- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
LustaDick123
tag
válasz Tamás9x #121650 üzenetére
Nem vagyok szerelő, ezért a szakmai részeket meghagyom a témában járatosabb kollégáknak. Viszont az említett cikkeket olvasod, akkor abban az is le van írva, hogy a motor kopásának a legnagyobb rész hidegüzemben történik. Akkor, mikor ráülsz/beleülsz és a hideg motornak a sarkon már kinyomod a szemét. Mivel arányaiban többen járnak rövid távokat a járművekel, mint hosszút, ezért elterjedt az, hogy jobb cserélni korábban. Ha üzemmeleg motorral járna mindenki, autópálya 120 tempomat a kocsijával, akkor nem lenne ez az 50%-os futáscsökkentés. Ugyanez van leírva a használati útmutatókba is, de ezen alapul a különféle dinamikus olajcsere ajánlás is.
Természetesen vannak konrukciósan gyengébben sikerült blokkok is, de pl. a Varadero vagy a DL650 blokkja ebben is a imho jobbak közé tartozik.
A kérdés, ahonnan indultunk, az az volt, hogy ki az a hülye (pl. én) aki 10-12000km-et is elmegy egy olajcserével (sőt, attól sem esek kétségbe, ha 12001km volt). Van olyan felhasználási mód, ahol ez teljesen reális.
Egy sportcélú felhasználásnál értelemszerűen nem érdemes tartani a gyári periódust, de egy viszonlyagosan nagy túramotortnál, ahol a teljesítményének kb. 50%-at veszed ki a motorból szerintem nem gond. -
martonx
veterán
Mivel idén 1000km-t se sikerült mennem, nálam az évi 1 olajcsere játszik
Vicces, hogy idén vettem egy 2 éves motort 2500km-el, kihasználatlanság miatt árulta a gazdája. És jövő tavasszal is alig lesz benne több, mint 3000km.
Sebaj, egyszer csak felnőnek a gyerekek, és rá fogok érni nyugodtan motorozgatni.Én kérek elnézést!
-
zgospel
őstag
válasz Tamás9x #121650 üzenetére
A totalcar cikkek elsősorban a modern és jóval bonyolultabb motorokról szólnak. Ráadásul javarészük flotta autó, ahol egyáltalán nem is vigyáznak rá. Tudnék mesélni, hogy nálunk mik vannak, pl 3 km-es ingázásra dízel Focus, természetesen indítás után azonnal padlógáz, stb stb.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #121653 üzenetére
4-500km pálya majd b*unk rá arra, hogy a turbónak kéne adni 1-2 percet észhez térni és lehűlni puff leállít.
Indít... azonnal uzsgyi fel a nullásra és ami a csövön kifér aztán meg megy a pillázás mikor a céges flotta fetreng.
Némelyik autó mosást is csak esőben lát, lassan nem látsz át a klímahűtőn.
Jah igen 70+%-uk nők által van hajtva szóval a kasztni is olyan amilyen.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #121655 üzenetére
én 17100-al vettem, most van benne 19300 Kezd hozzá edződni a hátsóm a Duke-hoz, a múltkori 280 km-es körnél már csak az utolsó 30 volt kellemetlen (2x szálltam le menet közben), de még az se annyira, mint a korábbi oktatás alatti 2 órás vezetéskor.
Just a simple Lineman...
-
etnies
senior tag
válasz Tamás9x #121650 üzenetére
Az olajcsere indokoltságát nem csak a futásteljesítmény szabja meg, hanem a felhasználás módja.
Egy hosszabb túrámon simán beletolok 3-4000 km-t a motorba és volt már, hogy az olaj alig koszolódott el. Ha túrázgatok, simán mehet a 10.000 két olajcsere között.
Amikor dolgozni járok vele, akkor meg cserélgetem kb 6 hónaponként, meg sem nézem a futásteljesítményt, mert a hidegindítás a motor nagy ellensége tudtommal.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
LustaDick123
tag
válasz martonx #121652 üzenetére
Te vagy a remek ellenpélda. :-)
Nálam előfordult már olyan nap, hogy 1200km autópálya és 15-17 óra menetidő (kb. 120-as tempó, ennél a tempónál simul ki a motor fogyaszt viszonylag még jó és halad is). Én ez idő alatt végig üzemmeleg motorral, egyenletes terheléssel járt, alig pár alkalommal, mondjuk 250km után volt csak leállítva.
Te az 1000km alatt sokszor mentél hidegüzemben, gyorsítottál, lassítottál stb.
(És mielőtt bárki kezdené a flame-et: vannak szép helyek a szomszédban, de ha távolabbi célpontot jelölsz ki uticélnak, akkor oda sokáig tart az út. Vagy elosztod napokra és élvezetes utakra, vállalva, hogy a célhelyen kevesebbet töltesz vagy veszel egy mély levegőt és autópályázol.) -
Ferdzsoo
addikt
válasz LustaDick123 #121660 üzenetére
Meddig mentetek hogy 1200km-t pályáztatok?
Mondjuk 120-al pályázáshoz is kell egy idegrendszer...Jártunk már mi is messze de én kizárólag akkor megyek fel a pályára, ha a másik útvonal szinte csak lakott településen vezet 80-100km-en át. (Horváto északi része pl.) De akkor is max egy 100-120km-re. És nem 120-al.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #121654 üzenetére
Nem kell megvarni modern autoban a turbo lehuleset, es a flottautok azert vannak szar allapotban, mert ahogy kereskedohoz kerulnek porgetik vissza. Pl a ceg, ahol dolgoztam, mar tobbszor felhivta a kereskedot, hogy ne csinaljon ilyet, mert lattak a hirdetesben, hogy 200e t visszatekertek a flottaautokon, amiket mi adtunk el nekik.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
LustaDick123
tag
válasz Ferdzsoo #121661 üzenetére
Dániából illetve Görögországból jöttem így haza, de egy Innsbruck környéke vagy a Dolomitok keleti végéről is jöttem már haza pályán (7-800km, szakadó esőben inkább a pályát választottuk), indultam haza már 17 óra után Bledből (kb. 500km) is. Én inkább a célhelyen töltöm az időt és autópályázom ha kell.
Mehetnék gyorsabban, de ha egész nap jövök mondjuk 150-nel, akkor jobban fáradok (fejben is, jobban kell figyelni a forgalomra, időjárásra stb.), a motor is 1-2 literrel többet fogyaszt, azaz gyakrabban kell megállni. Így szépen kocogok a forgalommal, hallgatom a podcastokat nyugiban (nagyobb tempónál, nagyobb zajban azt sem lehetne). Két tankolás között (kb. 250-300km) eltelik két óra, megállok és megyek tovább.
Hosszú távon az átlag fontosabb, mint a csúcssebesség. -
Geresics
addikt
válasz LustaDick123 #121668 üzenetére
na ja, én is a pályázások miatt cseréltem első sorban a Pegaso-t nagyobbra. Jól jött volna ez már, mikor Mentünk Bulgáriába, és Szerbiában végig pályáztunk, hogy péntek meló után minél közelebb jussunk; de jól jött a pálya akkor is, mikor Zürichből indultunk a Glocknerre, és megtudtuk, hogy hama'-hama' jön a zimankó. De nem kell messze sem menni, Pécsről a tréningekre is mindig pályán megyünk, mert 8:30-ra vagy 9-re oda kell érni mindig, stb-stb...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
Sztem a Kilóméter definíció is csalóka. Az olaj a motor alkatrészeit keni, nem a kereket. Egy 500 -as sor 4 120 -nál forog hatezret, egy 1500 -as V2 meg háromezret. Azonos megtett Kilóméternél az 500 -as motorja kétszer annyi fordulatot tett, mint az 1500 -asé.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Lomha 8V
addikt
Volt egy két részes motoros oktatófilm, az első részben voltak az alapok, a második a kanyarodásról szólt inkább. Olyanra emlékszem belőle, hogy két hülyegyerek vett sportmotort, aztán lealázta őket két kisgyerek a pályán meg egy cruiser-es az úton. Nem tudja valaki ennek a címét?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz jacis #121671 üzenetére
Sántít / nem sántít, azóta is használatban van az autó és nincsen problémája. Ez már vagy 6-7 éve...
Autópálya téma: Én képtelen vagyok 100-120km-nél többet pályán eltölteni egyszerűen megöl az unalom és lefordulok a motorról. (ezt is csak a lent említett körülmények között)
Én inkább motorozok mint hogy a célhelyen töltsem az időt. Ha nagyon nagy a táv (800km+) akkor inkább alszok egyet félúton, (ha szar idő van akkor meg végképp) és 2 etapban teszem meg azt a távot. De a pályán annyi mindenről lemarad az ember hogy nekem az nem éri meg.
Egyszer mentem el Bledig pályán, akkor mondtam hogy soha többet. Hazafele már nem ott jöttem és mennyivel élvezetesebb volt.
NULLA kalandfaktor, NULLA kihívás, NULLA emlék, halál unalom. Így tudnám jellemezni az autópálya használatot.
Érdekes hogy mennyire különbözően gondolkodunk mi emberek..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
zolee5016
őstag
Én sem pályázok.Inkább kerülök,vagy kompozok.Jövő heti Karcagi menet is Ercsinél komppal van tervezve,mint O-ásozni.
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #121676 üzenetére
Tévedés.-
Többször csillagtúráztam eddig mint körtúráztam. De a távolabbi csillagtúrára is inkább több nap alatt érek ki, minthogy pályázzak és csak az legyen a célom hogy odaérjek."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #121680 üzenetére
Nemond már, általában 5-6 napos túrákra szoktunk menni. Azokba ez belefér, nemhogy 2 hétbe.
Ha négy nap az odaút akkor te (az én verzióm alapján) 2000-2200km+ -okra vagy otthonról.
Kíváncsi lennék a túrázók hány %-járt valaha ilyen messze a otthonróll, vagy pl. a topikban kik jártak spanyolország/törökország/Norvégia távolságokig a túrákon...
Az átlag 1000km alatt, vagy a körül van, nekem nagyonis ez a tapasztalatom."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
etnies
senior tag
válasz Ferdzsoo #121675 üzenetére
Az autópálya segít, ha unalmas szakaszokon kell átmenni.
Ha én indulok Londonból Budapestre, akkor kb 1200 km autópályát bele kell terveznem.
Az első túrámon teljesen kihagytam az autópályát, azóta megtanultam értékelni.
Amíg az Alpokig elérek, nincs hegy, de még domb sem. Minek szopassam magam forgalommal, lámpákkal, balesetveszéllyel?
Azt a 700 km-t Franciaországban főutakon 12 óra alatt tettem meg, autópályán meg 7.
Marad 5 óra vacsorázni, lazulni, sétálni, stb.
Az utolsó napon, Ausztria keleti részéből (Graz, illetve Linz) én inkább már pályán jövök Budapestig, próbáltam már elkerülni néhányszor, nem vált be, a magyar főutak állapota kiakasztó....Szóval az autópályázás nem opció, hanem kötelező, ha nagy túrát mész.
Ha egy naposat, akkor is sokat lehet nyerni egy 50-100 km-es szakasszal is.Most azon gondolkozom, hogy London-Düsseldorf-vonat-Innsbruck vonalon jövök, így csak 400 km pálya, alszom a vonaton. Mondjuk a jegy 250-300 euró két személyre privát kabinban, de legalább kimarad az unalmas nap.
A DL-el jól tudok haladni, hogy ha egyedül megyek, akkor csak tankolni állok meg 350-400 km környékén. Asszony sajnos nem bírja ennyire, vele 200 km az egy seggel megtehető szakasz.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Predator2
addikt
válasz csoki46 #120989 üzenetére
Helló
Újabb amatőr kérdés.
"Ha még nincs emelőszem a motoron érdemes venni azt is, és emelőszemes kialakításút választani."
Minden motorra lehet ilyen emelő szemet venni? Mitől függ, hogy az én motoromhoz melyik az ajánlottabb megoldás? Ha nem kell, a szerelés végén ezeket ki kell venni?
Én a téli tárolás alatt is szeretném ha az állvány tartaná meg a motoromat, de nem szeretném ha összekarcolná stb...THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #121686 üzenetére
csak tankolni állok meg 350-400 km környékén
KB ez az egy dolog, amit a DL-bol hiányolok a Yamaha Tracerben.
22 helyett csak 18L a tank, és valamivel többet is fogyaszt.
Az más kérdés, ha 25literes tanúja lenne, akkor se menne el 400km-t, mert olyan simán, zoxo nélkül viszi akar a 180-at is, hogy szinte kívánja, hogy pályán ne 120-130-al menjek vele :) -
Predator2
addikt
válasz etnies #121688 üzenetére
2020-as Yamaha Mt07-em van. Ezen van előkészítés?
Egy menetelt furatot kell keresnem gondolom.Az én motoromon csak oldalsztender van.
Mobil garázsban lesz tárolva a motor, nem szeretném ha felborulna.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Somatom
veterán
válasz etnies #121686 üzenetére
Ha ott lejössz a pályáról, az sem különösebb élmény. A Calais -> Párizsra már nem emlékszem, de Párizs után az épkézláb alternatíva, ha Metz helyett, Nancy felé mész az N4 -en, majd Iffezheim -> Baden-Baden. A régi cégnél a főnök mindíg azt az útvonalat erőltette, mert arra nincs útdíj. Pont ugyanolyan uncsi, mint a pálya.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
etnies
senior tag
válasz Somatom #121692 üzenetére
Én Calais-Dijon távon megyek pályán, leszarom a díjakat. Csomó időt nyerek, amit pl Besanconban esti sétával - vacsorával - sörözössel tudok eltölteni.
Az Alpok francia része tele van mesés kisvárosokkal, egyik jobb, mint a másik.
Predator, azon nincs előkészítés. De miért akarod emelni? Nem lesz tőle semmi jobb.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Predator2
addikt
-
zgospel
őstag
Hungaroringen mellettünk parkoltak le az MV Agustások, például a képeken látható ritkaságokkal. Az a Rush annyira futurisztikus, vagy én nem is tudom mi a jó szó, hogy nem találni rajta egy négyzetcentimétert sem ami ne lenne valamiért különleges. Minden utolsó dolog ki van dolgozva. Szerintem ha leülnék nézegetni akkor 2-3 óra múlva is találnék rajta még újat.
Panigale olyan mennyiségben volt jelen, hogy szinte népmotornak számít, már szinte említésre se méltóhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest