-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #136448 üzenetére
"nem merte leállítani a motort,"
Sok ilyen sztorit hallottam már
Amikor pl. a benzinkúton felejtette valaki a kulcsot, elindult, és a nagy semmi kellős közepén megáll pár percre nyújtózkodni, és utánra rádöbben, hogy nem indul a motor, mert fogalma sincs, hol a kulcs... -
Somatom
veterán
válasz Harcipocok84 #136449 üzenetére
Nem követem a piacot. Egy 883 -as HD Sportster nem jön ki ennyiből?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz vlevi #136451 üzenetére
De azért jó dolog ez a kulcs nélküli indítás, semmi pénzért nem cserélném vissza.
Nem tudom, hogy más gyártónál hogy van, de BMW-nek van egy műanyag vékony proxyja, ami a nyakamba van, ezt a megfelelő helyhez közel tartva (érintve) a motor szintén indítható.
Én a kulcsból is mindig magamnál hordtam a pótkulcsot, biztos ami biztos alapon.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #136453 üzenetére
HD -nál sok éve van ez a kulcs nélküli indítás. Vmi baráti klubházparty. Cimborám odaadta a barátnőjének a kulcsot megőrzésre. Éjszaka együtt hazaindulás. Hogy a lány ne fázzon, beült az egyik autóba. A srác teljesen megfeledkezett a kulcsról. Nem is volt gond addig, amíg a hazafelé vezető úton az autó el nem távolodott a motoros csapattól.
Más. Ma voltam egy német Louis -ban. Szereztem tanktáskát és felpróbáltam a Roof Carbont. Szerencsére nem volt a méretemben. Ugyanis később rátaláltam a Scorpion Exo-Tech Carbon -ra. Tecccik. Van vkinek tapasztalata vele?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Pocee
senior tag
Sziasztok!
Miután elvesztem és megtaláltam önmagam,lenne egy kérdésem.
Cimborám szeretne a zsír új gs-re tanktáskát, talán gyári már nincs rá,mik a top márkák,pénz nem számít,a csatos megoldás jobban tetszik neki mint a fix szerelhető oldható,méretben inkább nagyobb de javaslatfüggő,ami szempont hogy legyen a térképnek telefonnak átlátszó "ablak" a tetején.Előre is köszönöm!
Remélem mindenki jól van,el kell olvasnom 2800 hszt és majd írok.
Addig is köszönöm a segítő hozzászólásokat!Mr.Brightside
-
Geresics
addikt
válasz Pocee #136456 üzenetére
Telefont ne tegyen oda, mert meg fog sülni a masina, és kikapcsol önvédelemből!
Ha már pénz nem számít - és tudom, hogy nem ez volt a kérdés, de - vegyen egy QuadLock-ot a telfonjának, vezetéknélküli töltéssel, és rezgéscsillapítással, és utána keressen egy tanktáskát annak függvényében, hogy a telefonján kívül mit szeretne beletenni!
Amúgy a GS a legnagyobb példányszámban eladott motor, nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ne lenne a zsír újhoz gyári tanktáska! Azt elhiszem, hogy olyan van, ami nem tetszik, de hogy ne lenne, az minimum fura...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Harcipocok84
junior tag
Sajna a magyar Intruder facebook csoportokba csak akkor csatlakozhatok ha már motortulaj vagyok. Viszont nekem a vásárlás előtt lenne pár kérdésem: egy 2006-os Intruder 800-on mit érdemes megnézni vásárláskor? Kb. 90e km van benne óra szerint, de nem tudom hogy van-e típushibája, illetve mennyire drága a szervizelése?
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
-
JoinR
senior tag
válasz Harcipocok84 #136460 üzenetére
Én egy 90 ezret futott motoron azt nézném meg, hogy le vannak-e már szedve róla a műanyagok, mert azokkal együtt nem veszik át a telepen..
-
Somatom
veterán
válasz Harcipocok84 #136465 üzenetére
De, csak 800 -as. Azt meg ösztökélni kell a menésre. Ráadásul vizes, ami további bonyolulat + hibaforrás. A nagytesó levegő/olaj hűtéses és alapjáraton el lehet vele túrázni. Annál elképzelhető a 150 ezer különösebb belenyúlás nélkül.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
JoinR
senior tag
válasz Harcipocok84 #136465 üzenetére
Én személy szerint biztos nem vennék ennyi km-rel motort, de ez nem azt jelenti, hogy másnak sem szabad. Attól is függ, mennyit akarsz menni meg milyen messzire.
Nem a motorikus meghibásodástól félnék, de ennyi km után már megfárahat bármi, és mivel azt kérdezted, hogy drága-e a szervizelése...lehet, hogy tényleg csak a kötelezőket kell cserélni rajta, de az is lehet, hogy 1-2 szezon után mindene lógni fog. Egy kardán- vagy futóműfelújítás nem az olcsó szervizek közé fog tartozni, olcsóbb most hozzáértővel átnézetni és aszerint dönteni. -
Harcipocok84
junior tag
válasz JoinR #136468 üzenetére
Nyilván a kopó alkatrészek, kötelező szervizek miatt nem aggódom, anyagilag sem okoz gondot. Csak mivel még kezdő chopperes vagyok nem tudom elképzelni mekkora összeg lehet egy kardán felújítás, vagy a nagy blokk javításai... Esetleg ha tudtok összegeket, hogy egy chopper esetében ezek milyen összegeke saccra akkor azt megköszönném.
-
csongi
veterán
válasz Harcipocok84 #136460 üzenetére
Mia cel?
Mekkora tavokat akarsz menni?
Azert vannak a kategoriag, mert azoknak megfeleloen tervezik a motorokat.
Ezek a nagy ccm v2 motorok kis LE, nagy nyomatek jellemzi.
Turazas nem lesz az erossege sztem.
A megtett km peeig ahasznalattol fugg.
Amit cserelni kell, azt cserelni kell. Azt megmondani, hogy mit, latnoki kepesseg kell.
Nem csak a blokk letezik.Ha ennyire aggaszt a km, el kell vinni egy normalis allpotfelmeresre, illetve az eddigi cserelt elemkrol valami infot szerezni. A teljes szamla igazolast idehaza nem lehet igazabol elvarni.
Bar az alaktreszekrol azert igencsak kap az emeber valami bizonylatot. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Harcipocok84 #136469 üzenetére
Kulfoldi forumokat nezz, keress a guglin milyen tipikis hibak lehetnek. Minden motornal mas, ezert ezen neked kell dolgoznod. a magyar forumokat felejtsd el.
Es akarmilyen hihetetlen 80e km egy motornak sok.Ne a topictagokat kerdezd, hanem hivj fel/irj emailt egy szerviznek, hogy vinnel egy ilyen motort, mi penzert csinaljak meg.
Most jobban belegondolva a sufnikba lehet nincs bekotve a net es a telefon vezetekes.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #136470 üzenetére
A megtett km nem csak a hasznalattol fugg.
Modellspecifikus minden. Pl van olyan japan chopper, aminek a fotengelye, barhogyan hasznalod, egy bizonyos kmnel el fog torni.
Tipisspecifikus fb csoportokban, egy raguglizassal ezeket tudni fogod. Melos ugy.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Harcipocok84 #136469 üzenetére
Pedig, a kötelező szervízek miatt kell a legjobban aggódnod. Mármint azok miatt, amik eddig elmaradtak, vagy nem lettek rendesen megcsinálva. Sztem a japánok szervízelése drága. Ilyen korúban és futásteljesítménnyel én HD -t vennék (persze, amúgy is ). A HD egyszerű, mint a faék és egy nagy Lego. Pl. a 883 -as és az 1200 -as Spory lökete megegyezik. Veszel egy "fordító kitet" és a dugó, hüvely cserével együtt növeltél 300ccm -et. A legzsebbenyúlósabb tétel a szíjkerekek és a szíj cseréje, mert a 1200 -asnak azzal nyújtották az áttételezését. Viszont egy szíj az 80 ezer Km és egyszerűbb, mint egy kardánfelújítás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #136473 üzenetére
Sztm nem. Ezen a piacon a legjobban a nem valos km allastol kell aggodni. A kotelezo szervizeket hiaba csinalod meg, ha valamiben mar sok km van. Az nem ved meg attol, hogy a szelepvezetok ki legyenek kopva, a szelepek tomitofelulete el legyen verve, hogy a lengovilla csapagyak meg legyenek rohadva essatobbi. Illetve nem a kotelezo szerviz hanyagolasa miatt fognak ezek kopni, es a kozelezo szervizek alkalmaval ezeket az alkatreszeket nem csereled, mivel gazdasagi totalkar lenne.
A kotelezo szerviz nem ved meg a kopastol. Ha valamiben sok a km, az le lesz lakva. Van amelyik nagyon, van amelyik kevesbe, de nem mulik el nyom nelkul egy 100e km. Csak vannak emberek, akik nem ertenek a motorokhoz, azoknak meg eleg, ha egy motor jon-megy megall. De ez nem ugyanaz az allapot, mint 100e km el ezelott.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #136475 üzenetére
A kötelező szervíz nem csak olaj, olajszűrő, légszűrő cseréből áll. X Kilóméterenként elő van írva a kardán, a futómű, a telók vizsgálata is. Vezérműláncot sem akkor kell cserélni, amikor zörög, mert az automata feszítő már végálláson sem tudja megfeszíteni. Olyankor a vezérműtengelyekről, szelepekről is kiderül ez-az. De, ha ezeket a szervízeket elhanyagolják, akkor csőstől fog jönni a baj.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tboldi
nagyúr
válasz dellfanboy #136477 üzenetére
A dual sportos csávó miért tart a kezében egy végtagot? 🤔
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #136476 üzenetére
Nem egeszen. Illetve minden nagyon tipusspecifikus, tehat altalanossagban nem lehet beszelni, de a legtobb motornal normal szerviznel nem fog kiderulni semmi, ami a szelepet illeti, meg meg a fene tudja hany alkatresznel sem.
Az eletszeru az, hogy a vezlancfesz nagyon koran beadja a kulcsot- ekkor zorog addig, amig fel nem epul az olajnyomas- es nem azert mert a vezlanc megnyult, hanem mert szarok a feszitok a legtobb modellnel. itt is, ha annyira van megnyulva a lanc hogy cserelni kell, a fotengelyen a kisfogaskerek sokszor a fotengely anyagabol van, tehat le se tudod cserelni, ha kopott. A legtobb motor nem ugy van megcsinalva, hogy rentabilis legyen megjavitani.
Szelepeknel meg akkor derul ki valami, ha veszteseget mersz, esetleg kompotot. meg ha a veztengelyt kiveszed, akkor is a szelepek allnak mint a covek, hiszen az eket nem vetted ki, a rugo nyomja. Szoval mi derul ki a szeleprol, vagy a szelepvezetorol?Utoljara osszefoglalom, amit irtam.
Ha egy motorban benne van a tervezett km, akkor mindegy, mennyire volt odafigyelve ra, kopott lesz. Nagyon jo, ha oda van figyelve egy motorra, es apolva van, de ez nem ment meg attol, hogy ne kopjon el.Es ha valamiben nagyon sok km van, az nem azert olcsobb, mert kedvezmenyt kap ra az ember, mert egy nyugateuropai annyira kenyes, hogy ennyi km el mar fanyalogva motorozna, hanem mert nem tudod addig hasznalni, mint egy uj motort. Ezt nem minden ember gyomra veszi be, de logikus, nem?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #136479 üzenetére
Kicsit off, de ez az élettartam a motoroknál miért ennyire alacsony? Súlycsökkentés, nagyobb fordulat, nagyobb literteljesítmény? Vagy a kuplung/váltó kopadékát is hurcoló motorolaj koptatja ennyivel jobban?
Vagy ha veszünk egy autó motorjához hasonló karakterű motort (pl NC750), akkor annak a várható élettartama is összehasonlítható egy autóéval? -
Topiccsendőr
addikt
válasz Moleman #136480 üzenetére
Nagyobb fordulat, nagyobb literteljesitmeny miatt.
Sokkal nagyobb stressz az alkatreszeknek a nagyobb fordulat.A kis forgotomeg a fotengelynek nem tesz jot, ha mar az elettartamot nezzuk csak es kizarolag. a fotengelyt legtobbszor nem lehet felujitani, miutan a csapagyazas elkopik, mivel ennyire terveztek, ekkorra mar tele lesz mikrorepedesekkel, es el fog torni az uj csapagyakkal.
Autos km teljesitmenyt ki lehet hozni motorokbol, extrem lassu motorozassal, es ha addig forgatod, mint egy autot.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #136479 üzenetére
Sajnos, nálunk ez nem így van. Nem azért olcsó, mert már nem lehet vele annyit menni, hanem azért, mert az elhanyagoltsága miatt bármikor megadhatja magát. User elviszi a szerelőhöz, az meg azt mondja, hogy nem éri meg, add el, amíg még működik. Ha végig megkapta volna, ami kellett volna neki, akkor most nem lenne ilyen állapotban.
Moleman:
Egy sportmotor nem végtelen kilóméterre van tervezve. Honda Pan-European, Motorrad újság, 100 ezer Km -es teszt. Kopás: nem mérhető.
Ha normálisan van kezelve, akkor egy Harley -nak sem kottyan meg 100 ezer Km. Aki hosszú futásteljesítményt szeretne, az vegyen rendes motort![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #136482 üzenetére
Ja értem, tényleg, a tengelyeken nagyon sok súlyt meg lehet spórolni, egyszer bontottam szórakozásból egy Nissan QG15 motort, tudom milyen nehéz egy vezérműtengely is.
#136483 Somatom
Igen, erre gondoltam, ilyen alacsony fordulatos hosszú távú utazásra szánt motorokra. De akkor azoknál megvan a hozzá való élettartam is. A Pan-European tetszik is, de egyedül ingázni kicsit túlzásnak érzem. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #136483 üzenetére
Ne egyszerusitsd le mar ennyire, hogy normalis motor, meg az a hulye, aki nem olyat vesz.
Ez joval bonyolultabb ennel. Minden tipusspecifikus, es a hasznalat modja rengeteget befolyasol a futott km en.A komuves bolcsesseg formatum senkinek nem segit.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #136485 üzenetére
Azt csak azért írtam, mert tudtam, hogy harapni fogsz rá.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #136488 üzenetére
Már, hogy alacsony képességű lennék? Azért párszázezer Kilómétert eltúrázgattam már. A mostani motorom kerekét belelógattam az Északi tengerbe, a Földközibe (többször), meg az Atlanti óceánba.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #136489 üzenetére
Nem. Nem vagy alacsony kepessegu. tobbszor nem vagy kepes arnyaltan ertelmezni az olvasott tartalmat, de nem sertegetnelek, mert a velemenyeddel nem ertek egyet, nem a szemelyeddel.
Bar nem ertem a turazgatasnak mi koze van a temahoz, vagy mit bizonyit, de nem errol van szo.A fent emlitett hatas peldaul, amikor valaki a vegletekig leegyszerusit egy problemat, rettenetesen hatarozott valaszt adva.
Vagy peldaul amikor egy kamionos vitatkozik magabiztosan egy forumon egy motorszerelovel a motorok allapotaval kapcsolatban...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #136490 üzenetére
Ez ám csak az egyszerűsítés! Kamionos lettem egy motoros topikban. Pedig, az csak a munkám és csak 15 éve csinálom. A motorozást meg 40 éve.
Nyugi, én már kinőttem abból, hogy alfahím szerepben brillírozzak egy fórumon! Tudom, hogy ez neked fontos. Nem pályázom a posztodra.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #136482 üzenetére
Ha ennyire alacsony a motorok élettartama (szerinted), akkor miért találkozom lépten-nyomon jócskán 100 ezer km feletti futásteljesítményű motorokkal?! A sportmotortól kezdve a túragépekig?
Holnap pl. egy olyan haverommal megyek Romániába, akinek több mint 220 ezer van a DL 650 - ben, és semmi komolyabb gond nem volt vele. Nulla az olaj fogyasztása.
A másik motor, aki szintén jön egy GSX-S1000 137 000 km-el. Szintén problémamentes motor.
Amik még hirtelen eszembe jutnak az ismerőseim körében:
KTM 950 Supermoto 120 000
BMW R1200 RT 90 000
Suzuki GSX-R 1000 90 000
BMW R1200 GS 170 000
Kawasaki Z750 110 000
KTM 1290 Super Duke 80 000
Sőt még 1 hengeres 690 Supermoto-t is tudok amiben már több mint 70 000 van bontatlan blokkal.
Nyilván minden kopik ami használva van, de azért közel sem olyan szar a helyzet mint ahogy mondod.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #136491 üzenetére
Hanyagold mar ezt az alfahim fszsagot, en nem ezert mereszelem a velemenyemet utkoztetni a tieddel, hanem mert egy kicsit tul sok ilyen beszelgetesben volt reszem az utobbi idoben, es a tokom kivan az ilyen gondolkodasmoddal.
Annyit akartam mondani, hogy aki ilyen kijelenteseket tesz, hogy 90e km-el vegre be van jaratva egy motor, vagy 100e km meg se kottyan valaminek... ne haragudj, de nem hiszem, hogy sok motorral van tapasztalata.
Aztan most vitatkozhatunk - leirom a velemenyem. te anelkul, hogy felfognad, vagy egyaltalan ertoen elolvasnad- ugyanazt a vegletekig leegyszerusitett hulyeseget irod le utana haromszor.
Kinosan ugyelek arra, hogy minden fontos reszletet perspektivaba helyezzek, peldaul hogy semmi sem olyan krva egyszeru, hogy egy motormarka bezzeg ilyen es ilyen. Irtam tobbszor, hogy minden tipusspecifikus es erre rajon a hasznalat modja. erre jossz ezekkel a komuvesbolcsessegekkel,
Szoval inkabb en kerdezem, te miert csinalod ezt?
Nekem ez baromi faraszto, es arra celoztam, hogy kamionozas kozben lehet kevesebb informaciora tehetsz szert abban a temaban, amirol beszelunk.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #136497 üzenetére
Emlékszem rá, de továbbra is a levegőben lóg a kérdés, hogy miért van ez a sok magas futásteljesítményű motor, ha szerinted ez nem életszerű?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #136495 üzenetére
Tokmindegy milyen a fogyasztasa, vagy a karosanyag, nem ezzel van a baj. Az a baj, hogy ez egy extremitas. Ezt csak bizonyos korulmenyek kozott lehet kihozni egy motorbol, azaz nem hetkoznapi hasznalat soran. (Bar ahogy a gs esek mennek altalaban en mindig azt hiszem hogy 11kW ra vannak fojtva) es mindig felhozzatok ezt a peldat, ha ez a tema elojon. En akkor mindig leirom, hogy gondoljatok mar bele, 3 ev alatt ennyit belerakni hogyan lehet, es ti is igy hasznaljatok-e a motorotokat. Meg lehet csinalni, extremen ovni kell melle a motort, extrem korulmenyek kellenek hozza.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- 3D nyomtatás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Nők, nőügyek (18+)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Dark Souls sorozat
- BestBuy topik
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen