Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    A fenti postok okán javaslom nézegetni a Mo. térképet! :D Nem csak Budapestből és az agglomerációjából áll az ország. Sőt, akár a világtérképet is..
    De most komolyan, néhányotok úgy ír róla, mint ha tényleg nem lenne azon kívül élet. Mint ha ténylegesen egy jobb környékű vidéken nem lehetne megoldani mindent, az egyről a kettőre jutást, a kikapcsolódást, a gyerek taníttatását, hobbyját..
    Megy a bosszankodás, a másik hibáztatása, a végtelen primitív agymosásnak és a propagandának köszönhető nevetséges szűklátókörű okfejtés és mutogatás..
    A totálisan vidéki, Bp.-n csak fősuli alatt élő polgári meglátásom, h a fővárosi dugó enyhítése, megszüntetése egy piszkosul komplex, összetett, a politikán felül kb. az ország összes lakosát érintő helyzet, aminek a tényleges kivitelezésére, véghezvitelére vajnyi esély van.
    Ahogy leírta valaki fentebb is, a mélygarázsok nem jelentenek megoldást, mert oda ugyanúgy el kell jutni, attól az autóforgalom nem csökken. Egy részből városvezetés felelőssége, feladata, h a tömegközlekedést minél jobban fejlessze, minél több P+R parkoló alakuljon, minél több kerékpárút (igen, talán az elektromos autók elterjedését mostanság látványosan támogatják és egyre több is fut, ha már dugó, legalább a nagyvárosi szmog ez által is csökkenthető) és ezek tényleg okosan, összehangoltan kivitelezett cselekvések legyenek.
    Persze ezek mind hangzatos dolgok, viszont baromi sok minden befolyásolja, kezdve az anyagi forrásoktól, a területéi adottságokon, lenyúlt pénzeken át, az aktuál politikai hangulaton keresztül, minden.
    Emellett a fővárosi és oda napi szinten bejáró fejekben kellene valahogy átkapcsolni a megszokás, kényelem, nekemezjár alapú naponta autózás tényét.
    Innen vidékről és havi 1-2x Bp.-re utazva én azt látom, h egy csomó alternatíva van, ha a családból legalább az egyik szülő (mert a másik viszi a gyerekeket) nem autóval járna be (vagy csak P+R-ig) az év x időszakában, már történne valamilyen előrelépés. Ebike-tól kezdve, közösségi közlekedésen át, robogó, motor, tényleg vannak alternatív, dugót nem elősegítő megoldások. De ez sose fog megtörténni, mert ha a szomszédból mindenki külön autóval jár, mi is úgy fogunk.
    Plusz, az aktuális kormány feladata pontosan ugyanúgy a vidék fejlesztése is (infrastrukturális, oktatás, minden..), az országban a közel egyenlő bérezés elősegítése pl.. Meg kell találni a közel egyenlő lakosságeloszlást, ami már évtizedek óta nem megy és probléma. Ezért van rettenet magas belső migráció. Kelet, Észak-Kelet, Alföld falvai lassan megszűnnek létezni, Bp és agglomeráció követhetetlen mértékben duzzad, Nyugat szintúgy. Nyilvánvaló, h 1-1 környék, város útjai ezt nem bírják el. Sem fizikailag nincs mód a bővítésre, de ha lenne is, szerintem nem elvárható és nem is teljesíthető, h erre néhány éven belül konkrét megoldással rukkoljon elő bárki is.
    Itt felénk is tökéletes példa Sopron (mi nem ott lakunk, falun alatta), egyszerűen az a város nem erre az embertömegre lett tervezve, mint ami betódult az utóbbi 4-5 évben. Folyamatosan beállnak a bevezető útjai, a határ - elkerülő szakaszról nem is beszélve.
    Tehát, összegezve, meglátásom szerint a dugók a fejlődő városokban, fővárosban jelen lesznek, és egyre erősebben. Lokális megoldást belátható időn belől én nem látok. Emberek tekintetben viszont igen, a tényleges vidékre költözést. :)

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák