-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
stifi
senior tag
válasz Archer #38348 üzenetére
majd a második vezérműlánc-feszítőt már csak akkor fogod megvenni amikor már füldugóval is hallod a lánc csörgését
az elsőt én is megvettem amikor az első neszt meghallottam, azonnal és reflexből.. nem mondom hogy pénzkidobás de 30k-ból egész sokat el lehet gurulni illetve ez majdnem egy gumi ára...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Archer
őstag
Azért remélem nem 10e-t bír egy ilyen kütyü, ha mégis, a következő APE manuális lesz, azon nincs ami elromoljon, majd néha tekerek rajta vízpumpafogóval Hogy több generáción át a Honda ezt nem tudja kiküszöbölni valahogy, elég gáz. Volt a szervizben egy másik RR, ugyanezzel, húszon valahány ezer km-rel az is.
Troll on: Bár azt mondják a Suzukin is zörög feszítő csak ottt elnyomja a motorzaj Troll off.HGabor89: olyanon nem ültem de biztos nem ugyanaz. Pl. PC37 és PC40 RR-sem ugyanaz, azokat próbáltam, előbbi talán hasalósabb kicsit, utóbbi meg keskenyebb, alacsonyabb embereknek jobban leér a lábuk (amúgy is nagyon kicsi mindegyik, ami viszont durva, hogy az 1000-is szinte ugyanakkora).
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
stifi
senior tag
válasz Archer #38352 üzenetére
49e volt a motorban amikor cseréltem, most van 64e.. megint elkezdett hangot adni de nem érdekel..
a manuálisban 1 dolog miatt nem bízom: ha ilyen egyszerű lenne, a mérnökök is megoldották volna szerintem. amíg csak ilyen házi tuning létezik inkább kihagyom a babrálást, és megveszem a gyári megoldást - de nem akkor amikor az első csilingelést meghallom az tutiNincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
válasz Archer #38352 üzenetére
Én használtam APE-t. Jó móka csak aztán döntsd el hogy jól állítottad e be a feszességet. Túlhúzni sem jó. Bár hallani azt is, tudnod kell mire figyelj. APE inkább olyan blokkba való, amiről sokszor jön le a szelepfedél, és tudják ellenőrizni a helyes láncfeszességet.
Legutóbb vezérműlánc cserekor gyárit rakattam fel, az APE meg ott figyel a polcon
[ Szerkesztve ]
-
Type-R
őstag
Most már értem, hogy miért írták itt egyesek, hogy modern technikával lehet megtanulni motorozni.
Kijöttem haveromhoz Svájcba egy hosszú hétvégére motorozni, és béreltem magamnak egy Yamaha MT 09-et.
Otthon egy közel 9 éves Ducati S2R 800-at hajtok, és a két motor közt ég és föld a különbség.
Itt nem a teljesítmény különbségre gondolok, hanem a motorra mint egész jármű.
Ez a Yamaha olyan könnyen kezelhető, olyan szépen veszi a szerpentines kanyarokat az Alpokban, de a városi forgalomban is megállja a helyét, a szűk kis utcákban, úgy fordulok be, hogy el se hiszem, mivel tudom, hogy ilyen helyeken a sajátommal szenvednék.Az üléspozíció az én 178 cm-hez tökéletes, az ülés nem túl kemény, de a hátam a nap végére meg megfájdult, amit nem értek, hogy miért, a sajátomon ilyen nem volt. Talán az egyenes üléshelyzet miatt?
A szerelő előtte elmondta, hogy van három mód, ami a gázreakciót szabályozza, és ez tényleg működik. Városban B mód tökéletes, az Alpokban meg az STD-ba, aminél nagyon érzékeny a gázkar.
Kezdő motornak is simán ajánlom, mert nagyon jó kis motor.
-
-
Type-R
őstag
Amikor beraktam B módba, a gázkar nem lett annyira érzékeny, és nagyon könnyen kezelhető lett a motor.
A másik, hogy nagyon könnyű a gép, ezért a parkolás, tologatás és nagyon egyszerű.Én L2-es motorhoz vagyok szokva, és az jóval vadabb, és az csak 75LE, ez meg 115 körül van, de nem annyira van.
-
vlevi
nagyúr
-
nauro
aktív tag
Oktatóanyag: [link]
-
DigitXT
félisten
válasz Dexar007 #38364 üzenetére
Jobb kétszer, mint egyszer se... Hasznos kiegészítés.
-
Sianis
addikt
Erősen kezd amúgy megjönni a kedvem hozzá, hogy elmenjek egy ilyen oktatásra, miután a jogsit megszerzem.
Sianis
-
Xaels
félisten
válasz Type-R #38355 üzenetére
Hát szerintem a modern technika nagyon megkönnyíti a vezetést. Az ABS után egy anélküli géppel hamar fejre lehet állni. Az lenne igazából a legjobb, ha mindkettőt megmutatnák-megtanítanák.
Amúgy tényleg jó gép az MT-09-es. Egyetlen egy dolog miatt nem ajánlatos kezdő kezébe adni és az a nagy nyomatéka már alacsony fordulaton is ami a kis tömegével párosítva kifejezetten komoly gyorsulást tud felmutatni.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
Látom nem értetted mire akartam kilyukadni. Ha valaki olyan motoron "tanul" amin van ABS, miután felül a sajátjára amin nincs az első komolyabb fékezésnél lehet el is fogja dobni az elejét, mert leblokkolja a kereket. Egyelőre ezek a technikák nem az "olcsó" használt gépekre jellemzőek. De ugyanez igaz a gázadásra és a kuplung kezelésre is.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Ribi
nagyúr
Magyar viszonylatban hány új tanuló motort láttál? Főleg amiben ha volt is még ment az ABS?
Motoros tréningeken meg ki van kötve.mod:Ja hogy "tanul". Ha saját maga "tanulja" akkor meg úgyse tanulja meg csak amikor kellene / kellett volna. Vagy tényleg nem értem mikorra mondod.
Még én sem emlékszem, hogy kipróbáltam volna az ABS-t a motoromon. Lehet 1x majd kipróbálom megy-e egyáltalán[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
nem fogják. az abs-es oktató motoroknál pedig kikapcsolják az abs-t. szerintem jól teszik. tudja a tanuló, hogy a motorozás nem autókázás, legyen tudatában ennek.
ettől függetlenül abs-es motorokat kilehet próbálni nyílt napokon, ha direkt építettek abs tesztelő részt....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
DigitXT
félisten
Oktatáson hányszor kell akkorát fékezni, hogy dolgozzon az ABS?
Na meg aztán tényleg nem ez a jellemző a gépparkra. Ha meg már
ez lesz, mert kötelező lesz, akkor a saját gépén is az lesz.Btw. azzal egyet értek, hogy a sok vezetést könnyítő elektronika a
nyers tudást csökkenti. Régen is az volt a mondás, hogy aki Ladát
tud vezetni, az mindent tud vezetni... (Ha valaki egy kipörgésgátlós,
stb. motoron azt "tanulja", hogy mindig, minden helyzetben szabad
nyelezni a 100 LE motort, az a "hagyományos" gépet el fogja dobni
tiszta sor. De tkp. mit is akarsz ezzel mondani? Az, hogy van ABS
a motorban, nem jelenti, hogy agyatlanul KELL rángatni a féket.) -
Xaels
félisten
Valahogy így értettem. Kölcsön kapott motor, kölcsönzött motor, cseremotor és a többi. Én sem a saját motoromon ültem először igaz csak parkolóban próbálgattam egy 125-ös NSR-t. Nem a tanpályára. Az egy vicc, semmit nem tanul meg az ember azon kívül, hogy hol van az index kapcsoló
(#38374) DigitXT: az ABS csak egy példa volt, de jól leírtad amire gondoltam.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
DigitXT
félisten
válasz Integra #38375 üzenetére
Dettó. Pánikhelyzetben baromi jól jöhet, hogy tudsz max. fékerőt kifejteni.
Pályán meg nem pánikhelyzet van, hanem mész a legjobb köridőért.Na meg aztán a közúton a tapadás is nagyon "esetleges" tud lenni. Akár
egy tök ártatlan helyzetből is lehet perec, ha épp sok a fékerő... Az azért
ritkább, hogy már megindul az első kerék, és a veztő ezt időben észlelve
elveszi a féket, s nem fikáz egy hatalmasat. Előfordul, de necc. Ráadásul
ha teljesen elengeded a féket ijedtedben, ugyan nem esel el, csak nem is
lassulsz tovább, márpedig oka volt annak a "nagy féknek"... Egy benézett
szituban határon fékezni közúton: nem egyszerű na. Az ilyenekből jönnek
az olyan sztorik, hogy elnyalt. De amúgy az akadály előtt még az idomon
csúszó (kevés lassulással bíró) motor is simán megállt. Kellemetlen, na...(Persze, mindennek az alapja a figyelem. Általában a figyelemvesztés az,
ami megelőzi a pánikhelyzetet. Esetleg egyéb hiba, pl. követési távolság.) -
Ribi
nagyúr
Valamikor lehet írtam, hogy hondás vezetésen volt goldwinges egyén aki jópár országot megjárt talán 100k km-t is ment már, de úgy vezette a motort mint egy autót. Van aki szinte soha nem tanul meg rendesen motorozni, úgy ahogy azt kellene / egyesek szerint kellene. De ugye mindenki ember és hibázik. Szerintem is inkább legyen minden motoron ABS és amikor kell, akkor örüljön hogy volt. Mert míg autót ha lepadlózod, megcsúsztatod, tesztelgetheted, addig ha a motor megcsúszik akkor már csak mázli kérdése a perec/nemperec. Honda tréningen is kellett kicsit blokkolni az elsőt, pillanatra ráhúzol még nem gáz, de amikor valaki kikanyarodott és a húb***meg van, akkor nem ereszted fel. Legalábbis olyan autós becsukom a szemem, padlóféken állok és csúszó kerekeket is túlkiabálva sikítok egyénekre gondolva. Persze viszonylag kevés "ilyen" megy motorozni.
Kérdés persze jogos, hogy 1-2 para helyzet után feleszmél-e az egyén, hogy mégsem tud annyira motorozni, mint gondolta. Vagy a sok segítség miatt többet képzel magáról, mint ténylegesen és esetlegesen akár pár törött csont helyett tepsi a vége. -
Xaels
félisten
Félreértés ne essék. Nem ellenzem én az ABS-t meg a többit, csak amíg ezek erősen felárasak és a többség nem engedheti meg magának addig ne mondjuk olyat, hogy csak modern technikával tanul meg az ember motorozni.
Amúgy gumicsere előtt nekem is volt erősen leizzadós esetem a körúton. Megcsúszott az első, már majdnem dőlt a motor is, de sikerült megfogni és mivel hagytam helyet így nem történt semmi, de 200m-el odébb majdnem remegő térddel szálltam le a gépről.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #38350 üzenetére
Sajnos Hornettel (még) nem mentem, De CBF600-zal igen. Nagy méretei ellenére meglepően kezes volt. Pályán is, simán lehetett menni egy nálam nehezebb (motorozni tudó) utassal. Kár, hogy nem fér bele az A2-be
www.dongosofor.hu
-
-
-
Xaels
félisten
válasz Type-R #38385 üzenetére
Én csak álmodni tudok egyelőre ilyenekről. A kis Eliminator, tud menni ha nagyon akarom, de olyan nagypapis érzés vezetni, tuti nem fog vele senki hanyatt esni.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Djuree
félisten
na lassan én is motorra pattanok. el volt törve az ujjam, már 2 hét gyógytorna letudva a gipszlevétel után, most hétvégén megpróbálok menni kicsit a géppel.
már nagyon hiányzik. nem is tudjátok mennyire jó nektek hogy tudtok fékezni kézzel.
bnőmmel menni szeretnénk horvátországba is augusztusban, remélem addigra százas leszek.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Djuree #38387 üzenetére
Neked jobbulást kívánok. Én meg holnap dél körül indulok Erdélybe 8 napra, egy 125-ös Varadero társaságában.
Nejem szerint viszont én már "százas" soha nem leszek, amit szerinte az is bizonyít, hogy ezzel a 20 éves kis ótvarral el merek indulni a "világ végére", 51 éves fejjel...
Most kellene kezdenem motort takarítani meg pakolni. Hogy utálom én ezt! Műszakilag múlt hétvégén átnéztem, a gép elvileg rendben van, csak retkes, mint állat.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
NAgyon úgy tűnik le kell tennem a GS-t, mert más gép közelébe engedtek. 2500 pacis.
A 30.-ai hétre adtak időpontot lánccserére, hát talán addig kibírja. -
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #38389 üzenetére
Gond mentes széles utat és gumifákat kívánok nektek az utazáshoz. Vigyázzatok magatokra és egymásra is.
Ha mindez meglesz, mellette még jó szörakozást és sok gyögyörú látnivalót kívánok.
Várunk vissza épségben!!!!!!!!!!!!!Vigyázz mert a románok szeretik leszorítani a lassabb járműveket. Konkrétan láttam amint egy kis lassú chopperest egy utánfutós autós az utánfutóját úgy ráhúzta, hogy neki is ment, meglökte. Majdnem elesett a szerencsétlen.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
Ettől azért még messze vagyunk. Viszont nem lenne rosz.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #38390 üzenetére
Mozdonyvezetőnek készülsz?
(#38391) polimorf: köszönöm a jó kívánságokat, bízom benne, hogy jövő szombaton vagy vasárnap már a sikeres túráról tudok beszámolni!
szerk: a pakolás nagyja megtörtént, motort takarítani viszont továbbra sincs kedvem. Lehet, hogy majd holnap reggel?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Djuree
félisten
válasz Bogyó bá' #38389 üzenetére
köszi! nektek jó utat, én is szivesen betársultam vna ha nem lenne ez a szar a kezemmel. most mosogattam, fel is dagadt kicsit.
mi jó lenne ha még meglenne a 125-ös MZ-m.
51 év. és? hajrá! így kell csinálni, nem áll meg az élet, csak egy szám, ne az év határozzon meg, hanem te az évet! én ha bírok majd, 70 évesen is megyek majd. szarok én rá hány éves vagyok.LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Type-R
őstag
válasz Djuree #38397 üzenetére
miközben haverral üldögéltünk, és figyeltük a teheneket , oda jött ma hozzánk egy kb 50éves férfi, és kérdezősködött a motorokról, hogy az MT 09-et vagy a Z800at ajánlanánk nekik, mivel nem tudja eldönteni, hogy melyiket vegye
itt svájcba nagyon sok középkorú, és afeletti férfi simán 1000-es sportmotorral jár, ez itt teljesen természetes
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen