-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz macilaci78 #142649 üzenetére
Tipikus példa: Bajza - Aradi sarok. Autósoknak egyirányú, de szembe irányban nem csak tábla, hanem felfestett bringasáv is van. Szoktam arra járni bringával, rollerrel. Az Aradi macisajtos. Ha jön onnan autó, én már lassítok, mert ha nincs helyismerete, akkor tuti, hogy csak jobbra néz, merthogy balról úgysem jöhet autó. Persze, amikor kijön elém, akkor közel engedem a bringát, majd "vészfékezés" közben hangosan ordítok, hogy jaaajjjj. Általában csak ekkor kapják balra a fejüket, de a rémült tekintetük alapján sztem nem felejtik el a szitut.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Somatom #142650 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, aki ebbe szokik bele, annak ez nem probléma. Mint ahogy az indiaiaknak sem az, ahogy ott közlekednek.
Nekem a vidéki mentalitás a fura. Minek lassítasz? Innen soha nem szokott jönni semmi, mert nincs autójuk.., vagy a múlt héten se jött senki. Vagy annyira megszokásból vezetnek, hogy kiraknak egy új lámpát egy zebrához, egy-két hétig mindenki úgy közlekedik, mintha nem lenne lámpa.
Somatom: nem vagy te kicsit gonosz?
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz bacus #142653 üzenetére
Ő?
Szegeden ülök a sétálóutca egyik padján, nyáron. Több társasháznak az egyetlen bejárata van abban az utcában, belső udvarral, kocsibeállóval. A mellettem lévőből tolat ki egy hölgy, lehetett a padtól 1-1,5 méterre, lehúzott ablakkal, hátrafordulva. Én meg egyszer csak "Jajj, a lábam!" Szerencsére ő is poénra vette, de tuti, ha legközelebb tolatva kanyarodik, jobban figyeli a kocsi orrát is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
A Zéé
addikt
válasz d@vee #142648 üzenetére
Nem tudom, én idén lesz 20 éve, hogy vezetek, 2009-19 közt napi szinten BP-n is, és még most is 2-3 hetene. Szerintem nem gázabb a szitu, mint volt akkor volt. Maximum annyi, hogy több az autó, de Bp-n 2010-11 kivételével mindig sok volt. De a nagyvárosi vezetés az mindig is más világ volt/lesz, oda kell egy fajta szemlélet, előre látás. Az autópálya és az országút szerintem sokat javult. Ott az igazán vad időszakok 2010 előtt voltak.
Inkább azt veszem észre, hogy sokan lettek sokkal érzékenyebbek, és sokan gondolják úgy, hogy mindig nekik van igazuk, még akkor is, ha nem. De ezt meg az internet korszak hozta, és sok más helyen így van.bacus
na igen... vidéki város/falu sokszor rosszabb, kevésbé kiszámítható, mint a nagyváros.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
hroberto
veterán
válasz 3800+ #142643 üzenetére
Igen a Rosso 3 egy utcai sport gumi. A GT2 meg egy túrasport. Igazából egyikkel sem lősz mellé. Mindkettő jó a maga kategóriájában.
Ha több tapadás kell, viszont ezzel együtt jár a kisebb futásteljesítmény akkor Rosso 3, ha viszont a futásteljesítmény fontosabb, akkor a GT2.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Pocee
senior tag
[link]
[link]
[link]
[link]
Ezeken az oldalakon mind említik hogy alacsonyabb hőmérsékleten több lóerő vehető ki egy blokkból mint melegebben,illetve minden motornak van egy optimális hőmérséklete ahol legjobban éget,illetve minél magasabb a hőfok annál jobban detonál és túlhűteni sem jó mert valami olajpara lesz a kartelban lecsapodó vízpára miatt.
És nem idekeverendo az intercooler ami e beszívott levegőt hűti meg térfogatmizéria miatt.
Nagy vonalakban, mérnök sem vagyok,csak googliztam,hogy a net hallott e ezekről a hülyeségekről,de még a buta dragster építők is valamiért jól meghűtik a rendszereiket.
Kettő az utcai bolond biztos civil motorok termosztátja leginkább azért van ,hogy a sülthal hidegben is tudjon motorozni,és ne legyenek nagy hézagok a hengerekben,és a dugattyú mellett ne menjen fel az olaj,ilyen badarságok is elhangzanak.fogalmam sincs mert nem értek hozzá...Szerk: a sülthal ha nem lenne képes rendeltetésszerű üzemeltetésre a termosztát nélkül,jogosan mehetne garanciareklamációra,de gondolom kb 95ön bolond biztos.
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz csongi #142663 üzenetére
Amerikában a csokipapírra ráírják,hogy nem ehető...
Volt egy felvetés itt ,hogy akkor miért nem adnak ki utcára olyan blokkot mint a pályán egy túlhűtött versenymotor.
Mert nem akarnak.
Nem tudnának 5 év múlva még erősebbet kiadni.
Lásd processzorok is jöhettek volna ki 10 éve a mostaniak erősségével,de akkor nem tudnának pénzt folyamatosan legombolni rólunk.
Na mindegy,igazad van,de én sem állítottam az ellenkezőjét.Mr.Brightside
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz etnies #142665 üzenetére
És ott leszünk, ahol most: pénzkérdést csinálunk a felelőtlen vezetésből. Elveszik az autót, amivel szabálytalankodott. (Elő)veszi a másikat, beleül és megy tovább...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz Somatom #142650 üzenetére
Igazolom, Miskolcon mar rohogok az ora szerint negyvennel kozlekedok tomegen. A budapesti kozlekedes sokkal dinamikusabb, sokkal tobb figyelmet igenyel, nagyon durva rutint hoz az emberbe, ha itt szerzi meg a jogsit. Ha itt kozlekedik kesobb, az is.
Pont ma szamolgattam, hogy a 2020-as B jogsim ota mar 100k km felett jarok osszesen boven a kulonbozo jarmuvekkel, megis a budapesti forgalomban fejlodtem szerintem a legtobbet. Legyen ez pozitiv vagy negativ fejlodes.Everybody lies.
-
Shadowbull
addikt
-
Somatom
veterán
válasz etnies #142672 üzenetére
Sztem a pénzbírság befizetéséig le lehetne foglalni az autót és persze külön díjért tárolni. Meg kell jelölni a rendszerben, hogy akitől elvették a jogsit, az milyen rendszámú autót vezetett. Később ezt az autót lehet fokozottan ellenőrizni. Eltiltás alatti vezetés esetén lehetne komolyabb büntetés, komolyabb pénzbírsággal, amiből lehetne finanszírozni a fokozott ellenőrzés anyagi terhét.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #142643 üzenetére
Nekem volt uj Rosso 3 a 83 loeros motoromon, a hatso gumi ezzel a teljesitmennyel ~6000 kmt ment el. 83 loerohoz kepest kevesnek mondhato, de egyaltalan nem rossz. Tempotol fuggoen ez tobb is lehet.
2CT-m is volt masik motoromon, azt a gumit magyarorszagon nagyon nem szerettem, mert hamar megcsuszott, de ott szarok az utak, es sok a feheraszfalt meg mocsok az uton. teljesen eselytelen azzal.Amit Hroberto ir, azzal egyet kell ertsek, de kisse tulbecsulod a rosso3 at. Az egy sima utcai gumi, egyaltalan nem neveznem sportosnak, azota kint van a rosso4 ami ugyancsak nem egy hypersport gumi, abbol csak az elejet probaltam tavaly 5 napos olasz turan.
Mondjuk ki is esett az eleje, de nem a gumi miatt, hanem a hatso rugo miatt, de mas kerdes, amit mondani akartam, hogy ugy tunik osszekevered a rosso corsaval.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142671 üzenetére
Kopogasos egest befolyasolja 2T eseten.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #142675 üzenetére
Az lehet, 2T-hez nem értek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bacus
őstag
válasz Somatom #142673 üzenetére
Szerintem ez csak a normál embereknél működik. Itt a nyári lakhelyemen a kempingben van család ahol 5 autó van lenn, mert kell egy sport, 2 suv, egy busz... Ezeknél nem számít ha lefoglalják, majd a másikkal mennek.
A pénz sem számít, nem akarom mondani, de egy ilyen több száz ezres bírság annyi mint nekem egy 2e forintos..
Persze ami érdekes, hogy egyébként szerintem (a gyorshajtáson kívül) szabálykövetőek.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #142674 üzenetére
A 2CT-ről nekem sincs túl jó véleményem. Hajlamos volt csúszkálni, 3000 km alatt le is kopott hátul (KTM 690 Supermoto-n). Többet biztos nem veszek ilyet.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Pocee
senior tag
válasz Shadowbull #142671 üzenetére
High Coolant & Cylinder Head Temperature
In most engines, the coolant passes first through the block and then to the cylinder heads. This reduces the available thermal capacity and cooling ability of the fluid at the combustion chamber and exhaust ports. Which in turn raises the temperature of the combustion chamber, leading to greater mixture heating and the reduction in detonation threshold.During sustained, high load situations the coolant can begin to boil within the cylinder head(s). While a small amount of nucleate boiling is beneficial to cooling, there is a point where the vapor barrier builds and greatly reduces the cooling ability of the coolant. This will create a localized hot spot and most assuredly will cause detonation and/or pre-ignition.
Pedig két cikk is leírja,hogy igenis a hűtés is lehet oka a detonálásnak.
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142676 üzenetére
Utoljara probalom elmagyarazni a jelenseget. Ne autoban gondolkozz. Motorkerekpar motorok, mondjuk 180 lovas, sokat forgo. Hideg vizzel erosebbek a padon, mint amikor el vannak melegedve. Semmit nem allitasz utana. Nekem mindegy mitol tortenik, vagy kozvetetten vagy kozvetlenul. Merj le egy motorkerekpart padon.
Hanula Barna emliti egy eloadasaban, hogy a renault F1 ben teljesitmenyt vesztett direkt a hutesen, mert magasabb hofokon uzemeltette a blokkot, hogy a kisebb hutokkel kisebb legyen a legellenallasa az autonak. Az altalad emlitett termikus hatarokat kitoltak mas ontvenyekkel, nem hutessel.
"Ha megemelem a hutoviz homersekletet, azonnal teljesitmenyt vesztek"
Hanula Barna[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
válasz Shadowbull #142671 üzenetére
A vízhűtésnek csak akkor van jelentősége ha alul van tervezve a teljesítményhez képest, az előgyújtás, túl nagy végnyomás, és levegőhőmérséklet felelősebb a kopogásért. Pik pak meg lehet szüntetni egy kopogást pár fokkal alacsonyabb levegővel pl műanyag szívósor, de egy sportkipufogó is hat rá, ha változik az öblítés.
Termosztát azért nincs mert keresztmetszet csökkentő, és am is üzemmelegen megy fel valaki a pályára, hidegen nem akkor meg minek.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #142682 üzenetére
Suritesi vegnyomas az a kompresszio, de a kompresszio viszonyrol van szo, ha detonalasrol beszelsz.
Hogy a kopogast meg lehet szuntetni pikk pakk? Ezt hogyan tudod egysegesen rahuzni mindenre az egvilagon, anelkul, hogy konkret motorokrol, fajtakrol beszeltunk volna? Muanyag szivosor- ertelmetlen szohasznalat.
Melyik motorkerekparnal nincs gumibol a szivocsonk, muanyagbol a legszurohaz, aminek megis, milyen jelentosege van manapsag, ahol kopoghat a motor a literteljesitmenye miatt egyaltalan?Keresztmetszetet teljesen mindegy hogyan csokkenti, akkor csinalsz olyan termosztatot versenyre, ami akkora, mint egy vodor. lenyeg, hogy a hutendo feluleten az az aramlasi sebesseg meglegyen, amivel hatekonyan hutod.
Random egymasra dobalt kifejezesek, rendszer nelkul.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
Mi facen újabban ez a sok tíccsuk be a motorozást komment minden motoros baleset alatt? Egy két hete indult ha jól látom
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
palfitom
félisten
válasz etnies #142672 üzenetére
Így van. A bevont jogsi nem sokat ér, hiszen alig van közúti ellenőrzés, kicsi a lebukás veszélye. (Engem pl. utoljára 1996-ban állítottak meg közúti ellenőrzésként.)
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
dave0825
őstag
Üdv. Tud valaki (lehetőleg olcsó) megoldást telefonhívás jelzésére? Nem kell se felvételi lehetőség, se elutasítás, csak villogjon, és kész. Valami kormányra rakható elemes, akksis, vezetékes (mindegy) kis cuccra gondoltam, ami bluetooth-on van a telefonnal összekapcsolva, és jelzi, ha hívnak vagy értesítés jön akár. Sokszor nem hallom meg motoron, és már a jelzés is elég lenne, hogy tudjak a hívásról időben. Aliexpress-en semmit nem találtam egyáltalán, pedig azt hittem, fél dollárért tele lesz az egész kínai piac ilyen kacatokkal.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Xero
nagyúr
válasz 3800+ #142643 üzenetére
Nekem Rosso IV fent tavaly nyar vege ota. Latott mar Matrat, Bajna-Hereget es parszor kicsi palyakat is. Imadom. Nem csuszkal, de ha igen akkor is pontosan kiszamithato. Nyilvan nem a leghegyesebb palyagumi, de szerintem kivalo kompromisszum. Nekem legkozelebb is ez megy fel meg akkor is ha neha kap 1-2000km-es turat. Inkabb cserelgetem evente.
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #142683 üzenetére
Keversz kavarsz megint mint az olajnal RMS Gerivel ulj le egy jot sorozni es elmagyarazza, hogy mikent mukodik. Varazsszo homerseklet es levego, de nem a hutoviz.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Shadowbull
addikt
válasz Pocee #142679 üzenetére
"Pedig két cikk is leírja,hogy igenis a hűtés is lehet oka a detonálásnak."
Hűha, kettő is? Akkor tuti úgy is van.
Ez például marhaság:
"Which in turn raises the temperature of the combustion chamber, leading to greater mixture heating and the reduction in detonation threshold."
Meg ez is:
"This will create a localized hot spot and most assuredly will cause detonation and/or pre-ignition."
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #142680 üzenetére
"Utoljara probalom elmagyarazni a jelenseget."
Oké, de nem elmagyarázod, csak ismételgetsz egy állítást, amit valójában nem is értesz.
"Ne autoban gondolkozz"
Tökmindegy.
"Nekem mindegy mitol tortenik, vagy kozvetetten vagy kozvetlenul."
Nekem meg nem.
"Ha megemelem a hutoviz homersekletet, azonnal teljesitmenyt vesztek"
Itt is hiányzik a kontextus.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
A Zéé
addikt
nem lehetne ezt a parttalan vitát lassan abbahagyni?
Just a simple Lineman...
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #142695 üzenetére
Mit kell erről beszélgetni?
Szerencsére egy rendes motorhoz van szárazkuplungos kit, így a user döntheti el, hogy milyen kuplungot szeretne.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
doc
nagyúr
Na urak, fejlemenyek vannak "nem indul a motor" ugyben. Szeretnem a Nagytanacs velemenyet kerni
Par hete raktam egy eleg bazari, de igazabol egesz jo minosegu kis "kalitkat" a kulcs kore (a koncepcio az volt, hogy igy nem veszik el a zseb/taska aljan, konnyu megtalalni, meg a kulcsot is vedi a karcoktol). Most egy isteni sugallatnak hala kiprobaltam a masik gyari kulcsot is - azzal tokeletesen indul a moci. Vissza a 'kalitkasat' - nem indul. Sima - indul.
Elkepzelheto hogy a fem rajta igy bezavar az immobilizernek? Illetve mi koze van ennek ahhoz hogy frissen toltott akksival indul, ha egy napig all benne akkor nem? Illetve EDDIG miert nem volt baja ezzel a kulccsal?(hatterben halkan megszolal az X-aktak focimzeneje)
-
3800+
őstag
válasz hroberto #142656 üzenetére
Hát őszintén megvallva inkább a futásteljesítmény a szempont. Sokat megyek egy évben, és jó lenne beállni ilyen 2 éves gumicsere ciklusokra, pusztán anyagi okokból.
Topiccsendőr: Nekem 88 lovas a gép, és a 6000 km-t már idén lementem szóval akkor a Rosso valóban kiesik.
Xero: A Rosso IV is baró, de valószínű nem használnám ki a képességeit, még a 2CT-re sem nagyon tudok panaszkodni, pedig többen írják hogy már szinte csak jobb gumik vannak.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
JDMKid
tag
Arra szerintem elég nagy az esély, hogy az az alu kalitka leárnyékolja az immo jeladóját, ami a kulcsban van.
És pont abból az irányból teljesen zárt a kalitka, ahonnan a kiolvasó gyűrűjének kellene "látnia" a kulcsot. Esetleg az immo visszajelző lámpáján is lehetne nézni -indítás nélkül- hogy észleli-e a kulcsot vagy sem.
Hogy ennek mi köze az akksihoz, az jó kérdés...Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
doc
nagyúr
válasz JDMKid #142699 üzenetére
Az a kiolvaso gyuru van a gyujtaskapcsolonal gondolom, ugye? Arrafele van a kalitkan a kulcs szara mellett ket nyilas, lehet hogy pont ezert, de lehet hogy nem eleg. Meg az a fura hogy hetekig jartam vele gond nelkul
Az immo visszajelzo lampa az az idonkent pirosan felvillano kulcs ikon gondolom, na azt megnezem hogy viselkedik a ket kulccsal
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Parfüm topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OTP Bank topic
- Notebook hibák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- PlayStation 5
- Politika
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs