-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz demars #95747 üzenetére
Okosíts bele E betűt.
VFR Club-on tavaly rámírt egy srác, h a fotókból úgy látja ugyanolyan Sebring dobunk van, de az övébe semmi felirat nincs. Megkért h az enyémről fotózzam már be neki, megtettem és frankón "elektropolírozással" beleüttette.
Enyém, övé.Nyilván a dB érték ettől nem csökken, az viszont ritka h minden sarki rendőr azzal állna ki.
Nekem pl. műszakin csak lefotózták a dobot meg az E betűket és ennyi volt. Pedig furulya nem volt benne."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
demars
addikt
válasz runner 125 #95751 üzenetére
Jó ötlet, csak tudnom kellene a megfelelő számot.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
tboldi
nagyúr
válasz demars #95753 üzenetére
Móvár, Tesco üzletsor?
(Amúgy nem tudom.)
----------------------------------------
Pozsonyi kiállítás pipa, nem volt rossz, de a tavalyit egy fokkal jobban élveztem. Talán mert most a gyártók sem rukkoltak elő annyi újdonsággal idénre. Képeket majd később kaptok.[ Szerkesztve ]
-
Yuasa akku annyival jobb mint az ára?
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz Kolondrum #95756 üzenetére
Hogyabánatosfaszombane...
Tényleg jó, de pont erről dumáltunk haverral, hogy ha veszel márkás, jó akksit drága pénzért és kinyírom egy év alatt (fűtetlen garázs, több rövid táv), nem biztos , hogy megéri.
Olcsóbb akksit meg minden szezon elején kidobod, aztán tudod, hogy egy évig, fél évig jó lesz.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
vlevi
nagyúr
válasz Kolondrum #95756 üzenetére
Sokan fikázzák a Bannert is, én 2008-ban tettem egy Banner akksit a motoromba, azóta az van benne. (DL-650). Hogy hány évet bírt ki eddig, számold ki
Tőlem annyi törődést kap az akku, hogy ha hosszabb ideig nem használom nyáron a motort, akkor az Aldis töltőt rádugom 1-1 éjszakára.
Télen pedig ki van szerelve a motorból, benn pihen az előszobában, havonta 1-2 napig töltöm az előbb említett Aldis töltővel. Egy motor akksit azért nem olyan nagy erőfeszítés felcipelni a lakásba.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz demars #95758 üzenetére
Enyémben yuasa van, évszám alapján 2014es. Sose veszem ki télen, rá se töltök, télen hideg garázsban áll a motor egyébként meg az utcán. Hétköznapokon városban megyek 10 kilométereket. Idén is pöccre indult 5 hónap állás után. Ahogy Mike is kérdezte, mit rontottam el hogy nekem nem hal meg egy év alatt?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
válasz zgospel #95761 üzenetére
Nekem Varta (hirtelen az volt a szomszéd boltban) van, kint parkol, de új korában sem vettem volna mérget arra, hogy simán beindul 2 hét után. Egyszerűen lecsökken az akku fesz, miközben a motor nem vesz fel áramot (riasztó nélkül), mértem. Közel 20 rongy a yuasa.
Köszi mindenki. Bannert is mondták, hogy jó valóban.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #95708 üzenetére
F4 az minden csak nem rakéta. Meg lehet halni 50 cc-n is.
És annyi év van már benne, hogy a futóművére mindent rá lehet mondani, csak azt nem hogy kemény és "modern".
Meg amúgy is amikor "modern sportmotor" kerül szóba, akkor nem hiszem, hogy egy 2004-es vas jutna bárki eszébe.Az, h nem lehet vele lassan menni az gondolom vmi utalás akar lenni vmi bennfentes poénra talán.
Eszi a gumit, láncot, mindent? Mihez képest? Más motor nem két keréken gurul? Meg nem ugyanolyan lánchajtása van talán? A benzint azt hatékonyan elpárologtatja, azt az egyet fel lehet róni neki. -
-
Juliuska
senior tag
válasz gabor128 #95662 üzenetére
Tekintettel a választott motortípusaidra és az évjáratokra (=05-06-os gixxer, Honda), úgy gondoltam, nyikkanásommal segítem picit a tisztánlátásodat: a GSX-R egy (az akkori kornak megfelelő) ízig-vérig sbk motor, amivel minden szégyenkezés és gond nélkül tolhatsz pár tiszteletre méltó karikát akármelyik ringen, aztán ugyanilyen problémamentesen haza is visz, mert mind a 2 területen szépen megállja a helyét, szemben a 600F-fel, ami meg inkább utcára tervezett legsportosabb motor. Mivel ennél az üléspozíciót nagyon eltalálták, érdemes elgondolkodni, mi lesz a leendő motorod sorsa: túrázol, városozol, szerpentinezel, pályázol...
Mivel volt szerencsém mindkettőt kipróbálni, a 600F kényelmesebb volt, a kis gixxert pedig több feladatra tudod használni, mert érezhetően "vehemensebb" (=élvezetesebb) kétkerekű. Ha számít a motorozási faktor, nem kérdés, hogy gixxerben kell gondolkoznod, ha a kopó-fogyó alkatrészek és a szervizelések költsége is fontos, akkor meg pláne! Olvastam egy hozzászólást, amiben az olvasható, hogy ezek aztán "eszik a gumit, láncot, mindent" Na, ez féligazság! Tapasztalatból mondom: ha nagynál is nagyobb a sebességed vagy, ha rossz a futómű beállításod csakis akkor "eszi" a gumijaidat egy motor. Mivel a GSX-R alatt jobb futómű van, jobban le is követi az út egyenetlenségeit, vagyis lefordítva: a lelket is kirázza belőled, ha nem vagy elég kemény. Ha viszont barinőt is viszel magaddal, a 600F-nél fog kevésbé nyivákolni, mert annak futóműve "túrásabbra" van hangolva.
A GSX-R megbízhatóságáról csak annyit írnék: 12 éve használom a nagy tesóját, de engem sz@rban még egyetlen egyszer SEM hagyott! A többit Rád bízom. Csak ügyesen a motor választásnálÉlj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #95755 üzenetére
Összeszedtem a vállalható képeket az idei kedvenceimről.
Nincs túl sok.[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #95765 üzenetére
Kb idáig olvastam
"Az ásványi a csereperiódus közeledtével már nem teljesíti a specifikációkat. "
Definiáld légyszíves a csereperiódus fogalmát. Mert ahány motor, annyi periódus van + ezerféle felhasználási forma.
Pl egy városiban, rövid távon használt motort jobban öli az olajat, mint egy túramotor, amivel napi 4-700 km-et mennek.
"F4 az minden csak nem rakéta. Meg lehet halni 50 cc-n is."
Na ja, csak jobban kell érte küzdeni. Tudod a sebesség öl és az egyikkel hamarabb vagy százon, mint a másikkal 20-on.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz etnies #95768 üzenetére
Mondok egy példát erre:
Nekem egy 2015-ös DL650XT-m van, ezt 2012-2015 között gyártották. Az olajcserét eredetileg 6000km/1év-ben állapították meg. 2013-ban vagy 2014-ben felemelték 10.000km/1év-re anélkül, hogy bármit is módosítottak volna a blokkon.
Az előírás is maradt API SG/JASO MA. Most akkor mennyi a "periódusom"?
Motorgyártóknál dolgoznak mérnökök akik azt mondják, hogy X jó lesz, de vannak a fórumozók, akik szerint az XY a jó. Azt állítjátok, hogy a Suzuki mérnökei nem értenek hozzá, ellenben ti és néhány youtube-er igen.
Egészen biztosan vannak olyan speciális üzemeltetési körülmények, melyek indokolttá tehetnek eltérést a gyári specifikációtól, de ezt általánosságban kijelenteni ezt nem lehet.
Nem gondolom, hogy pl. egy SS motornál nem gondoltak arra, hogy pályázni fognak vele, míg mondjuk ha én mennék pályázni a DL-el, akkor mehetne bele komolyabb olaj, mert nem ez a rendes felhasználási területe."önmagam hite vagyok magamban"
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #95772 üzenetére
Ja, a magasságomhoz azok passzolnának, de egyrészt inkább nakedet szeretnék most, másrészt a baleset után jobb lenne egy picivel alacsonyabb motor. A BMW F850GS-re felszállva kicsit meg is húztam a csípőmet a sérült oldalon. Tavaly ugyanez volt az MT-09 Traceren is.
És ha hiszed, ha nem, egy S-Cross-ban jobban elférek, mint egy B8 Passatban.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95773 üzenetére
Az Api sg es sh mar nem adhato el, nem forgalomban levo olaj.
[link]
Csak jobb olajhoz fersz hozza, mint ami a gepkonyveben van a motorodnak. A konstrukcioja nem valtozott a motorblokkodnak, de a legszarabb olaj, ami a piacon van, jobb lett...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
most akkor mérnökök nem fórumozhatnak?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95776 üzenetére
Ahhoz sem kell egyetemet vegezni, hogy kitalald, ha jobb olajat raksz a motorodba, es az eloirtnal hamarabb csereled, csak hasznal a motornak.
A kerdes az, hogy mekkora terheles ez a kornyezetnek, es mennyire dragabb az uzemeltetese a motornak, illetve megengedheted-e magadnak ezt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #95778 üzenetére
Dehogy nincs SG, én is azt használom - megelégedéssel a GS500-ban.
Rész-szintetikus, ja és gyárilag SE az előírás.(#95784) persuader: én nem az API-től vásárolom, hanem a Hungarolube-tól, nekik még van. Szerencsére. Mikor vettem a motort, nem sokkal előtte márkaszerviz által cserélt Castrol volt benne - azzal elég darabos volt a váltója a GS-nek, emezzel meg sokkal finomabb, mindig akadásmentes.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #95783 üzenetére
Pedig mar nem szabadna eladni.
Nezd meg az api honlapjatSzerk:
Nekem maga a szabalyozas homalyos, az automba mindig tescos olajat toltottem, a legolcsobbat, normalis teljesitmenyszinttel.
Egyik nap azt lattam, hogy at van matricazva a szokasos olaj, egy mas teljesitmenyszintre. Ami nagyon fura...
Az autoba egyebkent 100 000 kmt raktam az ilyen olajokkal, es meg mindig megy.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
Srácok, Pardin kívül hol lehet még Alpinestars ruházatot vásárolni?
Kinti oldalak is jöhetnek.
Próbáltam googlezni, 1-2 számomra kevésbé ismert shopot találtam csak, elég szegényes kínálattal.Köszi!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mike-
addikt
válasz runner 125 #95786 üzenetére
-
etnies
senior tag
Itt körbenézve én is csodálkozom.
(#95778) persuader: Igen, de a motornak azt is ki kell bírnia, ha azt a régi öntöm bele.
(#95779) geresics: Érdekelne a gépész- és vegyész mérnökök száma, kérem jelentkezzenek.
(#95780) Pocee: Természetesen hülyeség, mindenki tudja, aki rendszeresen olvas fórumokat, hogy 23 havonta kell cserélni. Aki meg nem olvas, annak jó évekig ugyanaz az olaj.
(#95782) persuader: Természetesen, ha jobb olajat teszel bele, akkor jobb lesz a motornak. De ti már ott tartotok, hogy csak a jobb olajat szabad beletenni, ha valaki marad a gyári előírásnál az megöli a motort. Érzed a két állítás között a különbséget?
Ami itt olajjal meg teleszkóppal meg, az kb. az ezotériával egyenlő. Csodálkozom, hogy mertek még tankolni 95-s benzint, nem csak 98-as vagy 100-ast.
(#95783) Bogyó bá' : Ne mondj ilyeneket, mert eretneknek leszel nyilvánítva
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #95786 üzenetére
Motostar (BP) vagy Auner (Győr, de rendelős a történet).
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #95782 üzenetére
Nekem a legtöbb AT szaki félszintetikus olajat ajánlott, mert elvileg ezzel a legjobb. (200-300k körül jár a gépük)
Szerinted öreg gépeknél, mint az enyém is jobban járna szintetikussal? Elvileg sima ásványi olaj volt akkoriban elterjedve, nem is tudom, hogy léteztek-e fullszintetikus olajak 29 éve.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95788 üzenetére
Tegyuk fel, van egy gepeszmernok forumozo. Mondjuk autoiparban dolgozik. Kolondrum jon a szabadonfutojaval, megmutatja neki. Szerinted tud barmilyen motorkerekparral kapcsolatos kerdesre valaszolni? Nem fog tudni.
Vagy jon egy masik forumozo, akinek a 3kj blokkos robogoja beszart. Megkerdezi ezt a gepeszmernokot, aki turbos, kozvetlenbefecskendezos autokkal foglalkozik, hogy mi lehet a baja. A gepeszmernok pislogni fog. Goze nem lesz arrol, mi baja lehet. Hiaba tudja, hogyan mukodik. En, a szimpla forumozo, meg tudom csinalni, mert mar szetszedtem vagy 10 et.Szoval olajmernokok kellenenek, ok tudnanak egy specialis terulet apro reszerol mindent. Mert adatok vannak a kezukben, amit teszteles utjan es meresekkel gyujtottek be. De ami ezen kivul van, - egy masik jarmu, egy masfajta benzinnel pl - az mar feher folt megint. Nem lesz naprakesz az a hatalmas tudas, amit nem elavult oktatasal szedtek fel, hanem gyakorlatban elofordulo szamokkal.
Egyebkent ugye nalunk sok helyen nincs sebessegkorlatozas, igy 6. ban nyelhez en biztos bele nem raknek az en motoromba api sg-t, ugyanis nalam is azt irja, hogy api sg vagy magasabb...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz Topiccsendőr #95791 üzenetére
Nem új lesz, kimaradt egy alkatrész a rendelésből, úgy irreálisan drága, visszamondva. Felújítják. És a továbbiakban lszrm a dolgot.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #95790 üzenetére
Ha en ilyet mondanek, akkor azt csakis olyankor tennem, ha kiprobaltam volna az afrika twinemet fullszint olajjal, felszint olajjal, es asvanyi olajjal is. Ezeket az olajokat mindig ugyanannyi km nel leeresztenem, es elkuldenem egy laborba, kopadekvizsgalatra.
Ezutan mernek barmit nyilatkozni, es nem arra alapozva, hogy ezzel kopog, azzal csorog, annak mas a szaga.Ha a szakik valamelyike barmilyen mennyiseget, szamot tud tarsitani a valasztasahoz, pl ennyi es ennyi fotengeycsapagybol szarmazo kopadek volt ebben es ebben az olajban, vagy ennyi es ennyi volt a veztengely alu csapagyazasabol ebben... Satobbi. Akkor en meghajlok ez elott a velemeny elott, addig meg leszarom.
Sok cikket olvastam, ahol emlitik, hogy pl az ebc kopolamellak nem szeretik a szintetikus olajat. (Ezt nem ertem, egy olaj nem attol lesz csuszos, hogy asvanyi-e vagy szintetikus, hanem DFI es SFI szama alapjan) ezt az informaciot jelenleg a nem hiszem es nem tudom hataran tartom.
Szimeringekkel nem lehet baj, mivel a szintetikus olaj tartalmaz erre is adalekot, regebben volt ezzel problema, ami beszivargott a koztudatba, es a mai napig tartja magat.
En kiprobalnam a szintetikus olajat siman.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #95791 üzenetére
Figyelj, tőlem azt teszel a motorodba, amit akarsz. Én senkit nem akarok arról lebeszélni, hogy az elérhető legjobb olajat tegye a motorjába.
Azt vitatom, hogy a gyári előírás nem megfelelő, feltételezvén azt, hogy az autó- és motorgyárakban dolgozó mérnökök azért kapják a fizetésüket, hogy megfelelő előírásokat állítsanak fel.
Ezekben a gyárakban évtizedes, esetleg évszázados tudás halmozódott fel és a fórumozók ezt vonják kétségbe, ezotériával megtámasztott állításokkal."önmagam hite vagyok magamban"
-
tboldi
nagyúr
Ennek sok értelme nem volt.
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #95794 üzenetére
A kitolt csereperiódusoknak van egy enyhe fogyasztói társadalmi oka is. Manapság a mérnökök már azt szabályozzák h mikor romoljon el. Nagyjából a '90-es évek elején, ezredforduló végén ért véget a tartósság maximalizálása, akkor jöttek rá, h nem szabad az örökkévalóságnak autót (pl. Merci W201) és motort gyártani (pl. bármelyik fogaskerekes VFR) meg úgy bármilyen használati tárgyat.
Szóval, ebben a korban úgy gondolom, h egy alapszintű technikai beállítottsággal rendelkező usernek tenni kell ez ellen és hiába van a mérnökök által összeállított szervizkönyvben 10-15k km-es csereperiódus, utcai használat mellett is le kell cserélni 6000-enként.
Ezért sem értem h miért kell pazarolni a sorokat erre, a motorozás többi költsége mellett egyszerűen elhanyagolható anyagi különbségről beszélünk, ha a félszintetetikus, teljesen szintetikus olajok árát hasonlítjuk, de még akkor is pár ezer ft-ról van csak szó, ha valaki ledobja 6000km-nél, nem 10k-nál.
Mike, tboldi, köszi, szétnézek itt is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
etnies
senior tag
Mivel nagyon sztároltátok a füldugókat, vettem egyet tesztelni, gondolom jó idegesítő lesz az elején.
(#95796) runner 125: Ez megint feltételezés, a mérnökök lenézése. Ha ők úgy tervezték meg, hogy ne legyen tartós a motorod, akkor hiába cserélgeted az olajat, nem lesz tartósabb
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #95796 üzenetére
+1
A CB500X-emnél 12k volt a gyár által megadott csereperiódus, de én is inkább feleztem volna. Egy olajcserét élt csak meg nálam, 1 év után dobtam le, akkor ~3300 km volt az olajban (nem sok időm volt motorozni akkor, érettségire + nyelvvizsgákra készültem).
A Jazzemnél meg 20k a periódus, de eszembe nem jutna addig elvinni, max. 15, de inkább 10. Viszont mivel viszonylag kevés km megy bele városi cirkálóként, ezért ~6500 km (szintén 1 év) után lecseréltem ebben is.
szerk.: Ha meg Ducatim lesz, lehet, hogy jobban járok, ha még sűrűbben cserélek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs