-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
palfitom
félisten
válasz vihartigris #142702 üzenetére
Szép jószág, gratula!
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
pepucs
tag
válasz vihartigris #142702 üzenetére
Elég baba, gratu
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
doc
nagyúr
válasz vihartigris #142702 üzenetére
Majdnem ilyet vettem annak idejen, nagyon csinos, jo kis gep
-
csongi
veterán
válasz 3800+ #142698 üzenetére
A gumicserét km-ben mérjük első körön.
Ha két év alatt 12000et motorozol, akkor óvatos csuklóval lehet megtenni egy 88le motorral. Ha nyomaték is van, akkor meg főleg. Közlekedési eszköznek van jobb választás.
Ezért mondom, hogy üzemeltetési spórolás terén a kisautó előnybe van.
Amit spórol az ember közlekedési időbe, azt elbukja a sérülékenységnél, a motor szervizben állásánál, kishazánkban.vihartigris: Szép darab, gratula.
doc: Kérj meg egy modit, nincs topikgazda
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz Somatom #142681 üzenetére
Szerintem ez csak egy ideig működik, egy bizonyos szintig. Ha felette vagy, olyan kapcsolataid vannak, nem lesz semminek következménye.
"Ha valamit nem tudsz megoldani pénzzel, oldd meg sok pénzzel! "
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
doc
nagyúr
Nekem anno a Metzeler Z6 elment majdnem 20ezret a VFR-en. Mondjuk hidegen mocskosul csuszkalt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142692 üzenetére
Fekpadozz le egy motort, utana beszeljunk.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
Végh Jana HRC kites CBR tesztből:
"Ahogy lekerültek az idomok, előbukkantak a rejtett finomságok. Ilyen például a hatalmas HRC hűtő, ami a legmelegebb körülmények között is biztosítani tudja a motor megfelelő hűtését, ami 70 fok körüli üzemi hőmérsékletet jelent."
Biztos hülye a Jana is
-
JoinR
senior tag
válasz yodamastah #142716 üzenetére
Most ez melyik mellett érv? Pont ugyanannyira van a 95°C-tól, mint a 45-től.
-
csongi
veterán
válasz Pttypang #142710 üzenetére
Mondjuk valami 125-250 naked.Azzal olcson sokat lehet menni egy hornet helyett.
Nem cinizmus, ne haragudj. Csak ertelmetlen.
Minek 97 lovas motor, ha a gumin sporolunk, hogy sokat mennyen.
De ha sporolas a cel, akkor olcso gumit kell vallasztani, es ovatosba kozlekedni.
De ehhez 100x nagyobb elmenyt ad egy 250 es.
Es a motorozas is elvezet. .
Miert?
Mert ilyen hasznalat mellett a 600 nehez, es csak bofogtetve van. A benne levo teljesitmeny ki van fizetve, de nincs kihasznalva.
Ez egy tipikus tulvalasztas. Persze a motorozasi kepesseged, es tudasod nem ismerem.
Most hogy kibugyogtattam a baromsagom, johet a kerdes.
Mit jelent km-be a legtobbet? -
csongi
veterán
válasz Shadowbull #142717 üzenetére
Tudtok csinalni egy pados merest motorkerekparon?
Jo lenne, es akkor lehetne tanulni, de igy tenyleg csak farok meregetes az egesz. -
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #142713 üzenetére
Nem tehetek rola, hogy ami nagyban mukodik az kicsiben is az olajnal meresi eredmenyeket kaptal, elkezdtel hebegni habogni, akkor.mi.most kerunk az irodalommal ellenben meresi eredmenyeket padot. Ne szemelyeskedj, mert az cunna dolog, es dorgalva lesz
Bacsi Geri azert csinal turbot mert az megeri. De tud szivot is o ert hozza nalad semmi bizonyitek erre, csak a sulykolas.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Pocee
senior tag
válasz Shadowbull #142691 üzenetére
Értem,ez eddig csak böfögés,a Te véleményed.
Én vettem a fáradságot és legalább kerestem külföldi cikkeket,mert kíváncsi voltam,Te erre annyit hoztál,hogy hűha, meg hogy valami hülyeség.
De mivel szeretnék tanulni ezért ha valami cikkel vagy tudományos dologgal megcáfolod a cikk állításait én elfogadom,de ez eddig kevés és nem engem minősít.
A mai internetes élet rutinja menj,hogy megmondóemberkedsz,meg farokméregetésnek tekintesz egy vitát,de ellenérv nem született eddig(remélem fog),de vannak emberek akiknek ez kevés.
Persze motort se fogsz mérni,mert hülyeség és Te úgyis tudod.
Én elengedem,a többiek meg nyeljék amit arrogánciából bő keresztmetszeten lenyomsz a torkukon,de eddig ez nem tekinthető igazolt tudásnak.Mr.Brightside
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #142716 üzenetére
magyarország a 8 v 9 millió focihoz értő emberből áll. akik amúgy a motor tuninghoz is érteneke, meg a politikához, meg mindenhez.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
doc
nagyúr
Ha mar kezdek belemaszni az elektronikaba: a gyujtasra 12V-ot ado csatlakozok jellemzoen terhelhetoek 'normalisan'? A Kawan pl van egy accessory csatlakozo, 12V-okkal, GND-kkel, meg van egy gyujtasra 12V-ot ado, amugy nullas aljzat. A kezikonyv szerint ez a csatlakozo 3A-ig terhelheto, ez azt jelenti vajon hogy a sarga, gyujtasra kapcsolo kabel is, vagy csak a mindig aktivak? (ide kotnem ra a telefontoltot, hogy csak akkor legyen aktiv, ha a gyujtas rajta van)
[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
őstag
válasz bajnokpityu #142723 üzenetére
sztem te nem vagod ki az a Vegh Jana ugye?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
yodamastah
őstag
válasz JoinR #142718 üzenetére
Amelett hogy a pálya/verseny motorokon, ha számít az utolsó pár lóerő is, érdemes bőven 90 fok alatt tartani a hűtőfolyadék hőmérsékletét, mert magas hőmérsékleten gyengül a motor.
Én legalábbis az elmúlt 20 évben minden ezzel foglalkozó csatornán ezt hallottam/olvastam. Érvet nem tudok felhozni mellette, én nem is foglalkoztam ezzel. A jobb köridőkhöz én más területre koncéntráltam (futómű, fék, vezetéstechnika fejlesztése)
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Pocee #142722 üzenetére
"ez eddig csak böfögés"
Aham. Nem tudom mennyire olvastad az előzményeket.
"ezért ha valami cikkel vagy tudományos dologgal megcáfolod "
Ha írok neked egy cikket a témáról, akkor elhiszed, ha leírom ugyanazt hozzászólásként akkor nem?
"farokméregetésnek tekintesz egy vitát"
Dehogy. A vitával semmi gond nincs. A farokméregerés ott kezdődik, amikor valaki elkezdi a saját tekintélyét behozni a vitába érvként. (Nekem azért van igazam mert én ez és ez vagyok, ezt és ezt csináltam, satöbbi) Ez egyrészt érvelési hiba,. másrészt elég vékony jég, mert soha nem tudhatod hogy kivel állsz szemben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
csongi
veterán
válasz Shadowbull #142727 üzenetére
Akkor sima szivo motoros autoval csinald.
-
csongi
veterán
válasz Shadowbull #142730 üzenetére
A kerdes ugyan az.
40 fokos viz homerseklet mellett mekkora a teljesitmeny, es 95 fokos viz mellett.
Illetve a ket homersekleti erteken mennyi ido alatt eri el a max teljesitmenyt.
Ebbol csak kiderulne, hogy van e teljesitmeny vesztes a magasabb homersekleten? -
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142728 üzenetére
Te hogyan lattad ebbe bele a tekintelyre valo hivatkozast, es miert sutottel el azonnal egy taktikai tenkintelyre valo hivatkozast azonnal, amikor eppen ez zavart???
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Shadowbull #142728 üzenetére
Nem tudhatom kivel állok szembe...most tiszta libabőr lettem.
Egy.mivel állításra reagáltál vagyis cáfoltál Neked kell bizonyítékot letenni,nem neki,ha már érvelési hibákat említesz,de ez eddig nem ment.
Kettő. Igen legalább egy cikk vagy bármi lett volna ami cáfolat,amiből lehet leszűrni infót,de semmi nincs csak érvelési hiba mentes vagdalkozás.
Három. A farokméregetés ott kezdődik, amikor valaki elkezdi a saját tekintélyét behozni a vitába érvként.
Majd leírod,hogy ne feszegesse mert belebukik,meg nem tudjuk kivel állunk szembe... saját tekintélyt nem lebegtető uram...ez akkor mi?Ezek a hibák tényleg senkinek nem tűnnek fel,itt minden, érv nélkül lefolyik (majdnem)mindenki torkán?
Azt mondanám,hogy a föld lapos,az itt átmegy,el lesz fogadva?Mr.Brightside
-
zgospel
őstag
válasz 3800+ #142698 üzenetére
Nézd, szerintem ne gondold ezt ennyire túl, pláne így a lóerőket hasonlítgatva. A csendőr motorja egy nagyköbcentis V2 lehetett, kevés lóerő, de nyomatékos, plusz az ember motorozni is tud, nyilván máshogy használja. Azt nem tudom te hogyan motorozol a csendőrhöz képest, de a CBR650F ebben a kontextusban egy nyomatékszegény sornégyes motor, messze nem veszel ki a gumiból annyit, mint ő.
Nekem kezdő koromban volt Power 2CT-m a Yamaha FZ6-on, az 98 lóerő, csak ugye 600 köbcentis sornégy, 5-6 ezres fordulatról nem csavart el semmit. Túrázgattam, szerpentinezgettem, párszor Euroringeztem vele. A hátsó 12 ezer km-t ment el.
Utána vettem Rosso Corsa 2-t, és mintha egy új motort kaptam volna. Sokkal jobb volt minden tekintetben, hűvösebb időben is jobban tapadt, hamar bemelegedett, a meredekebb profil miatt pedig sokkal könnyebbé vált a kanyarodás és a motor irányítása. A visszajelzés is sokkal jobb volt, a 2CT csak úgy a semmiből képes volt elforogni vagy beblokkolni elöl.
Abba 6 ezret tettem, akkoriban már főleg Héreg, Mátra, Euroring, meg a budapesti ingázásból állt a repertoárom, a csuklóm is jóval bátrabban működött, aztán eladtam a motort és így volt hátul kb 40-50%-os, elöl meg kb 70.Nyilvánvalóan már csak a 10-15 évnyi technológiai különbség miatt is sokkal jobb volt a Corsa.
"valószínű nem használnám ki a képességeit"
Én úgy gondolom, hogy nem is kell, jobb az, ha a pilóta a szűk keresztmetszet, nem pedig a technika. Különben mindig a technika határait feszegetnéd, aztán abból vannak ám nagy bajok. Épp elég a saját tudásodra figyelni.
Nyilván ezt is bizonyos keretek között értem, mert egy vágott slicket nem fogsz tudni felmelegíteni, szóval nem kell a skála végéig menni, de egy utcai használatra tervezett Rosso IV-et egész nyugodtan feldobhatsz, jobban fogod vele élvezni a motorozást. Már amennyiben a kicsit sportosabb karakterét ki szeretnéd használni.
Ha meg csak a túrázgatós gurulgatás a cél, akkor is inkább valami felsőkategóriás gumit választanék abból a szegmensből, pl Road 5, vagy nem is tudom mik vannak már.A mondanivalóm lényege röviden annyi, hogy az új fejlesztésű gumik sokkal jobban viselkednek minden körülmény között, mint a 10-15 évvel ezelőttiek, én a helyedben ilyet néznék, és nem problémáznék azon, hogy vajon kihasználom-e 100%-ban.
A 2CT meg már a megjelenésekor sem számított egy fú de erős terméknek, el kéne már felejtenie mindenkinekhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Shadowbull
addikt
válasz csongi #142731 üzenetére
Amennyiben a beszívott levegő és az üzemanyag hőmérséklete ugyanannyi mindkét esetben, akkor a termodinamikai szempontból leadható maximális teljesítmény is ugyanakkora.
A különbség a motor mechanikai/termikus terhelhetőségében lesz, de azt nem tudod kimérni fékpadon, mert az első körben méretezési probléma.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142735 üzenetére
Kcsit bovebben. mekkora kulonbseg van a ket meres ket vizhofoka kozott? Konretan hany fokos viznel hany nm van a fotengelyen.
Milyen literteljesitmenyu szivo motorrol beszelunk?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #142737 üzenetére
"Konretan hany fokos viznel hany nm van a fotengelyen."
Most mondom: nem fog változni a leadott teljesítmény.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142738 üzenetére
A tesztre kerdezek ra. Konkretumokat adj meg. Ennyit kerek.
Mert jelenleg ugy nez ki, mintha Csongi kerdese alapjan 40 fokos viz es 90 fokos viznel semmi nem valtozik, az pedig kisse gyanus
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Shadowbull #142735 üzenetére
[link]
Ez egy Mustang,nem motor és csak a termosztátját cserélik hamarabb nyitóra,76 nál nyit,átsétáltam a szomszédba ahol mustangot szerelnek,nem keveset,a gyári 98 fokon nyit,itt van két mérés.[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #142736 üzenetére
A vita szempontjabol eleg sarkallatos, hogy olyan iranyba menjunk ahol motorkerekparokrol beszeljunk, tehat 180-200 le literteljesitmenyrol, mert lehet, hogy ez a jelenseg nem all fenn egy 75 lovas 1500 kobos loti-futinal. Ezt nem tudom.
Ezert lenne fontos, illetve ha megtapasztalnad, akkor lehet nem csak egyszeruen tagadnad ezt.Semmi koze ahhoz, hogy en ki vagyok.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tamás9x
őstag
válasz Shadowbull #142738 üzenetére
Sajna nem talalom mar sehol a magyar forrast, de ez alapjan lehet szamolni is nem ? [link]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #142741 üzenetére
"Ezert lenne fontos, illetve ha megtapasztalnad"
Nem, az lenne a fontos, hogy el tudd magyarázni, miért van úgy. Az hogy tapasztalsz valamit, az önmagában, megfelelően alátámasztott magyarázat nélkül égvilágon nem jelent semmit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
etnies
senior tag
válasz Somatom #142681 üzenetére
Téged hányszor állított meg rendőr? Engem 2x 25 év alatt, pedig hivatásszerűen is vezettem 10 évig mindent. Soha nem derülne ki, ha jogsi nélkül vezetnék. Én ebben nem hiszek.
A BTK-ban nincs helye a szociális szempontoknak. Ha valaki nagyon hülye, annak foglalják le az autóját.
A házi kedvencedet, de akár a gyerekedet is elvehetik, ha nem foglalkozol vele, a gépjármű miért kivétel?"önmagam hite vagyok magamban"
-
Pocee
senior tag
válasz Shadowbull #142744 üzenetére
" Fogalmazzunk úgy, hogy a tapasztalataim alapjan tudom hogy nem stimmel."
Idézet tőled,de semmi magyarázat nem volt mellette.
Mr.Brightside
-
Somatom
veterán
válasz etnies #142745 üzenetére
Még egyszer! A szabálysértést a vezető követte el, nem az autó. Mi van akkor, ha nem az övé az autó? A bérbeadó, kölcsönadó mit tehet arról, ha a vezető szabálytalankodik? Amúgy meg miért ne használhatna másik autót, ha már azt feltételezzük, hogy jogsi nélkül vezet?
Egyébként nem én találtam ki ezt a rendszert, a német gyakorlatot írtam le.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen