkább a sok nyálka, nedvesség, latyak. Én abban nem megyek.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #122777 üzenetére
Elvileg nem meghúzásnál, hanem kilazításnál tört el, szóval rohadtul benne lehet a csavar, vagy belerohadt, vagy nem is tudom...
A szerszám jól néz ki, veszek egyet, megpróbáljuk! Mi a neve?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
Ezzel ezt nem veszed ki , ugyanis először meg kéne fúrni. (a kereszthornyú csavarok kiszedésénél alkalmazzák, mikor a rossz bit fej szétnyalja a csavar fejét)
Egy ügyes kezű Gabi bácsit kell keress, aki erre ráhegeszt egy csonkot, arra anyát amivel ki tudod tekerni.
Érdemes lesz kicsit melegíteni a környezetet, hogy meginduljon.Az autómba gumis már tört bele csavart, azt ezzel a módszerrel vették ki, fogtam a fejem, mikor beletört, hogy na ez most jól kibaszott velem, de kb 5 perc alatt kivették.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz bacus #122779 üzenetére
nekem még az fordult meg a fejemben, hogy fúratok bele egy fordított menetet, és egy fordított menetű csavarral szedem ki, de kizárt dolognak érzem, hogy a lengőkar levétele nélkül ezt meg udná bárki is csinálni, ezért is kérdezek inkább.
A környezet melegítése jó ötlet, de nem tudom, hogy az alumínium lengőkar, és a feltételezésem szerint benne lévő menetes hüvely, amibe a csavart kell betekerni, azok hogy viszonyulnának ehhez?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #122780 üzenetére
Ezzel bármit is kezdetek sokkal jobban jártok ha kiveszitek a kart. Tipikus eset mikor próbálsz menteni kb 20 percnyi munkát de sokkal tobb fejfájás lesz a vége.
Van ott azért anyag, szerintem is meg lehetne próbálni kihajtani.
Edit.: Megnéztem az első emlék volt jó az alu jobban tágula melegítésegy próbát megér...de mielőtt neki állnék bármivel finoman egyező méretű csövön keresztül megütném, ha beoxidált talán sikerül moccantani rajta és könnyebben akarodzik majd kijönni.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz Geresics #122778 üzenetére
Ha lazitasnal, akkor sanszos, hogy ossze egett a csavar az aluval. Horganyzott feluletu csavar kemiai reakcioba lep az aluval, ez gyari csavar lehet? Azert azoknal oda figyelnek a feluletkezelesre. A rozsdamnetes meg igen puha, igaz az nem egne bele.
Pont sikba szakadt el. Ezek a szereles szepsegei. Innen szep nyerni.:).Hegeszteses megoldassal hatha kijon. Egyoldalon lehet hegeszteni csak. Talan egy anyat oda lehet heftelni.
Szar helyen van. Meg lehet furni egyaltalan?
Ha igen, akkor a csavarkiszedovel erdemes probalkozni. A Hegesztes lehet osszefrocsogi a feluletkezelest.Balos csavarral szivtam ket napot. :).
A kompresszorba a fotengelyt balos csavar fogja bele. Sehol nem kaptam csavarboltba. A vegen Visszapillanto tukor csavar lett a megoldas.
A szemet Olasz Aprilianak pont megfelelo a csavrja. :D -
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #122780 üzenetére
Nem kell levenni a lengokart. hatso tengelyt a kerekkel kiveszed, es elerheto furoval.
Egy 6os csavarba azert olyan eros csavart nem tudsz belefurni, tehat ha meg van rohadva, azt 6 osnal kissebbel sztm nehez lesz kivitelezni, az is szakadni fog joval elobb.Kontraanyat fellazitottad elkezdted csavarni, es eltort a csavar, meg se mozdult?
Eloszor is az osszes csavarlazitot szord ra. Azzon benne orakig. Melegites jo otlet, 100 foknal jobban alut nem melegitenek, de nem a persely miatt, ha van olyan benne.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
hugi0
őstag
válasz Geresics #122780 üzenetére
Persuader altal ajanlot termek nekem is van - nem erdemes venni, hiszen tobbet nem akarod hasznalni.
Beugrasz Bekasmegyerre es viheted ha megtalalom.
(privatban irok mobilszamot)
- ugyanis en sem akarom tobbet hasznalni, ezert valahol valamelyik fiok legalso legtaso bugyraban kellene lennie.persuader !
Megoldas lehet nekem a 10W30-as olaj (10W40 helyett) ?
Mint emlitettem eleg alacsony a hutoviz hofoka (50-75), most hogy mar 5°C alatt is van a homerkseklet.
Az olaj hofoka sem igazan megy 60 fole (a kepen lathato meresi ponton - olaj toltonyilasban - kb 3-4 centit belog a homerofej)."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Micsurin
nagyúr
válasz hugi0 #122784 üzenetére
A főnök pécsi. Drágább neki a kör az Adventure-el mint egy készlet.
Mondjuk ráér, nincs éppen napelemes idő!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
-
#14787072
törölt tag
válasz dellfanboy #122787 üzenetére
Ááá, az a villanyszerelők jele.
-
bacus
őstag
válasz hugi0 #122784 üzenetére
Mire kell megoldás? A számok jelentését az olajon tudod? A W előtt a hidegre vonatkozó adat, utána meg a melegre. Ez a skála minél szélesebb, annál több hömérsékleten megfelelő az olaj. Ha sokat motorozol (és hidegen indítasz) akkor a 10W helyett érdemes lejjebb menni, mert az 5W segít, de ha a most használt olajad tudja a 40-t melegen, akkor nem lesz nála jobb a 30-as! Viszont ronthatsz vele.
A Dl650-be mikor eljött az olajcseréje, a motorszerelőket oktató motorszerelő barátom tanácsára kipróbáltam az Ani 10W60-t, és utána már CSAK azt használtam. Pedig a v-strom első generációja se volt soha túlmelegedve, pl az olajhűtőt a későbbi modellekről levették, mert nem volt rá szükség. A barátom is használt ilyen olajhőmérőt és alig megy fel 60 fok fölé még nyáron is, télen meg 40 fok körül mozgott, ezért pl a 2005-ös évjáratú modelljét átalakította a későbbi modelleknek megfelelően olajhűtő nélkülire. (az olaj itt a vízhűtőben kapott egy külön kört, így hamarabb felmelegedett és egyenletesebb volt az olaj hőmérséklete.
Az előzőleg használt olaj 6e km után (pedig szerintem motul 10w40 volt) nem látta el jól a feladatát, pl a váltó eléggé recsegős lett, a színe és állaga sem volt hasonlatos az újkori olajéhoz. Ellenben ez a 10W60 8e km után is sárga maradt, a váltó sem recsegett, nem ette az olajat, szinte nem akartad elhinni, hogy már túl vagy 2e km-el az ajánlott csere perióduson.
Pedig a 60-as meleg értéket látszólag semmi nem indokolta és mégis (nekem) sokkal jobb volt.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz hugi0 #122784 üzenetére
Felesleges. Nem lesz jobb. Maradj az előírtnál.
Vagy ez a tervezett üzemi hőfoka a gépnek, vagy hamar nyit a termosztátod.
De a 75fok, nyitott idommal, és plusz 5fokba nem rossz szerintem.
Nyári melegbe városba biztosan lesz az melegebb is, egy ércesebb szupermoto mód használatkor.Ahogy elnézem az elrendezést, és a blokk mérete sem kicsi a kép alapján a 250ccm-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hugi0 #122784 üzenetére
Gepkonyve szerint rakhatod bele.
Sztm nem lesz vele problemad, uvegelni ugysem szoktad. A melegoldali alacsonyabb viszkozitas miatt a hidegoldali is lejjebb megy, azonos jeloles eseten is.
Kisse alacsonynak tunik az 50 fok. Ha hideg idoben ez a max, akkor vagy a hofokmerot, vagy a termosztatot meg kellene nezni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #122789 üzenetére
Nem szeretnek mellyebben belemenni, de egyaltalan nem ertek egyet sem a valasztott olajjal, sem a szempontokkal :D
Az olaj szine nem mutatja az olaj minoseget. csupan markat irni api osztaly es jaso szabvany nelkul sajnos hasznalhatatlan informacio. De igazabol a bol be be kozlekedesnel tokmindegy mit rak bele az ember. Szoval jo valasztas :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #122793 üzenetére
Nem baj Én a 30 éves motorszerelői tapasztalatnak hiszek. Eddig bármit amit mondott az úgy volt, bejött. Ha ma bemész egy motor szervizbe a fele ismeri a nevét, a másik fele nála tanult Ha neki jó volt a motorjába, nekem is jó. (egyébként ott a link, mit kellett volna még írni? Persze elütöttem a márkát mert Eni, nem Ani... LINK )
Érdekes ez az A-B -be közlekedés, mert mikor nem az? Na igen, az egy napos túrák inkább A-A -ba, csak közte van 3-500 km
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #122794 üzenetére
Nem a linkelt olajra ertettem, hanem amihez hasonlitottad.
Siman motul-t irtal. Van par motul olaj a markan belul.
De amugy barhol, ahol az ember olvas velemenyt olajakrol, csak markakat irnak, holott egy markanak nem csak egy olaja van. Semmi ertelme csak markat irni.Es mindig a kapcsolasi erzetre panaszkodnak, nem arra, hogy az olaj nem kente az alkatreszeket. Ez pedig altalaban adalekolas a kuplunghoz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #122795 üzenetére
ok, igazad van, de nem tudom mi volt benne, mert amikor vettem (kereskedőnél, de használtan), akkor ők lecserélték. (valamire, ami szerintük jó volt), szerintem meg (utólag persze) nem !
"kapcsolasi erzetre"
Nemcsak éreztem, hallottam is. , de mindegy, nem szép szidni, főleg, hogy azt se tudom mi volt benne, szóval igazad van. Amit akkor beletöltöttek az szar volt. Alig vártam az olajcserét, ennyi. Ez az Eni -vel a rá következő 30e km-en sosem volt, sőt mikor eladtam, mondtam a vevőmnek, hogy figyi megvettem az olajat, oda adom, de még nem kell cserélni, de mikor megnéztem pontosan, hogy mikor kéne, kiderült, hogy már de.Amit szerettem volna mondani, hogy számomra ez azért volt tanulságos (persze nem próbáltam ki 5 féle olajat, hagyatkoztam más tapasztalatára is), mert egy "túlbiztosított" olajat vettem, amit a motor nem igényelt volna, de nekem mégis érezhető volt a különbség.
Mint amikor elmondod az ügyfelednek, hogy neki 16 Giga RAM több mint elég, majd felbővíti 32-re és azt mondja, hogy gyorsabb. Lehet nincs így, de azt érzi...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
hugi0
őstag
válasz Topiccsendőr #122792 üzenetére
Szia !
Ma mar sikerult 85 fole tornazni, annelkul hogy eroltettem volna (85-90 utazo). Az olajhomerom viszont joval kevesebbet kuszott felfele.
Eltakartam a hutoracs egy reszet (Trabant 601 feeling).
Olvasgattam kulonbozo "szak-weboldalakat" es megertettem azt is, hogy 10W utan levo szam 100°C-on mert viszkozitasi besorolas. Ezek (es a fent emlitett tenyek) es a forumon leirtak tudataban, mar nem is aggodom anyira, hogy nem felel meg az olaj egy kicsit alacsonyabb homerksekleten.Bacus !
Ugyan sehol nem irtak, de logikusnak gondolom: alacsonyabb viszkozitas mellet az olaj filmretege minden bizonnyal vekonyabb lesz.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz eleg az a vastagsag a te altalad hasznalt gepben.dellfanboy !
Csak egyedi darabok, szemelyreszabottan.
- mindenkinek garvirozzuk a monogramjat.
TE beszel jo nyelv nemet ? - lakol kozel Bp. ? Hilfe ME !
Ha igen kerlek irj ram privatban.Micsurin !
Igen - assszem pont veled kevertem ossze.
csongi !
Nem tartom kizartnak, hogy nincs vagy "kikapcsoltak" a termosztatot.
Azt tudom, hogy nyaron csak 1x kapcsolt be a ventillator, amikor az autosokkal egyutt araszoltam.
- dolgozni kellet menni, de nem volt kedvem."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #122719 üzenetére
Nem láttad a FortNine videót ezekről a löttyökről?
Látom Sincsen már írt rólazolee
A Caberg Duke II-ről mondottak igazak. Nagyo kényelmes, imádom, de nekem zajos. Bár motorfüggő is. A Varadero-n hangos nagyon, 80 felett már kellemetlen (persze elviseltem én ). CBR-en 130-nál se volt gondom vele, bár őszintén, nem a zaj volt a legfőbb gondolatom abban a 10 percben.geresics:
Ilyen nekem is volt, de már így vettem a motort, az 50-es kínait. Nekem segített a beragadt csavar kiszedőszett.De először én is hegeszteni akartam, de az nem sikerült. -
zgospel
őstag
válasz bacus #122796 üzenetére
"Mint amikor elmondod az ügyfelednek, hogy neki 16 Giga RAM több mint elég, majd felbővíti 32-re és azt mondja, hogy gyorsabb."
Ha 1x16 gigás modul volt bent, majd lett belőle 2x16 akkor a dual channel miatt gyorsabb lett. Akár jól is érezhette az ügyfél. Az 1x16-ot 2x8-ra cserélve is megjött volna a hatás.
szerk: kivéve ha eleve dual modulról volt szó persze."Ha ma bemész egy motor szervizbe a fele ismeri a nevét, a másik fele nála tanult"
Ilyenkor miért nem írtok neveket, titok? A múltkor a márkaszerviz neve volt titok, ahol fülre ellenőriztek szelephézagot. Nem értem[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
bacus
őstag
válasz hugi0 #122797 üzenetére
"filmretege minden bizonnyal vekonyabb lesz."
én nem is raktam bele 5W30-t. A hideg indításnál egy autónál minuszokban nagyon sokat számít, tipikus japán autóknál már láttam, hogy 0W20 volt az előírás, illetve odaírták, hogy milyen üzemben. (hosszú autópályaüzemben jó volt az 5W-s olaj)
"Azt tudom, hogy nyaron csak 1x kapcsolt be a ventillator, amikor az autosokkal egyutt araszoltam."
A termosztát nem véd a motor túl melegedése ellen !!! A túlhűtéstől viszont igen.
A termosztát meghibásodása illetve, hogy mit okoz, az attól függ, hogy milyen állapotban hibásodik meg, ragad meg.
Zárva van, akkor a motor nem hűl, még fel is forrhat, ha viszont nyitva van (vagy ki is veszik, gyakran csináltuk ezt régen skoda, dacia időben), akkor lassan, vagy egyáltalán nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor, ezzel megnő a kopás, a fogyasztás, stb.
És persze van a "nem bele való" hőértékű, ami későn nyit vagy korán nyit..., ami nem rossz, hanem nem oda valóSajnos a motorok többségén nem látni a hőmérsékletet, illetve annak az ingadozását. Pedig a termosztát működése egy rendes analóg hőmérőn jól leolvasható volt.
Normál felmelegedésnél zárva volt, majd nyitott, de a nagy hűtőkör ráengedésekor lezárt, majd megint nyitott, a műszeren ez látszott, ahogy szépen beállt a megfelelő hőmérsékletre.
Ma már talán autókon sincs ilyen.zgospel: nem titok, de nem publikus !
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen