- Sweet.tv - internetes TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Asustor NAS
- PHP programozás
- Vírusirtó topic
- Facebook és Messenger
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Polemius #78100 üzenetére
Az egyik olaj surubb azon a bizonyos homersekleten. Nem befolyasolja az uzemet. Ezert lesz az egyikkel zajosabb, a masikkal nem. Nem kell foglalkozni vele. Nagyot csattanni ket dolog miatt tud. Suru az olaj, illetve a kuplunghoz az adalekolasa mas. Elobb emlitett jaso ma ea jaso ma2. Ugyancsak nem karos, nem ad kepet az olaj minosegerol.
Hamisolaj.
Volt egy cikk miszerint magyarorszagon 3 bol 2 olaj hamis.
A cikk arra alapult, hogy ennyi afat es termekdijat vallanak be a forgalmazott olaj utan, mert akkoriban onbevallasos rendszer volt. Tehat ez eleg nagy hoax volt, de az, aki nem jaratos az ugyben, vagy nem olvasta vegig a cikket/nem ertelmezte, az menthetetlenul befosott.
Szo volt meg a hamisitas modjarol. Egyesek szerint trafoolajat csomagolnak castrol dobozba, masok szerint a legpuruttyabb alap olajat.
valamelyik totalcarosnak a burgmanja lett hajtorudas, ezt azonnal a hamis olajra fogta, holott egy autohoz erto szemely volt. Trafoolajos castrolt vizionalt. En bizony azonnal bevizsgaltattam volna
De az hogy lehet, hogy a hajtorudcsapagy kapott, de mas nem?
Trafoolaj elmelet: a trafoolaj 40 fokon rendelkezik olyan viszkozitassal, mint egy xw-40 es olaj 100 fokon. Azonnal feltunne. Nincs benne habosodasgato, nincs benne detergens adalek. Kihuzod a nivopalcat, egy mero habnak kell lennie. A siklocsapagyaknal nem lesz akkora problema, oda akar vizet is lehetne hasznalni, itt a szoroolajozassal kent alkatreszek mennenek azonnal tonkre, ebben biztos vagyok. Motul 300 at hasznalok figyelem, ennek a fajta olajnak a habosodasgatlasa atlagon aluli, illetve a valto vedelme is, lehet habbal talalkozni, ennek ellenere nem hamis az olaj.
Rosszabb minosegu olaj elmelet: Europa szabalyozza, milyen specifikacioju olajok kerulhetnek forgalomba azaz milyen letezhet egyaltalan. Nem kapsz szar olajat. Lehet, hogy nem lesz olyan minosegu olaj, mint egy fullszint, de ezt nem fogod eszrevenni utcai hasznalatnal, sem zajrol, sem kopasrol.
Teljesen alaptalan felelem velemenyem szerint.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Polemius #78100 üzenetére
Olajcsere utan elmeletileg surubb az olaj, mint elotte. (Viszkozitasstabilitas) utana kezd el higulni, ahogy hasznalod. En sosem ereztem jobbnak a valtot olajcsere utan, pedig szerintem kiprobaltam az osszes letezo olajat a piacon. Valtozast csak kisebb motoroknal ereztem hasznalat soran, ahol a kuplung sokkal erzekenyebb az olajra, mint a nagyoknal altalaban. Sajnos az osszesnel leegettem a kuplungot, igy nem biztos, hogy az olajat ereztem
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78102 üzenetére
Az olaj adalékolása ( minősége ) gondolom idővel ( használat) során csökken, emiatt is kell cserélni.
Akkor elvileg érezheti a váltást simábbnak egy mezei user a friss olajjal?!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #78101 üzenetére
"Rosszabb minosegu olaj elmelet: Europa szabalyozza, milyen specifikacioju olajok kerulhetnek forgalomba azaz milyen letezhet egyaltalan. Nem kapsz szar olajat. Lehet, hogy nem lesz olyan minosegu olaj, mint egy fullszint, de ezt nem fogod eszrevenni utcai hasznalatnal, sem zajrol, sem kopasrol.
Teljesen alaptalan felelem velemenyem szerint."
Lehet, hogy gyorsabban gépelsz, mint ahogy én olvasni és értelmezni tudok, és ezért van, de ebből nekem az jön le, hogy ha bemegyek a Tescoba (vagy bármelyik másik hipermarketbe), és megveszem a legolcsóbb sajátmárkás olajat, az ugyan úgy jó, mint ha megveszem a Motul/Castrol/Mobil1/mittomén márkás, csillivilli, méregrdága olajat.
Remélem nem haragszol meg, ha én azért maradok mondjuk a Motulnál!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78104 üzenetére
Kíváncsi vagyok. Tavasszal lesz olajcserés a gép, az olaj már megvan ( Motul, mi más lenne ). Teszek egy előtte utána kört, érzek e valami változást.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78102 üzenetére
Most akkor melyik jaso ma-val kevésbé csattogósabb elvileg? Mert nekem olyan kell! Megnyugtat a tudat és a blokkból jövő csend.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
demars
addikt
Ha jól tudom olaj sziget.hu ról rendelnek öcsiék minden olajat.
Ausztriába tervezünk gurulást, Fertő tó körül. Pici pihenőkkel, fürdéssel. Ezek még csak tervek, nincs konkrét elképzelés.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
zgospel
őstag
válasz bigdady #78110 üzenetére
20 ezrenként kell FZ6-nál. A könyv ezt írja: NGK CR9EK. 3 ezer Ft körül szokott lenni darabja.
De amúgy nem kaptál a motorhoz kezelési útmutatót? Minden benne van amit tudnod kell a motorról, karbantartásokról.Ezekszerint most vetted, friss szerzemény? Én lehet hogy a helyedben elsőre nem maszekhoz vinném, hanem márkaszervízbe, hogy nézzék át alaposan. A típusismeretük is értelemszerűen jobb, mint egy olyan szerelőnek aki mindenfélét szerel. Ha budapesti vagy akkor a Yamaha World-öt tudom ajánlani, nagyon precízek és korrektek.
Nyilván drágább mint egy maszek szerelő, de minőséget kapsz a pénzedért, plusz azon a pár ezresen én nem spórolnék, hogy utána egész szezonban halál nyugodtan motorozhassakhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #78105 üzenetére
Ertsd jol, amit irok.
Nem ugyanolyan a legroszabb olaj, mint a legjobb.
De nem lehet forgalomban egy bizonyos teljesitmenyszint alatt olaj.
Bar egy tesco nem fog hamis olajat arulni. A tesconak sincsenek finomitoi, valami nagyobb olajgyarto olajat matricazzak at.
De olyat nem tudsz csinalni, hogy belerakod az autoba/motorba es tonkremegy.
Termeszetesen azzal csak jot teszel, ha egy draga olajat vasarolsz.
Bar az altalam linkelt olajtesztnel sem egyertelmu, hogy a draga jobb minden teruleten, ugyanis a motul 300 nem szerepelt jol a valtovedelemnel, a habosodasgatlasban, es az oxidacios vizsgalatnal sem annal a tesztnel.
De ezt sem fogod megerezni. Csak a sok reklam miatt azt hiszed, ez a legjobb. Az olajok minosege amugy is hullamzik. Nem tudnak ugyanolyat csinalni mindig.
[link]
Nagyonregi cikk, es mar ki tudja mi igaz belole.
De erdemes atnezni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78116 üzenetére
"Csak a sok reklam miatt azt hiszed, ez a legjobb. "
Pedig éppen a Motul 300V-nél még maga a gyártó is írja, hogy elsősorban versenyzésre ajánlják, nem utcai használatra. Ők utcára, általnános felhasználásra a 7100-at ajánlják, mint legjobb olajukat.
Külföldi fórumon valaki direkt rákérdezett, és ez a válasz jött a gyártótól. -
demars
addikt
válasz Kolondrum #78121 üzenetére
Az... Faterom vett is egy tesztert Jól kiröhögtem, öregem villanyász, van itthon egy rakat műszer (digitális, analóg is) szóval tök felesleges volt. Azt mondta erre: "de csak egy ezres volt fiam"
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78116 üzenetére
Persu: Rendelnék gyertyákat a vasba. Átnéztem az ngk katalógust és kicsit informálódtam, mert állítólag nem mindegy, hogy a választott gyertya hőértéke milyen.
Gyári ajánlás: NGK CR8EH-9 ( ennek a hőértéke 8-as)
A kérdésem az, hogy tehetek bele CR9EH-9 gyertyát? Egy értékkel különbözik a gyári előírástól, hideg oldal felé.[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78128 üzenetére
Nincs szükségem rá ( egyébként nem alacsonyabb?), de a motoralkatrész.eu ezt hozza szemben a gyári gyertyával.
CBF600 S 2004 -es, PC38
Csak arra lennék kíváncsi, hogy mit befolyásol ez a hőérték? Ha egy értékkel eltérek okoz e gondot?[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz demars #78129 üzenetére
Cbf nagyon erzekeny a gyertyara. Ha beleraksz 8as helyett 9 est akkor hideginditasnal le fogja kopni. Ha az elsonel nem kopi le, akkor ha n melegitetted be teljesen a blokkot, es nem tisztult ki a gyertya, akkor a masodiknal fogja.
En inkabb szigoruan a gyarit raknam, foleg, hogy a cbf nagyon kenyes a hideginditasnal. Nyaron is, nem csak hidegben.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
Köszönöm!
Megy bele a gyári.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
TBone
tag
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
én is kérdeznék tőled (meg mindenki mástól is persze) egyet olaj témában: 99-es cbr600f-be érdemes full szintetikust tenni? hallottam ilyeneket, hogy régebbi motorokba tök fölösleges, plusz még a kuplung is csúszhat tőle stb, nem tudom mennyi alapja van ennek. motul 5100 és repsol moto sport félszintetikussal jártam eddig, bajom nem volt egyikkel sem, nagy különbségeket sem éreztem, de gondoltam kipróbálnék valami újat.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
A szintetikus olajfilm stabilabb, ezert jobb, ha szinterikisat raksz meg regi motorba is. A kuplunggal sem lesz baj, inkabb regen gyartottak olyan anyagu szimeringeket, amik nem birtak a szintetikus olajat. De nem lehet tudni, mennyi motor erintett.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Polemius
aktív tag
válasz Topiccsendőr #78102 üzenetére
és #78106 HSM
Eddig Motul 5100-at tettem bele, abból is 10w40-est (egyszer tettem bele 10w50-est próbaképpen, nyáron, 35+ fokban).
5e km-ként cserélem, és észrevehető a különbség csere után. 2002-es, 600-as, karbis Bandit.
Eddig azért nem tettem bele full szintetikusat, mert több helyen azt írják, hogy ilyen régebbi motorba inkább ásványi/félszintetikus olajat érdemes tenni.
Lövésem sincs, mennyivel viselkedik másként egy full szintetikus olaj (pl motul 7100?), tehetek-e bele olyat káros következmények nélkül. Illetve arról sem, hogy 5w40-es olaj használatának (ami gondolom eleve full szintetikus) lenne-e negatív következménye az előnyein túl.szerk: látom más is ezen agyal
#78109 demars
Ha már a Fertőig elgurultok, akkor érdemes Nagycenken kastélyt, Sopronban várost nézni, és akár a határ túloldalára is átgurulni. Meg csomó látnivaló van arrafelé, de vannak itt környékbeliek, biztos szívesen adnak tippet.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Szerintetek a safety-hungary terepezős oktatásra a sportcsizmámat vigyem, vagy utána dobhatnám is ki és inkább vegyek valami olcsó bakancsot?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Polemius #78134 üzenetére
40 es es 50 es kozott lesz is kulonbseg. Illetve kerdes hogy jaso ma, vagy ma2. Ezeket a kulonbsegeket erzi az ember zajban, es valtoban.
Regebbi motoroknal csak a tomitesek anyaga a kerdeses. A szintetikus a legjobb barmilyen motornak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #78135 üzenetére
Semmi olyan nem történhet ott, ami miatt ki kellene dobni. Csak koszos lesz...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
Még egy gyors kérdés gyertya témában: iridiumos gyertyáról mi a véleményed?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Google-ztam ezerrel, de nem jutok előrébb. A gépem fekete színkódját akarom kideríteni. Nincs valakinek tippje, h merre érdemes keresgélni?
A fehér kódja rá van matricázva a vázra, az a NHA66B, de a fekete nincs feltüntetve.
Egy fekete kódot találtam a VFR kapcsán, mégpedig a NHA64-et, de ez egy szemcsés, gyöngyházfekete fény, pont olyan, mint a cimborám gépe, míg az én feketém egy sima metálfekete felület.Kösz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78139 üzenetére
Na, ha ezt írtad volna nekem is, akkor tudtam volna miről beszélsz... [link]
Ja, a K8 SV-n két trafó van a két hengerhez. -
Horvi
őstag
válasz runner 125 #78140 üzenetére
Így hirtelen ezt találtam. Ha már nézted és nincs közte akkor sry.
Hello darkness, my old friend...
-
Topiccsendőr
addikt
De hengerenkent 2 gyertya, az egy trafo ket gyertyara.
Elmeletileg az egyik gyertya hamarabb fog kopni, az aram iranyatol fuggoen. (Parazita gyujtasnal az egyik gyertyan a kozepelektrodarol megy az iv a testre, a masik gyertyan a testrol a kozepelektrodara.)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ath
senior tag
válasz runner 125 #78140 üzenetére
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78139 üzenetére
Nem néztem ennek még utána.
Köszönöm a segítséget!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
Ezt tanusíthatom, tényleg nagyon kényes a Cbf hidrgindításra.
Nekem gyertyacsere után javult viszont... term. Gyári került bele...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78139 üzenetére
Ebből egyenesen következik,hogy a hengerenkénti egy gyertyásnak egy trafója van gyertyánként, ergó jobb neki az irridiumos gyertya?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
#79335424
törölt tag
válasz V.Stryker #78147 üzenetére
Ez biztosan nem következik egyenesen. A kispolskinak, a HD -nak, és a japán vasaknak akkor sincs gyertyánként külön trafójuk, ha hengerenként egy gyertyásak. Egy trafó, két gyertya. Amikor az egyik henger munkaütemben van, akkor a másik kipuffogó ütemben. Arra is ad egy szikrát a trafó. Sor 4 -nél ezt nem kell külön vezérelni, mivel az 1 -es, és 3 -as henger 180° -ra vannak eltolva. A HD -nál (V2 -nél) külön gyújtójele van a két hengernek. Anno vettem a HD -ra egy Simsonhoz való, elektronikus fordszámmérőt, és helyesen mért, mivel a főtengelyfordulatonkénti gyújtásjelek száma megegyezik a kétütemű, egy hengeres, egy trafós elrendezésnek.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
demars
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Filmvilág
- LEGO klub
- Eredeti játékok OFF topik
- OLED TV topic
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen