-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Harcipocok84
junior tag
Tegnap kipróbáltam egy Suzuki VZ800-at. Hát eszméletlen jó volt. Nem gondoltam volna, hogy Z750-ről átülve tetszeni fog, eléggé más kategória a kettő
Esztétikailag nagyon megfogott. Szép, csilli vill, mégsem öreguras, 40-esként teljesen vállalható. Elsőre kicsit féltem az érdekes üléspozíció miatt, és hogy a féket a lábtartóról csak felemelve tudom nyomni, és szinte kizártnak tartotattam hogy ezzel kanyarodni is lehessen, de amint próbakörre mentem vele a félelemérzet megszűnt. Nagyon kezes, alsó tartományban is jól húz, és nagyon szépen lehet vele kanyarodni. Bejött, szerelmes lettem
Úgyhogy a Z750-et tegnap este meg is hirdettem.
Viszont amit próbáltam abban 89e Km van. Tudom hogy ezeket a motorokat túrázásra használják, nem városban frenkizésre, de azért ezt sokallom. Milyen költségekre lehet számítani ilyen futásteljesítménnyel? Kardántengelyes verzió, nekem ezt teljesen ismeretlen. Egyébként hidegen-melegen pöccre indult, próbakör előtt és után is ki-be kapcsoltam. Nem csörög, nem zörög, jól húz, annyi hogy váltáskor jó nagyokat csattan, de gondolom ez normális. Bár ha visszagondolok lehet csak egyesbe váltásnál csattant. -
LógaGéza
addikt
válasz Topiccsendőr #136351 üzenetére
Akkor nem aggódom túl, köszi
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
csongi
veterán
válasz Harcipocok84 #136352 üzenetére
Első körön a Manual a mérvadó.
Használat függő. Lehet a következő 20 ezer alatt kopó dolgot még nem kell.
De első körön vezérlés és kuplung ami eljut a cserére. -
Somatom
veterán
válasz Harcipocok84 #136352 üzenetére
Fura. A VZ800 Marauder -t az összes oldal láncosnak hozza.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
norbert1998
veterán
Meghalt a V_Strom.
Szerdán leszívtuk ugye a taktikai benzint. Aztán még aznap elmentem vele 20 km-rel arréb, utassal, csomagokkal. Reggel megtankoltam (tegnap), majd eljöttem dolgozni. Munkában a mélygarázsban állt a motor, kellemes 26 fokban kb. Akkor már majdnem nehezen indult, második "tekerési sorozatra", ahogy az ember egy 3-4 másodperc után abbahagyja az indítózást és azt mondja, hogy na mégegyszer.
Hazajöttem vele, ekkor már 27 km volt benne. Kapu előtt leállítottam, majd mikor be akartam járni a kapunyitás és vetkőzés után, hasonlóan nehezebben indult. Hazafelé végig tolt rendesen, vízhőfok is rendben volt, szépen tudtam előzni még hatosban is, semmi problémát nem fedeztem fel rajta azon kívül.Na és akkor kimentem pár órával később, hogy felrakom rá a táskákat a hétvégi túrához... Nem indul. Sokadikra se. Vagyishogy alapjárat épphogy van, de ennyi. Gázra szinte egyből fullad. Nagyon dadog.
Volt FI hibajelzés (sokadik próba után egyszer-egyszer elkezdett bevillanni), amiből a dealer mód majd a C31-es (Gear Position Sensor) hibakód jött fel. Okéé, elvileg az se lehet nagy gond. Kivettem a szenzort, megpucoltam, azóta nem jön fel. Azóta dealer módban van a motor amúgy.
Oké. Gyertyákat kivettem, nagyon lazák voltak, de szépek voltak, mint a nagykönyvi ábrán látható vala. Szikra is tökéletes, sőt, ekkor még úgy-úgy be-beröffent, mindkét hengerrel ment 1-hengerrel. Légszűrőt kivettem, de az tiszta. Illetve tegnap még a benzinpumpát is megnéztem, de az úgy nyom, ahogy kéne neki a videók alapján.
Ma még kivettük az injektorokat, tök egyformán spriccel mindkettő. A két fojtószelep is szépen egyformán mozog. Az alsók legalábbis. A felső meg se mozdul, de az motoros, nem bowdenes.
Hibakód kijelző mellett van egy vizszintes vonal, ami a TPS (gázpozíciószenzor) állását mutatja, az is megfelelőnek tűnik.
Hoztunk bele spuris 100-as benzint és teljesen kiürítettük a tankot, semmit változás.Tehát:
Most hibakód nincs. Szikra van, benzin van, levegő van. És már nem is indul.Kezdek kifogyni a lehetőségekből:
-gondoltam még arra, hogy a benzinpumpa nyomásszabályzó részét elcsesztük a benzin leszívással.
-a motoros másodlagos fojtószelep mozgásának hiánya (de arra kéne hibakód, nem?)Ma behoztuk trailerrel a szombathelyi Suzuki márkaszervizbe. Elvileg hétfőn meg is nézik.
Hátha nektek még van ötletetek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #136357 üzenetére
Benzinszivattyut szemre nem tudod ellenorizni, meg nyomasmerovel sem mindig, mert van hogy terhelesen nem tol eleget. De egy yt video alapjan megprobalni ellenorizni, raadasul szemre- ez azert eleg hazibarkacs.
Bar ha be sem indul, az alapjarati nyomason is meglatszik, amennyiben nyomasmerozol.Ha egy injektoros motornak ekkora problemaja van, hogy alig akar beindulni, soha sem olyan kis dolog lesz, hogy legszuro, vagy gyertya, vagy benzin spurival.
Biztos, hogy egy benzinnyomasmeressel kezdenek neki, eleg sokszor hal meg a benzinpumpa.
Amugy nagyon buta a hibajelzese, sok mindent nem tudsz meg belole. Altalaban vagy szakadast vagy rovidzarat jelez, a ketto kozott meg mast nemigen, es a szenzoroknal azert nem csak ez a ketto szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #136357 üzenetére
Kivancsi leszek mi lesz a vegeredmeny.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136358 üzenetére
Yes, nos azért ment a szervizbe, mert ilyen kifinomult szerszámokkal nem rendelkezem, mint benzinyomás mérő. Illetve a szemre jónak tűnik-et értsd úgy, hogy a bácsi mikor összerakta a jó pumpát, pont akkora erejű sugarat lőtt képre, szemre, mint az enyém. Ez a precizitás szerintem jól jellemzi a problémáról való fogalmaimat is
STPS-re mondták hogy az lehet, mert amúgy nem is csinál semmit és mintha meg lenne szorulva, mert állítólag kézzel tudni kéne forgatni a másodlagos fojtószelepeket. Na ez nekem nem mozdult meg, bár nem is feszegettem. Sajnos ezt nem tudom diagra dugni, mint az autót.
Akárhogyis,elég fájó, hogy reggelről estére meghal a motor. Ráadásul úgy, hogy haldoklása közben azért még tudott olyanokat gyorsulni, hogy még mindig vigyorogtam tőle, ugye hazafelé. Ezért is gyanakszom arra, hogy nem a benzinpumpa maga, hiszen akkor a vigyorgást keltő gyorslásokat se kellett volna tudni, nem?
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
válasz norbert1998 #136360 üzenetére
A haverom a napokban járt hasonlóan egy DL-el. Kb. 200 km-re otthonról leállt a motor. Igaz, azt be lehetett indítani, viszont ha alapjárat közelébe ejtette a fordulatszámot, leállt.
Haza kínlódott vele, aztán kiderült, hogy bagatell a probléma. Fals levegőt szívott, ki volt repedve valami gumicső.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #136360 üzenetére
Inkább örülj, hogy hazavitt, és nem a világ végén hagyott sz@rban! Sokkal rosszabb volna, ha Svájcból, vagy Albániából kellene még egy trélert is fizetned, pláne ilyen üzemanyag árak mellett!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #136360 üzenetére
A masodlagos fojtoszelepet eleg nehez kezzel forgatni, epp ezert vastag betukkel van leirva a manualba, hogy ne forgasd, mert a fojtoszelepet elgorbitheted :D ( legalabbis az r1 nel igy van) en elsosorban nem arra gondolnek, dehat ez csak tipp.
Amikor inditoztal es neha el-el kapta beledurrant a kipufogoba? Ha igen, az fotengelyjelado is lehet, amugy meg vmilyen szenzorbajra tippelnek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136363 üzenetére
Ezért nem is erőltettem. Utána írták a dl csoportban, hogy pedig kézzel is mennie kell. Hát mondom oké. Már késő.
Annyi fejlemény van, hogy tegnap már levette a szerelő uraság a tankot, légszűrőt és az aksit töltőre tette. Hétfőn minden bizonnyal ezzel kezdenek.
És igen. Néha, ritkán durrant egyet-ehyet szerintem. De sajnos a gyári dob nagyon fojtott, szóval fene tudja jól hallottam-e.
-
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz dellfanboy #136370 üzenetére
Az tudom, hogy kinai, nekem semmi bajom azzal. Csak kivancsisag, higy sajat , vagy valami mas.
goofy85:
Had rezegjen :).
Meg nem probalam a frisebb evjaratokat, csak a klasszikusokat. Nem tartom kizartnak, hogy finomitottak a vibraciokon ami a motorost eri.
Vaz- blokk rogzites gondolom mar nem kozvetlen, hanem silentek lehetnek. Vagy ilyesmik. Iletve itt ott lehet meg trukkozni.
De akkor is kb rotakapa marad. :).
Elvezheto, es mastol nen kapja meg az emeber ezt az erzest.[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz goofy85 #136371 üzenetére
Kinek hogy. Nekem a 690 egyáltalán nem vészes, meg KTM-ék elég sokat reszeltek rajta az évtizedek alatt, de szerintem nem durvább, mint a 390. Persze nem egy sor2.
Tükörbe mondjuk semmit nem látni, ha a fordulatszám eléri a 4000-et, meg alulról kapom a masszírozást folyamatosan, de durvábbra számítottam.Just a simple Lineman...
-
norbert1998
veterán
Na ha valami tök sokáig tartó baja van a stromnak, akkor egy 250 sor4 bandit jön addig a házhoz.
-
LógaGéza
addikt
válasz LógaGéza #135490 üzenetére
Nos, elvittem szervizbe, szakaszosan megnyúlt a lánc, ezért lett ez a dörzsölő hang. Én voltam a hibás, túlfeszítettem a láncot.
Szóval cserélnem kéne, de akkor már gondolkodok egy könnyített 48T hátsó lánckereken (a gyári 45T, valamint ~800g-al nehezebb), viszont ehhez már nem jó a gyári lánc.
Garanciába mennyire szólhat ez bele, ha nem márkaszervizben cseréltetem? ~60ezres árat mondtak a cserére, gyári alkatrésszel, munkadíjjal együtt.
Valamint a "színes" láncok mennyire kényesek? Gondolok itt arra, hogy az olajtól mennyire koszolódnak el?[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
JDMKid
tag
válasz LógaGéza #136377 üzenetére
Én utcai motorra nem tennék alumínium lánckereket, rövidebb az élettartama, mint az acélnak. Inkább terepmotorokon jellemzők ezek, ahol többet számítanak a lefaragott dkg-ok, mint a futásteljesítmény.
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
Moleman
addikt
válasz JDMKid #136378 üzenetére
Mennyivel rövidebb? Itt ajánlották, hogy bármilyen motorra jó, akár kisebb méretű lánccal is. Azt mondjuk nem értettem, hogy az első lánckereket miért nem említi, anélkül nem lenne kompatibilis az új lánccal, gondolom én.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Moleman #136379 üzenetére
Biztosan rovidebb az elettartama, mint az acelnak, az aluminiumot vekonyan anodizaljak, az egy kemeny reteg, de nagyon vekony. Alatta puha aluminium lesz.
A supersprox is inkabb azt csinalja, hogy aluminium hordozora acel koronat rak, szegecselve. Itt azert nehany felhasznalonal az aluminiumbol ki tud szakadni a szegecs, ehhez persze eros motor, es ezt kihasznalo pilota kell, de acelnal ilyen nem fordul elo.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #136367 üzenetére
En a 40L-es drybaggel jol elvoltam es el is leszek. A hatizsakot vagy konszolidalom bele, vagy veszek valami tanktaskat. Dobozolas meg odebb van.
-
Xero
nagyúr
válasz dellfanboy #136368 üzenetére
-
Xero
nagyúr
válasz Horvi #136384 üzenetére
Givi 40L-es hengertaska.
10 nap cucca boven belefert. Szerintem 15 napot is letolnek vele siman. -
Somatom
veterán
Sztem ezek a kialakításúak legjobbak. Nekem ennek a régebbi, Louis logós verziója van. Cirka 15 éves és hibátlan. Volt a zippzáras, de annak hamar szétszakadt a zippzárja. Aztán van az olcsó, henger végén záródó, de azzal meg az a bibi, hogy ha valami az aljáról kell, akkor mindent ki kell pakolni a szűk nyíláson.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
válasz Somatom #136386 üzenetére
Amit Te linkeltel azert jobb, mert atmegy a rokstraps rajta. A givi-vel kicsit szivtam, mert a gyari sima gumipokja nekem nem tetszik, a rokstraps csatjai meg pont nem mennek at a muanyag fuleken. Igy szedhettem le minden nap vegen a csatokat rola majd vissza. Jo tobb is veszett mohacsnal, de ez ilyen headsup.
-
Somatom
veterán
Én nem bíbelődtem ilyesmivel. Anno megvettem a docking setet, ami négy adapter a gyorscsatlakozós csomagtartóhoz. Feldobom a táskát az ülésre, a mezei gumipók kampóját beakasztom a docking set műanyagjába és lehúzom a táskát ÍGY.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
HoaryFox
őstag
El lehet azért mászkálni ~5,5 literes fogyasztással a CBF-fel Bár ha még ennél is lassabban mennék (100-120 utazó, néha megcibálva), még talán 5 alá is be tudnám vinni
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
LógaGéza
addikt
válasz Topiccsendőr #136380 üzenetére
Duke 390ről van szó, nem fogja a nyomaték széttépni az biztos
Tele van a Youtube videókkal, hogy otthon felpakolják, hibát még egyik helyen se láttam, max annyit, hogy a sebességmérő lesz pontatlan, ugyanis sebességfokozat/fordulatból számolja a sebességet - ez új infó volt nekem, azt hittem itt is ABSből megy.Színes láncokkal van valaminek tapasztalata? Valamint ez a clippes megoldás megbízható?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
zgospel
őstag
Voltam hétvégén a Pannóniaringen, és vasárnap délután beparkolt mellénk egy csapat német bácsi. Ránézésre 70 fölött volt mindegyik, aztán ahogy pakolászták ki a dolgaikat, az utánfutódobozból egy ilyen került elő:
Hogy mit mentek vele meg hogyan azt nem tudom, mert az ő rendezvényük ma kezdődött, de azért megnéztem volna mit lehet vele repeszteni.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
-
-
#74459392
törölt tag
válasz Horvi #136397 üzenetére
erre is érdemes lehet ránézni: KRIEGA USA | Official Online Store for America
-
norbert1998
veterán
Megvan a motor baja... Levertük a benzinpumpa mellett inyomáskapcsoló szelep fedelét/kupajkát vagy idkmineve....
Mindezt azért, mert kedves akartam lenni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Ford topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Energiaital topic
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen