-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz norbert1998 #143147 üzenetére
Uuuf megint. Túlzott kockázatvállalás és az óvatosan mész között nincs semmi, igaz? Ez nem egy folytonos skála, hanem egy bináris tulajdonság, igaz? Ajjaj Norbert, idd meg azt a reggeli kávét hogy beröffenjenek a fogaskerekek.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Micsurin
nagyúr
válasz Oppenheimer #143150 üzenetére
Nem volt benne új infó üdvözlégyen a Doktor kis meghitt köreinkben, dedikálni tetszik?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #143151 üzenetére
Ezt én elengedtem. Veled nem lehet beszélni baszki. MInek kell itt nekiállni személyeskedni? Ez nem vita, ez cirkusz, amit elkezdesz művelni. Magas lóról egy szezontól osztod az észt és nem fogod fel, hogy öten mondják az ellenkezőt, akkor itt mindenki hülye, csak én vagyok repülő. Csongi elmondta az oldal tetején a véleményét, teljesen igaza van, többet egy szót sem szólok hozzá a témához, legyen akármilyen bicskanyitogató vagy építő jellegű a válaszod.
-
dellfanboy
őstag
válasz norbert1998 #143153 üzenetére
jah full folosleges, es ne feledd mindig a leghulyebb a leghangosabb by NY [link]
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
veterán
válasz norbert1998 #143153 üzenetére
Bocs, de ha szövegértési gondjaid vannak, akkor tényleg nehéz.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Mentolka
senior tag
válasz macilaci78 #143122 üzenetére
A motoros talikon tényleg sok típus előfordul, és érdemes beszélgetni a tulajokkal előny/hátrány témában. Most lesz ez pl.: Sirok
De amúgy a legtöbb márka szalonban megengedik, hogy ráülj, sőt többnyire próbakörre is viheted a gépeket. Én is sokat kipróbáltam, mielőtt vásároltam.
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #143145 üzenetére
Ha az autó, robogó és BKV segítségével megtett távot összeadom, akkor leszek kb 15k km-nél egy évben. A motor mellett természetesen megmarad az autó, illetve a téli hónapokban a BKV, szóval tippre 2-3 évet ki fog bírni a gumi.
A robogón 5 év után "illemből" cserélem, minta még bőven volt rajta. Na jó, határozottan volt különbség a régi és az új között, illetve szerintem a régi elfáradt. Nem tartotta a nyomást, gyakorlatilag 10 km-es út alatt 0,3 bar-t engedett el a hátsó kerék, majd 8 óra alatt sztenderen állva még 0,5 bar-t. Gumis felfúzta 3 bar-ra, víz alá tette, nem volt buborék. Kevette a gumit, átnézte a felnit, gumit, megkente, visszarakta, újra megfújta, ellenőrizte, semmi. Visszaadta, ugyanúgy szar. Csere, akkor már az első is. A biztonság kedvéért kértem a hátsóba tömlőt. Tippre a gumi fala adta meg magát és a súly alatt már lehet, engedett menet közben. De ez se magyarázza, hogy sztenderen miért engedett.
Mindegy, a robogón is 60k a csere elöl-hátul, a legutóbbi szett szűk 6 ezret futott.etnies: vásárlás nem idén lesz, az idei szezont arra szánom, hogy pár típusra leszűkítsem a választékot, azokkal esetleg tesztvezetés, bérlés.
Jövő szezonra szeretnék venni motort és majd talán a szezon végén utas. Addig kiderül, hogy állok majd fogyással. Ha szerencsém van, nekem is fog kelleni másik (szűkebb) kabát. Akkor azt már úgy választanám, hogy egy valamekkora esőben is megállja a helyét, akár esőruhával.Túra, nem túra. Budapesten élek, sógorom Bécsben, szüleim Battonyán. Ezek 200-250 km-es távolságok, ami igazából családlátogatás. Barátok vannak Zalaegerszegen, Komáromban, Szegeden. Szóval lenne hova menni motorral is, de csak azért nem ülnék fel, hogy elmenjek a Bükkbe, Mátrába motorozni.
Ha meglesz a gyakorlat a fent említett távokon, akkor elmerészkedünk messzebb is. Amivel tök elégedett lennék, az például Bled egy nap alatt, ott voltunk nászúton.
Asszony nem akar motorozni, nem is baj. Viszont a lehetséges rendszeres uticélok többsége nélküle okafogyottá válnak.Mentolka: Sirokra megy valaki?
Honda Dream-nél beszámításból egy 2014-es NC750-et próbáltam ki, egy ismerős ajánlotta. Ott azt mondták, hogycsak a Transalp, Africa Twin magasabb nála. Volt ott egy felcicomázott Africa Twin kiállítva, arra abban a formájában nem ülnék rá. Dobozok nélkül kéne látnom.Az NC750 jobb, mint a Frazer, de lehet, van nála jobb is, már ami az üléspozíciót illeti. Egy nálam alacsonyabb emberé lehetett, a tükrök beállításából következtetek erre. Főleg a kuplungkar volt nagyon elöl, nem értem el, csak ha a tenyeremet is elvettem a markolatról. A hátsó fék pedig nagyon lent volt, rendes fékhatásért rendesen spiccben kellett legyen a lábamnak. A fékkészenléthez is jó 1 centivel lejjebb kellett a cipő orrának, mint ahogy az normál utazóban kényelmes. A sarkam nem volt olyan közel a seggemhez és nem volt annyira hátra húzva a seggem alá, mint a Frazeren. A derekam, hátam is egyenesebb volt, közelebb a függőlegeshez. De csak a tömböt kerültem meg, 500 méter. 3.-ba nem is kapcsoltam.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
3800+
őstag
válasz norbert1998 #143146 üzenetére
Érdekes volt egyébként, hogy az oktató is ezt javasolta ha jól értettem, hogy ha elkottázod hátsó fékkel be lehet húzni, de valahogy én sem mertem annyira próbálgatni ezt. Nekem a motorfékkel beesés és stabil gáz jobban érződik. Meg nekem az sem szimpi, hogy fél óra 70-80-as kanyarkolódásnál végig vasaljam a hátsó betétet.
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Geresics
addikt
A nagy motor kezdésnek nem azért nem ajánlott, mert nem lehet vele lassan menni! Azért nem ajánlott, mert kanyartól kanyarig elég csak egyetlen egyszer(!!!) jobban kigyorsítani vele! Mert a motor tudja! Aki rutinos is meg tud ilyenkor ijedni, egy kezdőnél meg pláne jön a "hű baszd meg!" érzés! Elkezded a padkát, a korlátot, meg az árkot nézni, és a többit a "target fixation" már intézi is! A motor ráadásul nehéz (a pilóta súlya irreleváns, az minden motoron adott), a lassulás elmarad, kanyarintani is nehezebb, és jön a baj! Még csak idegen hely sem kell hozzá! Tapasztalatból beszélek, nem fórumhuszárok fotelérveléseiből!
Konkrét példa, ami velem esett meg: pár hónapja már megvolt a Pegaso. 48LE, 1 henger, 180kg, és 10-12ekm volt benne, szóval nem olasz import széthajtott fos volt, így bizony tudott ugrani rendesen! (Már többször leírtem, hogy mikor megvettem, előtte rengeteg másik motort próbáltam, mind 48LE volt, de mind importmotor volt, és az első próbán konkrétan meg is ijedtem, olyat ugrott - keressetek vissza bátrani itt a fórumban).
...szóval Orfűn a gáton mentem épp, ami itt van Pécs mellett, és már vagy 1000x mentem arra robogótól teherautóig mindennel. Nyár volt, a csajok bikiniben, én meg gondoltam húzok egy kövéret, had' villogjak én is, mint a többi majom. Nagy gáz, nagy gyorsulás - 48LE, képzelheted -, de az addigihoz képest megindult ám rendesen! Az egyenes meg pikk-pakk elfogyott! Jött is a "hű baszd meg", meg az útpadka nézése! Majdnem össze is sz@rtam magam, jött az adrrenalin, és erővel rávettem magam, hogy legalább próbáljam meg bevenni a kanyart!
Persze a motor simán tudta ennek a többszörösét, és nem is lett gond. Nem a motorral van a gond, hanem a rutintalan hülyével, aki csak egyetlen egyszer meghúzza a gázkart! Nem a több száz km ésszel menéssel van a gond, hanem az egy pillanatnyi eszetlenkedéssel! És nem a motor súlyával van a gond, hanem hogy ha baj van, akkor nem tudod mit kell vele kezdeni!Mindenki olyan motort vesz, amilyet akar. Az se baj, ha tetszik neki! De NE osszuk már az észt nulla rutinnal, hogy amit az olyan profik mondanak, akik abból élnek, hogy motoroznak, az baromság, és a fokozatosság felesleges, mert nem az!
Amíg valakinek nem volt "hű baszd meg!" érzése motoron, meg nem tudja mit a "target fixation", addig ne klimpírozzon szituációk megoldásáról, mert csak saját magát járatja le...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz macilaci78 #143157 üzenetére
NC nagyon jó próbáltam nekem nagyon fun volt utassal csak az volt a bajom alig éreztem dinamikusabbnak mint az 500-asom, nem kellett annyira forgassam de ezen kívül nem akaródzott jobban szedni a virgácsokat.
De a felépítése nagyon kényelmes az biztos.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shadowbull
addikt
válasz Geresics #143159 üzenetére
"baromság, és a fokozatosság felesleges, mert nem az!"
Biztos nem baromság, de hogy felesleges-e az erősen emberfüggő.
Az érvelésed meg elvi hibás, mert az is pont úgy lehetséges hogy valaki azért hal meg, mert hozzászokik a gyenge/könnyű géphez és amikor továbblép, a régi beidegződések szerint gyorsít/kanyarodik, az erősebb/nagyobb meg ugyanannyi idő alatt nagyobbat lép...
Szóval lehet minden mellett és ellen is érvelni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Geresics
addikt
válasz Shadowbull #143161 üzenetére
ha nem értesz hozzá, ne beszélj róla
Szerk.:
Ha nem értesz hozzá, ne akarj olyan tűnni, mintha értenél hozzá...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Shadowbull #143163 üzenetére
vagy egy picit jobban
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
veterán
válasz Shadowbull #143161 üzenetére
En konkretan hallottam ilyen sztorit, hogy valaki gyengebb motorhoz volt szokva, es amikor 600-asra ult, ugyanugy tovig huzta a gazkart mint a kismotoron, aztan nem ertette miert csuszik meg folyton a segge. Szoval az erved valos peldaval ala tudom tamasztani.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Geresics
addikt
válasz Oppenheimer #143165 üzenetére
Oszd csak tovább a baromságaidat. Helyes...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
JoinR
senior tag
válasz Oppenheimer #143165 üzenetére
Szerintem aki valaha már csinált M/A1/A2 jogsit, soha nem is szabadna korlátlant csinálnia, hiszen már biztos hozzászokott ahhoz, ami van.
-
bacus
őstag
Aki támogatja a kezdőnek a nagymotort: részben lehet igazad, ha egy nagyon nyugodt természetű magányos farkas vagy a néptelen utakon.
Az én véleményem az, hogy ki hogy vezet, az mindig viszonyítási alap, ami a magányos farkasoknál egyáltalán nincs meg! A legtöbb ember - és én elég sok emberrel motorozom együtt - nem igen tud jól motorozni ha alkalmazkodni is kell neki, vagy jönnek a hülyeségek. Az utakon ritkán vagy egyedül, mindig van lehetőség, hogy valaki előtted menjen vagy utánad.
Mondom a példát: egyedül mész, fosol is, nézed a km órát, kint a 60-as tábla, te belemész 65-el, hátsó fékkel korrigálod a sodródásod, királynak érzed magad, tiszta MDF a nyugodt erő
Megy előtted egy rutinos haver, ugyanott, 90-el megy be a kanyarba (mert ő tudja, hogy azt ott 120al is be lehet venni), te meg mész utána, mert nem akarsz lemaradni. Rosszabbik eset, mikor ilyenkor az első kanyarnál még ott józan eszed, ugyanúgy visszalassítasz 65-re, amitől persze jól lemaradsz. Na ilyenkor jön az, hogy egyenesben szeretnél felzárkózni, húzol egy kövéret - amit egyedül nem tennél - utol is éred, csak a következő kanyarba rutinos haver megint 90-el megy be, te meg még 110-el robogsz utána (kis 650-nél) vagy 140-el (egy ezresnél). Na itt jön majd a pánik !!!Macilaci78: nekem hasonlóak a testi paramétereim. A súly soha nem előny, mindig mindenhol csak hátrány. A motor elkezd dőlni álló helyben (pl mert nem ér le a lábad egy lámpánál a nyomvályú miatt. Ahol én már felborulok egy jó erőben lévő 80-90 kg-os ember még 15 fokot dönteni is tud a mocin és megtartja. Ne feledd, hogy neked a saját súlyod is meg kell tartanod ilyenkor. Persze én 50 elmúltam, már nem megy az egy lábon leguggol és feláll mint 20 évesen.. (mondjuk akkor 75 kg voltam.)
DL650 -em volt 3 évig, 35e km mentem vele, talán kicsit többet, erősített rugók, a fék viszont nagyon gyenge volt, főleg amikor túlterheltem. Mert felült mögém 100 kg -os ember is... a motor ereje elég volt, akkoriban kevesebbet is mentem ezres motorokkal együtt.
Most bmw-m van, 1200GS 17-es évjárat, minden szemponból jobb, +10 kg tényleg nem számít, +60 LE rengeteget, de nem is használom ki.Megelőznek? rengetegen!! Kanyarban is, mert jobbak, ügyesebbek vagy csak vakmerőbbek. Ciki? Nem érzem annak. Már voltam túravezető, mentem egy kellemes biztonságos tempót (úgy ahogy tanultam a többi túravezetőtől...), amikor jött egy szerpentines rész, nagyon el tudtam hagyni a többieket. Nagyon!, de azért a túravezetőnek mégsem ez a feladata
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
etnies
senior tag
válasz 3800+ #143158 üzenetére
Hátsó fékkel korrigálni lehet kanyarban és nagyon fontos a használata.
Hiába tudnád lejjebb dönteni a motort, ha jön szemben a volán és egy picit átlóg.. Olyankor marad a hátsófék használata. Elsőfékre feláll és/vagy berzgózik a motor.
Továbbá hátsó fékkel nagyon szépen lehet lassan menni (pl. csorogni az autók között).
Amikor a rutinpályán kell lassan menni, ott mindenki ösztönösen a kuplungot, féket és gázkart babrálja ahelyett, hogy tartana egy fix gázállás és letaposná a hátsóféket, gyakorlott pilóták simán mennek ott 1 km/h-t ezzel a technikával.Én azzal szórakoztatom magam a városban, hogy piros lámpához úgy lassítok le, hogy a végén nem rakom le a lábam. Áll a motor egy helyben, a lábam pedig a lábtartón, megbaszom a fizikát Az ilyen precíz fékezéshez kell a hátsófék. A rekordom kb 5 másodperc.
Viszont a hátsófék nem veszi be helyetted a kanyart, de szerintem nagyon hasznos.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
macilaci78
nagyúr
válasz Geresics #143159 üzenetére
Nyár volt, a csajok bikiniben, én meg gondoltam húzok egy kövéret - Értem, hogy a motor hibája volt.
Kell a fokozatosság, ezzel egyetértek. Viszont afelől nem vagyok meggyőzve, hogy a vasban is kell skálázni. Ha valaki meg tudja állni, hogy ne binárisan kezelje a kezelőszerveket, illetve szán időt azok megszokására és a vas megismerésére, akkor a véletlen kezelői hibának kis esélye van.
Volt már nekem is Hú b+! szitum, megesik. Viszont úgy neveltek, hogy egy balesethez két hülye kell (autóval). Két keréken tudom, hogy sokkal könnyebb segítség nélkül is bajba kerülni, viszont ha az autós habitusomat sikerül két keréken is megőrizni, akkor nem lesz baj. Nem megyek jobban, mint amennyire látok (kanyarban, éjszaka, stb), a sebességhatárokat hellyel-közzel betartom, nem akarok mindenáron előzni, stb. Egy kisbusznyi ember aludt mögöttem, mikor Brassóból Nagyváradra vezettem, vagy épp Brüsszelbe, pedig 6 másik jogosítvány is volt még a kocsiban.
Anno kocsival is már pár éve volt jogsink (tapasztalatunk meg még több ), mire kipróbáltuk a Ladát, mit csinál jégpáncélos úton. Addig és azután is egy kényelmes 40-nel mentünk a jeges úton és nem éreztük cikinek, hogy megelőznek. Bár ilyen körülmények között nem sokan előztek meg. Viszont volt egy ügyes (véletlenül épp BMW-s), akit 2 faluval arrébb megálltunk kihúzni a szántásból.
A robogó meg alattam nem is megy, nem is áll meg, egy motor jobban is megy, jobban is áll meg. Bőven túlmutat egy motor gyorsulása, végsebessége azon, amire igényem van és a lassulása azon, amire szükségem lesz, mert ahhoz vagyok szokva, hogy figyelem a környezetem és nem nem centizek ki semmit, csak a parkolást. Ilyen, amikor már megszoktam egy járművet.
bacus: autóval merem követni az előttem lévőt kanyarban, bár nagyobb követési távolsággal. De "ha neki megy, nekem is". Persze 90-es országúton, ha a kanyarban nincs sebességkorlátozás. Ha van akár csak egy 70-es, akkor elveszem a gázt a kanyar előtt és meglátom, milyen, majd kifelé nyomom neki. De autóval már van rutinom.
Amíg nem volt, addig 60-70-el estem bele az ismeretlen, sebességkorlátozás nélküli kanyarokba. Amikor már volt, akkor a 30-as táblával ellátott belátható kanyart (Alföld, aratás után) is bevettem 90-nel a Ladával, padkától padkáig autózva.
Két keréken még ez előttem áll, de az biztos, hogy nem fogok valakit követni, ha nem érzem biztonságosnak és nem fogok kézzel-lábbal igyekezni, hogy beérjem.
Oktatáson is párban motoroztunk, plusz az oktató mögöttünk hol motorral, hol kocsival. Volt olyan, amikor a teljes időben én mentem elöl, mert a másik még nagyon az elején volt. Az fárasztó volt, mindig lesni a tökröt, hogy beragadtak-e egy kereszteződésben, lámpánál, körforgalomban. De meg volt mondva, hogy más utasításig a kresz szerinti egyenes az irány, ha valaki lemarad, szabályosan leparkolva kell bevárni. Gondolom, hasonló instrukciók elhangzanak túrán is, az irány megvan, majd odaérek.etnies: oktatáson én is arra törekedtem, hogy inkább kiguruljam a pirosat. Szépen váltogattam vissza, motorfék, megint vissza, megint motorfék. Mondjuk, az útvonalak egy részén ismerős is voltam, ismertem a lámpajárást. Persze, oktatáson más, nem kezdesz el a sorok köt előre csorogni.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #143161 üzenetére
Amennyiben ugy akarod nezni, hogy elvi hibas, akkor igen.
Viszont ha valaki hozzaszokott a gyenge motorhoz, azonnal erzi, hogy egy erosebb motor nagyobbat huz, ilyen eletszeru dolgokat is figyelembe lehet venni, es a tulelesi osztonebol fakadoan erzekeli, hogy ugyanolyan gazallasnal nagyobb sebessegel megy a motor. Ertsd: Osszeszarja magat.
De tekintsunk el most ettol mert valoban minden mellett es ellen lehet ervelni. nezzuk, mi a legnagyobb problema a motoros balesetek tulnyomo reszenel?
A rosszul megvalasztott sebesseg, es emiatt nem meri bevenni a kanyart a legtobb ember, kiegyenesiti. Nem kisodrodik, hanem le sem donti a motort. Hogy ez erosebb, vagy gyengebb motorral fordul elo tobbszor, az megint erdekes kerdes.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #143171 üzenetére
Ha egy érvelés elvi hibás, akkor az az én véleményemtől függetlenül is az. De ez mellékes.
Én ezt a témát úgy látom, hogy mindenkinek a saját kezében van az, hogyan vezet. Potenciálisan veszélyesebb egy erősebb és nagyobb motor? Természetesen. Lehet ezt a veszélyt a saját viselkedésünkkel és döntéseinkkel kompenzálni? Természetesen.
Innentől kezdve mindenkinek a személyes döntése hogy milyen motorra ül. A lépcsőzetes megközelítés NEM semlegesíti a saját döntéseink következményeit.
Ez természetesen ugyanigy van autóval is, csak a motoros sajnos sokkal sebezhetőbb.
És még egy szempont, csak úgy a vitát kiegészítendő: biztosan veszélyesebb egy kezdőnek mondjuk egy full extrás, minden létező elektronikával felszerelt erős nagymotor, mint egy full analóg kis 400as szaladgáló?
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz Geresics #143159 üzenetére
"hogy amit az olyan profik mondanak, akik abból élnek, hogy motoroznak"
Itt kik azok? Én voltam futár, tehát éltem abból, hogy motoroztam.
Fel kell ülni, oszt menni. Ez a feladat, ezt kell megoldani. Ha félsz tőle, akkor ne motorozz! Ha nem félsz, akkor mindegy, hogy az egy 125 -ös lótifuti, vagy egy V8 -as BossHoss.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zgospel
őstag
válasz Shadowbull #143172 üzenetére
"biztosan veszélyesebb egy kezdőnek mondjuk egy full extrás, minden létező elektronikával felszerelt erős nagymotor, mint egy full analóg kis 400as szaladgáló?"
Igen, biztosan.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
macilaci78
nagyúr
válasz Shadowbull #143172 üzenetére
Egy 400-as szaladgálóval egy barátom Komáromból járt Szegedre egyetemistaként, néha barátnővel. Azért a 400-as is egy nagy dög az 50-esek, de még a 125-ösök mezőnyében is, miközben öcsémnek sikerült a kulcscsontját törnie robogóval 40-nél tiszta nyári napon tükörsima országúton egyenesben, nulla forgalomban.
Somatom: igazad van.
zgospel: ez nem ennyire egyértelmű. Nem tud mindent megoldani az elektronika. Oké, hogy az erejét visszafogja és nem előz be a hátsó kerék oldalról, vagy alulról, nem csúszik meg a fék, de ettől még simán túlvállalhatod magad egy kanyarban. Egy kisebb, de sokkal butább gépen más hibákat könnyebben követsz el, amiből ugyanúgy nagy eséllyel lesz baj.
A technika ugyan segít, de tudomásul kell venni, hogy végülis a pilótán múlik, hogy az árokba kerül-e.norbert1998: vagy megszokásból kezeli az ismeretlen motort és baj lesz, vagy rászánja az időt az ismerkedésre és nem a határokat keresi.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
norbert1998
veterán
válasz Shadowbull #143175 üzenetére
Nem te érveltél az erős motorhoz szokás/gyenge motorhoz szokás után erősre ülés előnyeivel? Na, ha elektronikával agyonfolytott, rain módban 1290 super duke-ot megszokott emberünk ráül véletlen a haverja elektronika nélküli 950 adv r gépére, szerinted mi fog történni?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #143172 üzenetére
De a te ervelesedben pedig egy eleg fontos tenyezot nem veszel egyszeruen figyelembe. Egyszeruen sajat magadbol indulj ki, mi tortenik, ha egy erosebb motorra raulsz. Kicsit mindened osszebb megy, befeszul nem?
En nem itelem el azt az embert aki nagymotort vesz elsore, mielott felreertheto lennek. Nekem ezekkel a magyarazatokkal es a kognitiv disszonanciaval van bajom, en azt vitatom.
Ezzel egyetertek, mindenkinek a sajat kezeben van, hogyan vezet. De. Hogy viselkedik egy ember mondjuk tarsasagban? Megfelelesi kenyszer alatt? Sosem lehet senkit kihozni a sodrabol, mert mindenki egy celszerszam, egy gep?
Ugy, hogy a motorozas tulajdonkepp egy teljesen erzelem-dolog, mert penzugyileg megmagyarazni nehezen lehet, plane olyan felhasznalas mellett, hogy kenyelmes legyen, meg a-bol b-be megyek csak.Peldaul itt van a kamionos-futarunk. O csak neha kovet el kozuti veszelyeztetest, amit le is ir a topicban, majd kesobb azt mondja, viccelt. Ezek a brutal fegyelmezett emberek. (elnezest az elkovetkezo kommentozon miatt, en nem fogok raerni most, ugyhogy szerintem vicces lesz az elkovetkezendo nehany hozzaszolas)
Tenyleg rabizhatja mindenki sajat magát, saját magára?
A lepcsozetes megkozelites sokkal jobban megkonnyiti, hogy vki elsajatitsa a motorozast. Es ez nagyon nagy segitseg.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
3800+
őstag
válasz etnies #143169 üzenetére
Igen ebben (is) kell fejlődnöm, hogy kimaxoljam a hátsófék lehetőségeit. Csordogáláshoz, stabilizáláshoz már megy rutinszerűen, de tempós kanyarnál még van mit gyakorolni.
Visszacsatolva az előzőkre, szerintem ahhoz is rengeteg km kell az ember seggébe, hogy adott szituban reflex szerűen menjen minden. Nekem is van egy mumus kanyar a közelben ahol, a legutóbb is elkapott a húbammeg érzés, de már egész jól kezelem és amint a jó helyre tettem a tekintetem már meg is oldódott. A túl óvatos közlekedésnek talán ez lehet a hátránya (ha van neki), hogy ilyen könnyebben megoldható szitukba sem kerül az ember és így tanulás, fejlődés sincs.
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Shadowbull
addikt
válasz Topiccsendőr #143178 üzenetére
"A lepcsozetes megkozelites sokkal jobban megkonnyiti, hogy vki elsajatitsa a motorozast."
Ebben nincs közöttünk vita.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
Most akkor dontsetek mar el, holnap ha felulok a hornetre, meghaljak vagy ne?
A kormanyvegsulyom kihezagolasan otletelnenk ennyit, mar nem fajna a kezem.Bontott alkatresznel imadnanak, ha kernem, hogy szedjuk ki a kormanyrudbol a belso reszet is a sulynak?
Everybody lies.
-
norbert1998
veterán
Vagy azt mondjátok meg, hova vigyem felújíttatni a hátsó rugóstagot, vagy alternatív elképzeléseket is fogadok
-
neutron23
csendes tag
Jól elvagytok..
-
macilaci78
nagyúr
válasz 3800+ #143179 üzenetére
Erre vannak a tréningek. Instruktorokkal, ellenőrzött körülmények között kell kitekentened a komfortzónádból. Nem az a lényeg, hogy meg lehet csinálni valamit gyorsabban, laposabban, szűkebben, hanem hogy elhidd, meg tudod csinálni és talán meg is csinálod a tréningen belül.
Ettől persze országúton még maradhatsz a saját komfortzónádon belül és csak néha veszed elő a tanultakat.
Például a kukorica, napraforgó aratása után, amikor már jól belátható az amúgy ismert kanyar.Én nem élvezném azt, ha bárminek is a határán kéne A-tól B-ig folyamatosan közlekednem. Bármi közbe jöhet, ami a határt kezelhetetlenül közel hozza. Egy lecsapott kanyar, egy poros úttest, falevél, akármi.
Volt olyan, hogy letett talppal csúsztam a robogóval, mert ezen a sárgán még kikanyarodok jobbra kis íven. Csakhogy az építkezés miatt 1 vödörnyi finom homok volt elszórva a sávban, csúszott a hátsó kerék, jobb láb le, kormánnyal ellenkormányzás, amíg újra meglett a tapadás. Hülye voltam, ennyi.Pttypang: ha rám hallgatsz, úgy csinálod, ahogy neked tetszik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bacus
őstag
válasz macilaci78 #143170 üzenetére
Hagyjuk ezeket az autós hasonlatokat, mert teljesen más motorral közlekedni mint autóval. Persze segít az autós tapasztalat, felismered a táblákat, tudod kinek van elsőbbsége, de motoron egész másképp éled meg a sebességet, a távolságot, stb.
Van amikor 30-70 km is kikészít motoron, fáj a fenék, meleged van, kiszáradsz, stb, hol lehet ezt összevetni az autózással?Most azt gondolod, hogy együtt motoroznál még 3-4 motorral, akkor Te inkább lemaradnál, stb? Hát volt már akinek ez ment, de sajnos a többség az cikinek érzi, hogy lemarad, ha megelőzik, ezért túlvállalja magát. Ez tuti.
"amikor a teljes időben" az oktatás mind az egy órájában? Képzeld el, milyen amikor ezt 10h-ban csinálod 4-9 motorral mögötted.
"Gondolom, hasonló instrukciók elhangzanak túrán is, az irány megvan, majd odaérek." Vannak örök érvényű szabályok, meg van esetleg egyedi is. Az örök érvényűeket illik ismerni, ezeket nem fogják elmondani, utána kell olvasni. Az egyedi szabályokat pedig elmondják. A túra vezető sokszor előre megmondja a tempót, azt nem tudod tartani, akkor este a vacsinál tali . Egy fizetett túrán pláne nem tarthatsz fel 3 napig 9 másik embert. De ez már nem közös túrázás, hogy reggelinél és vacsoránál találkozol a többiekkel
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz bacus #143185 üzenetére
Te inkább lemaradnál - minden szívfájdalom és rosszallás nélkül. Ha pedig az lenne a cél, hogy rosszul érezzem magam miatta, annál inkább.
"amikor a teljes időben" az oktatás mind az egy órájában? Képzeld el, milyen amikor ezt 10h-ban csinálod 4-9 motorral mögötted. - Inkább 1,5 óra volt és meg kellett várnom a többieket, de az egy hatóság által elvárt dolog, kellett a papírhoz.
Túrán más a dolog. Egyrészt kezdőként kezdőknek szervezett túrába neveznék be, ahol hasonló tudásszintű motorosokkal kerülnék egy csoportba. Jobban összetartana a mezőny. Másrészt van túravezető, aki összefogja a csapatot. És nem érezném cikinek negyedjére is elmenni egy kezdő túrára, ha nem értem meg magasabb szintre. Ha meg a kezdő csoporthoz is lassú vagyok, negyedjére is, nem megyek többet csoportos túrákra, mert nem nekem való.
De vezetéstechnikai tréning a csoportos túra előtt lesz.Azzal meg gondolom, egyetértesz, hogy városi forgalomban más a mögötted haladóhoz igazítani a tempót, mint országúton az előtted haladóhoz. A "gyere utánam, mutatom az utat" stílusú csoportos gurulásban nem az a cél, hogy lerázd a másikat.
A fájós feneket elkerülendő szeretnék kényelmes motort választani. A robogóból pont ezért volt elég egy Újbuda-Ecser távon. Már egyáltalán nem kívántam a hazautat a fél órás dolgom végeztével. A Frazeren ilyen gondom nem volt, pedig az csak jobb volt, nem jó.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz macilaci78 #143184 üzenetére
ahogy neked tetszik.
Szerintem mind ettől tartunk igazán.
Középsztender mennyire antikrisztus a hornetre? Van egy bontos, akinel van hozza 30-ert, jelentosen konnyitene a karbantartason. Van valami ellenerv, ha gyarilag nincs rajta?Everybody lies.
-
veterán
válasz Pttypang #143188 üzenetére
En azzal szivok hogy baloldalon a kozepsztender er le eloszor ha dontom a mocit. Persze ez masik Honda tipus. Fogalmam sincs hogy nalad ez a kockazat felmerulhet-e ha felraksz egyet, de jo ha tudsz rola hogy ilyen is lehet
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
KrAt
veterán
válasz macilaci78 #143187 üzenetére
"nem megyek többet csoportos túrákra, mert nem nekem való."
Hójajjj, hányan nem értették meg, amikor pár ilyen "túrázgatás" után, ami kanyarvadászatba csapott át, azt mondtam, hogy bár tudok olyan "gyorsan" menni, de nekem ez kevésbé' élvezetes, mint bámulni a tájat a saját kocatempómban.. Jött a győzködés, hogy belejössz majd, menni fog, mondtam, h most is megy, de kényelmetlen.. Azóta egyedül..(vagyha meglesz a motorod, mehetünk együtt, mi háromajtós szekrények )
-
-
bacus
őstag
Kár kihagyni a túrázást, max. 5-6 motor együtt a legjobb élvezet, van kivel megosztani az élményt, este együtt sörözni.
Közös tempó fontos, jófej srácok az MZ klubban is, de 2 éve elég volt többszáz km 80as tempóval..Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
fattyu
veterán
válasz macilaci78 #143143 üzenetére
akármi is megeshet ha rádnéznek... nem bántás vagy beszólás volt de nyilván látszik rajtad nem vagy pici.
illetve: 25%-al átlépni a megengedett maximális terhelést.
hát nem tudom. mi van ha a váznyúlvány letörik egy kátyúba hajtás alkalmával. Okkal van max terhelhetőség. oszt ha elhagyod az asszonyt mert a te meg ő meg csomagok súlya, katasztrofális anyagfáradást idéz elő?
az utassal részét szerintem töröld az elképzelések közül.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
lassan kilépek innen amugy.
többet bicikliztem az elmult két hétben, mint amennyit motoroztam az elmult két évben. Nem csak órában hanem kilóméterben is.
szégyen gyalázat
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
macilaci78
nagyúr
válasz fattyu #143194 üzenetére
Ehhez a magassághoz és termethez nem tudnak súlyt saccolni, rendre alálőnek átlag 20%-ot.
Igen, azért kérdeztem, hogy van-e mód teherbírásra tuningolni egy motort, van-e erre alkalmas típus. Nincs azzal baj, ha nincs, nyilván én sem akarom kockára tenni a magam és az utasom testi épségét. Korábbi hozzászólásaimból az is kiderült, hogy csak a műszaki vizsgán is megálló módok érdekelnek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
csongi
veterán
Kormány ügybe.
CBF1000SA. Kicserélték a kormányt egy magas emberhez. Ez ami van széles és alacsony. van valami javaslat, kisebb pilótának? 170cm
Magasabb, jobban hajlított és keskenyebb jobb lenne.
A gyári is ha van valahol.A sebességváltókart is kicserélte rövidebbre, gondolom a csónak csiszma nem fért el.
Szerencsére a gyári megmaradt.
Köszi! -
vendingo
veterán
Üdv
Uccsó szériás kle 500-al van valakinek tapasztalata? Ajánlott, vannak nyűgjei?
Nagyon megtetszett, csak nem tudok róla sokmindent, nem egy népszerű modell.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Pocee
senior tag
válasz macilaci78 #143196 üzenetére
Miért nem opció faragni a súlyod?
Ilyen többletnek azért komoly eü kockázata is van...pl szív,de nyilván tudod Te ezt...
De gondolj bele,hogy át kell majd dobnod a lábad a motor ülése felett,nyilván lehet próbáltad is már de egy pillanatra egy bokán fordulsz ami reméljük nem adja meg magát magadra rántva a motort.
Ha már ilyen szinten megfontolt vagy,hogy tudsz Te majd lassan is menni nagymotorral,akkor esetleg az élet más területén is kamatoztasd mert élni jobb mint nem.Mr.Brightside
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Sorozatok
- TCL LCD és LED TV-k
- Filmvilág
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs