- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- VPN topic
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 10
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Debilon
addikt
-
nagyúr
Ma nyomtam egy szezon vegi motor szeretgetest. Sok kedvem nem volt hozza, de elemtem egy 15 km-es karikara kicsit megjaratni, meg tankolni. Kezem lefagyott, mas nem fazott, en balga nem a teli kesztyumben mentem. Kapott egy fel tank 100-ast, nem volt kedvem kijarni belole a maradek 95-ost. A guminyomasra utoljara szeptemberben néztem ra, nagyon leesett, 1.8-1.9 volt az elsoben a 2.5 helyett, hatul 2.2 a 2.8 helyett. Otthon utana nekialltam lemosni, el is kezdett esni az eső, úgyhogy legurultam a garázsba es kvazi ott mostam le. [kép]
Jo redva volt szegeny, csutakoltam vagy 2 orat, mire elfogadhato lett, plusz lanckenes
-
norbert1998
veterán
Megjöttek a kesztyűk, sajnos én balga elfelejtettem, hogy a kicsi kínaiak a kicsi testrészeik kompenzálására eltolt méretezést alkalmaznak, és ami ott XL-es, az itt M-es... Így hát akkor kesztyűket sikerült vennem, ami majdnem még az asszonypajtinak is kicsi. Pedig hát szerintem veszett szépek ezek a KemiMoto kesztyűk, mind a téli, mind a nyári. Ráadásul érintőképernyő barát mindkettő... Ki kell próbálnom, mennyire használható a kissé kicsi kesztyű a gyakorlatban, nem akarnám ezeket adni asszonypajtinak, mert tetszenek, de valamit amúgy is akartam adni neki, télit legalábbis, az nincs neki még.
-
veterán
Sziasztok ujra,
Most valahogy megis meglett az "A" rutin, besuritettek meg az utolso vizsgara iden.
Ha sikerult forgalomban is haladnom marciusig, akkor mar nem sok kell a motorozashoz.Ehhez lenne kerdesem, hogy a 25 Kw-os suzuki gs500-ak folytasa a karburatornal viszonylag konnyen eltavolithato elvileg. Erdemes egy ilyet venni es atalakitani, ha magabiztosabb leszek a tudasomban egy ido utan?
Sokkal tobb ilyen verzio van egyebkent is hasznaltan.Everybody lies.
-
veterán
válasz JoinR #138757 üzenetére
5-600 korul van a legtobb gs 500, az szamitana hiperolcso, szethajtottnak?
Kawasaki ER-5 volt meg emlitve, mert az vizhuteses.
Kezdomotornak mit erdemes ilyen osszegert nezni, ha nem ezeket? Ugy emlekszem, kerdeztem ezt mar, de nem latom a hozzaszolasaim kozott.Everybody lies.
-
bardi
aktív tag
válasz Pttypang #138758 üzenetére
Ez majd engem is érdekelne jövőre. Korlátlan jogsi, de első motor, egyik ötlet az lenne, hogy egy A2-es gépet nézzek, a másik opció, hogy valami 70 lóerő környéki, nem tudom az ilyen 50-60 lóerős gépeknek menyi létjogosultsága van, vagy inkább az, hogy mennyire eladható később nagyobbra váltásnál. Kár, hogy A2-ben kevés a 4 hengeres, minimális tapasztaltaim alapján az nekem jobban bejön, mint a kéthengeres. Amúgy országúti, túrázgatós felhasználás lenne, és nem baj, ha viszonylag magas, mert 184 vagyok 94 centis belső lábhosszal.
'92 Honda VFR 750
-
d@vee
őstag
válasz Pttypang #138758 üzenetére
Er5 van nálam, idén vettem első nagymotornak. Előtte 50-es robogóm volt, nem érzem sem soknak, sem kevésnek. Valahogy személy szerint kézreáll az egész, a kinézet pedig szubijektív, de nekem bejön a sok króm miatt. Valamint jobban preferálom a hagyományos óracskportot, mint a monokróm kijelzős okádék félmegoldást(akkor inkább egy színes vagy hagyományos)
Persze én szivesen elbíbelődtem nyáron is a takarítgatásával.
Negatívumnak felhozadnó hogy öreg moci, de kezdőnek nem akartam ennél erősebbet/nagyobbat, gs500 nem tetszett, CB500 pedig nem volt emberi áron.[ Szerkesztve ]
Ja
-
bardi
aktív tag
válasz vlevi #138765 üzenetére
Valamiért azt hittem a 35 kW-ot 47 lóerőre kerekítik. Az A2-t írtam, hogy biztos jó lenne, mint egyik opció. Korlátlanból viszont inkább a 70 lóerő környékét javasolták nekem, akkor már ne 60, de azért is kérdezlek titeket, hogy több véleménnyel is találkozzak.
'92 Honda VFR 750
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Pttypang #138758 üzenetére
A gs 500 az eleve egy regi motor, tehat eleg nagy esely van arra, hogy valami baja lesz. Ez ilyen. Nem csak a gs ilyen, minden, ami ilyen regi, es ennyibe kerul. Ehhez hozzatartozik, hogy ennyi gs-t, er-t es cb-t soha nem vettek Mo.-on, tehat java reszuk behozott motor, aminek azonnal megtekerik az orajat itthon, amelett, hogy vmi miatt olcsok voltak. A legrosszabb a ketto kombinacioja, tehat a regota behozott, de Mo.-n is sokat futott motor. A penztelenseg miatt, tele lesz ganyolva legtobbszor.
Nemetorszagban kb 400€ -tol jutsz hozza ilyen motorokhoz, vagy sok km-el, vagy balesetes, vagy belerohadt benzinnel, uzemkeptelenul. Mivel szervizbe betolni nem eri meg, mert kb annyi penzert tamasztjak fel, amennyit er, ezert megy a piacra, amit majd keleteuropa es a balkan felszippant.Ezert problemas. Ha szakszeruen karban volt mindig tartva, es gyari alkatreszekkel volt javitva, nem lenne problema a kor (nem ekkora problema lenne) de ilyet nem fogsz talalni, barmit is mondanak az emberek.
Teljesen mindegy kezdomotoronal, hogy viz, vagy leghuteses. Ez nem szempont. A szempont nalam az lenne, hogy ha eldolok vele- olcson lehessen javitani, es mittomen ne nyomja meg a labtarto a lengovillat, vagy egy aluvazat, ami ilyenkor azonnal le TK zza a motort.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #138767 üzenetére
wAzert lehet talalni, csak sok ido. :).
Igazolt 14000Km. :). Nem surun elofordulo darab.
Persze a karburator mindig problema, es eleg nyugos.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Topiccsendőr #138767 üzenetére
Én mindig úgy képzeltem, hogy ezeknél a régi motoroknál már nem olyan nagy anyagi tétel egy komplett motorfelújítás. (Hengert kapni külön + dugattyú, stb.)
De én mondjuk egy full fapad, 1 hengeres valami szunyogból indulok ki. -
nagyúr
válasz FeniX- #138770 üzenetére
HAHA 2006-os CBF500-am (postás motor kb.) megborult a fűben álló helyben, motorkáros lett (elbillent az olaj és besült), felújítás 400-tól indult volna. 800 volt a motor amúgy. Bontott blokk volt 150, totál ismeretlen előélettel, mire berakták volna az is 300 felett állt volna meg. Inkább eladtam a karcmentes motort motorhibásan 300-ért
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FeniX- #138770 üzenetére
Minden motornal brutalis egy motorfelujitas a motor ertekehez kepest. Ha ezeket eredeti alkatreszekkel akarod megoldani, akkor plane. De mire gondolsz konkretan?
nem is jellemzo egy nagyobb motor felujitasa, vagy hogy uj hengert vesznek az emberek 500 as kategoriaban, vagy afelett. Talan bontott blokkot egyben inkabb, vagy bontott hengert.
Fo motorelemeket lehet kapni kulon, nem ezzel van a baj, hanem mennyi munkaorat kell fizetned, es az anyagkoltseg egyutt mennyi.
Altalaban nem a henger-dugattyuval van baj, vagy nem ettol lesz megbizhatatlan egy oreg motor.
Hanem tulajdonkepp mindentol. A henger-dugo leszarhato. Fogyasztja az olajat, esetleg fustol. De mindig menni fog. De az elektromos anomaliak, amik az idovel jonnek, csatlakozasoknal ellenallas novekedes, korrozio, meglazulo saruk, a gumi alkatreszek mindenhol. Karburatoron beluli tomitetlenseg, vakuumos benzinpumpa tomitetlenseg, elektromos benzinpumpa megszakitosaru beeges, rozsda a tankban.
Emelle beszerezhetetlen eredeti karburator felujito keszlet.Hogy miert fontos hogy eredeti legyen? utangyartottal osszeraksz egy karbit, mert belerohadt a benzin. Egyszeruen nem stimmel semmi. Talalkoztam olyan utangyartott tomitesszettel, ami benzin hatasara megdagad.
Nem stimmel az alapjarati fuvoka hossza, nem stimmel az uszoszint, miutan a tuszelepfeszkeket kicsereled. Egy szopas az egesz. Ezert csak eredetivel dolgozunk, mert az utangyartottra annyi munkaora rakodik, hogy kb ugyanannyit, vagy kevesebbet kell fizetnie az ugyfelnek az eredeti szettel.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz FeniX- #138770 üzenetére
Az lehet, hogy tényleg nem nagy tétel (attól függ, mekkora a felújítás persze). A nagy tétel:
- a szétporladó kábelkötegek miatti végtelen hibakeresés
- a bosszúság, hogy már minden csavart tömíteni kell, hogy ne eressze az olajat
- amikor hiába rendeled meg a felújító készletet a karbihoz, beállíthatatlan, mert az egész ház szétkopott és abból kellene újat szerezni, csak nem lehet
- amikor a hűtőfolyadékot hűtővel együtt kell cserélned, hogy áramoljon is valami
- amikor random alkatrészt az alapján rendelsz, amit kiszedtél belőle, aztán kiderül, hogy nem is az való bele
- amikor a 3 csavar, ami fogja az alkatrészt, mind más menettel/menetemelkedéssel/csavarfejjel rendelkezik
És a végtelenségig tudnám sorolni, túl vagyok rajta autóval/motorral, elég volt és nem ajánlom senkinek.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Oh, így teljesen érthető!
Köszi mindenkinek a felvilágosítást. -
pietrrr
aktív tag
Sziasztok!
Az időjárás miatt lassan elteszem a mocit (karburátoros Kawasaki ER5) télire, viszont 95-ös van a tankban, amit már nemigen fogok belőle kimotorozni a közeljövőben. Azt olvastam, hogy több hónapnyi időre nem feltétlenül egészséges benne hagyni a 95-öst, mert elkoszosítja a karbit. Van valami ajánlott benzin stabilizátor vagy vegyem egyszerűen, ami legközelebb kapható? Vagy felesleges az egész stabilizátor cucc?
Köszi a segítséget! -
Somatom
veterán
válasz Geresics #138778 üzenetére
Valóságos. Nekem már volt ilyen karbi problémám "belerohadt" benzin miatt. Szívás. Hiába pucoltam, csak a szivató, meg gyorsító fúfóka működött, az alapjárati és a főfúvóka nem. Végül kidobtam a karbit, mert amúgy is kopott volt, nem lett volna értelme tovább küzdeni vele.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
KrAt
veterán
válasz Topiccsendőr #138781 üzenetére
Ha nem fűtött, de szigetelt garázsban tárolom, ahol most épp 11 fok körül van, augusztus óta áll a VTEC VFR, sima polgári benzinnel, akkor azt tegyem át az Accordba, és kapjon frisset, vagy injektorosnál, ilyen körülmények között nem annyira lényeges?
-
JoinR
senior tag
válasz Pttypang #138776 üzenetére
Nehéz mit mondani, a kínálat elképesztően sivár. Az új motorok elszálló ára és a 2008 utáni földbeállás a motoreladásokban fokozottan emeli az árát a használt motoroknak. Ha 15 évnél fiatalabb motort akarsz venni, rengeteget kell fizetni.
Ami 5 éve még 600 ezer volt, ma 1 millió és azóta belement min. 10e km. Másik példa: a legelső CB500X-ek 1.6m voltak listaáron, most ezeket a motorokat 1.8m körül árulják ~10 év és 40-50e km után. Persze a forint is más, de 2 éve még 2.2-ért elhozhattad az újat szalonból.
Ha nem motoroznál olyan sokat és/vagy nem tervezed sokáig megtartani, akkor megérheti 1m körül nézelődni és választani egy olyat, amit egy szakértő is átnézett.
Egyéb esetben, ha hosszú távra tervezel, szerintem a 10 évnél fiatalabb és népszerű típusoknál legtöbbször ár/érték arányban az új motor a racionális választás, csak győzd kivárni (pl. 6 éves CB500F 1.9m, az új kijön szalonból 2.4-ért, 3 év gari, magasabb műszaki tartalom, és hát 0 km).
Az is igaz, - ha van tőke, ha nincs - hogy első motornak azért az új motor kockázatos (a casco motorra nagyon drága), bár ha azt nézem, hogy van rajta ABS, biztonságosabb is. Akárhogy is döntesz, a motorozás egyre inkább luxushobbi, erre érdemes készülni.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Hali, előbb-utóbb eljut mindenkihez, de hátha így hamarabb:
Attila 200-zal motorozott, amikor kijött elé a traktor a kereszteződésben [Telex vid.] -
dellfanboy
őstag
válasz FeniX- #138786 üzenetére
ennek mi értelme? marmint 2015-ben történt miért nem várták meg a tavaszt ha már balesetmeglőzési célal adják le?
ám sztem ha balra megy akkor talán kikeruli, és megussza, de itt épp target fixation-t látok...ha már a traktoros ugyis fustolt
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
bacus
őstag
válasz Somatom #138790 üzenetére
Ha babakocsi van ott, azon keresztülmegy.., sztem itt csak a saját testi épségére gondolt vagy egyáltalán gondolhat az ember (ha egyáltalán lehet gondolkozni..)
Én azt néztem, hogy elég nagy távolságra már bement a fűbe, ahol már alig lassult, értem, hogy azt akarta elkerülni, hogy nekimenjen a traktornak, de azalatt ott még tovább lassul, akár még annyira le is lassulhatott volna, hogy ott már oldalról elkapni a pótkocsit kevesebb testi sérüléssel járt volna.
Utólag könnyű elemezgetni a videót, szerintem gondolkozni lehetőleg előre kell, pl ilyen nem belátható részt ekkora tempóval megközelíteni egyértelműen kerülendő..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Mentolka
senior tag
Sajnos a videó tipikus közmédiás mentalitás szerint lett szerkesztve. A kommentekből látszik is, hogy minden véresszájú autós ugrott a témára, és - ez a legnagyobb probléma - általánosított: dögöljön meg az összes motoros.
Lehetett volna ezt máshogy is, de annak nincs "hírértéke" vagy nem tudom minek nevezzem? Csodálom, hogy spriccelő vérszökőkútat nem vágtak bele. -
Ursache
senior tag
válasz bajnokpityu #138795 üzenetére
Most erre rayoutubeoztam. A supersport (SS-t megsem irhatok, mert HH-t sem szabad ) 600asok tenyleg oraszerint 250-280-akat mennek? Atyaisten. Ez gyari attetel meg nulla tuninggal?
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
Somatom
veterán
válasz d@vee #138796 üzenetére
Nem is értem, hogy akkor miért nem tesznek ellene. Pl. még a videóban is említik a Bajna - Héreg szakaszt. Hétvégén, amikor szép az idő, ki kéne vonulni 1-2 mobil kamerával és begyűjteni pár jogsit, esetleg forgalmit. Ugyanezt a Mátrában, meg a hasonló helyeken. Anyagilag is megérné és a renitensek is ki lennének vonva a szezonra.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Futás, futópályák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hardcore café
- Politika
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Formula-1
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs