- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Vírusirtó topic
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Google Drive
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz freelanced #88690 üzenetére
Akkor nehéz dolgod lesz, ha fennakadsz dolgokon. Vannak más motorok is a világon, meg másoknak is életük rossz napjuk illetve bicska nyitogató stílusuk. Eleve elmondom hogyan zajlik ott egy telefon amit mondtam. "Mit szeretnél?" Hat.. "mit szeretnél??" - jó, hozd el, tedd le rakj rá cetlit ha nem lennék itt. Pá!
-
RAiN91
őstag
-
RAiN91
őstag
válasz yodamastah #88703 üzenetére
Igen már jobban ment, kevesebben voltak. De hogy hogy nem szedtem fel a gumit az első néhány körben, mint múltkor? Tisztitják a pályát, vagy más volt a hőmérséklet, mitől függ ez?
-
gabor128
aktív tag
Üdv,
Újoncként érdeklődök motorvásárlás előtt hogy kinek mi a véleménye, tapasztalata.
Őszintén szólva a Suzuki sportmotorokat nézegetem már egy ideje, mert abból viszonylag több van eladó meg jól néz ki, de állítólag a Hondák sokkal megbízhatóbbak.Ez igaz, hogy a Sukuki kevésbé megbízható, vagy csak pletyka?
-
runner 125
nagyúr
-
Moleman
addikt
válasz runner 125 #88707 üzenetére
Mikor megvettem a szürke Suzukit, haveromnak meggyőződése volt, hogy egy fekete Hondát vettem. Meglepődött, mikor szembesítettem őket. Azóta is "a fekete Hondának" hívja.
Most lett kész a dobozra a pótféklámpa, Kappa K48N doboz, régimódi led előkészítés volt benne, de egy ilyet applikáltam bele. Tényleg tudja a 300+ lument, erősebb, mint a 21 wattos féklámpa, igaz, hogy a doboz elhelyezkedése miatt inkább felfelé, mint hátrafelé szór, de nagyon elégedett vagyok vele.
Ha már villanyászkodtam, bekötöttem az USB töltőt is, a fényszóróról kapja a delejt, egy kis kapcsolón keresztül. (Időközben megjött a csavaros USB nyílásos kameratok is, nagyon jó.)
A DRL-t viszont lehet, hogy elengedem, mert már most teljesen tele van a fejidom kábelekkel, esélytelen, hogy még 2 nagy relét és egy PWM modulátort bepréseljek oda. -
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #88707 üzenetére
Baszki ne szívd már a vérét,igenis szépen el kell magyarázni,hogy mit miért és mit miért nem.
például,hogy olaszt akkor sem ha ingyen adják,illetve hogy azért honda mert sokkal megbízhatóbb mindentől ami motor és valaha gyártottak és gyártani fognak.szépen,így észérvekkel.
Egyébként tényleg tök komolyan bevállalom,hogy én soha nem vennék suzukit,nem tartom rossznak,nem azért,lehet egy fiatalkori hasonló gyökér beidegződés,hogy a suzuki szar,vagy nem tudom,de meg sem nézem a termékeiket,meg a yamaha,honda számomra mindig érdekesebb/szebb motorokat hoz ki.
Továbbá,haverom suzukis,van egy fossá húzott gsxr1000,nagyon sok gyorsulást nyer vele,tényleg csoda,hogy mit ki nem bír az a blokk,200 ló körül jár keréken és még szeretne egy 15-20at csak még köti a kategória,még nem turbosíthat
Az előző motorja széria volt 80k kilométerrel és bírta pedig szerintem az előző tulaj úgy lefingta mint annak a rendje,de a motor ment.
Szóval van egy Suzuki choi norim és imádom,de nagyobbat nem vennék suzukiból.Mr.Brightside
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88699 üzenetére
Én relatíve ritkán futottam bele ilyesmibe.
Nem is emlékszem így hirtelen ilyen esetre. Mondjuk nem vagyok az a beszédes fajta; idegenhez csak akkor szólok, ha tényleg van vmi mondanivalóm.
Általában azt kapom, amit kérek. Ha nem azt adják, elmegyek máshová hátha ott kapok...
Nem szoktam leállni kitárgyalni az ügyeimet, egyrészt mi a f@sz köze van hozzá - 2 perce ismerem -, másrészt ne akarjon minden jött-ment megszakérteni mindent, pont nem érdekel.De a mentalitás az itt angolban tényleg más, itt aki szolgáltat valóban érted van.
Vagy legalább elhiteti veled és kapsz egy erőltetett mosolyt. Ha panaszod van, tuti nem távozol csalódottan. Persze ha jogos a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
Persu lenne pár szakmai kérdésem,azért írok itt hátha más is tanul valamit belőle(tudod még mindig a kétütemű kerti motor)
Szóval a kérdéseim a következőek.1.szoktak e csapágyragasztót használni a csapágy külsején az aluház és csapágy között?az egyik csapágy egy ujjal kitolható a házból,de meg nem forgott benne soha,és nem is kotyog benne.
2.a két főtengelyszimering közül az egyik kézzel benyomható a helyére,két hüvelykujjal simán benyomtam,a másik oldali viszont kalapáccsal ment csak be(igen tudom,de nincs présem),szóval az atom passzos,kell e ragasztani,ha igen mivel,vagy már ennyi illesztéstől is teszi a dolgát.
3.a forgattyúsház két oldala közé van,hogy nem kell tömítés,láttál már ilyet,azért kérdezem,mert most pasztával volt összerakva,ami nem gyári,nem tudom volt e ott tömítés gyárilag,elég vastag a falvastagság és nagyon szép a két felület,ha vágok klingeritből(nem tudom a vastagságát,de egy átlagos) oda tömítést azzal nem növelek meg valami paramétert?vagy pasztázzak mert az összemegy filmrétegre,vagy ne is rakjak semmit mert lehet nem kell?És köszi előre is
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz gabor128 #88706 üzenetére
Tajekozatlan markabuzik allitjak.
Mert markabuzi csak ugy lehet az ember, ha tajekozatlan. Ezert ez az allandosult szokapcsolat.Viszont nem lehet markakra bontani a megbizhatosagot. Minden markanak vannak jol sikerult szeriai, es kevesbe jol. A szeriakon belul pedig tovabbi agazasok vannak, minosegbiztositasi hullamzasok...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Szoktak, de nem mindig valk be. Etz nel kellett ilyesmit csinalnom utoljara, ott viszont olyan rossz minosegu az ontveny, es annyira nagy a lendtomeg, hogy 3 szezonnal tobbet nem bir el a csapagyhaz, barmit csinalsz, igy eleg gyorsan megforog ragasztoval is. Nalad nem biztos, hogy ez lesz, mivel mas a fordulatszam, es a lendtomeg.
Olaj nelkul nyomtad be? Ketutemnel nagyok a nyomasvaltozasok, az sanszos, hogy kilovi. A szimering meretevel van baj, vagy az ontvenyt nem sikerult ugyanakkorara furniuk? En beragasztanam. Kokany, de nincs mas. Kalapaccsal be lehet utni a szimeringet szakszeruen, ha van egy ugyanakkora meretu tusked, mint a szimering atmeroje, ezzel nincs baj.
Japanoknal igy van megmunkalva, hogy nem kell mondenhova. Nem javaslom a klingeritet a ketto koze rakni, az 0,3-0,5 mm amivel fene tudja milyen hezag milyen lesz a tengelyeknel, barminel.
Pasztazni enis szoktam, de az ujjhegyemre rakom, onnan pedig a tomitofeluletre, ugy, hogy a belso nehany mm t szarazon hagyom, inkabb kifele kenegetem, hogy osszehuzasnal ne keringjen egy buvarruha az olajterben, ahogy kinyomja a ket felulet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
horvathkrisz
addikt
Egyre több motorost látok ebben a melegben rövidgatya+pólóban motorozni a városban, sokszor én sem öltözök fel rendesen. Ti minden alkalommal felöltöztök?
-
Tarill
őstag
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Rövidgatya alá tértvédőt felrakom de a kabátot kesztyűt mindíg felerőszakolom magamra
-
veze
őstag
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Én bizony, van úgy, hogy elugrok a boltba és csak kesztyűt húzok..
túl bátor vagyok , mert már sok évet meg km-t megúsztam baj nélkül
bár rövidnadrágban sosem motorozok, városban sem -
canniball
nagyúr
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Igen.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Feltétlenül. 30-32 fok felett meg nem ülök motorra, nagyon rosszul bírom a hőséget: nekem ez csak szórakozás, kikapcsolódás, ha nem érezném jól magam a motoron, akkor minek motorozzak?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Motorozni kizárólag 10km+ távokat szoktam, de a nyár miatt vettem egy Sixgear farmert, azóta nincs bajom a meleggel sem! Kabát mindig van rajtam, ha pedig terepezni megyek, akkor protektoring, krossz nadrág, térdvédő. Kesztyű akkor is, ha csak 50m-t gurulok, mert úgyis a kezed teszed le először...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
ath
senior tag
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
ha megyek, én is több órára vagy sok km-re, de mindig. amióta gerincprotektor is van, azóta meg "nem merek" anélkül menni, mert mi van ha pont akkor, abban az egy esetben van valami.
-
yodamastah
őstag
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Én ma is ebbe jöttem melóba: Zárt sisak, hálós protektoros dzseki benne perforált (szellős) gerincvédő. Nyári bőr kesztyű, endúrós térdvédő, perforált bőr motoros cipő. Ja és mindez 250es robogón. Meg is néznek néha hogy ki ez a barom aki így beöltözik robogóra
Szoktam persze csak sisakban motorozni. De csak ha olyan az útvonal. El szoktunk ugrani fagyizni a rakparton végig csorogva 40-50el, 1 kereszteződés nincsen oda vissza. Na ide én se veszek fel csak sisakot. De amikor keresztbe átmegyek a városon akkor felveszem a fent említett nyári cuccot még 38 fokban is.
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #88723 üzenetére
" ki ez a barom aki így beöltözik robogóra"
Az aszfalt nem kérdezi, hogy miről esel rá!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
Itt a horvát tengerparton papucsban sisak nélkül gurulnak a srácok a k7 gixxeren meg az fz1-en, tegnap meg egy robogón négyen ültek Ja egyébként szigeten vagyunk és eddig egy darab rendőrt nem láttam, szerintem nincs is az egész szigeten, de ha van akkor lehet hogy pont ő az egyik aki sisak nélkül motorozik
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
yodamastah
őstag
válasz zgospel #88725 üzenetére
Horvátban 2000es évek elejéig sisak sem volt kötelező. Még 2005ben is több nagymotorost láttam sisak nélkül állat tempóban menni a sziklás szakadékos tegerpar melletti utakon.
Ott a szigeten én is elgurulásznék egy szál sisakban, de itt BP-en egészen mások az esélyek egy koccanásra. Rövidgatya pólóban annyira én nem érzem magam jól az autók közt kacsázva egy 3 sávos úton.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Mindig felöltözök, robogóra, motorra egyformán. Sisak, kabát, csizma, kesztyű fix, városba térdvédőt veszek, hosszabb útra protektoros nadrágot.
Tegnap délután olyan meleg volt, hogy csukott plexivel mentem haza, mert melegebb szél jött be, mint ami a sisakban volt.Hálós protektoringen még gondolkodom, jövő nyárra lehet beruházok, vagy talán most is, munkába járni jobb lenne ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na éppen aktuális, a Totalbike fórumon a doki most írta: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Moleman
addikt
válasz Moleman #88727 üzenetére
Ha valakinek van tapasztalata ilyennel, az előző linkelt hálós anyag, vagy ez a harisnyaszerű anyagú a kellemesebb viselet? Utóbbi jóval olcsóbb, tartok tőle, hogy kellemetlen lehet.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Én városba nem szoktam beöltözni, igaz nem is nagyon megyek be motorral, inkább bringázok.
Ma volt hátsó fékbetét csere. Szerintem már aktuális volt.
KrenAtesz: Kötelező, de amíg a rendőrök se tartják be a szabályokat, addig a többiek se fogják. Idom és lámpa nélküli motorokkal szaladgálnak egy szál fecskébe, közbe szívják a cigit. Minél délebbre megyünk, ez annál inkább jellemző. Pl. Montenegróba, Albániába simán lehet cigizni tankolás közbe. Kint van a hamutál a kútfej mellett.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #88730 üzenetére
én egy ilyen hálós FOX-Titan copy protektor-inget használok. Estem benne már terepen 60-70 közötti tempóval elég hatalmasat, és azon kívül, hogy a varrásminta látszott pár napig a bőrömön, azon kívül semmi bajom, szóval nálam l vizsgázott!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
imibogyo
veterán
Totál laikus kérdés következik. Mint mondtam már kívülről szinte mindent megcsinálok a motoron, akár marós, esztergályos munkát is, de a belvilágához egyáltalán nem értek. Sajnos...
A következő a szituáció. Infúzióra kötöm a motort (értsd. 1,5 méter gumicső + tölcsér), hogy be tudjam indítani. El is kezdem tölteni a csőbe a benzint, mire szólnak, hogy vigyázzak, mert a motor túloldalán csorog kifelé a benzin. A karburátor köpte ki magából az üzemanyagot... Na most a kérdésem az, hogy nem kellene valaminek lennie a karbiban, ami ezt megakadályozza?
A múltkor már linkeltem a videót, hogy pár hete ugyanígy keltettem életre a motort és nem tapasztaltam semmi bajt. Vagy lehet, hogy mivel most többet töltöttem a csőbe, ezért nagyobb volt a "benzinoszlop" nyomása és ezért csordulhatott túl? Lehet, hogy ezzel értem el a kritikus "túlcsordulási" küszöböt?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz vendingo #88731 üzenetére
Annyira nem vészes.
Hallottam már olyat hogy elfogyott a betét, majd a betétet tartó fém lap is, majd amikor a dugattyúval kezdett már fékezni és az is végéhez közeledett akkor az megszorult a féktárcsán majd olyat esett a tulaj mint az állat.
Nah ehhez mennyire kell barmonak lenned?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #88735 üzenetére
A folyadekoszlop nyomasa mindegy, a tuszelep az uszo helyzete alapjan nyit es zar. Valszeg fennakadt az uszo, vagy nem zart a tuszelep valami miatt. Lehet egyszeri problema is, nem kell panikolni.
Lehet uszoszint problema siman, meg kell nezni az osszesben az uszoszintet. Lehet uszo tomitetlenseg is.
Azt hiszem parasztba ezt hivja ugy a motorszerelod, hogy "azik a karbi"[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #88737 üzenetére
Elmélet és gyakorlat feszül ebben a kérdésben egymásnak... Elméletileg ki lettek cserélve, de gyakorlatilag meg nem... Többek között ezért nem megy hozzá soha többet a motor...
(#88738) persuader: köszi az infókat... Ha rá tudom magam venni, hogy megint szétborítsam a motort (karbit) akkor meg fogom nézni, amit csak tudok...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #88739 üzenetére
Kicserelhette a tuszelepet, a vadonatujjal is elofordul ilyesmi, egszeruen a karbi az egy eleg megbizhatatlan szerkezet, es vannak tipusok, ahol barmit csinalsz, egy ido mulva nem fog az uszo ugy viselkedni, ahogy kellene neki. Tokeletes allapotban lehet minden, akkor sem. El lehet vele tolteni napokat, es akkor sem jon ra az ember, hogy mi mitol volt.
Eloszor az uszoszinteket nezd meg, szet se szedd a karbit. Ki a karbisor, satuba, vagy barmibe, ahol ugy all, ahogy a motoroban, etetore vele, atlatszo cso az uszohaz leeresztore, a csavarjat kinyitod, es azonnal latni fogod a csoben a szintet, es hogy milyen elteresek vannak. Utana lehet darabokra szedni, megnezni a tuszelepet, hogy uj-e. A tomito felulete ha ki van fenyesedve, vagy akar kopott, akkor vissza kell menni reklamalni. De mint mondtam oreg motoroknal ez megszokott dolog, es ki lehet mondent cserelni, akkor is produkalhatja.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #88740 üzenetére
Még egyszer köszönöm a részletes leírást!
-
PoLizei
aktív tag
válasz Bogyó bá' #88720 üzenetére
Én idén előszedtem a textilruhámat, hogy kánikulában elviselhetőbb legyen mint bőrben, tavaly sokszor inkább kocsival mentem. Tényleg jobb: befúj a karján, vmennyire átfúj az anyagon, és az egyébként hátrányos lobogása is jól esik ilyenkor. De most vasárnap kitűztem a határt, 34 °C fölött ebben sem akarok motorozni, ha nem muszáj. Ennyi fokban már rendesen melegem volt országúti sebbességnél is.
P*L****
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PoLizei #88742 üzenetére
Nekem egy 4 évszakos (nak mondott) Shox göncöm van, ami hálós kabátot és nadrágot jelent, berakható szélálló nájlon + thermo bélésekkel hidegebb időre az nyáron teljesen jó, jól szellőzik mindenütt, de 30 fok fölött már én nem érzem jól magam (kor és rossz vérkeringés ), akkor meg nem szoktam motorra ülni, nekem szerencsére nem kell munkába járáshoz. Berakott bélésekkel (ősszel, télen tavasszal) viszont nagyon sz*r, ebben vagy csak izzadni, vagy fázni lehet... ...szóval utálom.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Moleman #88744 üzenetére
Én télen +8-10 foktól vagyok hajlandó motorozni, ebbe az izébe viszont (a nájlon bélés miatt) először beleizzadok, utána meg elkezdek rohadtul fázni. Előtte egy használtan vett, kopott Kushitani-m volt, az nagyon komfortos viselet volt ősszel-télen-tavasszal, viszont az meg nyáron volt túl meleg - szellőzők hiányában. Sajnos a nálam töltött 2 és fél év (és sokszori mosás) után szétfoszlott az egész.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Moleman #88744 üzenetére
Először is: te -15-ben motorozol? Maga nooormális?! Nem félsz a jégtől?
Aztán mennyi ideig tartott az út? Én 0-5 fokban jöttem egyszer 360 km-t, a nagyját autópályán. Úgy egy óra után kezdtem átfagyni. Munkába járni tökéletes arra a 15 percre, addig azt hittem ez így fasza.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Teasüti #88746 üzenetére
Én is csak városban, robogóval, ha azzal elcsúszok, kb 3000 ft kár érhet.
A leghosszabb táv 30-35 km volt januárban, este, keresztül a városon odavissza. Az ujjaim és a lábujjaim lilára fagytak (Tucano Hub bélelt kesztyű és Probiker csizma vastag zoknival), viszont mindenhol máshol komfortos volt (Lidl sínadrág, dupla maszk).
Melóba járni meg teljesen kockázatmentes, 7 km alatt ilyen ruhában meg sem érzed a hideget. Az öltözködés mondjuk elég hosszadalmas.
-
vendingo
veterán
Én a gerincprotektort nem bírom ebben a melegben. Nagyon durván izzadok alatta.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #88714 üzenetére
Sima hőálló piros paszta vagy speckóbb cucc? Azon gondolkodom hogy hogy fog ez beragadni? Megkenem az oldalát,de ha a helyére nyomom lejön minden róla nem?
Mr.Brightside
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen