-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz JoinR #137349 üzenetére
Lehet, hogy igazad van. Az Imperiale-n éreztem a spórlást, ezen nem. Pl. az imperialenál k.rvára hiányzik az első telóról a gumi harmonika. Akkor az is pl nagyon adná, de azt lespórolták, pedig vagy 500 forintjukba lett volna.
Ennél úgy éreztem ,hogy benne van az anyag.SH300-baz... egy RE sose lesz Honda. Másrészt, szerintem ott még nincs Euro5 és 25-27LE vs 20LE, 160kg vs közel 200kg és már ki is jön a különbség. Nem is állítottam soha,hogy pariba lenne a Hondával. De 2 misiért szerintem hozza azt, amire ki van találva. A retro-t, a robosztusságot.
Ha most felmerülne, hogy induljunk keresztül a közelkeleten át az orosz sztyeppéken a világ kietlen f@szára, akkor gondolkodás nélkül az Enfieldet vinném, mint az SH300-at. Ha viszont az lenne a feladat, hogy a legolcsóbban beingázni reggelente 25km-t a gyorsforgalmin, akkor meg nyilván SH300. Helyén kell kezelni szerintem mindent.
Most amúgy megnéztem az SH350 árait és ugyanannyiba jön ki. Ott mondjuk van LED-es fényszóró, meg egy csomó műanyag.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
CortezX
aktív tag
Üdv! Van esetleg köztünk aki Super Ténéréről váltott Tracer 9-re? Anno ezek közül a Ténéré mellett döntöttem (2 személlyel hosszabb túrák miatt), de a következő években úgy néz ki max 1-1 hosszúhétvége fog beleférni. Ezért gondolkodom a váltáson, egy könnyebb, sportosabb, melóba ingázásra és alkalmi túrákra is bevethető motort szeretnék. Az offroad továbbra sem vonz, a 2 henger pedig 20e km alatt sem lett a kedvencem. A 188 cm magasságomhoz vajon mennyire lehet kényelmes a 9GT?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #137351 üzenetére
A telorol a gumharmonika? :D az sporolas?
A kollegam evente csereli a gumicsoveket azon a royal enfielden, az osszes repedezik, es 2 even belul kilyukad a kartergazelvezeto.
Annyira sok kmt meg nem tudott belerakni, hogy valami szethulljon, mert van mellette vagy 10 motorja.
De legutobb buszken meselte, hogy megelozott egy bmw gs csoportot vele. Nem azert, mert annyira jol megy, hanem mert a gs esek mar neki is zavaroan lassan mentek. Egy royal enfielden zavaroan lassan. Azert ott van baj. Es megveszi a csucs tura bmw t. Egy vespa gts 300 mar sok lenne nekik, miert nem olyat vesznek ezek, nem ertem :D[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #137356 üzenetére
A GS-es egy külön állatfajta.... már bocs....
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #137356 üzenetére
Máshol is látszott na, de itt a royalnál nagyon erős a korrekt klasszik vonal. Pont ma beszéltem faterral, régi motoros, de évtizedek óta letette. Átküldem a videót, képeket neki tegnap és ma felhozta, hogy tökre tetszik neki, pont neki való lenne egy ilyen.
Gondolván rátok, mondom neki, hogy de hát itt a honda sh300, japán, jobban megy, ugyanannyi. Oszt azt mondta erre, hogy hagyjam őt békén ezekkel a robogókkal, ő azokat nem szereti, de ilyet pont el tudna képzelni, hogy szépen lassan elmotorozgat vele horgászni meg az ügyes bajos dolgaira.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #137360 üzenetére
Sztm erre a celra egy levegos 125-250 es egyhengeres regi japannal olcsobban kijon. Kb ugyanannyit kell szerelni egy 20-30 eves japant mint ezt.
Gn 250 es 17 loerovel ugyanez a szint.
Nalunk 800-2000€ kozott megy, altalaban 40 es 15 e km el.
Az olcsobbaknal termeszetesen karbiba rohadt benzin van, meg ilyenek.
Es a legjobb, hogy el lehet scrambleresiteni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
CortezX
aktív tag
válasz dellfanboy #137359 üzenetére
Az megint egy másik kategória szerintem. A Tracer kifejeztten tetszik, árban is korrekt, akár még egy újra is beneveznék ha jó áron elmegy a Tenere. Elsősorban hosszabb távú tapasztalatok érdekelnének (kényelem, szévédelem stb) azoktól, akik hasonló túraenduroról váltottak.
-
Mentolka
senior tag
válasz CortezX #137364 üzenetére
Csak egy fél óra próba erejéig ültem Traceren. Én 100kg felett vagyok, asszony átlag súlyú, mindketten 178cm magasak vagyunk. A Yamaha kicsi volt kettőnknek, helykínálat és teljesítmény terén is. Egy személlyel fickósnak mondanám. Felszerelés tekintetében asszem kell rá költeni az alap kivitelhez képest egy-két dologra.
-
veterán
Ahol autókra végeznek eredetvizsgálatot, ott motorkerékpárokra is meg szokták csinálni?
Elég húzós lesz a timeline, mert szombaton jövök haza nyaralásból, hétfőn vinni akarom eredetvizsgálatra (nem tudom hova), aztán kormányablakba átiratni, aztán még le kell vele tolnom azon a héten 4 forgalmi alkalmat + egy vizsgát szombaton.
És még telefonos tartó is kell rá hogy eltaláljak bárhova. De legalább a parkolóhelye megvan.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Oppenheimer #137367 üzenetére
Intézd mihamarabb az eredetiségvizsgát, mert ha oda nem kapsz időpontot, borult minden terved.
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással
-
bacus
őstag
válasz GTVili #137357 üzenetére
Mert rajtunk nincs bizonyítási kényszer.
Két féle motoros van, az egyik mellett már elment egy GS, amikor azt gondolta, hogy azt a kanyart már nincs ember aki gyorsabban bevenné, a másik motoros pedig az, aki a fentieket pillanatokon belül megtapasztalja.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Des1gnR
őstag
válasz Oppenheimer #137367 üzenetére
Nekem Kecskeméten a Magyar Autóklubnál csinálták, időpont nélkül bevittem és 1 óra múlva eljöttem.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
GTVili
tag
válasz bacus #137369 üzenetére
Végülis... így is fel lehet fogni...
Azért amikor egy 100-as kanyart 40-el, nulla dóléssel abszolvál, vagy teljes "harci" díszben, oldaldobozokkal pilinckázik az autók között..... vagy éppen a parkolóban borítja magára a motorját, mert nem ér le róla rendesen a lába....
....én csak mosolygok...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Oppenheimer #137367 üzenetére
Én mindig az eredetvizsga10ker.hu -nál csináltatom. A faszi 10 perc alatt meg szokta csinálni. Volt,hogy csak előtte nap szóltam oda. Ha BP-i vagy, akkor tudom ajánlani, csak ma beszéld le vele.
Telefonos tartóval meg ésszel... valami rezgéscsillapított cucc legyen, egyébként eséllyel intessz búcsút a teló kamerájának. Én pl ezért nem is teszem fel. Marad az olcsó xrider motoros gps.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
bacus
őstag
válasz #14787072 #137375 üzenetére
Értsd már a viccet.. Miért kell beskatulyázni bárkit? Minden GS-es ilyen? És akkor csodálkozik vki, hogy ilyet írunk?
A többség egyébként se ült, ment ilyen motorral. Van egy 75 éves faszi, aki az elmúlt 10 évben azért kilincselt, hogy akinek már nincs vstromja a vstrom klubban, azt ki kell rakni. Idén vett egy F700GS- t, ami még messze elmarad az összes fiatalabb és nagyobbhoz, de már megkövette magát, hogy mennyivel jobb a fék, futómű, fogyasztás, vezethetőség. Előtte 3 vstrom, még előre honda goldwingje volt.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz #14787072 #137375 üzenetére
"Láttam én már Ducatist, aki külső íven előzött GS-es csapatot......"
Fent van yt -on, ahogy egy tuningolt mz-vel elöz végig valaki mindenkit.. Egy jó motorral nem akkora szám, de egy mz-vel, az igen.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
-
GTVili
tag
válasz bacus #137377 üzenetére
Sajnos a helyzet ennél bonyolultabb. A GS-esek inkább valahogy saját maguk által skatulyázódnak be.....
Ez többnyire nem is magáról a motorról szól, sokkal inkább az azt körülvevő jelenségről ill. az emberekről. Fontos megjegyezni, hogy az egész, márkától függetlenül kizárólag a nem megfelelő motorválasztásról szól......
Ebben (is) azért jár az élen a GS, mert okkal vagy ok nélkül, olyan rohadt nagy a hype körülötte. Mert a GS a legjobb....stb...
Ha nem tudsz motorozni sebaj a GS megoldja helyetted.... GS-esnek lenni kiváltság.
Emiatt is sajnos sok olyan ember megveszi, akinek még Simson sem való...Szóval a GS a szélsősőgek motorja.... vagy expert, vagy világtalan ül rajta...
És igen, az egyik külső íven alázza a GSX-R-t.... a másikat meg a postás az YBR-el.... aztán mikor remegő lábakkal sikerül megállnia a parkolóban, magára is borítja a vasat.... -
Somatom
veterán
válasz GTVili #137373 üzenetére
No, igen. Múltkor egy GS mögé parkoltam. Feltűnő volt a magasságkülönbség. Melléállással összemértem, cirka 15cm volt a különbség ülésmagasságban. 180cm vagyok, normál hosszarányokkal és a GS ülése zacsi magasságban volt. Szóval, oda mászni kell, vagy Magyar Vándor.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
goofy85
kezdő
válasz Somatom #137370 üzenetére
Ma voltam olyan kanyarban, ahol a 15 is sok volt, a táskám és a kabátom bánja...
Parkolóban a fehér aszfalton túlnyomtam a motort, így kicsúszott. A bukócsőn lévő sw drybag felfogta, igaz kicsit leharcolt lett, meg a kabátom szakadt ki egy kis helyen. Asszony nem örült neki, mondtam ez bringával szarabb lett volna, mert akkor a térdem, meg a könyököm szakad fel.
Ami viszont bebaszott, hogy mosni mentem pont a motort és le kellett szednem a plexit, mivel valahogy három csavarja kiakadt a rögzítésből, pedig az le se ért. Az 500X-en nem lyukba van belefogva, hanem egy ovális furatba húzod fel egy tágabb részről. A csavaron meg egy gumitömítés van, ami belefér az oválba, és oda szorul be a csavar meghúzásával. Lehet hasonló másikakon is, nem tudom. Szóval itt egy komoly erőhatásnak kellett lenyomnia, hogy kiugorjon onnan, ezt nem tudom mi okozta. Még szerencse, hogy volt nálam táska, különben nem is tudtam volna hazavinni a plexit... -
Geresics
addikt
válasz GTVili #137380 üzenetére
Ez, hogy a GS-esek ilyenek, vagy olyanok pont akkora baromság, mint a szarolasz, a KellTolniMég, vagy a minden japán örökéletű duma. Vannak tények, amik miatt kialakulnak (jellemzően téves) képek az emberekben, de a legtöbben fogalmatlanul dobálóznak sztereotípiákkal.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#14787072
törölt tag
válasz bacus #137377 üzenetére
Én értem a viccet, szeretem is a GS-t, mint motort, mentem is már nem eggyel, elismerem, hogy piszok jó gép, aminek nagyon erős a marketingje, van 1-2 olyan skillje, ami másnak nincs (pl. Telelever, ami vagy bejön valakinek vagy nem), óriási a hype körülötte 20 éve, de nem gondolom, hogy pl. egy KTM 1290 SA alatt a futómű WP telókkal annyival rosszabb lenne, mint amennyivel kevesebbet látok az utakon. És azért valljuk be, 100 éve nem tudnak még mindig hiba nélkül kardánt gyártani...... Szóval közelről sem tökéletes motor. Nagyon jó, 40 éve reszelgetik, de nem tökéletes. Nem is lehet. Különböző az ízlésünk, különbözők az elvárásaink, az igényeink.
Igen, megosztó motor. Van, aki gyűlöli, van aki imádja.
Ne haragudj, nem akartam általánosítani, de csomó helyen azt olvasom, tapasztalom, hogy akinek GS-e van, az önigazolást keres, és bizonygatja, miért az a legjobb gép és mindenki más, akinek nincsen, az még nem világosodott meg.
-
ath
senior tag
egyébként ha már ennyire a GS a téma: az tényleg ilyen uszály, hogy fél kézzel, bármilyen erőlködés nélkül hintáztatni lehet a seggét, vagy ott valami nincs rendben a gátlóval? meglepődtem mennyire könnyen nyomtam le.
-
bacus
őstag
válasz #14787072 #137384 üzenetére
Nem tudom, nekem sok barátnak van, volt GS-e, én ezt az önigazolást nem tapasztaltam, de biztos van.
Ktm nekem a fejidom nem tetszik, meg túl soknak is gondolom azt a nyers erőt, amit egy 1290 adhat, de hogy jó motor, sőt bizonyos szempont szerint a ktm jobb, elismerem, láttam miket borultak, estek vele és semmi sérülés.
Én pl nem terepezem, ha a murvás, föld út még nem annak számít.
Aszfalton számomra ideális motor, egyenes háttal ülök, bírja a súlyom, könnyű kezelni, nem kell vele még rövid távon se küzdeni, gépészkedni, minden kézre áll, magas fenntartási költséggel, ami fáj, de még kifizethetö.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Eladó lett egyik barátom versys 1000-se.
Remélem nem reklám még, de ezt csak ajánlani tudom, pedáns gazdája volt.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz bacus #137387 üzenetére
Mivel anyagi érdeked nem fűződik hozzá, ezért a fórum szabályzata ezt nem tekinti reklámnak! Mi pedig mindig örülünk egy megbízható forrásból származó gépnek!
Az árakkak viszont nem vagyok tisztában, így azt nem tudom, hogy jó-e, de ennyiért én tuti 1190-et vennék!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz #14787072 #137388 üzenetére
Nézd meg az utolsó videóm (reklámmentes, így nekem sem fűződik hozzá anyagi érdekem ), abban van egy rész, ahol a nagytempós vész-kikerülésekről beszél az instruktor. A WP bőven a GS felett tud teljesíteni jó kezekben (egyik gépet sem balfékek irányították)!
A GS egy teljesen más célközönségnek szól, mint a 1290, de ezt már többször kifejtettem. Nekem is lesz GS-em, de még 7-8 évig marad a 1190 (szerk.: és nem a terepképesség miatt, mert arra komolyan egyik sem való, arra kell a 250-es)
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Burt1793
veterán
Az a durva, hogy az 1250GSA most a 70 ezres szerviznél másodjára kapott új kardánt. Gariban ezt is, így km-re leosztva még mindig nagyon olcsó volt eddig üzemeltetni a motort (70 ezer km-es szerviz 70 ezer ft volt).
Amikor GS-esekkel mész el hosszabb túrára, akkor látszik, hogy nem a motor határozza meg az embert, van mindenféle, motorozni pedig még a leggyengébb is jobban tud a magyar átlagnál.
Túrázni (ha lenne rá időm) én is GS-t vennék, már csak a magasságom miatt is. Hetes túrán első a kényelem.[ Szerkesztve ]
-
#14787072
törölt tag
-
-
hroberto
veterán
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
bacus
őstag
válasz hroberto #137396 üzenetére
Elvileg mindenki érintett, gyakorlatilag meg nem igazán. A 1250-ekkel viszont a kritikán aluli összeszerelés miatt, kispórolt kenőzsír, stb. tényleg sok a probléma.
Van 2013-as vizes LC egyik barátomnak, másiknak 2014 LC, enyém 2017-es volt már szétszedve ellenőrizve, mind újszerű állapotban, ez az utólagos szelep nem tűnik sürgetőnek..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zgospel
őstag
Mennyit számít a motor és a modern technika.
Van egy cimborám a társaságban akikkel szoktam menni pályázgatni, nem is motorozik olyan régóta, talán ez neki a 4. szezonja ha jól emlékszem. Az elmúlt 3 évben egy MT10-zel ment, ami felszereltségét és erejét tekintve eléggé alkalmas a hobbipályázásra, ráadásul neki még pár dolog upgradelve is volt időközben, pl RCS19, R1 féknyereg, fém csövek, Öhlinses fickó által felújított futómű, Dave Moss beállításai, meg még pár apróság amiről nem is tudok.
Tavaly is már főleg csak pályára járt, én is voltam vele többször, és egyáltalán nem lenézve bárkit és bármit (hiszen mégiscsak az volt még mindössze a 3. szezonja) elég rossz íveken motorozott és a testtartása sem volt túl szép. A térd lent volt, de közben a motor nem dőlt, a felsőtest meg visszafele volt egyenesen. A Pannóniaringen már tavaly is hasonló időket mentünk, viszont az érződött, hogy a gyors, 150+ kanyarokban komfortosabban érzi magát. Hogy a motor miatt vagy maga miatt azt passzolom.Idén, még az MT10zel ilyen 1:26 körüli köröket ment az Euroringen, 2:13-14-eket a Hungaroringen és a Pannóniaringen is. Ezekből az látszott, hogy a Hungaroring lassabb, stop&go-s kanyarjain rosszabbul érezte magát vagy ő, vagy a motor, hiszen ott 1-2 kanyartól eltekintve alacsonyabb a tempó, 110-120 környéke az átlag kanyartempó, a pancsin pedig inkább a 150+ a jellemző.
Majd júliusban vett Németországból egy másfél éves S1000RR-t, M pakett, minden fullos elektronikával felszerelve, és az első Euroringezésünkkor máris 1:22-23-as köröket ment előttem. Szerintem még mindig sok helyen rossz ívválasztással, de úgy, hogy sosem ült még előtte sportmotoron máris gyorsult átlag 3-4 mp-t.
Három hete a Pannóniaringen már konstans 2:09-10-es időket körözött a motorral, tegnap a Hungaroringen pedig bement 2:03 tetejébe, de a 04-05-ös köröket simán dobálta.A motor teljesen gyári, egy utcai Supercorsa szett van fent neki. Annyi beállítást tud a motor, hogy még mindig tanulja a srác a lehetőségeket, továbbá elvileg a "fapad" Hayes féknyergek vannak rajta. Mármint ezen a motoron fapad, mert 3 különböző nyereggel árulták, és állítólag a másik kettő típus komolyabb szintet képvisel.
Ezek már nagyon jó idők annak fényében, hogy még mindig 2 kézen meg lehet számolni hányszor járt pályán, hogy nem motorozik túl régóta, és hogy a testtartása még mindig nem az igazi. Habár a BMW által kikényszerített üléshelyzet miatt már most sokkal szebben motorozik, mint korábban az MT-vel.
Nyilvánvalóan további gyakorlással, és slickre váltással ezek az idők még sokat fognak javulni, pláne ahogy idővel még jobban összeszokik a motorral, de mivel szezonon belül a motorcserével ekkora óriási különbségeket ért el köridőben, ez szerintem elsősorban a motor számlájára írható.
Azt mondja hogy annyival pontosabb a motor irányíthatósága és a kanyarbeli viselkedése az MT10-hez képest, hogy nem is érti, ki kell próbálni és át kell élni, mert elmagyarázni nehezen tudná.
Úgy gondolom - amit már magamon is megtapasztaltam korábban párszor - hogy egy jó motorral könnyebb jól motorozni, még hiányos tudással és relatíve kevés rutinnal is, szinte bárkinek (értelemszerűen a totál kezdőket kivéve).
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- PlayStation 5
- SONY LCD és LED TV-k
- Okos Otthon / Smart Home
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- Xbox tulajok OFF topicja
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Mini-ITX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs