-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz zgospel #136101 üzenetére
Mibe kötök bele? Nem írtam, hogy jobb az ABS, azt sem, hogy rosszabb. Gondolom, hasonló, mint az autóé. Ha rátaposok, akkor pattog a pedál. Olyan sűrűn, hogy nem tudom elképzelni, hogy két fékezés/kieresztés között a gumi visszanyerehetné a normál alakját.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
JoinR
senior tag
válasz Somatom #136102 üzenetére
Pedig 200-nál egy 100 Hz-es rendszer nagyjából csak félméterenként fogja érzékelni a gumi sebességét (ez logikusan a gumi kerületén is annyi, szóval kerékfordulatonként nagyjából 3x).
Van az a körülmény, amikor ez már nem is olyan sok, ennyi idő már elég lehet a gumi deformálódásához. Én anno ezt autóval pályázáskor is megtapasztaltam, a nagy féktávokon igyekeztem úgy fékezni, hogy ne avatkozzon be az ABS.
Amúgy egy profi ABS nélkül a megfelelő körülmények között tud jobbat fékezni az ABS-nél. A maradék 99.9%-ban meg jobb lesz az ABS. -
gps76
őstag
válasz tboldi #136024 üzenetére
A Lidl-s maszk ár/értékben tényleg jó, mindig felveszem akár hideg, akár meleg van, mert a bukó belsejét is kíméli, védi a nyakat is mert elég hosszú a szára, nem krákogok motorozás után, hiába van 20-25 fok 100 fölött hidegebbnek tűnik. A bogarakat, darazsakat nem engedi be, amig nem volt ez, kaptam pár csípést, a nyakamnál jöttek be.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #136083 üzenetére
Sztm lehet iranyitani, egy haverom mutatta meg, hogy mit tanult abs kepzesen. Felultettett maga moge, es egy nem kanyar, eleg primitiv abst kanyar kozepen lesatuzott. Nem azt mondom, hogy nem szartam ossze magam, de masodperceid vannak, hogy csinalj valamit, es tenyleg nem esel pofara. Persze ehhez elegge kepzettnek kell lenni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #136106 üzenetére
Chris Birtch 250+kg motorokkal terepezik jobban, mint egy hobbiendurós egy EXC-vel. Meg lehet csinálni. De attól még én nem fogom tudni, mert ő tudja!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
-
Somatom
veterán
válasz fattyu #136110 üzenetére
Rákerestem. Többnyire az jött ki, hogy az ABS -es motoros ráharap a fékre, oszt megáll. Itt láttam olyat, hogy az ABS nélküli még csúszó kerékkel is hamarabb állt meg, de azon nem kerék, hanem csúszótalp volt a kitámasztón, ami szintén fékez. Az nem derült ki, hogy mi lett volna, ha nem blokkolja be szándékosan az első kereket.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fattyu
veterán
válasz Somatom #136111 üzenetére
de nem érted.
ha nincs rajta az a talp akkoor 20 centi múlva fekszik és letenyéig nem áll meg.
szárazon merőleges motorral meleg gumival bárki tud 80/90%ot kihasználni a tapadásból és kb ideálist fékezni.
a gond akkor van amikor 102-t vagy többet próbálsz kivenni.
amikor erre rájön hogy szög vanbenne, meg csúszik meg poros meg vizes, és főleg az hogy zsigeri reakció markolás van akkor az ABS megment és pont. mert sosem tudod hogy az ideális száraz tapadás mennyiségből mennyi maradt meg neked.
elméleti síkon az abs darálása, elvesz ráad elvesz természetesen nem a leghatékonyabb. gyakorlatilag melyikünk tudja stabilan az elérhető tapadás 99%án tartani a fékerőt? én nem. te?
és ismét ideális körülmények között legyen abs nélkül jobb vagy.
de ha nem ideális akkor lövésed sincs hogy mennyinek a 99%án kellen kézzel tartanod...
és legyen az abs 10 de akár 20 százalékkal rosszabb féktáv, mint az elméleti ideál. tehát megállás helyett mondjuk 15kmhval belemész az előttef állóbaaz oldalán csúszó motor és motoros meg kb 3000%al rosszabb. itt pedig 15 kmh helyett mondjuk 60al vágódsz bele valamibe.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Somatom
veterán
válasz fattyu #136112 üzenetére
Nem érted. Nem a talp a lényeg, hanem az, hogy az összes ilyen tesztben az ABS előnyeit demonstrálják azzal, hogy talajtól függetlenül, "ész nélkül" satut húznak. Persze, hogy a blokkoló első kerék elviszi az elejét. Mi lenne, ha megállni próbálna és nem direkt elesni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Антей
tag
(én általában read-only vok) Amikor először lett ABS-es (most már KIBS) mocim, tudtam soha többé anélkülit... Az ha 'helyzet' van, tényleg olyan sztm, mint a forró vs hideg tűzhely - ha ráülsz, megérzed a különbséget
-
vlevi
nagyúr
válasz Somatom #136113 üzenetére
"azzal, hogy talajtól függetlenül, "ész nélkül" satut húznak."
Az ABS pont erre való. Arra az esetre, amikor olyat akarsz fékezni, amit az adott útfelület tapadásához már sok.
Mindíg oda jutunk, hogy, ha előre tudod, hogy hol kell fékezni, és nem léped át az útfelület tapadási határát, akkor egy ABS nélküli, szarrákopott diagonál gumival is meg tudsz állni.
De, ha úgy motorozol, hogy 2 ujjad mindíg rajta van a fékkaron, akkor az átlag motorosok nagy része veszélyhelyzetben, gondolkodás nélkül megrántja a fékkart. És blokkol az első kerék.
Ha nincs rajta a kezed a fékkaron, akkor viszont beletaposol a hátsófékbe (annak a megcsúszását lehet konrollálni), és mire a fékkarhoz nyúlsz, addigra talán ezsedbe jut a tréningen hallott (vagy itt olvasott dolog), hogy nem kéne megtépni, hanem folyamatosan húzni.
Akkor nem fog kattogni az ABS, hacsak nincs sóder felhordás, vagy olajfolt az úton.
De ha van, akkor azt nem veszed észre, és bármilyen jól csinálod, ABS nélkül eltaknyolsz, ABS-el viszont gurulsz tovább egyenesen.
Persze, lehet rövidebbet fékezni ABS nélkül, ideális körülmények között. Ezért bosszankodott pl. Lövey Ádám, hogy az új Triumpon nem sikerült kikapcsolni az ABS-t, még pályázás közben sem, és a pancsi ringen néhányszor ez megszivatta, mert ő tudta, hogy van még tartalék a fékben, nem fog megcsúszni, de az ABS közbeszólt.
De utcára szerinte is nagyon jól jön az ABS.
[link] -
Somatom
veterán
válasz vlevi #136115 üzenetére
Pontosan ezzel kezdtem én is. A tréningen előre tudod, hogy milyen körülmények között, mi fog következni. Minden másra meg ott a
MastercardABS. Persze, ettől még nagyon hasznos a tréning. Én is el akarok menni ősszel kipróbálni magam. Sztem valahova a kezdő szint fölé tippelném magam, hogy ne legyen uncsi. Gondolom, van vmi előzetes szintfelmérő.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #136116 üzenetére
Az alap szint a legtöbb helyen egyben egy szintfelmérő is. Ha még sosem voltál, akkor nem uncsi, tök sok új dolog van. Ha már voltál, akkor nem az alapra mész általában (én a KTM-el újra elmentem szinte azonnal, amint megvettem, hogy ott ismerkedjek a motorral, és ne a forgalomban. Igen, oda motorral mentem - mielőtt valaki elkezdené kiforgatni a szavaim)!
Fék:
1.) Ha ideálisan fékezel, akkor ahogy le lett írva: fokozatosan, de határozottan adsz rá egyre nagyobb fékerőt a maximális fékhatásért. Ha épp nem csúszik meg, akkor a legjobb. Ilyenkor mindegy, hogy van-e ABS, a féktáv ugyan az.
2.) Ha mégsem sikerül épp nem megcsúsztatni, akkor
2.1.) a gumi megcsúszik/megcsúszna, de az ABS segít, ilyenkor alig lesz rövidebb a fékutad, hisz a fékerőt előtte szépen felépítetted
2.2.) a gumi megcsúszik, és nincs ABS, tehát tényleg csúszik
2.2.1.) visszaengeded a féket picit, ergo újra forog a kerék, és lesz tapadásod, de időt, és fékerőt vesztettél. A megcsúszás pillanatától kezdve ezzel nőtt a féktávod.
2.2.2.) nem engeded vissza a féket, hanem csúszik az első kerék, és
2.2.2.1.) nem esel el, mert ügyes vagy, de hosszabb a féktávod, hisz a csúszó kerék kevésbé fékez, mint a forgó, de fékezett kerék
2.2.2.2.) elesel, és a féktávod így lesz a leghosszabb
3.) rögtön belemarsz a fékbe, nem építed fel a fékerőt
3.1.) a gumi megcsúszik/megcsúszna, de az ABS segít, de hosszabb a féktávod, mint a jó fékezési technikával
3.2.) a gumi megcsúszik, és nincs ABS, tehát tényleg csúszik
3.2.1.) visszaengeded a féket picit, ergo újra forog a kerék, és lesz tapadásod, de időt, és fékerőt vesztettél. A megcsúszás pillanatától kezdve (ami ezúttal sokkal hamarabb bekövetkezik) ezzel nőtt a féktávod.
3.2.2.) nem engeded vissza a féket, hanem csúszik az első kerék, és
3.2.2.1.) nem esel el, mert ügyes vagy, de sokkal hosszabb a féktávod, hisz a csúszó kerék kevésbé fékez, mint a forgó, de fékezett kerék
3.2.2.2.) elesel, és a féktávod így még a leghosszabbnál is hosszabb lesz.Azt hiszem ez alapján már egy kezdő programozó is tuna ebből szépet írni még C#-ban is! Következő héten a kanyarodási algoritmus következik, haladóknak pedig olajválasztás JAVA-ban!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Steven
addikt
Kéne help
Adott 3 különböző kommunikáció:
- Senna slr2
- Interphone tour
- Interphone u2Kit kell megdug.... köhöm mit kell tennem , hogy ez a 3 jó madár együtt működjön.
Honda Karasnában mikor megvettem a shoei mellé a sennát esküdöztek ,hogy mindennel megy ... nekem eddig még nem sikerült , hogy össze párosodjanak.
Sajnos lekéstem a shoxba az arcot aki azt mondta össze "keféli" őket
Sennánál arra rá jöttem , hogy kell menübe rakni , hogy idegen commal is csatlakozzon viszont a többi kettő le se sz@rja .
Szlv ha valaki tud valami magic kombót ne tartsa magába.
Állítólag az se mindegy mivel kezdem.
Addig is fel csapok egy "támogató" sört hátha jobban megy.
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
-
bacus
őstag
válasz Steven #136118 üzenetére
Nemrég lecseréltem az enyém u-com16-ra, sokkal jobb, mint az interphone AVANT volt, de pl az istennek nem tudtam össze pároztatni egy interphone TOUR-al.
A sena-kkal az u-com-ok nagyon könnyen pároznak, az sena belső interphone designal..
De az u2 szerintem csak egy valakihez tud kapcsolódni, az, hogy hárman beszéljetek sosem fog összejönni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Steven
addikt
válasz bacus #136121 üzenetére
Tegnap rá jöttem , hogy miért nem ment az istenért sem , (senna vs u2 ) mert u2-t ahogy bekapcsoltad felment párom telefonjára BT-n . Ki kapcsoltam a telón és egyből jó lett.
Amúgy azt mondják 3 a max amit össze lehet kötni mivel a srl2 be két db bt 5.0 van .
Ma megyünk V-storm találkozóla majd megkérek ott valakit erőszakolja meg .
De már látom , hogy havernak akivel együtt vettük a tourt vehetek ajándékba egy srl2-t neki is Különben hiszti lesz .
Amúgy mellékesen szemétség ,hogy a meshes senna ua annyiba kerül mint a bepíthető srl2.
Ilyen árért abba is bele rakhatták volna a ......[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #136106 üzenetére
Oké ilyet még nem próbáltam (kanyarban ledöntött motorral satu). Én ABS néküli motorokon nevelkedtem, bennem az a reflex alakult ki, hogy kanyarban nem nyulkálunk fékbe, ha baj van, ívet módosítok, vagy bármi áron megpróbálok bekanyarodni.
A vészfékezés az én szótáramban kb megfelel annak ami versenypályán féktávon van. Max fékezés függőleges motorral, ami a csövön kifér. Itt sok korrigálási lehetőség szerinem nincsen. Ha bárki ilyenkor tud fékezés közben mondjuk kikderülési manővert csinálni, az a fékezés nem volt 100%os.
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #136123 üzenetére
Intenzív fékezés közben kikerülő manővert nem tudsz csinálni, látható a videómban is, hogy én megpróbáltam, de a fizika legyőzött!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #136123 üzenetére
En sem csinaltam ilyet, bar hozzateszem a motor erosen alulkormanyzott lett, tehat csuszott az elso kerek, es majdnem egyenesen mentunk, kiszelesitve a kanyarivet, de rengeteg ido volt felegyenesiteni a motort fekkel egyutt, es addigra a sebesseg is lecsokkent annyira, hogy nem kell akkora dolesszog.
Szoval a hetkoznapi ertelemben vett iranyithatosagrol valoban nem beszelhetunk, de ha ezeket tudod, hogy a motor alulkormanyzott lesz, de az belefer, akkor sokkal nagyobb eselyed van nem pofaraesni, mert tobb idod van mindenre.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
KTM csinált még régebben egy elég jó bemutató videót a hagyományos és a kanyar ABS közti különbségről: [link]
0:30-nál kezdődik a lényeg, addig csak duma van.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
-
lumpy92
aktív tag
válasz Geresics #136124 üzenetére
Egy ingyenes szegedi tréningen volt ilyen gyakorlat, hogy vészfékezés ( reflexből befékezel a valóságban is,.mert észleled, hogy akadály került eléd) majd utána fék felenged és a kormány egyik végét meg kellett hirtelen, erősen lökni előre felé. A motor a lökött oldal irányába kibicsaklott, kitért és így kerültük ki a bóját.
Számomra érdekes volt nagyon, sajnos azóta sem gyakoroltam ezt, éles helyzetben nem így reagáltam. De már annak örülök, hogy nem az akadályt néztem mikor helyzet volt, hanem a menekülőutat, és arra is tértem ki."never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
fattyu
veterán
válasz Topiccsendőr #136130 üzenetére
en ma kitekertem a ninja szemét. de tényleg.
és csalódott vagyok.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #136130 üzenetére
Ez miez?
-
fattyu
veterán
válasz Topiccsendőr #136133 üzenetére
most vagy nekem van baj a fejemben vagy én azt vártam meg akar ölni letépi fejem arcom, de nem. és bár csont nélkül leforogja magát hatodikban de gps szerint ez csak 285. és érzésre sem jött semmi nagy wasisdas amitől azt mondanám ég és föld a gsxr750hez képest.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz fattyu #136134 üzenetére
140 es 180 kozott is eleg nehez kulonbseget tenni, mert tippelem, ugy vannak megcsinalva a motorok, hogy ne halj meg rajtuk. ezert egy 180 lovas motornak, plane ha sor4, annyira hosszu az 1 ese, hogy nem fog hanyatt verni, ha lenyelezed.
+ 4. tol felfele kapod meg az osszes loerot.
Igy csak annyit erzel, hogy oke, huz ez is, de azert nagy kulonbseg csak annyi, hogy ez akkor is huz, amikor a masik mar elfogyott.
Szoval sztm is ez ilyen. Foleg ha hozzaszoksz :D
A multkor jartam ugy:
- mi a fsz van ezzel az r1 el, nem huz a motor rendesen.
aztan amikor valtottam, akkor kerult le az elso kerek az aszfaltra :DDDNem menekülsz a csendőrség elől.
-
KrAt
veterán
válasz Topiccsendőr #136135 üzenetére
Moore Mafia youtube videoit szoktam neha nezegetni, es meglepett, hogy nemelyik uj motor karakterisztikaja hogy nez ki, hol milyen AFR van...
-
Geresics
addikt
válasz csongi #136139 üzenetére
Semmi sem tönkretehetetlen.
A sokáig tartó magas fordulatot nem szeretik, de nagyon nem, ezért sem való autópályára. Egy ismerősöm egy XT660-ast lekukázott valami kiszáradt tómederben, ahol mindenki végsebességeket szokott próbálni, amikor üvegelte a fene tudja meddig (anno mondta, de már nem emlékszem).*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tesc0
újonc
Sziasztok!
Van egy Yamaha XT125X-em, amit el szeretnék adni, de nem tudom, hogyan tudnám belőni az árat. Az utóbbi években karban volt tartva, csak az idei szezon kezdetekor, amikor a téli tárolásból elhoztam, akkor mondták, hogy a szívófalsni kezdi megadni magát, érdemes lenne cserélni. Azóta úgy vélem, hogy ez megtörtént (a legutóbbi indítás után kb 60 métert tettem meg vele és azóta nem indul újra), viszont az alkatrész már Yamahától sem rendelhető.
Próbáltam megnézni hasonló típust használtautón, de azok normál/jó állapotban vannak, így nyilván hasonló árat nem adhatok meg.
A fenti alkatrész állapota miatt, hogy tudnám megsaccolni, mennyit érhet a motor? Szervizben tudnának valamennyire pontosabb becslést adni?Köszönöm!
-
dellfanboy
őstag
válasz tesc0 #136143 üzenetére
szerviz? en ugy tom a kereskedok foglalkoznak adas vetellel.
de a legfontosabb rendszamos?ezt amugy nem ertem:szívófalsni kezdi megadni magát, érdemes lenne cserélni. Azóta úgy vélem, hogy ez megtörtént
magatol megjavult az allasban? ongyogyulo?
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
tesc0
újonc
válasz dellfanboy #136144 üzenetére
Rendszámos, műszakis.
Úgy értettem, hogy végleg megadta magát a szívófalsni, már nem indul be.Nem hallottam még, hogy szervizek is foglalkoznak adás-vétellel, akkor megérdeklődöm azt, köszönöm a tippet.
-
Xero
nagyúr
Visszatertunk az idei turarol. 2800km amibol 2200km Alpok 9 nap. Olaszorszag, Ausztria, Szlovenia.
Mindenem is faj, de mocskosul megerte. Jo sokat kell meg gyakorolni, hogy maximalisan kielvezhessem azokat a kanyarokat, cserebe a gyari gumi oldalt mar kopasjelzo alatt pedig meg mindig nagyon fosok a belathatatlan kanyaroktol.
Ha valaki istentelenul nagyon el akarja huzni neki, annak nagyon de nagyon ajanlom az osztrak-szloven hatar kozeleben a 69-es utat Aibl es Lavamund kozott valamint a 76/434-eset Aibl es Radlje ob Dravi kozott. Utolso elotti nap jutottunk oda es valami fergetegesen jo volt.szerk: Viszont kell uj gumi, uj betetek, es le kell attetelezni a kis mocskot majd lanccsere idejen mert kell nemi nyomatek.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Nem ertek egyet a leattetelezessel :D
A mi csapatunkban a leggyengebb motor ~70 lovas volt, a legerosebb 140. Raadasul a 70 lovas gran canyon a kanyarokat siman tartotta a streetfighter 848 al, es a tempo egyaltalan nem volt lassu a garda to kornyeken. En a 83 lovammal teljesen szetcsinaltam a hatso gumit, nalam a futomu nem birta mar, nem a motorero.
kiprobaltam a rosso4 et elol, forszirozott temponal ez is vallasra tud kopni, persze nem ugy, mint egy corsa.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #136148 üzenetére
Balfaszsagot kompenzalom majd attetellel.
Amugy kell par palyanap es kepzes, hogy ne fekezzem tul a kanyarokat.Cimbi gumija kaptam a legnagyobb maflast:
Ez egy angel gt 2 volt lanykoraban
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
ma tök jót gurultam én is héreg környékén. m7rr hátul széléhez közelit, ami annyiból fura, hogy régen ettől kisebb dőlésszöggel is meg volt a gumi pereme 180as gumival (ez meg 190es papiron, de 180mm széles). nembaj, érzem még, h mindig van dőlésszögben tartelék.
olyan meleg volt a gumi, h nem állta a kezem, mégis volt 2-3 olyan kigyorsitás, ahol szépen elindult keresztbe.aki tanktáskával megy, próbálja ki nélküle, előfordulhat, hogy jobb lesz nélküle motorozni, mert jó helyre lehet tenni a felsőtestet. nekem vele együtt nincs helyem mozogni.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Xbox Series X|S
- Mobil flották
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Androidos tablet topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen