-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pepucs #138895 üzenetére
Az alul nagyobb nyomatekot nem lehet osszekotni a tartossaggal eleve. Es hogy pont emiatt lenne rovidebb eletu? Mert tobb nyomatek ebred alsobb fordulatszamtartomanyban, es nem forog annyit, mint egy 4 hengeres? Mi volt erre a magyarazat?
A tl1000 semelyik valtozata nem hosszuloketu. Tulajdonkepp 99 ben a legerosebb 2 hengeresek kozott voltak, es az egyik valtozata sportmotor volt. Ezt osszemosni csopperrel, mert ugyanannyi hengere van...A tl nemelyik peldanya sok minden miatt volt rovid eletu, de semmi koze nem volt a hengerelrendezeshez. Eloszor problemak voltak a kartergaz elvezetessel, ami miatt olyan nyomasviszonyok voltak a hengerfej es a forgattyushazban ami miatt az olajzas elegtelen volt, ezt kesobb orvosoltak. A hutoviz homerseklet jeladot az elso szeriaban rossz helyre raktak, ezert mindig tul dusan jart, ami felgyorsult hengerkopashoz vezetett, es rosszul mukodott a befecskendezo rendszer. Visszahivas kereteben megoldottak. A tobbi hiba altalaban szeleptoke tores szokott lenni. Semmilyen lokettel osszekotheto, vagy dugattyusebesseg, nagyobb alternalo tomeg miatti problema nem volt jelen sosem.
Ez joval bonyolultabb dolog, minthogy hengerelrendezesekre ra lehessen barmilyen jellemzot huzni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
A Zéé
addikt
válasz Geresics #138902 üzenetére
Totál nem értem amúgy, hogy miért jön vissza a 790 sorozat, így ott lesz egymás mellett 2 majdnem ugyanolyan motor. Ha legalább V2 lenne valamelyik, lenne értelme, de így...
Inkább ez a közép kategória és az 1290 közt kellene valami, mert ott tényleg nagy lyuk van. Bár hosszabb távon lehet, hogy az a cél, hogy 490-790-990(1090)-1290 sorozat legyen.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
norbeerto
csendes tag
Ti vennétek finanszírozással új motort vagy akkor csak ha megvan rá a cash?
-
veterán
válasz norbeerto #138904 üzenetére
Csak ha megvan rá a cash. Viszont ha a hitelkamat alacsony vagy nulla, akkor pénzügyileg jó döntés lehet azt választani, mert akkor a tőkéd tudod fialtatni részvényekben vagy kötvényekben is és törleszteni cash flowból.
Persze legyen elég tartalékod likvid eszközben az egészet kifizetni, ha egyik napról a másikra munkaképtelenné válnál.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Geresics
addikt
válasz A Zéé #138903 üzenetére
A 890 áránál szerintem el fognak szálni, és kell egy "olcsó" motor. Így most lesz egy teljes felső palettájuk 790-890-890R-1290-1290R. Lefelé látok nagy hiányokat. A 890 (ami mindenre is elég) alatt a 690 volt eddig csak, de a kettő között ég és föld a különbség, mert a 690 egy enduro gép. Lejjebb ott a 390 és a 250, de azokból nincs R változat.
Megpróbálom beilleszteni ide,de szerintem a fórum nem fogja engednia képek+leírást. Érdekes a motorok "mottója" is!KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2022
SEEK UNCHARTED TERRITORY
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2022
THE WORLD JUST GOT SMALLER
KTM 890 ADVENTURE R 2023
JUMP INTO THE UNKNOWN
KTM 890 ADVENTURE 2023
FIND NEW ROADS
KTM 790 ADVENTURE 2023
ADVENTURE FOR EVERYONE
KTM 690 ENDURO R 2023
ACE OF ALL SURFACESKTM 390 ADVENTURE 2022
TAKE THE LONG WAY HOME
KTM 250 ADVENTURE 2022
POWER INTO THE WORLD OF ADVENTUREJanuárig még 3 új motort jelentenek be, én várok egy 450-490 Adv (esetleg R)-t, és egy 390/490 Enduro-t is közöttük! De ezek inkább vágyak
Ha lenne egy 500 körüli 2 hengeres Adventure gépük, amivel az A2-re lőnek, akkor azzal sok új embert tudnának beszívni a márkához szerintem!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #138906 üzenetére
Valószínűleg.
Olvastam olyat is, hogy a 890 Duke után a 790-et azért hozták vissza, 95 lóerős változatban, mert így abból tudnak csinálni 48LE-s, A2-vel vezethetőt.
Ugyanez az oka annak, hogy a Triumph Tiger, tudna erősebb lenni 95 lónál, ha akarnák, de nem akarják.
Amúgy simán lehetne a 790, 890-ből is utcai változat, a szokásosnak mondható, 19-es gumival, satöbbi.
Persze lehet, hogy az ottani marketingesek kiszámolták, és nem érné meg.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz A Zéé #138908 üzenetére
A 450/490 Enduro-t már ígérik egy ideje, de az az 1 hengeres 390 továbbreszelése kellene legyen legjobb tudásom szerint (hiú remény volna a 450 Rally Replica "visszabutítása").
A Duke családot nem követem, de jól hangzik a közös 2 hengeres megoldás! A 790/890-nél anno bejött, bár igaz, hogy ott a Duke 1 éve már kint volt, mire jött az Adventure, és még így is volt egy-két első gyártásos típushiba, amit csak év végére orvosoltak (de legalább orvosoltak).
Egy 390/490 Enduro 150kg körül nagyon nagy király volna! (Akinek könnyebb kell, annak ott az EXC.) Rögtön tudnám, hogy merre kell indulnom a KLX után!
De ha kiadnak egy 2 hengeres 490 Adventure-R-t, azt is tudnám élni! (A sima 390 Adv nekem túl kevés, azt anno azért vetettem el.)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Horvi
őstag
válasz Geresics #138906 üzenetére
Szerintem mindegyik áránál el fognak szállni
Amúgy ez jó hír, hogy lesz 790 megint, mostanában nézegetem őket, hogy kellene valami hosszabb távra is kényelmesebb motor meg amivel le lehet tévedni az aszfaltról is. A másik ami képben van az a T7, jövőre ki fogom próbálni mindkettőt.Hello darkness, my old friend...
-
norbeerto
csendes tag
válasz Oppenheimer #138905 üzenetére
A hitelkamatok sajnos mostanában nem lesznek alacsonyak vagy nulla. :(
Hogyan lehet kezelni a jó idővel együtt fellépő motorozási vágyat amíg gyűlik a pénz és nincs saját motor? -
veterán
-
A Zéé
addikt
válasz norbeerto #138911 üzenetére
"Hogyan lehet kezelni a jó idővel együtt fellépő motorozási vágyat amíg gyűlik a pénz és nincs saját motor? "
Ordas nagy közhely, de igaz... Olyan motort kell venni, amit ki tudsz fizetni és utána fenn is tudsz tartani. Sajnos a motorozás nem az olcsó időtöltések közé tartozik, ezt el kell fogadni.
Just a simple Lineman...
-
norbeerto
csendes tag
válasz Oppenheimer #138912 üzenetére
Ettől féltem...
-
goofy85
kezdő
válasz norbeerto #138904 üzenetére
Tavaly ilyenkor szóba hoztam ezt, akkor le lettem hurrogva érte, hogy ha nem telik rá, akkor ne vegyek... Mondjuk nem ezért, de megvettem kpre, mivel jogsi nélkül kurva macerás lett volna. Ma már nem biztos, hogy hitelre venném, hacsak nem valami egy éves kifuttatással, mivel elszálltak a kamatok.
-
Somatom
veterán
Holnap megint Louis -járat lesz. Ha vkinek kell vmi, írjon privit!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pepucs
tag
válasz Topiccsendőr #138901 üzenetére
"Hosszúlöket, V2 , szakad a lánc, hengerfej gondok, minden baja van, minden törik rajta, V2 sz@r,"
Mondjuk azt talán megértem, hogy a hosszúlöket magasfordulaton kényesebb mert nagyobb a dugattyú középsebessége, emiatt talán nagyobbak az erők amik törik/koptatják ?!
Ebben a videóban (a villanyautós sztori előtt és 9:58 utántól) egy karbis Sv650-ről mondja megint, hogy a V2 miért roncstelep.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz norbeerto #138916 üzenetére
Nagyon durvák az "alig" használt árak. Új sv650 2.7m, használt 10+E km + gari 2.5m.
Hitellel az járt jól akinek az alacsony kamattal elinflálódott már. Nem ismerjük a helyzeted de valószínűleg egy használtat kellene venned úgy, hogy maradjon is pénzed. Így motorozol is és amikor viszket a csere, már szóba se fog kerülni a hitel . Persze ismerek olyat aki kinullázta magát + hitelt is vett fel autóra, de neki a családi háttér beton biztos volt és előléptették a munkahelyén egy évvel később. A hitel is túlélhető ha biztos helyzetben vagy, de nem ajánlott.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
norbert1998
veterán
válasz norbeerto #138916 üzenetére
Akkor vegyél régebbi használt motort
Minek annyira fontos az új meg a fiatal, ha fáj az ára? A kétezres évek elejétől azért már nemigen gyártottak szart, tehát megvolt a fékerő és váz sem spagettihídból készült, volt tartás, emg lehetett állni vele, és ABS is sok esetben volt már. Cserébe akár nagy túragépeket is megkapsz 1 millió körül, míg egy mai nagy túragép sokszor a hatot is eléri. -
Topiccsendőr
addikt
válasz pepucs #138921 üzenetére
Az az alkatresz, ami meg sincs, es mutatja, nah az a szeleptoke. Ahogy korabban irtam.
Ez egy tl S, es az elulso henger kipufogo szelepeinel tornek el altalaban a szeleptokek, ekkor ejti be a szelepet. Ahogy itt is tortent. Ezek latszodnak szelepallitasnal, hogy repedtek, tehat normalis szervizeles mellett elkerulheto a baj.
Ez nem v2 jellegzetesseg. Ez a blokk nem hosszuloketu. Nem tep lancot. ~120 loeros motor, annyi a vegsebessege, mint egy sor4 600 nak. Nem fog egyfolytaban egykerekezni, ez egy gyenge szar manapsag.
Leirtam a jellegzetessegeit alabb. Aki ezeket nem ismeri, az nem tudja mit kell rajta keresni, nem erti mi mitol van.
Ez a blokk az alapja az sv1000nek, a dl nek, ami egy turamotorblokk. Sokat elfut, egyaltalan nem mondanam problemasnak, csak a korabbi, elso generaciokat.
Teljes kepzavar meg a kihegyezett hosszuloketu, es a forog 13-14000-et. Kb 10000 et forog egy ezres v2 es. Kulonben nagyon nem lenne tartos.
v2 es utcai motor nem tud ennyit forogni. 14 ezret a ducati gyari sbk versenymotorja forgott es ott 500km kent forgattyushazat kellett cserelni. Meg tulajdonkepp mindent.Viszont hiaba forog valami keveset es nincs kihegyezve, ha valoban hosszu a lokete. Alacsonyabb fordulaton a dugattyu kozepsebessege ugyanakkora lesz, mint a rovid loketunek, nagyobb fordszamon.
De nem ezzel van baj, az alternalo tomegek sokkal nagyobb terhelest jelentenek a csapagyaknak, es az a fordulatszam novekedesevel egyre nagyobb lesz.
Viszont a szeleptokenek semmi koze ezekhez. Egyszeruen ott valamit nem jol terveztek meg, es nagy terheles jut a szeleptokere. Talan.Ezt az idot senki nem adja vissza nekem, amit ennek a hulyenek a videojaval toltottem.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
pepucs
tag
válasz Topiccsendőr #138924 üzenetére
Le a kalappal a részletes esettanulmányhoz.
Az utolsó mondatodon azért felröhögtem. (LINK)[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
norbeerto
csendes tag
válasz A Zéé #138914 üzenetére
Ki tudom fizetni és fenntartani, csak mire összejön az új motorra szánt pénzem egyben addigra augusztus van, a szezon nagy része elment a levesbe. A hitellel ki tudnám élvezni a szezont jövőre előbb, aztán végtörlesztem a nyár végén. Feltéve ugye ha lesz új motor elérhető, bár ahogy nézem ha nem rendelek most vakon, akkor nem lesz ebből motor jövőre.
[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz norbert1998 #138923 üzenetére
#138926-ban válaszoltam az első kérdésedre.
Tuti tipp az aktuális használtpiacról? -
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #138906 üzenetére
Osztrák ellenfelet kap a Transalp és a V-Strom - A CFMoto készíti az új KTM Adventure-t
SportMotor.hu
Visszatér a 790 Adventure, de már nem Mattighofenben születik a KTM újdonsága.Nem tudom, mit csináltak az alakjával, de valahogy látszólag eltűnt az a hatalmas nagy, lenyúló üzemenyagtartály.
Jobban megnézve, nem tűnt el, csak annyival szélesebb lett a tank helyén lévő oldalidom, és a képeken lévő haspáncél is akkorára nőtt, hogy eltakarja a tankot.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pepucs #138925 üzenetére
nem esettanulmany, csak azonnal beugrik, mi baja a tl s blokknak, mert bar a csoka 30 eve szerel motorokat, de ezt nem tudja.
Amit meg hozzaraknek. Nem beszelt a henger-dugattyurol. Ha beesik egy szelep, akkor eleve a dugattyunak megy neki. Ami pedig fent osszetort a hengerfejben az lemegy az olajteknobe. Alap, hogy lehuzod a h fejet, es elotte felkeszited az ugyfelet henger javitasra, dugattyu cserere, olajtekno levetelere, es takaritasara, esetleg olajpumpa szetszedessel. Es az ehhez szukseges gyari tomitesek megvasarlasara.De mivel eleve akkora kokany az egesz motor, ha szakszeruen meg akarod csinalni, valszeg kirohogne a tulaj. Hat ezek a melok mennek ide.
Es ezert nincs normalis szakember. Mert ha igenyesen akarsz vmit megcsinalni, ahhoz zseton kell. Az meg a legtobbeknel nincs.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #138937 üzenetére
ezek szerint itt is alkalmazni kell az autós "4 havi béred/bevételed" szabályt? vagy motorra csak 2 havi, mert kevesebb a kereke? amúgy én is így vettem az autóimat/motorjaimat mindig (kivéve tiniként, de azok más idők voltak), de nem mi vagyunk a mérvadók. még magyarországon kívül sem: az életben nem lenne motor eladás, megszűnnének szépen a kereskedések, márkaképviseletek, aztán még robogót venni is mehetnénk ausztriába. nem is beszélve a rendes motorokról.
kiindulási alapnak jó, ha annyit ver el motorra az ember, hogy ne haljon éhen, amikor kiütik alóla és mondjuk keresőképtelen lesz 1-2 hónapra, de a "lazán veszel egy másikat kp-ra" az földbe állítaná a használt és új piacot a banánköztársaságunkban.#metszéspontok
-
veterán
-
bacus
őstag
válasz Oppenheimer #138940 üzenetére
Azért nem költenél 4 havi bért egy mocira, mert túl sokat keresel?
Egyébként meg hibás a megfogalmazás, mert nem az számít mennyi a béred, hanem hogy mennyit tudsz belőle megtakarítani.. Hiába keresel 400e -t, ami alapján 1,6 misiért kellene motort nézni, ha a költségeid 370e, mert abból nem fogod tudni fenntartani, és ha másra nem is költesz, akkor is 54 hónapig kell félre raknod, hogy meg tudd venni..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138940 üzenetére
akkor marad a 2 havi. csak abból a lakosság legnagyobb hányada még egy 2 ládában árult simsont se tudna megvenni. még ha a simson egy elég rossz példa is
mindemellett szerintem a hozzászólók többsége ebben a fórumban egy olyan pénzügyi buborékban él, ahonnan elképzelhetetlennek tűnik, hogy valaki ne tudjon összerakni mondjuk 2m forintot egyik pillanatról a másikra egy 500-1000ccm közti motorra, pedig ez a rögvalóság. végtelen sok olyan hirdetést látok, hogy "eladom xy motoromat, mert építkezek/jön a gyerek/akármi". nekem pl meg sem fordult a fejemben. ha beüt a krach, akkor a gyerek egy hónapig még bent marad inkább, minthogy bármit el kelljen adni
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #138937 üzenetére
mashogy nem tudsz TK utan kpra venni motort, csak ha vki kiuti alolad ugy, hogy nem te voltal a hibas. Vagy casco.
A kotelezo hellyel-kozzel fizet valamennyit, sosem annyit, mint amennyit a motorod ert.
Ha te magad TKzod le, hasznalt, regebbi motornal nincs casco, max kiarulod az alkatreszeket, es veszel egy meg szrabbat belole.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
300ccm 2T euro5 minarelli.
Méghogy nem lehet 2T vel teljesiteni...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbeerto
csendes tag
válasz norbert1998 #138949 üzenetére
Naked bike 200kg alatt nagyon max 100 Le. Sorkettő preferált lenne, de ki tudja lehet tetszene a ~600 ccm sor4 is.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ford topik
- iPhone topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen