-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Predator2
addikt
Helló
Aki márkaszervizbe hordja a motorját, az meddig szokott várni a nagy szervizzel a téli álom előtt?
Ki hogy szokta?THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
odipapa
senior tag
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Nézd meg a TDM 900-at is, elférnél rajta. 800-tól indulnak.
Az egyhengert nem feltétlenül eröltetném nemzetközi túrákra, amennyiben szeretnél autópályára menni vagy legalább is autópálya sebességgel közlekedni kényelmesen. A 100-120km/h-nél nagyobb sebességet nem nagyon kívánják. -
nagyúr
Komolyan érdekel a mögöttes indok A legtöbb motorra 1 év / x ezer km-es ciklus van megadva. Nem mindegy hogy márciusban vagy novemberben cserélem le?
-
Predator2
addikt
válasz dellfanboy #121602 üzenetére
Akkor inkább kisszerviz. Olaj/olajszűrő stb...az első szervize. Plusz fényszóró állítás, stb...
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
tag
válasz tboy93 #121608 üzenetére
Nálam a Hondánál ez 12.000 km vagy 1 év. Kb. annyit, vagy többet hajtok le egy szezonba. Télen ameddig áll a gép mindegy mi van benne. Koratavasszal szinte azonnal kapok időpontot, hajthatom nyugodtan egész szezont, olajat + szűrőt pedig saját magam cserélem le csúcsszezonban, ha már látom, hogy nem férek bele a 10-12 e km-be.
"there are more jacks then one at the fair..."
-
norbert1998
veterán
válasz djeperto #121610 üzenetére
Vannak akkor különbségek, nem kicsik De gondolom a te hondád 110-nél nem 11 ezret fordul, mint a Vara. Megrendeltem bele én is az olajat, de már nem cserélem le, csak majd tavasszal az első minikör után. Ebbe azt hiszem 4000 az intervallum.
-----------------
A nagymotor téma meg külön tetszik, ezért is követem folyton a csoportot, még ha segíteni nem is tudok sokat, mert mindig van új infó
Egyelőre úgy vagyok, hogy majd diplomaosztóra lesz korlátlan, egy évet még kibírok a Vara nyergében, alig mentem vele 4000-et. -
Micsurin
nagyúr
válasz djeperto #121610 üzenetére
És az autó a a szabálytörő? Ott mi lesz télen az olajjal?
Ha jön a km csere, ha nem akkor nem. Tavasszal úgyis kap frisset ha lefutotta a km-t ha nem mivel a francnak van kedve az első jó időkben figyelni rá.
Ha túlszaladsz egy kevéssel az intervallumon mert ősszel nincs kedved cserélni akkor sem fog csapágyasra menni a blokk.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
lazatt
csendes tag
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Ha V-strom és ER-6 is van a lehetséges jelöltek között akkor jó választás lehet akár egy 650-es Versys is.
Hasónló körülmények között tettem le tavaj a jogsit (régen simson aztán 10 év semmi és most korlátlanjogsi, és első nagymotorom egy 2008-as 650 Versys)
Kezdő nagymotorosként nem nagyon tudtam, hogy mire is kell nekem a motor ezért olyat kerestem ami mindenre alkalmas, ingázás, kistúra, nagytúra, "csapatás".
Egyikben sem a legjobb de jó kompromisszum.
Árban a V-stromok alatt van, terepre szerintem egyik sem alkalmas, de talán a V-strom nagyobb első kereke miatt egy fokkal jobb.
Teljesítményben kb. a V-strommal egy szinten van de a kezelhetősége és futóműve a tesztek alapján jobb a versysnek. Itt pont egy V-stormmal és egy GS650-el hasonlítják össze.
(Én még nem póbáltam V-stromot, de ha jól emlkszem Baboss írta egy régebbi hozzászólásában, hogy ő és a fia voltak túrázni V-stromal és Versysel és nekik is jobban tetszett a Kawasaki.)
Elvileg magasabb építésű motornak számít, én 185 cm vagyok és telitalppal leér mind a 2 lábam és menet közben is kényelmes.
Fórumbeszámolók alapján megbízható, normál közlekedéssel kb. 4,2 litert eszik, autópályán 5,5 litert.
Ha az elsőlámpával meg tudsz barátkozni, illetve nem fontos számodra a szép kipufogó (gyári kipufogóval) és motor hang akkor szerintem a Versys egy jó választás. -
tag
válasz Micsurin #121612 üzenetére
Az autót vezetem télen is minden nap, tehát "él" benne az olaj, nem kell sütésre.
"Ha jön a km csere, ha nem akkor nem. Tavasszal úgyis kap frisset ha lefutotta a km-t ha nem mivel a francnak van kedve az első jó időkben figyelni rá.
Ha túlszaladsz egy kevéssel az intervallumon mert ősszel nincs kedved cserélni akkor sem fog csapágyasra menni a blokk. "PONTOSAN
(#121611) norbert1998
Hát nem úgy 3.000 környékén[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
nagyúr
válasz norbert1998 #121611 üzenetére
Öcsém gépébe 3hónap/3000 km az intervallum
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #121617 üzenetére
ezeket kell ellenőrizni 1-4-8-12ekm-nél (600-2500-5000-7500 mérföldnél), vagy 6-12-18 hónap után (attól függően, hogy melyik jön előbb!
I: szemrevételezés és tisztítás, állítás, kenés vagy csere ha szükséges
C: tisztítás, R: csere, A: állítás, L: kenés*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #121618 üzenetére
Az angollal nincs gond. A többi bajos. nem akarom elhinni, hogy 1000 km-enként kell cserélnem az olajat, de a 12 ezer kilómétert meg sokallom. Az autómban hamarabb cserélem
És igen, referáltam a jelölt oldalakra. Le van írva szépen, hogyan kell cserélni az olajat. Se többet, se kevesebbet.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz norbert1998 #121619 üzenetére
1000km-nel csere, aztan 12 ezrenkent.
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #121619 üzenetére
1. 1000 km
2. 4000 km
3. 8000 km
4. 12000 km
Tehát nem ezrenként, hanem négyezrenként!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
...le kell szedni hozzá vagy venni (ált 8-12 eur) egy Haynes manualt és meg is lenne a pontos válasz szinte minden Vara 125-ös kérdésre.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #121624 üzenetére
1x1000, 4x1000, 8x1000, 12x1000, és így tovább a 4-es szám többszöröseivel.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #121624 üzenetére
Számítás: a következő szervizből kivonod az előzőt!
Az első 1000 km szerviz nem számít bele, az mindenkinél annyi, ne is törődj vele.
2. 4000 - 0 = 4000
3. 8000 - 4000 = 4000
4. 12000 - 8000 = 4000
A sorozat folytatódik, az elvégzendő feladatok periódikusan ismétlődnek a táblázatnak megfelelően. Értsd: 16ekm-nél ugyan azt kell csinálnod, mint 4ekm-nél; 20ekm-nél ugyan azokat kell csinálnod, mint 8ekm-nél, stb-stb.Jó repülést, vigyázz a turbulens szelekkel!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Pocee
senior tag
most szopatjátok? vagy én is hülye vagyok,de olajat 1000nél mert új motornál lehetnek szennyezések amik leválnak 1000km alatt,ez tiszta,de a könyv alapján 12000 a következő,de megnézem mégegyszer
Mr.Brightside
-
Geresics
addikt
Ja, hogy Ti csak az olajról beszéltek? Mert én végig a komplett táblázatról!
Kitől kell felszállási engedélyt kérni?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #121617 üzenetére
Ha szereted azt a motort akkor felezed és 6-8000km/ olajcsere periódus. Vagy, ha nem jön össze évente!
fattyu: Látom neked is vannak szervizes ismerőseid A gyári periódus soha nem követendő.
Drágább az olaj, mint a szerviz, összeszámolva, de a kiesett idő és idegeskedés vele megfizethetetlen.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
fattyu
veterán
válasz Tamás9x #121633 üzenetére
enyimre 8 ezret írnak de 4ezrenként csere lesz....
ahogy én használom azt nem gondolom 8k egészséges volna
egy tizenezret forgó folyamatosan nagyon terhelt 125öst még sűrűbben cserélnék
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
norbert1998
veterán
Hű....
Menjünk mind repülni, azt hiszemJó, akkor tényleg 12 ezer. Ez nagyon sok A nagy Varától elhinném, de ettől tényleg a fent említett longlájf olaj kategória.
Az autót harmadolom (30k->10(11-12)k, 1.5 dCi, kívánja is a hírek szerint ), ezt is fogom akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #121635 üzenetére
...akkor most én leszek a helikopter. Nincs az a motor amiben 10-12 ezret hagynám az olajat, vagy az az autó amiben 20-40 ezerig hagynám az olajat. Szinte mindig felezem az intervallumokat nem lesz sokkal komolyabb a cekk év végére cserébe legfeljebb nem értem el semmit csak nyugodtabb a lelkem.
CB-ben is felezem, Hyoban is feleztem... pörgetem rendesen a kis 500-ast is biztos, hogy nem 10-12 ezrenként fogom cserélni jó az 6 ezernek így lesz per szezonra lebontva +1 olajcserém, nem érvágás.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #121638 üzenetére
Ez akkor verseny jazz, rendszeresen meghajszolom a mókusokat az M2-ön meg a megyerin. Mondjuk lassan egy éve nem voltam bent, kezd is hiányozni.
i30-on akadt meg a szemem mikor a gépkönyv a 2 ezres után benyögött egy 30 vagy 40 ezres intervallumot. Nem akarom tudni addig mennyi dzsuva gyűlik össze az olajban egy dízel blokkban.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
A Zéé
addikt
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #121641 üzenetére
Dízel más akár csere után pár százzal úgy fog kinézni mint ami életében nem látott tiszta olajat legalábbis eddig zsinórban az 1.7cdti és 1.6crdi-vel is ez a tapasztalatunk.
A Zéé szép és jó ez a fogyasztói társadalom ugye?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
LustaDick123
tag
válasz Micsurin #121636 üzenetére
Ezekben a túramotorokban autóméretű blokkok vannak, a nagy köbcenti és a felhasználás miatt nem is pörgetik őket nagyon, nem rövid távokra használják őket többnyire.
Miért ne menne el 10-12k kilométert egy olajcserével?
Több Varát, PE-t, BMW-t ismerek amiben nem cserélgetik 5-6000km után (azaz akár egy nagyobb túra közben) az olajat és vígan ketyegnek 1-200000-res futással.
Ugyanígy a szezon előtti és a végi olajcsere flame is hülyeség az ilyen felhasználás esetében, akkor cserélem, mikor eléri a futást vagy a csereperiódus idejét. Nálam nyáron, szezonban néha többet áll a motor, mert a dög melegben inkább vízpartra megyek. Télen pedig mindig van egy-két nap, mikor enyhe idő van és kerülök egyet. -
Tamás9x
őstag
válasz LustaDick123 #121643 üzenetére
Tőled se vennék soha motort
Már a márkaszervizben sem ajánlják az efféle felhasználást.
Gondolom fék folyadékot sem cserélsz 2 évente, csak ha már nem fog, a gumival ugyanígy ha már nincs futófelület.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
LustaDick123
tag
válasz Tamás9x #121644 üzenetére
Örülök, hogy rögötn személyeskedésbe csapsz át. Hidd el, nem is adnám el neked, de nem is vennéd meg, mert már kicsit többet futott, mint a hazai átlagos 22000km. :-)
Nyugodj meg, rendben van tartva, néha elugrottam vele a szomszéd faluba fagyizni is vele, mert ott jobb segge a fagyiscsajnak, mint helyinek. (Volt olyan gumigarnitúrám, ami 21 ország aszfaltját koptatta.)Példának okáért egy 1000-res Varaderonak 12000km vagy egy év a szervizintervalluma a gyár szerint, 24000-nél szelephézag ellenőrzés (nem egynek 100-ig csak ellenőrzés kellett), 48000-nél gyertyacsere. Szerinted ha már ment a 5000 kilométert egy olajjal, akkor elugorhatok-e egy osztrák hosszú hétvégére (mondjuk 2000-2500km) vagy mindenképpen le kell cserélnem az olajat? Ha voltam olyan bátor, hogy már akár mondjuk 7-7500km van az olajban, elhalasszam-e a következő hétvégés az egynapos zakopane-i csülközést (mondjuk 900km) mert nem volt időpont az olajcserére vagy mehetek azért még és elmehetek 8500km-t is az olajjal? Ha esetleg kedvem tartaná elmenni a Nordkappra megint vagy a Cabo da Roca-hoz, akkor azt még megtehetem egy olajjal vagy mindenképpen útközben cseréljek-e olajat? Más vonatkozik-e a portugál túrára, ahol meleg van és más a Nordkappra, ahol hideg és párás?
Ezeken a napokon egyszer reggel bemelegszik a blokk és egész nap üzemmeleg, két megállás között akár 2-300km is eltellik, a motor 100-nál 3300 körül forog, 5-6000 fölé nincs forgatva, fajlagos literteljesítménye kisebb, mint egy mai autó motorjának. Miért gond, ha ilyen üzem mellett betartja az ember a gyári előírásokat?Mi lenne a számodra elfogadható üzem ebben az esetben? Mennyi futás után cseréljem az olajat, esetleg ősszel vagy tavasszal cseréljem az olajat? Ha például októberben kellene cserélnem olajat, akkor lecseréljem még ősszel, akkor is ha megyek novemberben még egy 1000-1500-öt ha jó idő van vagy maradjak otthon? Ha lecserélem, akkor az 1000-1500km futás már használt olajnak számít és ismét dilemmázzak, hogy szezon végén vagy szezon elején cseréljem? (és akkor vitatkozhatunk, hogy neked mennyi futás a használt olaj)
És akkor még nem beszéltük arról, ha télen jön egy szép napos idő és elővenném....
Pl. júniusban bejön a meleg és inkább vízpartra megyek a szabadidőmben, és mondjuk augusztus végén veszem elő? Mit kellene ekkor tennem? Időben az közel ugyanannyi, mint a téli leállás. Akkor ismét kell olajcsere? Előtte vagy utána? Indítgassam a motort vagy ne? :-DHa magának, a példaként használt Varadero blokknak lett volna bármi komolyabb baja, akkor az már kiderült volna az elmúlt 25 évben, hiszen itthon is rengeteg fut belőle, nem egy 100-200000-res futással (vagy VaraHannes talán 600+).
Ezekkel a túramotorokkal az emberek többsége messze és sokat megy, nem véletlenül van hosszú szervizperiódusuk. Mint említettem nem egy tizenéves, évi 10-20-30000-et futó FJR/PE/Vara/DL/boxer stb. van szem előtt az ismeretségi körben, ami bőven hatszámjegyű futással üzemelnek a gyári karbantartások mellett.De ha te ettől jól érzed magad, cserélgesd két fagyitúra között az olajat, engem nem zavar.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #121645 üzenetére
De hát nem érted hogy 5 percenként kell cserélni az olajat különben kinyírod a motort??? Ráadásul csak a legjobb mehet bele, ami a motul!!!!
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Ferdzsoo
addikt
válasz LustaDick123 #121646 üzenetére
Tisztelet ezért a Hsz-ért. Ugyanígy gondolom!
Én évente egyszer cserélek olajat tavasszal szezon elején.
Attól függetlenül hogy 6-8-vagy 10k km-t mentem az előző szezonban...
És ha úgy tartja kedvem akkor ráülök, mindegy milyen olaj van épp benne.
szerk.: Számomra akkor vált tisztává ez az olajkérdés, amikor fater kb 8 évig! nem cserélt olajat az autójában és egyszer elment az olajnyomás, de a szerelőig még elgurult vele.
Kb 1 liter olaj jött le, a többi csak sár volt. Kicsit átmosták a blokkot, belerakták az új olajat és azóta is hibátlanul működik. Nem füstöl, nincs baja. Ekkor elgondolkoztam ezen az egész olajosdin. És ha ezt még elosztjuk mondjuk kettővel, meg szigorítunk mert a motor azért pöröghet 13k-t. Akkor is mivan?[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ferdzsoo #121648 üzenetére
Igaz, sima szívó benzin volt... de a motorok 95%-a is az.
Illetve szerintetek ha olaj nem volt benne cserélve akkor mi volt?[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Tamás9x
őstag
válasz LustaDick123 #121646 üzenetére
Nem akartam szemelyeskedni, de ez a tema nagyon erzekenyen erint. Egyre tobb sok kis szutyok fordul meg a kornyeken amiben gyari periodusok utan total kuka a belso szerkezet, mellette a masik hulyegyereknek aki versenypalanak erzi a kornyeket fele periodussal ninolyan kopasa.. Orulok ha neked szuperul uzemel, de akkor nem szolna errol kismillio forum, totalkar mesterkurzus... Akkor itt mindenki hulye :D es kerek felszallasi engedelyt. :D A teljesitmeny teljesen mindegy fem femmel erintkezik, ha nedves a kuplung az meg plusz perverzio. Esetleg akik 2_3 olajcsere utan cserelnek csak szurot...
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- SSD kibeszélő
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Windows 10
- Diablo IV
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen